ybr 125

Als er geen schade is rond de 1600-1800euro.

In Mei heb ik mijn ybr gekocht voor 1250 zonder schade en met 7800km op de klok

(word idd veel op gereden in een maand 2000km) _O-
 
Nee Athur ben ik met je eens erg tam hier op het forum.
Ik denk inderdaad 1400 moet je nog niet zeuren ,want voor dat bedrag heb je nog niet eens een fatsoenlijke scooter en de ybr is een lekkere motor voor bromfietsprijzen.
 
Ik wil de pret niet bederven maar ik heb mijn YBR 2 jaar geleden gekocht voor slechts 1000 euro. En de acceptatie van dat bod ging eigenlijk veel te makkelijk; dus voor minder had ik hem waarschijnlijk ook meegekregen. Mijn YBR was toen 2 jaar oud, 10.000km op de klok, putgaaf incl. nieuwe ketting.

De YBR's zijn in NL alles behalve populair. De vraagprijzen zullen wel op normaal afschrijfniveau liggen....maar de werkelijke verkoopprijzen zijn veelal heel veel lager.
Dus voor een 2 jaar oude met zo weinig km's zul je denk ik meer in de richting van Fuzy's antwoord moeten denken naar mijn mening: 800-1200.
 
Klopt dat ze niet populair zijn,alleen snap er geen hout van ze zijn zo zuinig als een brommer en kwa verzekering ook.
Heb alles al gereden van 1000cc tot brommers,maar moet eerlijk bekennen dat de ybr 1 van mijn lekkerste motoren is.
Dus laat ze maar lekker niet zo in zijn ,dan blijft de prijs lekker laag en krijg je ontzettend veel motor voor brommer geld *O*
 
Voor brommers vragen ze dan ook belachelijk hoge prijzen en dat kunnen ze ook vragen omdat je enkele uit 49cc kan kiezen. Als zo'n 125cc je niet bevalt heb je nog zat keus. Ze staan bij de dealer ook voor +/- 1400 euro 2e hands te koop met weinig op de klok en daar kan je ook nog wel iets van af lullen.

Maar wat betreft 'lekkerste motor', hij zit inderdaad zeker niet slecht! Alleen is het van de YBR jammer dat de snelweg echt een opgave voor het beestje is. Voor binnendoor op 80km/u wegen een prima ding, op 100km/u wegen wordt het echt aanpoten, waar een CBR125 er dankzij zijn watergekooelde blok minder moeite mee heeft.
 
Hoi Monomuis
Inderdaad de snelweg pak ik ook niet vaak ,maar het is zeker te doen op gepaste afstand achter de vrachtwagens meerijden no problem.
Op de 100 wegen hangt van een sterke wind tegen af maar 100 haal ik meestal wel als ik er alleen opzit,en ja dat ze je dan soms met 140 voorbij scheuren tja dat hou je altijd.
Bay :W
 
Afgelopen weekend met de ybr na Ameland gereden.
Vanaf Arnhem over de snelweg gaat uitstekend je rijd alleen geen 120 maar 90-100.
Voordeel je hebt minder last van de wind.
Auto halen je wel voordurend in maar vrachtwagens kan je ook goed voorbij als je volgas geeft.

Enige nadeel is snelweg km's zijn niet zo heel zuinig omdat je 7800 toeren draait.
Maar 1 op 35 kan je niks van zeggen
 
Afgelopen weekend met de ybr na Ameland gereden.
Vanaf Arnhem over de snelweg gaat uitstekend je rijd alleen geen 120 maar 90-100.
Voordeel je hebt minder last van de wind.
Auto halen je wel voordurend in maar vrachtwagens kan je ook goed voorbij als je volgas geeft.

Enige nadeel is snelweg km's zijn niet zo heel zuinig omdat je 7800 toeren draait.
Maar 1 op 35 kan je niks van zeggen

Held! :} Mij absoluut niet gezien met de YBR op de snelweg. Daarvoor pak ik echt de RSV of bij slecht weer de auto. De YBR heb ik echt geen save gevoel bij op de snelweg. In de slipstream van een vrachtwagen zou kunnen, maar in die turbulentie rijdt zo beroerd :r
 
Held! :} Mij absoluut niet gezien met de YBR op de snelweg. Daarvoor pak ik echt de RSV of bij slecht weer de auto. De YBR heb ik echt geen save gevoel bij op de snelweg. In de slipstream van een vrachtwagen zou kunnen, maar in die turbulentie rijdt zo beroerd :r
tja het is het enige voertuig van mij dat de snelweg opmag, dus ja dan doe je het toch.
Maar het is absoluut niet eng, auto's halen je wel voortdurend in
Je moet alleen zorgen dat je gewooon dezelfde snelheid of iets harder gaat als vrachtwagens.
Rijd alleen iets minder zuinig 1 op 35 ipv 1 op 37,5 :P
 
Gisteren ook nog effe van amersfoort naar apeldoorn via de snelweg gereden no problem ,gewoon lekker 90 ruim achter een vrachtwagen blijven rijden. *O*
 
Iemand ervaring met het kleppen stellen van de ybr?
over 1000km staan er 12000km's op de teller, dus dat word tijd voor een beurt.
Deze wil ik gewoon zelf uitvoeren ben zelf heel handig.
Heb alleen nog nooit kleppen gesteld.
Moet ik dan ook gelijk de nokkenas ketting spannen?
Heb hier een haynes werkboek liggen maar daar staat alles in het engels dus blijft een beetje onduidelijk.
 
Whow, da's knap. 11 pagina's zonder ook maar 1 afbeelding van zo'n YBR. schamen jullie je er soms voor.

full


gr, Look.
 
haha ik klikte dit topic aan om te kijken wat voor bike een ybr is qua looks.. en gelijk de goede pagina met de eerste foto :p
lijkt echt op een verkleinde versie van de laatste types er-5
 
Hierbij het monster, gisteren een rondje gereden en op de FZ1 krijg ik een knietje aan de grond en was even benieuwd of dit op de YBR ook lukt en ja het lukt de eerste de beste mini rotonde gelijk maar gerond met het knietje aan de grond!

Al met al een leuke dag *O*

Arthur
full
 
Niet iets teveel power voor een pekelfiets? Die dingen gaan als de brandweer, zelfs al bij een klein beetje gas!
 
Terug
Bovenaan Onderaan