Triumph Thruxton

Echt fijn ding. Mijn vader heeft er één waar ik af en toe eens mag rijden, en na 5 minuten voelt dat ding zo bekend aan. :] Die van hem heeft nu 15.000km's denk ik en 'k heb haar nog nooit problemen weten hebben, motorisch dan.
Optisch is de chroom zoals hier al verteld erg gevoelig, en de zijcarters durven inderdaad rap last hebben van oxidatie.

't is trouwens eentje van 2006 ergens, en daar staan nog clip-ons op. Als je veel rijdt gaat dat soms wel serieus voelen, want je zit behoorlijk naar voor. Maar ik heb gezien dat bij alle recente modellen dat al veranderd is en een stuurtje veranderen is altijd mogelijk hé.
 
+1 voor de Thruxton.

De mijne is van 2007, en wordt zomer en winter gebruikt voor (flink) woon-werkverkeer.
Ondertussen heb ik 85.000km op de teller, doe mijn onderhoud zelf (ben geen professioneel sleutelaar) en heb weinig of geen opmerkingen over deze motor.

Zelfs na veel sneeuw en pekelritten is het meeste chroom op mijn motor nog perfect. Enkel de uitlaatbochten hebben onderaan de bekende bruine doffe kleur gekregen, zoals elke motor die veel bereden wordt. De carterdeksels was wel al snel een 'probleem'. zodra door steenslag of in de buurt van de bouten de blanke laklaag beschadigd is gaat de oxidatie enorm snel. Mijn deksels zijn daardoor enorm lelijk geworden. 2 oplossingen: polijsten en blijven onderhouden, of poedercoaten.
Technisch zijn de motoren véél te sterk gebouwd. Na 85000km rijdt mijn trux nog steeds als nieuw, verbruikt geen druppel olie, start altijd perfect. Kortom. Hij doet het gewoon. Het gebeurt dat als de motor buiten staat bij erge vriestemperaturen (ik heb het dan over -5 en kouder) dat hij 4 of 5 keer afslaat bij het starten. Maar ook dan heeft hij me nooit een keer laten staan. En wie koopt er een trux om 1) buiten te laten staan bij -5, en 2) er dan nog mee te rijden ook :-)

Door het pekelrijden heb ik vorige winter een kapotte remlichtschakelaar gehad (veertje doorgeroest). Dat zijn universele japanse, dus triumph treft daar weinig schuld. Ook deze winter zijn allebei mijn uitlaatbochten vlak tegen de cilinder doorgescheurd (er zat daar geen roest, waarschijnlijk door de grote temperatuurverschillen. Een nieuwe set heb ik liggen, maar ben voorlopig aan het doorrijden met dezelfde set, gelast. Nog niet meer problemen gehad.
Als laatste zijn er wel een aantal rubbers die te snel verduurd zijn. Geen belangrijke, maar toch, da's een kritiekpuntje dat ik zou kunnen geven.

Qua rijden. Ik hou van de zithouding. Vooral als je wat op snelheid bent hang je heerlijk in de wind. Ik heb nog nooit last gehad van m'n polsen, behalve bij het rijden tussen de file. De combinatie van veel optrekken/remmen ga je wel voelen.

Toen ik de motor pas had, gaf hij me het gevoel lerrek strak afgeveerd te zijn. Ik had niet het gevoel dat er stabiliteitsproblemen waren. Maar nu ik de motor als m'n broekzak ken moet ik die mening bijsturen. De mijne is standaard en hij is inderdaad ondermaats afgeveerd. tegenwoordig neem ik bochten met de motor als gelimiteerde factor ipv mezelf. Perfect vlakke bochten doet ie heerlijk, maar zodra er een hobbel in de weg zit moet je flink oppassen (dan ben je natuurlijk wel op zoek naar de limiet hoor).

Over de remmen heb ik geen klagen. Het is geen racemotor, maar de remmen zijn zeer goed doseerbaar, en dat is al heel erg belangrijk.

Qua prestaties. Hij is niet snel, maar je kan wel elk stukje van je toerentalbereik gebruiken, wat je absoluut het voordeel geeft op een bochtig parcours.

Dus: een absolute aanrader, zeker qua vormgeving/betrouwbaarheid/onderhoud.
Als je prestaties zoekt ben je er vast wel snel op uitgekeken.

Ik rij nog steeds enorm graag op de trux, maar heb als volgende motor nu zo'n commando 961 besteld. dat zou op prestatievlak al heel wat moeten schelen.

dimitri
 
:} :} :}

Zo hoort het!

Rijden op die dingen. Wat nou winterstop, kuip etc etc!


En nu zo'n gave norton?

Cool Dimitri!

Veel plezier er mee!
 
Fototje vd beurs,
full
 
Wat een mooie reacties allemaal zeg omtrendt Triumph :)

Ben helemaal geen fan van deze motors maar vind die Thruxton wel heeeeel erg mooi hoor!

Als ik je tegen kom op de snelweg krijg je een driedubbele zwaai! :W :W :W
 
Ik heb er sinds een paar maanden ook eentje, vooral gekozen voor zijn betrouwbaarheid en uiterlijk, klassiek rijden in een modern jasje *O*
 
Sinds deze week ben ik ook een gelukkige eigenaar van een nieuwe zwarte Thruxton.
Geweldig apparaat

Om wat ruimte te maken heb ik de Street triple 675 in de aanbieding....
 
vette shit die Thruxtons, heb het geluk gehad om er een flink stuk mee te rijden.
open pijpen er onder en perfect afgesteld. super fun fiets
 
Sinds deze week ben ik ook een gelukkige eigenaar van een nieuwe zwarte Thruxton.
Geweldig apparaat
Om wat ruimte te maken heb ik de Street triple 675 in de aanbieding....

Hee.... dat verbaast me. Leuk ding die Thruxton, maar daar zou ik zeker geen Street 675 voor laten staan.......
 
Sinds deze week ben ik ook een gelukkige eigenaar van een nieuwe zwarte Thruxton.
Geweldig apparaat

Om wat ruimte te maken heb ik de Street triple 675 in de aanbieding....
Hoe anders rijdt zoiets nou? De Striple is toch een soort sportmotor zonder kuipen...
 
Hoe anders rijdt zoiets nou? De Striple is toch een soort sportmotor zonder kuipen...
Het rijdt best wel lekker, maar je mag het niet vergelijken met de Speed Triple of de Street.
De Thruxton heb ik waar deze voor gemaakt is, caferacer.
Met de Speed heerlijke tochten maken in Dolomieten .
Om wat ruimte te maken moet er een weg en dat is helaas de Street triple geworden
 
Zow, MF weer gevonden sinds jaren.. dus zal mijn Thruxton er ook eens posten.
KAT20100720191.jpg

P7100858.jpg


heb hem al sinds 2008, perfecte fiets.
der ligt op; een 5.5 inch achtervelg, ikon schokbrekers (echt een verbetering), LSL crashdoppen, zelf halfgedempte imi megatons, K&N luchtfilter en het zooitje laten afstellen bij ruud frederiks.

ik ben nu opzoek naar een schade thrux om die speciaal voor het circuit op te bouwen omdat het gewoon een lekkere stuurfiets is, laatst op zandvoort gereden en in de bochten wist ik velen te verassen met deze machine. 8-)
 
Zow, MF weer gevonden sinds jaren.. dus zal mijn Thruxton er ook eens posten.
[afbeelding]
[afbeelding]

heb hem al sinds 2008, perfecte fiets.
der ligt op; een 5.5 inch achtervelg, ikon schokbrekers (echt een verbetering), LSL crashdoppen, zelf halfgedempte imi megatons, K&N luchtfilter en het zooitje laten afstellen bij ruud frederiks.

ik ben nu opzoek naar een schade thrux om die speciaal voor het circuit op te bouwen omdat het gewoon een lekkere stuurfiets is, laatst op zandvoort gereden en in de bochten wist ik velen te verassen met deze machine. 8-)

Zo mooie machine hoor, maar is de achtervelg van een andere motor of is deze van triumph zelf.

En hoe zit het met de lengte van de persoon die er op moet zitten, is het krap met 1,89?
 
achtervelg (Morad ) is er laten inspaken door de vorige eigenaar.
maar mag naar mijn idee een iets smallere in, omdat het net/net kan met de ketting (dus vaak controleren, anders last van een vette band.) maar wel lekker dat er een BT-016 op kan.
ben zelf maar een klein ventje van 1.75 dus daar kan ik weinig over zeggen.
 
Zo mooie machine hoor, maar is de achtervelg van een andere motor of is deze van triumph zelf.

En hoe zit het met de lengte van de persoon die er op moet zitten, is het krap met 1,89?

Zou op zich geen enkel probleem moeten zijn. Ik ben 192 en zat veel ruimer op de thruxton dan op een 675 daytona.

Het rijden vond ik ook veel leuker trouwens...

Ga er mee rijden. Dat is toch anders dan er eventjes op zitten om te passen.

Heerlijke machientjes. Dat ze die maar eeuwig blijven maken. En nog een "uber"thruxton met een 1700 cc twin .....(hey thunderbird?), maar dan wel eentje die toeren wil draaien!
 
Of eentje met upsidedown en goeie achtervering zoiets als dit

Triumph%20Thruxton%20904%20Ace%20Special.jpg


Ik zal binnenkort ook eens wat foto's van die van mij plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Of eentje met upsidedown en goeie achtervering zoiets als dit

[afbeelding]

Ik zal binnenkort ook eens wat foto's van die van mij plaatsen.

Ziet er toppie uit hoor zal ook wel een leuk prijskaartje aanhangen.

Zo mooie machine hoor, maar is de achtervelg van een andere motor of is deze van triumph zelf.

En hoe zit het met de lengte van de persoon die er op moet zitten, is het krap met 1,89?

Zou op zich geen enkel probleem moeten zijn. Ik ben 192 en zat veel ruimer op de thruxton dan op een 675 daytona.

Het rijden vond ik ook veel leuker trouwens...

Ga er mee rijden. Dat is toch anders dan er eventjes op zitten om te passen.

Heerlijke machientjes. Dat ze die maar eeuwig blijven maken. En nog een "uber"thruxton met een 1700 cc twin .....(hey thunderbird?), maar dan wel eentje die toeren wil draaien!

Gisteren even bij de dealer even op het zadel gezeten en verbaasde me hoe veel ruimte je er op hebt om te zitten. Helaas geen demo er van staan om op te kunnen rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan