Advies: stickers verwijderen

gje

Rookie
28 mei 2004
9
0
Beneden-Leeuwen
Hoi allemaal,

Wie oh wie kan mij vertellen hoe ik het beste de stickers van mijn pas gekochte Suzuki GSX 600 F af kan halen. Betreffen nog de originele stickers. Krijg ik na verwijdering geen kleurverschil in de lak??? Moet ik n middeltje gebruiken ofzo??
Wie geeft mij advies??

Alvast bedankt,

Gr. Gje
 
Stickers eerst warm maken met een fohn. Liefst ervoor nog effe in de zon zetten.
Daarna kan je hem er wel beetje bij beetje eraf krijgen. Daarna wasbenzine op een doek om de rest van de lijm eraf te krijgen. Dan even de wasbenzine er weer goed afspoelen met een zooi water.

Maar kleurverschil, tja, ligt eraan. Een rode motor is natuurlijk veel gevoeliger dan zwart. En hoe oud is ie?
 
Heb zelf een Bandit 1200, kleur rood.
De eerste sticker ging er perfekt af (na fohn etc.), de tweede werd een ramp. :( De sticker kwam er af in hele kleine stukjes, alle lijm bleef bijna achter op de lak.
Met uiteindelijk thinner (verfoplosser, ik moest toch wat..) de lijm kunnen verwijderen, de witte doek werd daarbij licht rood.
Positief: er is GEEN zichtbare vlek o.i.d. ontstaan, dus eind-goed al-goed *D (al heeft me de schrik wel (extra) grijze haren opgeleverd)
 
Hey motorvrinden,

Allen bedankt voor t goede welgemeende advies. Ben vanavond reeds bezig geweest met de fohn om alle stickers te verwijderen. Ging goed totdat de fohn het begaf (werd wrschnlk te heet). Bleven veel lijmresten achter en met wasbenzine was t niet eraf te poetsen. Ga dus morgen tog maar n bus/fles stickerverwijderaar kopen. Zal z.s.m. proberen n aantal foto's te plaatsen met t resultaat.

Bedankt!! en tot ziens, gr. Gje
 
Vaak kun je lijmresten verwijderen met acceton. Hiermee word lijm opgelost en kun je daarmee de lijm weer verwijderen. Hetzelfde als met tinner hiermee kun je verfresten verwijderen hé Sebo :+


Dus pak een flesje nagellakremover die dus acceton bevat.
 
Koop nou maar gewoon een fles lampen-olie werkt voor sticker lijm op alle soorten lak (maar ook op glas en staal) het aller beste, tipe ooit geleerd toen ik bij een spuit en beletterings bedrijf werkte.
 
Vaak kun je lijmresten verwijderen met acceton. Hiermee word lijm opgelost en kun je daarmee de lijm weer verwijderen. Hetzelfde als met tinner hiermee kun je verfresten verwijderen hé Sebo :+


Dus pak een flesje nagellakremover die dus acceton bevat.

ja hoor ,het gebruik van zware oplosmiddellen(thinner&aceton) zou ik zelf niet aanbevelen...
lijmresten kan je ook met wd40 oplossen.(beter voor je lak)
 
Het scheelt een stuk als je een voorverwarmde sticker met GEDULD héél
l a n g z a a m lostrekt; vaak blijft daarna dan ook zo goed als geen lijm meer zitten en de weinige restanten krijg je door "dippen" met de kleefkant van gewoon plastic plakband ook aardig weg"geplukt".

Ga je iets te snel met lostrekken dan heb je al gauw te maken met splitsen en scheuren en dan ben je veel langer en ingewikkelder bezig dan met beginnersgeduld.
 
VERDORIE
maakt de mensen toch geen blaasjes wijs: je wrijft NIET NIET met aceton of thinner op lak en ook nie op kunststof. Zelfs als sarcastische grap vertel je zoiets niet.
Stickers verwijderen met fohn, heeel traag lostrekken, en is het millimeter per milimeter dan is dat maar zo. Beter 2 uur stickers pulken dan een kuip met een witte plek erop omdat je de lak met aceton hebt opgelost. Het enige dat je mag gebruiken dat beetje werkt is white spirit of terpentijn, en dan nog met mate een weinig kruipolie inwrijven helpt ook soms ...
 
VERDORIE
maakt de mensen toch geen blaasjes wijs: je wrijft NIET NIET met aceton of thinner op lak en ook nie op kunststof. Zelfs als sarcastische grap vertel je zoiets niet.
Stickers verwijderen met fohn, heeel traag lostrekken, en is het millimeter per milimeter dan is dat maar zo. Beter 2 uur stickers pulken dan een kuip met een witte plek erop omdat je de lak met aceton hebt opgelost. Het enige dat je mag gebruiken dat beetje werkt is white spirit of terpentijn, en dan nog met mate een weinig kruipolie inwrijven helpt ook soms ...


aceton werkt prima

thinner zou ik maar niet doen
 
Heel simpel...Je maakt de stickers warm met een fohn en dan kun je ze makkelijk eraf halen. De lijmresten kun je vervolgens met gewone was eraf poetsen. GEBRUIK HIERVOOR GEEN CLEANER!!
Hoi allemaal,

Wie oh wie kan mij vertellen hoe ik het beste de stickers van mijn pas gekochte Suzuki GSX 600 F af kan halen. Betreffen nog de originele stickers. Krijg ik na verwijdering geen kleurverschil in de lak??? Moet ik n middeltje gebruiken ofzo??
Wie geeft mij advies??

Alvast bedankt,

Gr. Gje
 
Ik heb wat sticker van mijn gloednieuwe motor verwijderd, en er kwam een mooie 'kras' in de lak onder vandaan (kras in de metallica lak, daarna hebben ze er gewoon clearcoat overheen gespoten en een sticker op geplakt)

geen garantie omdat die stickers er gewoon op horen en als je ze er niet af haalt zie je de kras ook niet. :( klote dus
 
Tamelijk wat plastics kunnen door sommige chemicaliën "bros" worden en op een onverwacht moment scheuren/ breken, afhankelijk van welke krachten/ trillingen eraan te pas komen.

Nix chemisch tenzij bewezen nodig.
 
Ik heb wat sticker van mijn gloednieuwe motor verwijderd, en er kwam een mooie 'kras' in de lak onder vandaan (kras in de metallica lak, daarna hebben ze er gewoon clearcoat overheen gespoten en een sticker op geplakt)

geen garantie omdat die stickers er gewoon op horen en als je ze er niet af haalt zie je de kras ook niet. :( klote dus

Ik heb vandaag mijn nieuwe bike opgehaald, met 3 stickers op tank, waarvan 1 reclame van dealer.
Deze heeft beloofd om met 1000 km beurt ze er allemaal af te halen, onder garantie uiteraard.
Tja ik koop een motor en geen stickeralbum :P
 
Ben ik weer...

Weet nog niet of ik er spijt van heb. Moet nogmaals aan de gang met stickerverwijderaar maar wellicht probeer ik t eerst met lampenolie. Leek me n goed advies. Ben bang dat toch de kunststof beschadigd is en de tanksticker zat m.i. gedeeltelijk in de lak. Daar zal ik dus een nieuwe sticker op moeten plakken o.i.d. omdat je anders altijd blijft zien dat er n sticker heeft gezeten. Heb t stickerproject dus nog niet afgerond maar hou iedereen op de hoogte. Jullie ontvangen zeker de beloofde foto's. Hoop binnenkort positief te kunnen berichten.

Gr. en veel hoop op mooi weer 8-)
 
Beetje opboenen mat lakwas (simoniseren), en paar weken geduld hebben. De lak onder de sticker zal zlf ook wel wat vervagen door zonlicht/uv straling. Grote kans dat na een maand of twee er nix meer van te zien is. Hangt af van hoelang de sticker er heeft opgezeten. Het lijkt me hoedanook het proberen waard.
Ik had dit namelijk zelf ook voor toen ik sticker met de naam van de verkoopsgarage heb verwijderd vanop de kuip. Fohn+whitespirit+1uurpulken. Daarna kon je nog perfekt de naam lezen door het kleurverschil van de lak (sticker zat er 5 jaar op). Na het simoniseren (= microscopisch fijn opschuren van de lak) was het al iet beter. Na een 3tal maand was het verschil kompleet verdwenen, en was het alsof er nooit een sticker heeft opgezeten ....
 
Terug
Bovenaan Onderaan