Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmmm goed en slecht nieuws...
Weerstand was 12 ohm tussen zekering (niet-aangesloten kant) en frame. Klinkt als max 1 A, dus een nieuwe zekering er in. Kleintjes waren op, dus 15 vervangen door 20A. Resultaat: rook bij de voetremlichtschakelaar, het ding waar ik al vaker last mee heb gehad, en, stom genoeg, dat ding heb ik er al afgehad ook!

De lampjes-methode werkt inderdaad niet goed, het lampje kreeg slechts 9V i.p.v. 12V, m.a.w. elders was geen brute kortsluiting maar slechts een gammel contact.
Nu nog eens proberen zonder remlichtschakelaar, zou fijn zijn als dat het is, want zonder die schakelaar kan ik in ieder geval rijden (remlicht doet het ook met de hand).

Dat is wel vreemd. Want de symtomen komen niet overeen. Als er een los contact zou zitten bij de voetremschakelaar dan zou het remlicht het niet doen. Als er een sluiting zou zijn dan zou het remlicht constant branden.

Ik denk dat het ergens bij je remlicht zit. Als daar een sluiting zit dan zal op de plek met de hoogste weerstand de meeste warmte ontstaan. Dat zou heel goed de voetremlichtschakelaar kunnen zijn. Ga eens meten met bij je achterlicht.

Even het lampje er uit en meten of je een lage weerstand hebt tussen het frame en het remlicht of tussen het frame en het achterlicht.
 
Laatst bewerkt:
En zolang je je voorem gebruik gaat ook je remlicht nog gewoon branden , als je de zekering tenminste weer vervangen hebt.
Precies, dat was mijn idee ook, dus ik kan weer rijden morgen :)
En ondertussen een vervanger zoeken... Het stomme is: ik was al van plan dat ding uit elkaar te halen, omdat-ie het niet al te goed deed (soms wel, soms niet). Dat had ik uitgesteld omdat ik niet bij de stekker kon zonder het zij-Tupperware weg te halen, wat lastig gaat door m'n topcase-drager... Anyway, nu moet ik wel :)

Dat is wel vreemd. Want de symtomen komen niet overeen. Als er een los contact zou zitten bij de voetremschakelaar dan zou het remlicht het niet doen. Als er een sluiting zou zijn dan zou het remlicht constant branden.
Om die reden had ik de remlichtschakelaar eerder al uitgesloten als oorzaak. Tijdens het carburateurs synchroniseren ging m'n remlicht ook telkens aan, en was die schakelaar handwarm.
Ik gok nu dat-ie via de veer, via het rempedaal, contact met het frame heeft gemaakt.

Ik denk dat het ergens bij je remlicht zit. Als daar een sluiting zit dan zal op de plek met de hoogste weerstand de meeste warmte ontstaan. Dat zou heel goed de voetremlichtschakelaar kunnen zijn. Ga eens meten met bij je achterlicht.

Even het lampje er uit en meten of je een lage weerstand hebt tussen het frame en het remlicht of tussen het frame en het achterlicht.
De rook ontstond ook zonder het remlicht te gebruiken, m.a.w. er had helemaal geen stroom door dat draadje mogen lopen, m.a.w. het moet de schakelaar zelf geweest zijn. Verder brandt m'n remlicht gewoon fel, dus ik denk niet dat daar sluiting zit.
 
Een sluiting naar het frame toe bij de remlichtschakelaar kan natuurlijk ook. Dat kan inderdaad een goede verklaring zijn. Een nieuwe schakelaar moet gemakkelijk te vinden zijn. Suc6 er mee!
 
RemcoNL fijn dat je gevonden hebt waar het probleem zit :) Nu nog oplossen, succes!

Hier ook een probleem opgelost :) Hij rookt niet meer :)
Lekker stukje gereden vandaag. Waren 2 straten van huis, rook ik verbrande verf :+
Geen rook meer, niks. Wel heerlijk gereden :) Begin weer wat zekerder te worden op de motor :)

Heb alleen nu t idee in mn hoofd gehaald om zelf mn seat opnieuw te bekleden... Heb al voor een leuke prijs skaileer gezien. Nu nog het schuim zien te vinden. Dat wordt nog het grootste probleem denk ik..
Ach ja... Zo blijf je bezig he ;)
 
RemcoNL fijn dat je gevonden hebt waar het probleem zit :) Nu nog oplossen, succes!

Hier ook een probleem opgelost :) Hij rookt niet meer :)
Lekker stukje gereden vandaag. Waren 2 straten van huis, rook ik verbrande verf :+
Geen rook meer, niks. Wel heerlijk gereden :) Begin weer wat zekerder te worden op de motor :)

Heb alleen nu t idee in mn hoofd gehaald om zelf mn seat opnieuw te bekleden... Heb al voor een leuke prijs skaileer gezien. Nu nog het schuim zien te vinden. Dat wordt nog het grootste probleem denk ik..
Ach ja... Zo blijf je bezig he ;)
heb je een motor ga je je seat van nieuwe binnenbekleding voorzien :?

of bedoel je de buddyseat


:P :+
 
Of je probeert een tweedehands buddy te vinden met goede schuimlaag. Het leer er overheen boeit dan toch niet zoveel als je het opnieuw gaat bekleden. :)
 
Jaaaa die bedoel ik...
Moe, blond en snel willen tikken gaan niet samen :+ Dan mis je nog weleens een stukkie :+

Oxi dat kan idd ook nog...
 
Of je probeert een tweedehands buddy te vinden met goede schuimlaag. Het leer er overheen boeit dan toch niet zoveel als je het opnieuw gaat bekleden. :)


En dat heb ik nu precies nodig! een nieuwe Buddy of een betere. Ik ben zaterdag met 40 motoren een tour gaan doen in zeeland en kwam met een houten r.....@#$% terug! na 550 km. :]

Weet iemand waar ik dat kan herstellen? en ho ja! ik zal ook mijn foto posten,mischien kom ik ook dan op de OP4, *D alhoewel ik niet heel veel schrijf op het forum, maar wel alles lees. :W
full
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk zijn die slijtageplekjes te voorkomen met een stukje tape of rubberblokjes :?
Die handkappen-tip had ik ook al toegevoegd aan OP3.

Ik heb een doorzichtige folie Venture Shield genaamd die in elke vorm te knippen/snijden is en het werkt perfect tegen beschadiging. Heb het zelf op m'n tank gedaan en never meer krasjes. Volledig transparant en blijft ook transparant.
 
Laatst bewerkt:
RemcoNL fijn dat je gevonden hebt waar het probleem zit :) Nu nog oplossen, succes!

Hier ook een probleem opgelost :) Hij rookt niet meer :)
Lekker stukje gereden vandaag. Waren 2 straten van huis, rook ik verbrande verf :+
Geen rook meer, niks. Wel heerlijk gereden :) Begin weer wat zekerder te worden op de motor :)

Heb alleen nu t idee in mn hoofd gehaald om zelf mn seat opnieuw te bekleden... Heb al voor een leuke prijs skaileer gezien. Nu nog het schuim zien te vinden. Dat wordt nog het grootste probleem denk ik..
Ach ja... Zo blijf je bezig he ;)

Ik heb het ook zelf gedaan. (Met wat hulp!) Niet omdat het niet lekker meer zat maar omdat het na >100.000km wel versleten was.

Zie:Kees Den Haag in "Het grote Yamaha Diversion topic (deel 8)"

Het is goed te doen, maar neem wel een hele stevige en dikke skai soort. Vooral bij het opstappen e.d. heeft het zwaar te leiden en kan er snel een gat in komen. Of het extra laagje schuim merkbaar is... Ik weet het eigenlijk niet. Maar ik heb er 6 weken lang en 10.000km op gezeten zonder probleem. (hôuten rheet op zijn haags) Neem niet te lange nietjes en check even wat de idiaale lengte is. Anders kan het wel eens erg pijnlijk worden. Suc6! Skai en schuimrubber zijn overal gemakkelijk verkrijgbaar.
 
ik zal ook mijn foto posten,mischien kom ik ook dan op de OP4, *D alhoewel ik niet heel veel schrijf op het forum, maar wel alles lees. :W [afbeelding]

Ah, een echt hoog ruitje. Ik heb een net verhoogd ruitje en heb meer lawaai rond de helm. Misschien moet ik het toch maar los laten om mijn div "fraai" te houden.
 
Nu het originele ruitje weer op mijn motor zit na het ongeluk, moet ik zeggen dat ik het originele ruitje fijner vind. Minder gebulder etc. Ik had gewoon even moeten wachten met het verhoogde ruitje kopen totdat ik eraan gewend was. Maarja eerste motor en dan 140 op een snelweg... dat is best een lawaai.
 
Iemand hier vroeg mij om jullie op de hoogte te houden of ik mijn dempers simpel schoon kan geven na een chroompoets behandeling, in plaats van WD40. De laatste heb ik nog niet geprobeerd, maar het schoonvegen na chroompoets werkt echt uitstekend. :)

En de chroompoets zit er nu een week op en vandaag voor het eerst schoon geveegd, ze glimmen weer als toen ik ze net gepoetst had. :)
 
Iemand hier vroeg mij om jullie op de hoogte te houden of ik mijn dempers simpel schoon kan geven na een chroompoets behandeling, in plaats van WD40. De laatste heb ik nog niet geprobeerd, maar het schoonvegen na chroompoets werkt echt uitstekend. :)

En de chroompoets zit er nu een week op en vandaag voor het eerst schoon geveegd, ze glimmen weer als toen ik ze net gepoetst had. :)
Dat is een pluspuntje, maar het natte jaargetijde duurt nog lang. ;) 8-) :]
 
Oxi, had je je uitlaten helemaal losgehaald? Of gewoon met een doekje ertussen lopen poetsen?

en laat eens een fotootje zien van die glim-glim :9
 
Trouwens net weer eens de verzekering aan de lijn gehad en het kan nog weken gaan duren voordat ik geld krijg. De tegenpartij is enorm traag met de schadeformulieren geweest en natuurlijk nog dat hele gebeuren met dat doorrijden na ongeval erbij. Dus de schuldvraag is nog niet beantwoord.

Gelukkig is m'n motor technisch in orde (beoordeeld door Motoport Hillegom). Veilig om te rijden dus. Nadeel is dat ze excl. de manuren uitgaan van 1850 schade. Incl. manuren rond de 2000. Ook nog steeds geen uitsluitsel over TL of niet. Gaat allemaal erg traag moet ik zeggen. '(
 
Trouwens net weer eens de verzekering aan de lijn gehad en het kan nog weken gaan duren voordat ik geld krijg. Gaat allemaal erg traag moet ik zeggen. '(


Moet je 's je premie te laat betalen.
Verzekeraars :r

[me="BertV"]gooit al z'n verzekeringen op WA en gaat sparen.[/me]
 
@Elbarto: De wegrijder is dus inmiddels wel opgespoord? Tja, schade en verzekeringen, gaat inderdaad erg traag. Ik heb ooit een poging tot diefstal van mijn brommer met veel schade moeten bekopen. Duurde 6 weken voordat alles helemaal geregeld was. De brommer was zo lang niet gebruikt (was in de winter) dat vervolgens de accu kapot was...maarja, als het uiteindelijk allemaal maar goed komt.

Andere vraag:
Laatst probeerde ik de schroefjes van mijn remvloeistof reservoir even los te draaien...maar dat ging dus totaal niet...dus de vraag is: hoe kan ik die schroefjes een beetje normaal los krijgen zonder de boel gelijk in de soep te draaien?
 
Andere vraag:
Laatst probeerde ik de schroefjes van mijn remvloeistof reservoir even los te draaien...maar dat ging dus totaal niet...dus de vraag is: hoe kan ik die schroefjes een beetje normaal los krijgen zonder de boel gelijk in de soep te draaien?
Met een goed passende schroevendraaier, anders draai je ze inderdaad kapot. ;) 8-) :]
 
Oxi, had je je uitlaten helemaal losgehaald? Of gewoon met een doekje ertussen lopen poetsen?

en laat eens een fotootje zien van die glim-glim :9
Nee dat is mij teveel moeite. Ik rijd er elke dag veel kilometers mee, dus eigenlijk is bijna al het poetswerk zonde van de tijd. :( Ben nu op het werk dus even geen nieuwe foto, maar je kan wel een foto vinden een paar pagina's terug. :P
 
Zo ver was ik al :P
Maar het gaat meer om hoe vast de schroefjes zitten...klapje met een hamer op de schroeverdraaier?

Ik gebruik altijd een goed pasend bitje hiervoor, maar de eerste keer draaide het bij mij ook in de soep.

Ik heb toen het bitje op onderstaande link gebruikt om het schroefje eruit te halen, werkte super!

http://www.trintella.org/de/onderhoud-mainmenu-29/klusverslag-mainmenu-63/68-simpel-en-doeltreffend-boa-grabit.html

Nu als ik het losdraai vervang ik de schroefjes voor nieuwe (heb er 10 gekocht bij de dealer was paar eurro en scheelt een hoop ellende)
 
Ik gebruik altijd een goed pasend bitje hiervoor, maar de eerste keer draaide het bij mij ook in de soep.

Ik heb toen het bitje op onderstaande link gebruikt om het schroefje eruit te halen, werkte super!

http://www.trintella.org/de/onderhoud-mainmenu-29/klusverslag-mainmenu-63/68-simpel-en-doeltreffend-boa-grabit.html

Nu als ik het losdraai vervang ik de schroefjes voor nieuwe (heb er 10 gekocht bij de dealer was paar eurro en scheelt een hoop ellende)

Bedankt voor de tip!
Dat lijkt me er een voor in de OP.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan