OBT - Voorjaarsrit 17 april 2011 + OBLM prijsuitreiking

Paul_K

MF veteraan
22 jul 2009
13.581
2
Westzaan
OBT - Voorjaarsrit 17 april 2011 - De opwarmronde

++Inclusief++

Uitreiking trofee Oude Brikken Landmark Rally 2010/2011
TingTing zei:
Allereerst Paul_K bedankt dat het mogelijk is om tijdens de lunchstop van deze OBT de trofee van de MF Oude Brikken Landmarkrally (OBLMR) uit te reiken. Deze rally is geboren uit de Oude Brikken Toeren en een feestelijk tintje is op zijn plaats. Vanaf Augustus 2009 tot Januari 2011 is deze eerste OBLMR samengesteld en verreden. In de voorronde ca. 80 inzendingen aan landmarks. Totaal 16 geselecteerde landmarks verdeeld over Nederland inspireerden 48 motorrijders vele duizenden kilometers te draaien! Machines tot bouwjaar 1936 kwamen op de baan. Het concept; hoe ouder des te meer punten! Organisatie voor 2011/2012 geef ik door aan Nohome. Hij zal er zijn met een nieuwe jury.

Voor nu hebben we een winnaar en een imposante top drie! Een close call! Mooie machines van weleer brachten zij en anderen op de baan. We gaan onszelf huldigen, brikker’s wijze.

Ting Ting
Bijbehorende topic: GO, Oude Brikken Landmark Rally


Wat is een OBT :?
OBT = Oude Brikken Tour
Een oude brikkentoer kenmerkt zich door de voorliefde voor klassieke en oudere motoren die door hun liefhebbende eigenaren rijdend worden bereden en onderhouden. De een een pareltje, de ander een functionele toermachine. Het tempo bij deze ritten is niet hoog, waardoor het voor alle rustige rijders goed en leuk rijden is. Nieuwe supersports en ander snel werk vallen uit de toon, tenzij voorzien van matzwart en een McDonalds Dienblad als kuipruit.

Wanneer is de rit :?
Zondag 24 april 2011 geschrapt in verband met eerste paasdag
17 april 2011 !Nieuwe datum!

Hoe laat verzamelen we: ?
Vanaf 10.45 bij McDonalds IJselstein

Hoe lang is de rit :?
Ongeveer 130 kilometer

Welke regels zijn er bij het rijden :?
Eigenlijk alleen maar regels die heel vanzelfsprekend zijn, starten met volle tank, gedraag je netjes, meld je af als je weg wilt, eigen risico, niet pushen en de gebruikelijke fatsoensnormen in het verkeer. Verder rijden we met Follow Up, zie de uitleg hieronder over dit systeem.

Kan ik nog helpen met de route testen :?
Ook zijn proefkonijnen voor de route ook van harte welkom. Als je zin hebt om een bèta versie van de route voor ons te testen, neem dan contact op met Paul_K. Meeste delen zijn al getest bij eerdere ritten, maar nog niet als één geheel. Zelf wil ik één of twee weken van tevoren ook nog eens de route testen om te kijken of alles nog klopt.

Ik hebt nog een leuk idee voor de route :?
Ook hiervoor kan je contact opnemen met Paul_K. Alle tips, hints en adviezen zijn van harte welkom uiteraard.

Hoe schrijf ik me in :?
Geef maar een gil in het topic of stuur mij een PB'tje.

zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden :?
JA! zoals je zult begrijpen is het niet onverstandig om je BRAVOK nog eens na te kijken. Dit in verband met een goede technische staat van je motor :+ . Neehoor, als brikker mag je gerust met een rokend, olie-spuitend zweetblok aankomen zetten, hoort allemaal bij de charmes van deze ritten. Sleutelen onderweg kan dan ook prima.


dis_donker.jpg











Route informatie + Dagindeling

Op het moment van schrijven is de route nog in ontwikkeling.

Dagindeling
Startpunt: McDonalds IJselstein, verzamelen vanaf 10.45 uur.
Uitleg en briefing:
Route deel 1: van 11.15 tot 11.45 uur
Veerpont Schoonhoven, verzamelen aan de overkant, vertrek als groep weer compleet is
Route deel 2: van 12.15 tot 13.00 uur
Middagpauze (eten en drinken): Buiten de Waterpoort Gorinchem
Uitreiking trofee Oude Brikken Landmark Rally 2010/2011 (halverwege de pauze)
Route deel 3: van 14.15 tot 15.30 uur
Veerpont Beusichem
Route deel 4: van 16.00 tot 16.45 uur
Eindpunt: McDonalds IJselstein, aankomst om 16.45 uur


Aanvullende informatie:
-Kom met een volle tank aan de start
-Onderweg zijn er GEEN tankpauze's
-Moet je echt tanken, doe het dan in de lunchpauze/Gorinchem op eigen gelegenheid
-Als we apart voor jouw lege tank moeten stoppen, dan mag je voor straf alle brikken schoonmaken, poetsen en waxen tot ze weer in showroomstaat verkeren })
-Tankstation nabij startpunt: Shell
-Tankstation in Gorinchem: Tinq


GPS:
Zoals 'gewoonlijk' weer in GPS formaat beschikbaar na afloop van de rit. Tijdens de rit zal maar een klein en select groepje beschikken over de GPS route. Stuur mij een mailtje/PB'tje met daarin je e-mail adres, dan stuur ik het zo spoedig mogelijk door. Fouten kunnen niet uitgesloten worden en het gebruik is geheel op eigen risico. Deze route is enkel en alleen een indicatie voor het rijden van een tourrit, waar vanaf geweken kan en mag worden. Het volgen van een eventuele voorrijder is uiteraard ook volledig op eigen risico.

Beschikbare formaten:
-MPS file
-GPX file
-GDB file

Kaartje van de route:
Hieronder een screenshot van de Preview. Het is een eerste aanzet, waar nog een hoop aan kan/zal veranderen. LET OP: als je Internet Explorer gebruikt, dan kan het zijn dat de afbeelding niet goed zichtbaar is. Klik erop en dan kan je de afbeelding goed in groot formaat bekijken. Andere browsers hebben dit probleem niet.
OBT%20-%20voorjaar%202011%20-%20versie%202%20-%20kaartje.jpg











Follow Up - De uitleg

fu_donker.jpg











reng_donker.jpg

Toevoeging: -Let op: een groot deel van de rijders zijn oude motoren. Deze zijn vaak niet voorzien van spiegels, of hele slechte. Hou dus rekening met mogelijk slecht zicht van de rijder(s) voor je! Vaak hebben de brikken ook trommelremmen welke vooral bij nat weer slecht remmen of plotseling blokkeren. Ga dus niet met de moderne remschijfjes op je remmen staan vlak voor een brik en hou dus rekening met de remweg van een brik en de mogelijke korte slingering van het geheel door een mogelijke korte blokkering. (dus niet op 40 cm naast elkaar remmen/rijden) *met dank aan de brikken traditie voor deze toevoeging*










De aanmeldingen

Groep 1: de Oude Brikken Landmark groep
Voorrijder: NoHome (OBLM)

-Smuiger
-J@@st (OBLM)
-kleintje_b (OBLM)
-Nitromax (OBLM)
-GJVH (OBLM)
-Dolfijneflipper (OBLM)
-Volgens mij was ik nog iemand vergeten? Wie was het ook alweer? Even denken hoor........... OEPS, dat is waar ook, nu weet ik het weer: HPLAVERDA (OBLM)
-fzr 600rw (OBLM)
-@nne (OBLM)
-Wimis on +duo (OBLM)
-Rutgertje (ovb) (OBLM)
-Halflive (OBLM)
-Bmwoman (OBLM)
-TingTing(OBLM)
-JooGhum(OBLM)
-Brêge-miss(OBLM)
-Brêge(OBLM)
-ET01(OBLM)
-roestendoenze (OBLM)
-Oude Brikker (OBLM)
-Ootje (OBLM)
-BM Werner (OBLM)
-Aburani (OBLM)
-j00kje (OBLM)
-mr Q (OBLM)
-Lady N
-DrsRob
-Voormast (OBLM)
Achterrijder: Remond_FRL (ovb)



Groep 2:
Voorrijder: Paul_K
-Sandertje
-Plofkop
-cb400f
-Richard1973
-Bulent
-MacReal (ovb)
-jansen007
-vader van Paul_K
-Zeroground
-LinKing
-VeryMeanMachine
-_fanatic
-hondafour (ovb)
-VerteX
-roblc
-Erw1n
-Luukster
-Biker Beertje (ovb)
-magnamaniac (ovb)
-Dopey85
-RemcoNL
-Peerke2
-Duncan
-DennisHopper
-!PEPE!
Achterrijder: 1961_Erik





Wil wel, maar komt toch niet:
Daar waar we maar geen categorie voor kunnen verzinnen:
Daar waar iedereen weer een andere categorie voor heeft:
-Ratz



Hyves:
HyvesGames










Pre-Meets

Pre-meetings zijn bedoeld voor mensen uit dezelfde regio die graag samen verzamelen en dan naar het startpunt rijden. Mocht je je willen aanmelden voor één van de onderstaande pre-meets, dan kan je mij (Paul_K) een berichtje sturen of een gil in het topic geven. Nieuwe pre-meets kunnen op dezelfde manier aangemeld worden.

Pre-Meet Amsterdam Foodstrip
Verzameltijd:
vanaf 9.45 uur
Vertrektijd: 10.00 uur
Locatie: Google Maps
Tanken: we gaan hier tanken op weg naar het startpunt
Aanmeldingen pre-meet:
- Paul_K (voorrijder)
- Vader Paul_K
- Jansen007
- Luukster
- Erw1n
- Smuiger
-NoHome
-Halflive?
-BMWoman?
-Hondapower?


Pre-Meet Regio Eindhoven
Verzameltijd: vanaf 9.40 uur
Vertrektijd:9.50 uur
Locatie:Google Maps
Aanmeldingen pre-meet:
- Dopey85
- Fozzie

Pre-Meet Noord-Holland (Zaandam)
Verzameltijd: vanaf 9.15 uur
Vertrektijd: 9.30 uur
Locatie: Google Maps
Opmerking: Deze pre-meet gaat naar de Amsterdam Foodstrip pre-meet toe en haakt vanaf daar aan bij de rest.
Aanmeldingen pre-meet:
-Smuiger
-NoHome
-Halflive?
-BMWoman?
-Hondapower?


Pre-meet 'Zuid-Zweden' a.k.a. 'Het Hoge Noorden'
locatie: Mac D.Joure.
verzamel / vertrektijd: 08.55 / 09.00 uur
Google Maps
Deelnemers:
- Remond_FRL (voorrijder)
- 1961_Erik
- Brege
- Brege-miss









Beeldmateriaal

Foto's van Plofkop: https://picasaweb.google.com/116921...authkey=Gv1sRgCPSt-N-d1aXUrAE&feat=directlink

Foto's van !PEPE!: !PEPE! in "OBT - Voorjaarsrit 17 april 2011 + OBLM ..."

Foto's van Brêge: Brêge in "OBT - Voorjaarsrit 17 april 2011 + OBLM ..."

Foto's van CB400F: CB400F in "OBT - Voorjaarsrit 17 april 2011 + OBLM ..."

Foto's van Remond_FRL: Obt17042011 by Remond Van Dijk

Foto's van Voormast: obt20111

Filmpje van Paardevisnetje:

Foto's van kleintje_b + Ukkie: http://s39.photobucket.com/albums/e172/kleintje_b/2011-04-17 OBT en OBLM rally uitreiking/

Filmpjes van peerke2: peerke2 in "OBT - Voorjaarsrit 17 april 2011 + OBLM ..."

Filmpje van Remond_FRL:

Foto's van Smuiger: https://picasaweb.google.com/ikkie01/17042011OBT?authkey=Gv1sRgCMO52sPEj86abQ&feat=directlink

Filmpje van CB400F:
 
Laatst bewerkt:
OBT - Voorjaarsrit 24 april 2010 - De opwarmronde


Wanneer is de rit :?
Zondag 24 april 2010

Hoe laat verzamelen we: ?
Vanaf 10.45 bij McDonalds IJselstein

Hoe lang is de rit :?
Ongeveer 130 kilometer
De aanmeldingen

Paul_K (Voorrijder)

????? (Achterrijder)
ahahahahhahhah _O- _O- _O-
beetje weinig deelnemers in april zeker ???? :P :9
probeer het in 2011 gewoon nog eens ;) :+
 
Laatst bewerkt:
Ik markeer het topic wel, maar voor de rest zien we tegen die tijd wel.
Zover van te voren plan ik niet veel.
Maar het startpunt is wel weer wat dichter bij huis (uurtje rijden ongeveer)
 
Ik markeer het topic wel, maar voor de rest zien we tegen die tijd wel.
Zover van te voren plan ik niet veel.
Maar het startpunt is wel weer wat dichter bij huis (uurtje rijden ongeveer)


[me="Brêge"] vind het ook nog wat ver in de tijd :Y . Weet alleen wel dat 't eerste Paasdag is op die dag. [/me]
 
gemarkeerd, maar liever niet op eerste paasdag.
Ik hou het dus in de gaten en zal indien mogelijk beslist aanwezig zijn.

Ik ben dus benieuwd
 
Nog meer mensen die het liever een weekje eerder doen? Voor mij geen probleem, alles kan en mag :Y
 
Maakt mij niks uit maar ik denk dat je veel meer aanmeldingen ( en minder gezeur :X ) krijgt als je het aanpast ;)

Denk het ook ja, helemaal geen rekening mee gehouden :$ . Doen we het een weekje eerder :Y . Vroeg genoeg om het nog op te gooien in ieder geval :P
 
[me="@nne"]gaat agenda checken op kinderweekensgewijze mogelijkheden[/me]


(april is wel errug ver weg hoor! Waar zijn de tijden van de KKR???)
 
[me="@nne"]gaat agenda checken op kinderweekensgewijze mogelijkheden[/me]


(april is wel errug ver weg hoor! Waar zijn de tijden van de KKR???)

Aan de KKR had ik ook nog zitten denken, maar m'n Fazertje heeft deze winter toch echt groot onderhoud nodig en zal dus een paar weken uit de running zijn -O- . Het is voor mij dan niet handig om een rit in te plannen als ik er zelf niet bij kan zijn :N .
 
Terug
Bovenaan Onderaan