Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een doorzichtige folie Venture Shield genaamd die in elke vorm te knippen/snijden is en het werkt perfect tegen beschadiging. Heb het zelf op m'n tank gedaan en never meer krasjes. Volledig transparant en blijft ook transparant.
Spul zit bij mij ook op mijn tank. Werkt perfect!
 
Gelukkig heb ik idd hulp met de nieuwe buddyseat bekleden :) Lang leve handige mams :)

En Elbarto wat onwijs vervelend dat t allemaal zo lang moet duren zeg!

Ik geloof dat ik een normaal kuipruitje erop heb zitten..

Trouwens, stomme vraag, de kleur van mijn Divje kom ik eigenlijk praktisch nergens tegen. Issie zo weinig in die kleur geleverd of is t geen standaard kleur?
Hij is echt blauw/paarsig..
 
Remvloeistof reservoir schroef helemaal in de soep gedraaid. Beetje jammer dat dat ding zo vast zit, want dat is echt nergens voor nodig. Vast is vast gold blijkbaar niet voor degene die als laatst de remvloeistof heeft vervangen... Nu maar op zoek naar dat speciale bitje. Enig idee of ik dat gewoon bij de bouwmarkt kan kopen? want een bitjes-speciaalzaak zit hier niet echt in de buurt ;)
 
Remvloeistof reservoir schroef helemaal in de soep gedraaid. Beetje jammer dat dat ding zo vast zit, want dat is echt nergens voor nodig. Vast is vast gold blijkbaar niet voor degene die als laatst de remvloeistof heeft vervangen... Nu maar op zoek naar dat speciale bitje. Enig idee of ik dat gewoon bij de bouwmarkt kan kopen? want een bitjes-speciaalzaak zit hier niet echt in de buurt ;)
Zou iedere gereedschapszaak moeten hebben, maar een goed passende schroevendraaier doet het ook. ;) ;)
 
Super Speedy :)
Heb ik overheen gekeken! Sorry!

En t schijnt vaker te gebeuren idd dat mensen m echt vast vast draaien die schroefjes... Bij mij dus ook... En ook nog zo erin gedraaid dat ze nooit meer losgingen.. Die hebben ze dus uit moeten boren..

En idd, iedere gereedschapszaak zou ze moeten hebben... Hornbach als t goed is zeker, die heeft toch altijd net wat meer...
 
Zou iedere gereedschapszaak moeten hebben, maar een goed passende schroevendraaier doet het ook. ;) ;)
Inmiddels niet meer... -O-

Andere tip:
Toen ik mijn motor net had gekocht leek het er even op dat ik twee nieuwe remschijven voor nodig zou hebben. Na veel zoeken kwam ik toen als voordeligste remschijven uit op schijven van TRW lucas voor 225 euro per stuk. Het gaat dan om schijven voor het RJ01 model van '98 en verder. Uiteindelijk had ik de schijven toch niet nodig na navraag bij de motorzaak, maar ik vond dat toen zo ontzettend duur voor een remschijf dat ik toch door heb gezocht naar normaal geprijsde schijven. Ik kwam een paar dagen geleden de volgende website tegen: http://www.jossmit.nl/contents/nl/d9019.html
Keurige floating remschijven van Nissin voor...jawel...119,50 per remschijf...
Dat is dus een aardige besparing ten opzichte van de 225 per schijf van louis.de.
Dus dat leek met het vermelden wel waard in een OP wellicht?
 
Super Speedy :)
Heb ik overheen gekeken! Sorry!

En t schijnt vaker te gebeuren idd dat mensen m echt vast vast draaien die schroefjes... Bij mij dus ook... En ook nog zo erin gedraaid dat ze nooit meer losgingen.. Die hebben ze dus uit moeten boren..

En idd, iedere gereedschapszaak zou ze moeten hebben... Hornbach als t goed is zeker, die heeft toch altijd net wat meer...

Oke, bedankt, ga ik daar even kijken vandaag.
 
Remvloeistof reservoir schroef helemaal in de soep gedraaid. Beetje jammer dat dat ding zo vast zit, want dat is echt nergens voor nodig. Vast is vast gold blijkbaar niet voor degene die als laatst de remvloeistof heeft vervangen... Nu maar op zoek naar dat speciale bitje. Enig idee of ik dat gewoon bij de bouwmarkt kan kopen? want een bitjes-speciaalzaak zit hier niet echt in de buurt ;)


http://cgi.ebay.nl/BOA-GRABIT-SCREW-AND-BOLT-REMOVER-SET-/180511843110

Professioneel goed gereedschap bestellen voor auto en werkplaats

Waar in Zuid-Holland woon je??? Ik heb het gekocht bij Provak Van Beieren IJzerwaren, ik weet niet of dit een keten is??? En volgens mij hebben ze deze ook bij Fixet...
 
Laatst bewerkt:
Remvloeistof reservoir schroef helemaal in de soep gedraaid. Beetje jammer dat dat ding zo vast zit, want dat is echt nergens voor nodig. Vast is vast gold blijkbaar niet voor degene die als laatst de remvloeistof heeft vervangen... Nu maar op zoek naar dat speciale bitje. Enig idee of ik dat gewoon bij de bouwmarkt kan kopen? want een bitjes-speciaalzaak zit hier niet echt in de buurt ;)
Is mij ook al overkomen met mijn Divje. Ook ik heb toen de boutjes er uit moeten boren, net als muppetmayo. Is wel de snelste manier.
Kopje eraf boren, deksel eraf, met een tangetje de buotjes eruit, nieuwe erin en klaar is ....... Sander ;)
 
Laatst bewerkt:
Andere tip:
Toen ik mijn motor net had gekocht leek het er even op dat ik twee nieuwe remschijven voor nodig zou hebben. Na veel zoeken kwam ik toen als voordeligste remschijven uit op schijven van TRW lucas voor 225 euro per stuk. Het gaat dan om schijven voor het RJ01 model van '98 en verder. Uiteindelijk had ik de schijven toch niet nodig na navraag bij de motorzaak, maar ik vond dat toen zo ontzettend duur voor een remschijf dat ik toch door heb gezocht naar normaal geprijsde schijven. Ik kwam een paar dagen geleden de volgende website tegen: http://www.jossmit.nl/contents/nl/d9019.html
Keurige floating remschijven van Nissin voor...jawel...119,50 per remschijf...
Dat is dus een aardige besparing ten opzichte van de 225 per schijf van louis.de.
Dus dat leek met het vermelden wel waard in een OP wellicht?
Het lijkt mij een tijdelijke aanbieding, maar heb het toegevoegd met de datum van vandaag. ;) 8-) :]
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels niet meer... -O-

Andere tip:
Toen ik mijn motor net had gekocht leek het er even op dat ik twee nieuwe remschijven voor nodig zou hebben. Na veel zoeken kwam ik toen als voordeligste remschijven uit op schijven van TRW lucas voor 225 euro per stuk. Het gaat dan om schijven voor het RJ01 model van '98 en verder. Uiteindelijk had ik de schijven toch niet nodig na navraag bij de motorzaak, maar ik vond dat toen zo ontzettend duur voor een remschijf dat ik toch door heb gezocht naar normaal geprijsde schijven. Ik kwam een paar dagen geleden de volgende website tegen: http://www.jossmit.nl/contents/nl/d9019.html
Keurige floating remschijven van Nissin voor...jawel...119,50 per remschijf...
Dat is dus een aardige besparing ten opzichte van de 225 per schijf van louis.de.
Dus dat leek met het vermelden wel waard in een OP wellicht?


Ik denk dat je verkeerd kijkt bij Louis.eu.
10043635 LUCAS BRAKE DISC, FRONT MST264,DIAM.320MM,FIXED YAMAHA XJ 900 S (4KM) €119.95

Dit voorjaar waren ze nog €89.95.
 
Super Speedy :)
Heb ik overheen gekeken! Sorry!

En t schijnt vaker te gebeuren idd dat mensen m echt vast vast draaien die schroefjes... Bij mij dus ook... En ook nog zo erin gedraaid dat ze nooit meer losgingen.. Die hebben ze dus uit moeten boren..

En idd, iedere gereedschapszaak zou ze moeten hebben... Hornbach als t goed is zeker, die heeft toch altijd net wat meer...

Ik denk niet dat het vastdraaien is geweest. Remvloeistof is erg argressief spul. Je ziet vaak bij het reservoir dat het wit/grijs is aangetast. Als er wat in de schroefgaten komt dan gaat het muur vast zitten. Een beetje koperpasta op de nieuwe schroefjes doen helpt.
 
Ik denk dat je verkeerd kijkt bij Louis.eu.
10043635 LUCAS BRAKE DISC, FRONT MST264,DIAM.320MM,FIXED YAMAHA XJ 900 S (4KM) €119.95

Dit voorjaar waren ze nog €89.95.
Telt1986 had het over de 600 en ik heb de prijzen niet gecontroleerd. ;)

P.S. Toch even bekeken en er zijn flinke verschillen tussen de verschillende types. ;) 8-) :]
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je verkeerd kijkt bij Louis.eu.
10043635 LUCAS BRAKE DISC, FRONT MST264,DIAM.320MM,FIXED YAMAHA XJ 900 S (4KM) €119.95 Dit voorjaar waren ze nog €89.95.
Telt1986 had het over de 600 en ik heb de prijzen niet gecontroleerd. ;)
Inderdaad erg vreemd, voor de 600 zijn ze €226,95 en voor de 900 € 119,95 bij Louis.
Meestal ben je toch voor de 600 wat goedkoper uit met onderdelen.
 
In het WPHB staat overigens hoe je kan controleren of je remblokken aan vervanging toe zijn. Als de groef in het midden (bijna) weg is, dan moet je ze vervangen. Bij mijn blokken voor zie ik geen groef, maar ze lijken mij nog best dik. Zit die groef er eigenlijk bij alle blokken in?

Hij remt overigens prima, alleen de voorvork is te soft om écht goed door te remmen.
 
In het WPHB staat overigens hoe je kan controleren of je remblokken aan vervanging toe zijn. Als de groef in het midden (bijna) weg is, dan moet je ze vervangen. Bij mijn blokken voor zie ik geen groef, maar ze lijken mij nog best dik. Zit die groef er eigenlijk bij alle blokken in?
Bij de originele van Yamaha wel, maar bij de imitaties niet allemaal.
 
Ah thanks, dan ga ik ze maar preventief vervangen, want ik zie op louis.de dat ik het voor de prijs ook niet hoef te laten. :P Als ze in mijn (nog goede) schijven gaan eten dan wordt het wel een duur grapje.

Helaas is mijn technisch duits dusdanig belabberd dat ik niet precies weet welke remblokken ik moet hebben. Ik zie gesinterde en organische staan, daar weet ik het verschil ook al niet tussen. :P Bovendien hebben ze het over pad shim's in de WPHB. Doen die er nog toe en zo ja, hebben ze die ook bij louis.de?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan