Le Side-car Voxan!

Omdat er in de build off shop niet veel te doen was, en de nouhou vogel het niet breed had wegens een afgeknapte kies wegens zijn in de steigers staande tanden..., heb ik "the poorhouse" maar verlaten en ben thuis in de garage druk aan het buigen geweest om een paar mooie zij rekjes te maken voor de VFR. Kan ik ook nog een paar tasjes aan de zijkant hangen.

Als dat bevalt is daarna de Suus en daarop volgend de Vox aan de beurt.
Mooie rekjes van 12mm RVS buis. Netjes tig lassen en klaar.
 
Kwastert, bedankt hé!! :(

Kom ik wéér op de 2e plaats met m'n VF750F..

:+

TRX verhaal is alleen nog maar luchtfietserij. Voordeel van het uitdenken van zo'n luchtfiets is dat het niets kost, hoeft zelfs geen tijd te kosten!
Tip voor Truus: Je moet je gewoon onder een pseudoniem melden bij BSC, wedden dat de heren dan wel tijd hebben/vrij maken
 
Die interesse is er wel hoor.. ben nog in conclaaf met de tip die jij ook gaf.

Probleem is dat ik basic wil werken en er een 18" wiel in de VF zit..
 
Laatst bewerkt:
Niet veel te melden, maar begin aardig MF verslaafd te worden.
Weet niet of dat nadelig is of niet...

De Vox achtervelg wordt voorzien van eenzelfde band als de VFR nu heeft. De Vox heeft ook een 5,5J velg dus komt er net zo uit te zien. Gaat ook gemakkelijk in de brug passen. Vox is een moderne motor.
 
Lekker aan het klussen op het moment. De schetsplaten voor de voorvork hebben ongeveer de vorm en zijn een los/vast aangeschroefd om het asgat af te kunnen tekenen. Die gaten kunnen nu worden geboord en kunnen de assen die de oude wiel as vervangen worden aangelast.

En zoals beloofd:

full

full


En zoals je kan zien schieten we al aardig op met het rode hulpframe :+
 
Laatst bewerkt:
Allebei.... Is die voorwiel ombouw niets voor jou?
(afgezien van of het nou weer goed is of niet enzo..)
 
Ja, zeldzame foto volgens mij in Lasmoats-place: geen bierfles, glas of kratje.......





:+
 
Laatst bewerkt:
Hoezo aangelast :?

Gaat er niet gewoon een langere as door met aan een kant een moer ?

Nee, waar de oude wiel as zat komen links en rechts bussen ingeklemd door de vorkpoot. Zo komt de schetsplaat op 5 punten vast te zitten. Er komen dan verder naar voren twee bussen waar het originele wiel met wiel as in komen.

Als we op de oude plek een as zouden monteren krijg je het stok in het wiel effect ;)
Ver kom je daar niet mee..

Wordt binnenkort wel duidelijker.
 
Laatst bewerkt:
achterbandje vandaag besteld.

full


/////////////////////////\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\////////////////////////\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\////////////////////

deze is het helaas niet geworden ze konden hem nergens meer leveren.
 
Laatst bewerkt:
vandaag maar eens gebeld met mad racing maar helaas zijn ze met vakantie tot 28 sep
dus weet nog niets van de staat van mijn vox blokkie.

full
 
hee janwillem had jij gijs zijn zeus al eens gezien?

full


teminste ik dacht dat het een zeus was?

net van halflive geleerd dat het een corda is [ bedankt halflive ] ga ik even gogelen op corda zijspanen ]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan