suzuki bandit 1250 a sa en gt topic

Welkom Nippon Suzuki. Ik ben in het bezit van een 1250A uit 2009. Ik heb ongeveer dezelfde ervaringen, behalve het verbruik dat bij mij een stuk hoger ligt. Zit ik niet zo mee voor die 5 tot 7 duizend km/jaar. Ik heb er, naast de D218, Metzeler Z6 interact banden op gehad en nu (alleen achter) een Dunlop Roadsmart. Die Dunlop is beter dan de Metzeler die weer een stuk beter was dan de D218. Gezien het verslijtpatroon na 2500Km zal die de Roadsmart de 5000 km waarschijnlijk niet halen. Hierna komen er Pirelli Angels op.

Groeten

Theun

Hij vreet wel achterbanden zeg. Dat verbruik is inderdaad allemaal vrij relatief als je weinig kilometers rijdt. Nu moet ik ook zeggen dat ik niet echt een hele sportieve rijder ben, scheelt natuurlijk ook. De Pirelli's zijn waarschijnlijk ook een goede keuze. Het zou me niet verbazen als de bandit met de michelins nog iets lichtvoeriger is. Ik vraag me af of het topkuipje van de SA het verbruik nog veel gunstiger maakt... Over de lambda sonde loskoppelen, hebben daar nog meer mensen ervaring mee?

Groet NS
 
Hij vreet wel achterbanden zeg. Dat verbruik is inderdaad allemaal vrij relatief als je weinig kilometers rijdt. Nu moet ik ook zeggen dat ik niet echt een hele sportieve rijder ben, scheelt natuurlijk ook. De Pirelli's zijn waarschijnlijk ook een goede keuze. Het zou me niet verbazen als de bandit met de michelins nog iets lichtvoeriger is. Ik vraag me af of het topkuipje van de SA het verbruik nog veel gunstiger maakt... Over de lambda sonde loskoppelen, hebben daar nog meer mensen ervaring mee?

Groet NS

Over die banden: dat vreten is een beetje relatief. De D218 was na 3500km echt op. De Metzeler daarna heb ik lek gereden na 6300km. Een dwarse scheur van een cm tijdens een tweedaagse tocht in de Ardennen. Die had nog wel 1000 - 1500 mee gekund. Gelukkig lag er een een motorzaak op 2Km. Spuitbusje vuller erin en zo snel mogelijk naar de motorzaak. De Roadsmart was daar zowat de enige optie. Net als de eerste D218 staat de Roadsmart niet echt bekend om zijn duurzaamheid.

Over die topkuip: Dat zal inderdaad schelen. Nu heb ik ook een windschermpje maar dat is toch een stuk kleiner. Ik moet er wel bijzeggen dat ik 108Kg weeg en na 19 jaar fitness/krachtraining ook een model heb wat meer wind vangt dan gemiddeld :) Ik hou er ook van om een beetje door te rijden, maar daarin ben ik vast niet de enige :+
 
Hallo. heb net een nw bandit naked 1250 gekocht, kleur blauw en nu lees ik dat de banden maar3500 km meegaan. Ik rij meestal met de oude bandits 10000 km voordat er slijtage optreed. Lees juist over de dunlop 218 dat die hard is in t midden en zacht opzij en daarom zo slijtvast zijn. Hoe zit dat nou?
ik denk dat de km's die je rijdt meer van jezelf afhankelijk zijn als van het verschil B1200 of B1250...
Dus ik denk niet dat je met een B1250 met dezelfde banden minder lang doet als met je oude B12..
 
Hij vreet wel achterbanden zeg. Dat verbruik is inderdaad allemaal vrij relatief als je weinig kilometers rijdt. Nu moet ik ook zeggen dat ik niet echt een hele sportieve rijder ben, scheelt natuurlijk ook. De Pirelli's zijn waarschijnlijk ook een goede keuze. Het zou me niet verbazen als de bandit met de michelins nog iets lichtvoeriger is. Ik vraag me af of het topkuipje van de SA het verbruik nog veel gunstiger maakt... Over de lambda sonde loskoppelen, hebben daar nog meer mensen ervaring mee?

Groet NS
op het Duitse Banditforum staan wat meer reacties over het loskoppelen van de lambdasonde . Werkt geweldig..!!!

Hier in het archief van het Banditforum:
http://www.banditforum.de/phpBB2/viewtopic.php?t=306441
 
wat voor voordeel heb je hierbij en gaat de motor dan niet op het noodprogramma lopen.

Nee, de motor gaat niet op het noodprogramma. De motor gaat soepeler lopen. Zelf heb ik een O2 sensor eliminator er tussen zitten.
Dit hoorde bij het pakket welke ik gekocht heb bij Dale Walker.

http://cgi.ebay.ie/Oxygen-sensor-eliminator-Suzuki-GSF-Bandit-1250-07-2010-/250687347267

full
 
mijn bandit houdt ietsje in in de lage torentallen maar niet zo erg als mn vorige bmw. Rij ik in de hoge versnellingen dan is het weg. Ben niet zo voor aanpassingen, bij suzuki zijn ze echt wel in staat om een goede afstelling te leveren af fabriek. Bij de bmw club hadden ze ook een recyclizer ontwikkeld , die de temp sensor verkeerde inf gaf waardoor die rijker ging lopen, maar waarbij het verbruik drastisch steeg. Als je bmw en ducati gereden hebt dan is het inhouden bij de bandit niets vergeleken bij deze 2 cylinder motoren.
 
mijn bandit houdt ietsje in in de lage torentallen maar niet zo erg als mn vorige bmw. Rij ik in de hoge versnellingen dan is het weg. Ben niet zo voor aanpassingen, bij suzuki zijn ze echt wel in staat om een goede afstelling te leveren af fabriek. Bij de bmw club hadden ze ook een recyclizer ontwikkeld , die de temp sensor verkeerde inf gaf waardoor die rijker ging lopen, maar waarbij het verbruik drastisch steeg. Als je bmw en ducati gereden hebt dan is het inhouden bij de bandit niets vergeleken bij deze 2 cylinder motoren.
Dat klopt maar dat komt omdat het inhouden een andere oorzaak heeft.
Bij een BMW of Duc heeft het te maken met het ontbranden van het mengsel wat bij lage belasting met 1 bougie kennelijk niet helemaal goed gaat. De latere types hebben daarom 2 bougies per cilinder. Dat is het "KFR" ofwel Konstant Fahr Ruckeln.
Bij de Bandit komt het puur door emissie-eisen vanwege te arme afstelling van ca 3000-4500 toeren. Ik heb dus ook de lambdasonde losgekoppeld en het verbruik stijgt eigenlijk niet eens omdat de motor gewoon soepeler is. Je kan hem ook verder terug laten vallen in toeren zonder dat hij protesteert..
Ik vind het echt een goede aanpassing!
 
Dat klopt maar dat komt omdat het inhouden een andere oorzaak heeft.
Bij een BMW of Duc heeft het te maken met het ontbranden van het mengsel wat bij lage belasting met 1 bougie kennelijk niet helemaal goed gaat. De latere types hebben daarom 2 bougies per cilinder. Dat is het "KFR" ofwel Konstant Fahr Ruckeln.
Bij de Bandit komt het puur door emissie-eisen vanwege te arme afstelling van ca 3000-4500 toeren. Ik heb dus ook de lambdasonde losgekoppeld en het verbruik stijgt eigenlijk niet eens omdat de motor gewoon soepeler is. Je kan hem ook verder terug laten vallen in toeren zonder dat hij protesteert..
Ik vind het echt een goede aanpassing!
kan je de sonde dan zomaar loskoppelen. Mn motor kan ik terug laten vallen tot 1500 toeren in z,n 6 en zonder haperen trekt die in een lijn naar topsnelheid . Kan het nog beter.?Ik vind als een motor goed loopt je er niets aan moet veranderen. Vind m al hard genoeg trekken en rijden.
 
kan je de sonde dan zomaar loskoppelen. Mn motor kan ik terug laten vallen tot 1500 toeren in z,n 6 en zonder haperen trekt die in een lijn naar topsnelheid . Kan het nog beter.?Ik vind als een motor goed loopt je er niets aan moet veranderen. Vind m al hard genoeg trekken en rijden.
Nee, je kan hem niet 'zomaar' loskoppelen.. maar ik heb een 'how to' van hoe het wel kan.

En, als een motor goed loopt niks veranderen, het is een keuze.
Als hij nog (veel!!) beter kan vind ik het zonde om het niet te doen.
Een 1250 van 98pk die inhoudt bij deellast tussen 3000 en 4500 toeren vond ik iig niet optimaal genoeg..
Na alle aanpassingen zit ik op vermoedelijk ca 125pk aan het achterwiel en overal veel meer koppel en geen inhouden meer bij lage belasting..

Terug laten zakken tot 1500 toeren pikt ie wel maar leuk vindt ie dat niet..
 
Laatst bewerkt:
Hoi Haga San, kun je die how to ook hier plaatsen is misschien wel makkelijk

@a3klus Hé heb al verdere ervaring met de nieuwe vulling in je zadel.
Ik ben benieuwd.
 
@a3klus Hé heb al verdere ervaring met de nieuwe vulling in je zadel.
Ik ben benieuwd.


Nee, het weer was niet van dien aard dat ik een flink stuk heb gereden. Dat heb je met die mooi weer rijders. :) Maar vanuit Den Haag naar Almere geen zadelpijn gehad.
Eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen dat ik toen een tussenstop heb gemaakt bij een mede bandit rijder.


@ Haga-San

Mijn motor heeft ook een andere demper. Binnenkort ga ik nog een afspraak maken om 'het beest' op de dyno bank te zetten. Gevoelsmatig heb ik 'm aardig tot goed afgesteld, maar op de bank zal blijken of dat klopt.

Gr. Arno.
 
Ja die had ik al gezien, maar ik dacht dat jij er ook foto's bij had.

groeten blade99
Heb ik ook...

even de connector openmaken; kapje voor en achter (kan eenvoudig), het lipje aan de voorkant van de pin wat ombuigen en je kan hem er achter uittrekken.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan