Het Klassieke Vespa Motorscooter Topic

Geen slecht idee, ik ben tegen meerdere problemen aangelopen bij het repareren van de Vespa Rally 200 electric. Deze waren vrij simpel op te lossen maar ik wil ze omschrijven als veel voorkomend. Inclusief foto's en tekst..

Teun



Ik heb het verzoek gedaan.
De Mrs heeft overigens een P200E uit 1982 aangeschaft. Hij staat nu bij Maskes om hem in orde te laten maken.
 
Met een P200 zit je nooit verkeerd. Niet zo klassiek maar wel relatief modern en betrouwbaar. En de 200 is rap genoeg voor woon-werk verkeer. En Peter weet wat ie doet.

Succes ermee!
 
Met een P200 zit je nooit verkeerd. Niet zo klassiek maar wel relatief modern en betrouwbaar. En de 200 is rap genoeg voor woon-werk verkeer. En Peter weet wat ie doet.

Succes ermee!



Dat denk ik ook; Peter komt bij ons erg goed over. Deskundig en vriendelijk.
 
Is er een mogelijkheid om de bediening van de versnelling nauwkeuriger te maken?
 
Is er een mogelijkheid om de bediening van de versnelling nauwkeuriger te maken?

Wat bedoel je juist?

je 2 schakel-kabels aanspannen kan soms helpen (ook niet te strak, een beetje speling is ideaal)

gaat hij iets te soepel? en durft hij er al eens uitspringen?
... dan is waarschijnlijk je schakelkruisje wat versleten (typisch vespa kwaaltje)
 
Wat bedoel je juist?

je 2 schakel-kabels aanspannen kan soms helpen (ook niet te strak, een beetje speling is ideaal)

gaat hij iets te soepel? en durft hij er al eens uitspringen?
... dan is waarschijnlijk je schakelkruisje wat versleten (typisch vespa kwaaltje)


neen, schakel wel eens mis, mn bij terugschakelen.
 
Mijn Vespa is niet goed wakker geworden uit de winterslaap. Hij loopt alleen met de shoke uitgetrokken. Met de shoke niet uit smoort ie.
 
Ha Gobert,

Zal ik ook maar ff reageren gozert? Anders sta je er ook zo alleen voor.

Dezelfde vespa als waar ik eerder mee sleutelde komt weer op bezoek binnenkort, even weer rijklaar maken na een winterovernachting onder slechts een afdakje. Zal wel goedkomen, even eea schoonmaken en het zal wel weer lopen :)

Groet,
Teun
 
Ha Gobert,

Zal ik ook maar ff reageren gozert? Anders sta je er ook zo alleen voor.

Dezelfde vespa als waar ik eerder mee sleutelde komt weer op bezoek binnenkort, even weer rijklaar maken na een winterovernachting onder slechts een afdakje. Zal wel goedkomen, even eea schoonmaken en het zal wel weer lopen :)

Groet,
Teun


He Teun, mijn vrouw noemt me al Remy. Dat wil wel wat zeggen.
 
Ik zie dat dit helaas niet een heel actief topic is -O-

Heb zelf afgelopen maand mijn oude vespa terug gekocht na 8 jaar.

335955_412268412142098_564799272_o.jpg


Links op de groene ben ik, rechts is mijn vader.
Beide scooters zijn door mijn vader gespoten.

Na 8 jaar zitten er helaas wel wat gebruikerssporen op de lak dus misschien over een tijdje weer opnieuw in de lak laten zetten.
 
Heren!

Mag ik even meeliften in het topic? Ik heb hier ter reparatie een Vespa 200cc 2-takt uit de jaren 70, betreft(uit mijn hoofd even) een rally 200 electric.

Na herhaaldelijk ultrasoon reinigen en het vervangen van alle pakkingen en een nieuwe vlotternaald stroomt de carb. nog steeds over uit het 'overstroom kanaal' naast de vlotterbak. Mijn eerste poging was verschillende hoogte posities te maken voor de vlotternaald door deze te shimmen met een o-ringetje. Resultaat na ik weet niet hoevaak monteren/demonteren/nieuwe stand creeëren,hij blijft doodleuk lekken. En met lekken bedoel ik stromen. Alles is schoon en dicht af. Ook de nieuwe vlotternaald. De vlotter zelf is niet lek en de hele carb lijkt zich in topconditie te bevinden.

Vervolgens heb ik het overstroomkanaal even volgedrukt met vloeibare pakking. Dat heeft als resultaat dat hij via hoofdsproeier direct op de gasschuif een constante straal benzine gooid. Ondertussen begint mijn bloed te koken, alles klopt aan dat ding en toch lekt ie' als een gek....

Als jullie het ook niet weten dan breng ik de oude carb tot ontploffing en bestel ik een nieuwe :)
Voor een tientje of 5 /6 heb je een nieuwe.
 
Ik zie dat dit helaas niet een heel actief topic is -O-

Heb zelf afgelopen maand mijn oude vespa terug gekocht na 8 jaar.

[afbeelding]

Links op de groene ben ik, rechts is mijn vader.
Beide scooters zijn door mijn vader gespoten.

Na 8 jaar zitten er helaas wel wat gebruikerssporen op de lak dus misschien over een tijdje weer opnieuw in de lak laten zetten.
De mrs rijdt het hele seizoen al woonwerk verkeer met dat type. 20km per dag, zonder enig probleem. Trappen, lopen.
 
Begin deze zomer was er een Lambretta club die op doortocht was doorheen Gent. Echt de moeite! Zelfs de meest onschuldig ogende exemplaren waren opgedreven; en hoe :o
De snelste had 200+ cc en een 38 mm carburator... Er was ook een 50cc, maar heel de motor/versnellingsbak/achterwielbevestiging werd CNC gemaakt. dik 15pk had die...
2dlr9c3.jpg

35hhb8p.jpg

5n3myp.jpg

10o0hex.jpg

e3gw8.jpg
 
De mrs rijdt het hele seizoen al woonwerk verkeer met dat type. 20km per dag, zonder enig probleem. Trappen, lopen.

Deze inderdaad ook, maar ben toch erg blij met mn elektrische start O-)
Woon helaas te dicht bij mn werk om hem als woon werk verkeer te gebruiken.
Kan er gelukkig genoeg boodschappen op meenemen, maakt het boodschappen doen een stuk leuker *O*

Begin deze zomer was er een Lambretta club die op doortocht was doorheen Gent. Echt de moeite! Zelfs de meest onschuldig ogende exemplaren waren opgedreven; en hoe :o
De snelste had 200+ cc en een 38 mm carburator... Er was ook een 50cc, maar heel de motor/versnellingsbak/achterwielbevestiging werd CNC gemaakt. dik 15pk had die...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Vespa 50cc met 15pk?
Klinkt niet erg aannemelijk, de 200cc heeft er origineel 12pk dus zo'n vermogenswinst lijkt me niet reeel?
 
Deze inderdaad ook, maar ben toch erg blij met mn elektrische start O-)
Woon helaas te dicht bij mn werk om hem als woon werk verkeer te gebruiken.
Kan er gelukkig genoeg boodschappen op meenemen, maakt het boodschappen doen een stuk leuker *O*Vespa 50cc met 15pk?
Klinkt niet erg aannemelijk, de 200cc heeft er origineel 12pk dus zo'n vermogenswinst lijkt me niet reeel?
Is ook niet juist. Dat haalde de 50cc raceklasse vroeger amper.
 
Terug
Bovenaan Onderaan