Dragbar op Virago

Nou nog ff een paar dingen er af slopen: Sissybar, knippers en vooral die friese staartklokken boven dat stuur!!!
 
M'n schoonpa heeft ook zo'n stuur. Hij mag er alleen nog niet meer rijden, is nog bezig met z'n papiertje.
Vind het er absoluut schitterend!!! uitzien.
Maar vond het zelf absoluut niet lekker rijden.

Ik houd het dus maar bij m'n eigen stuurtje.
Wel prachtfoto's allemaal.
 
M'n schoonpa heeft ook zo'n stuur. Hij mag er alleen nog niet meer rijden, is nog bezig met z'n papiertje.
Vind het er absoluut schitterend!!! uitzien.
Maar vond het zelf absoluut niet lekker rijden.

Ik houd het dus maar bij m'n eigen stuurtje.
Wel prachtfoto's allemaal.



Hoe lang heb je gereden met zo'n recht stuur dan? Duurde bij mij ook een paar dagen voordat ik er aan gewend was, maar wil nu niet meer terug.
 
Niet zo heel lang hoor, een klein rondje.

Ik geloof ook wel dat het moet wennen.
Maar ik had het gevoel dat ik minder controle over die motor had.

Zal er nog eens een rondje op doen.

Alhoewel, straks ben ik ook verkocht, en wil ik zelf ook.
Kost weer alles. ;)
 
Ik heb zondag 5 uur gereden (110km, van woudrichum naar den bosch), en het stuur bevalt me goed hoor.
Het was de eerste bochten even wennen, stuurd iets anders, maar daarna gaat het vanzelf. Relax rijden, top.
 
Mijn dragbar is inmiddels vervangen door een Flybar
full


Sla ik tenminste de deuken niet meer in mijn tank :)
 
Dus als je nog geinteresseerd ben in een dragbar Viragoman....

Ik heb er nog een liggen. Hahahaha. Mag je uitproberen!
full
 
Ik heb misschien ook een leuk plaatje voor jullie.
Mijn virago is van 1981. Ik heb geprobeerd de motor een zo smal mogelijk profiel te geven. Wel met risers gewerkt en het orginele stuur met een pijpen buiger in elkaar gebogen.
Wel alle kabels moeten vervangen.
Lange tijd gereden met verlengde voorvork. Bracht wel een moeilijk bestuurbare motor met zich mee. Vooral met stoppen, zorgen dat het stuur recht staat, anders valt het hele spul gewoon om. Heb er erg veel plezier mee gehad, meestal met vriendin en bagage op de motor, van Frankrijk tot Hongarije en Griekenland enz dus vele kilometers gemaakt. Ik heb hem ook met front controle uitgerust en alles op mijn maat aangepast om er relexed op te kunnen rijden
veel plezier met bouwen....
love-and -ride

full
 
Stuur is 1 meter. (Ik kan er echt geen deur meer mee door)

En dat cockpitje wil ik ooit helemaal weg hebben. Maar alle bedrading zit daar in. Zelfs de zekeringen '( Dus dat komt wel weer een keer.
 
Ach ik heb gewoon een bredere deur in m'n schuur laten zetten voor toen ik nog een Virago had: 1,10 meter breed!

Laat mijn Harley nu een stuur hebben die precies 1,10 meter breed is! :P :P :P
(Maar ik moet er altijd schuin doorheen i.v.m. een smal gangpadje waar ik met mijn motor doorheen moet. Het kenteken aan de linkerkant maakt de dingen ook nog wat lastiger.)
 
Stuur is 1 meter. (Ik kan er echt geen deur meer mee door)

En dat cockpitje wil ik ooit helemaal weg hebben. Maar alle bedrading zit daar in. Zelfs de zekeringen '( Dus dat komt wel weer een keer.

Het is echt een onwijs mooi gezicht zo. Jammer, dat ik met de brommer door een brandgang van een meter breed moet anders had ik er vandaag nog zo een gekocht.

Waarom wil je die hele cockpit weghalen? Als je er kleinere tellers op monteert zit je niet met het probleem van de bedrading en heb je wel de 8-) looks.

Ik blijf je project in ieder geval met spanning volgen.
 
Dan kun je nog je lol op. Hij is nou weer een andere kleur (wel weer blauw) en morgen gaan er longshot pijpen onder, als we ze pas krijgen :?

En dan weer ff sparen voor een open luchtfiter i.p.v. de broodtrommel....
 
Ik heb zondag 5 uur gereden (110km, van woudrichum naar den bosch), en het stuur bevalt me goed hoor.
Het was de eerste bochten even wennen, stuurd iets anders, maar daarna gaat het vanzelf. Relax rijden, top.
Da's 22km/u gemiddeld.Levert toch wel erg veel windweerstand op.





Just kiddin'.
 
Ik heb de sissybar nu ook verwijderd. Zie foto. Hij word steeds mooier. Wie weet waar ik zo'n beugel kan halen die in de plaats van de sissybar komt?

Bijlage: DSC00836.JPG
 
Gaat er netjes uit zien Biamic. Maar waarom haal je die onderste stukken van die sissy er ook niet gewoon af??

En die knippers ook man. Weg er mee....

En een paar andere spiegels :)
 
En een kleiner achterlicht, en als het laatste stukje van de sissy-bar verwijderd wordt, zal er waarschijnlijk ook een ander zadel op moeten.

En misschien nog iets met de wielen....kweenie, een andere kleur of meteen mooie spaakvelgen.
 
Hi
kan iemand mij hier vertellen of de 'bus'diameter van de achterveren van een intruder gelijk zijn aan die van een Virago 700?

alvast bedankt!

dave
 
BTW Het laatste stukje Sissy kan er gewoon af zonder het zadel te moeten veranderen. Alleen steekt dan het toolboxje uit. Maar dat maakt op zich niets uit.

Als je het achterlicht verwijderd hou je wel een paar rare bulten op je spatbord over. Vandaar de traanplaat op de mijne.
 
Terug
Bovenaan Onderaan