Zoektocht naar een motor (reis naar India)

4 okt 2010
14
0
Hallo iedereen...

Ik hoop dat dit de juiste sectie is op het forum, anders moet de moderator het maar verplaatsen...

Ik ben op zoek naar een motto, die ik zelf wil onderhouden. De plannen zijn om er mee tot India, Mongolië mee te rijden en daar om te wisselen met 1 of meerdere paarden.

Dus ik heb een motto nodig die sterk is, weinig onderhoud nodig heeft, niet teveel verbruikt en eenvoudig in elkaar steekt.

Ik heb zo het idee van een harley in mijn achterhoofd, maar ik weet niet of deze in aanmerking komt voor de reden dat ik hem nodig heb.

Ik wil dus een jaar of meer rondtouren op wegen, landwegen, bergop , bergaf... dus het moet wel wat aankunnen....
Ik weeg 70kg en zou graag een 100kg (of iets meer) aan materiaal en voedsel meenemen, hoeveel cc, pk, kw heb ik daarvoor nodig?

Ik ben vrij nieuw met motto's, begrijp de basis principes wel, maar voor de rest is het nieuw, daarom dat ik hier ben...

Ik zal hier even ophouden met schrijven en wachten op de reacties... opmerkingen, suggesties, opbouwende kritiek is van harte welkom!
 
Ik heb zelf een retourtje Nepal gemaakt op een XT600, had voor deze motor gekozen vanwege eenvoudige concept en off the road kwaliteiten. Motor heeft kickstarter, carburateur(s), klepstellen dmv boutje/moertje, luchtgekoeld en slechts 1 cilinder. Veel simpeler kun je ze niet krijgen. Maar heb toch de nodige mankementen gehad onderweg. Gelukkig heb ik wel wat jaren sleutelervarng en heb ik de rit volbracht. Maar zonder technisch kunnen/inzicht wordt het wel een stuk lastiger. Je zult veel zelf moeten doen omdat er simpelweg niemand anders voorhanden is.
 
Dank je wel Warrior...

Ben hier nog niet direct weg, is nog 1 a 2 jaar, dus tijd genoeg om te sleutelen... Daarom dat ik ook eerst een motor wil, die ik hier ga gebruiken, leren kennen, leren herstellen enzoverder....