KTM 990 SM Tour

:?
Liever op de vlucht strook wachten op de ANWB dan 95 tanken, heel slim :N

Als je al vind dat 98 beter is, dan tank je toch gewoon een paar litertjes 95 en rij dan naar een 98 pomp. Maar ja, as is verbrande turf :P
Volgende keer beter opletten of octaanbooster meenemen _O-

Ik gooi er alleen 95 in, afgelopen vakantie in Frankrijk rondgereden zonder problemen, ook al waarschuwde de ANWB voor het feit dat ze daar veel e10 hebben. M'n SMT liep er prima op

Het was inderdaad geen handige actie, maar zoals ik schreef verwachte ik nog dat andere tankstation met 98 wat dus helaas niet bereikbaar bleek. Volgende keer neem ik dus geen dingen meer aan, het zou zo maar anders kunnen zijn. Lessons learned. Hopelijk hebben anderen er wat aan.

Je snapt zelf wel dat ik er niet voor koos om op de vluchtstrook stil te staan.
 
Wat is het ook een akelig weer :')
Ik had nog wel even SM-T willen rijden... Morgen maar even kijken of ik de navigatie er weer op krijg...
Het liefst heb ik 'm boven de tellers, maar dat zal niet meevallen ben ik bang voor -O-
 
Wat is het ook een akelig weer :')
Ik had nog wel even SM-T willen rijden... Morgen maar even kijken of ik de navigatie er weer op krijg...
Het liefst heb ik 'm boven de tellers, maar dat zal niet meevallen ben ik bang voor -O-

gefeliciteerd met de SMT


over de GPS aansluiten.
boven de tellers is inderdaad moeilijk, dan zul je zelf iets moeten maken.
Ik en meerdere hier hebben gewoon een ram knop op een van de stuur klemmen. voorbeeld zie je op pagina 14 bij @ErwinGTI
partnummer wat ik gebruikt heb is: RAM Motorcycle Handlebar Clamp Base with M8 Screws - RAM-B-367 | RAM Mounts

Waar je de voeding ACC1 en ACC2 kunt vinden daarvan heb ik een foto op pagina 20, scheelt je wat zoeken ;)
 
gefeliciteerd met de SMT


over de GPS aansluiten.
boven de tellers is inderdaad moeilijk, dan zul je zelf iets moeten maken.
Ik en meerdere hier hebben gewoon een ram knop op een van de stuur klemmen. voorbeeld zie je op pagina 14 bij @ErwinGTI
partnummer wat ik gebruikt heb is: RAM Motorcycle Handlebar Clamp Base with M8 Screws - RAM-B-367 | RAM Mounts

Waar je de voeding ACC1 en ACC2 kunt vinden daarvan heb ik een foto op pagina 20, scheelt je wat zoeken ;)
Ahhh! Bedankt voor het speurwerk... Die accessoires stekkers had ik inderdaad op het schema zien staan...
De mijne heeft al zo'n kleine 12V aansluiting op het stuur zitten, dus ik denk dat een van de twee accessoiresstekkers al gebruikt zal zijn :) .

Die RAM aansluiting heb ik toevallig ook nog ergens liggen :9 .
Ik heb ook al een hele aluminium stellage op m'n stuur/kroonplaat zitten, denk dat daar de motorsteun van de Garmin ook wel op kan... Ik denk dat ik dat eerst probeer :) .
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de tweede grote farkle ronde net achter de rug; Onderop het motorblok een beschermplaat bevestigd, en bijna tegelijk een "Fenda Extenda" aan het voorspatbord gelijmd met construction kit. Nu krijgt het motorblok minder shit te verwerken en is ook nog netjes beschermd.
Tevens zit (met wat vallen en opstaan) de nieuwe Stebel Nautilus Compact op de KTM, die heb ik op mijn laatste 3 motoren ook gehad en is gewoon een MUST met het verkeer tegenwoordig.
Heb er weer een grappig voor-na filmpje van gemaakt.

STEBEL OP KTM 990 SMT

Let op mijn kat rechtsonder hehe
 
Ik heb de tweede grote farkle ronde net achter de rug; Onderop het motorblok een beschermplaat bevestigd, en bijna tegelijk een "Fenda Extenda" aan het voorspatbord gelijmd met construction kit. Nu krijgt het motorblok minder shit te verwerken en is ook nog netjes beschermd.
Tevens zit (met wat vallen en opstaan) de nieuwe Stebel Nautilus Compact op de KTM, die heb ik op mijn laatste 3 motoren ook gehad en is gewoon een MUST met het verkeer tegenwoordig.
Heb er weer een grappig voor-na filmpje van gemaakt.

STEBEL OP KTM 990 SMT

Let op mijn kat rechtsonder hehe

Leuk fimpje !!
Ff vraag...wat heb je nou eromheen gedaan zodat-ie minder opvalt ?
En : Heb je ook nog wat foto's misschien waar je het bij de stebel horende vierkante relais hebt verstopt/weggewerkt ? En misschien wat van bedrading/aansluiting etc ?

139db is een moie bak herrie....!
Tip : Test hem eens terwijl je langs een bushalte rijdt met wachtende mensen. Sommigen springen een halve meter uit stand omhoog (vraag maar niet hoe ik dat wéét :+ )
 
Leuk fimpje !!
Ff vraag...wat heb je nou eromheen gedaan zodat-ie minder opvalt ?
En : Heb je ook nog wat foto's misschien waar je het bij de stebel horende vierkante relais hebt verstopt/weggewerkt ? En misschien wat van bedrading/aansluiting etc ?

139db is een moie bak herrie....!
Tip : Test hem eens terwijl je langs een bushalte rijdt met wachtende mensen. Sommigen springen een halve meter uit stand omhoog (vraag maar niet hoe ik dat wéét :+ )


Ik had nog een zwarte airduct buis liggen, met staaldraad versterkt. Het relais zit achter de accu met een tyrep tegen het frame, de aansluitingen met standaard geisoleerde kabelschoenen.

Hehe zo te lezen heb jij hem ook allang erop zitten :+
 
Wat een strijd! Maar ik heb m'n Zumo 660 er weer op gekregen *O*
Ik zat nog even te kijken om 'm boven de tellers te doen, maar het probleem is dat de hele voorkuip zo netjes is afgewerkt dat er nergens een kiertje of gaatje is voor de kabels -O-

En ik kan het nog niet over m'n hart verdragen om nu al in m'n dashboard te gaan boren :P .

Dus heb ik de standaard meegeleverde alu-steun gebruikt...
Daar heb ik dan wel de slijptol in moeten zetten maar dat durf ik wel aan :Y

_MG_5775a.jpg


Ook de ACC stekkers gevonden. ACC1 is permanent 12V en ACC2 is geschakeld :) .

Alleen kreeg ik die zekeringshouder niet door de bedoelde ruimte heen om bij de ACC2 stekker te komen... Dus die heb ik er af geknipt en de 10A zekering onder het zadel vervangen voor een 2A... Dus die is dan exclusief voor de navigatie 8-)

_MG_5776a.jpg


En ik moet zeggen dat het uitzicht helemaal niet vervelend is... Kan de teller goed zien en de nav ook *O*
 
En dan gelijk even een vraagje mijnerzijds...

Ik heb vandaag gewoon gereden, door weer en wind (in het kader, ooit moet 'ie er toch aan geloven)...
Nu is de injectie toch wel erg bruut, het aan-/uit effect ken je niet omheen... En dat op die vochtige wegen viel me tegen.

Wat is de eerste stap om het aan-/uit effect te verminderen bij KTM???



Verder ben ik rete-enthousiast over de rij eigenschappen... Damn, wat een plezier heb ik hier nu al op! (Al 212 km gereden natuurlijk :') )
Ik vraag me af waarom ik hier niet 2 jaar geleden aan begonnen ben :/
 
En dan gelijk even een vraagje mijnerzijds...

Ik heb vandaag gewoon gereden, door weer en wind (in het kader, ooit moet 'ie er toch aan geloven)...
Nu is de injectie toch wel erg bruut, het aan-/uit effect ken je niet omheen... En dat op die vochtige wegen viel me tegen.

Wat is de eerste stap om het aan-/uit effect te verminderen bij KTM???

heb er zelf niet zo veel last van (is niet alleen maar door de injectie ook vanwege de karakter van het blok, de 950 was ook fel), maar de goedkoopste oplossing is het progressieve gashandle van de RC8.

Andere optie is een KTM gashandle met verschillende cams, staat in de powerparts catalogus.
 
En dan gelijk even een vraagje mijnerzijds...

Ik heb vandaag gewoon gereden, door weer en wind (in het kader, ooit moet 'ie er toch aan geloven)...
Nu is de injectie toch wel erg bruut, het aan-/uit effect ken je niet omheen... En dat op die vochtige wegen viel me tegen.

Wat is de eerste stap om het aan-/uit effect te verminderen bij KTM???



Verder ben ik rete-enthousiast over de rij eigenschappen... Damn, wat een plezier heb ik hier nu al op! (Al 212 km gereden natuurlijk :') )
Ik vraag me af waarom ik hier niet 2 jaar geleden aan begonnen ben :/


Andere dempers met akra mapping schijnt veel te schelen, ik weet niet anders want ik ben zo begonnen.
Maar een andere gas handle of aanpassen schijnt te helpen: forum.LC8.info :: OBIGEIGAS
of een ander tandwiel voor.. 16 ipv 17 of als je het teveel lijkt een 42 achter ipv 41

Maar gewoon als test, het kan helpen... is de 15 minuten idle test.
Gewoon koud starten en 15 minuten stationair laten lopen dan regelt de ecu zich zelf opnieuw in op de sensoren
 
Ik heb de tweede grote farkle ronde net achter de rug; Onderop het motorblok een beschermplaat bevestigd, en bijna tegelijk een "Fenda Extenda" aan het voorspatbord gelijmd met construction kit. Nu krijgt het motorblok minder shit te verwerken en is ook nog netjes beschermd.
Tevens zit (met wat vallen en opstaan) de nieuwe Stebel Nautilus Compact op de KTM, die heb ik op mijn laatste 3 motoren ook gehad en is gewoon een MUST met het verkeer tegenwoordig.
Heb er weer een grappig voor-na filmpje van gemaakt.

STEBEL OP KTM 990 SMT

Let op mijn kat rechtsonder hehe
.Ik heb die dingen gezien op de motorbeurs in utrecht dit jaar.
Maar die maken inderdaad een enorme bak herrie....
 
En dan gelijk even een vraagje mijnerzijds...

Ik heb vandaag gewoon gereden, door weer en wind (in het kader, ooit moet 'ie er toch aan geloven)...
Nu is de injectie toch wel erg bruut, het aan-/uit effect ken je niet omheen... En dat op die vochtige wegen viel me tegen.

Wat is de eerste stap om het aan-/uit effect te verminderen bij KTM???



Verder ben ik rete-enthousiast over de rij eigenschappen... Damn, wat een plezier heb ik hier nu al op! (Al 212 km gereden natuurlijk :') )
Ik vraag me af waarom ik hier niet 2 jaar geleden aan begonnen ben :/

Ik heb de progressieve gashandle, een accessoire van KTM. Daar zitten 3 schijfjes bij en ik heb de meest 'softe' erop gezet en dat rijdt prima. Soms ff koppeling erbij, verder went het vanzelf.
 
Laatst bewerkt:
Andere dempers met akra mapping schijnt veel te schelen, ik weet niet anders want ik ben zo begonnen.
Dat staat inderdaad nog op de planning, maar ik kan geen leuke demperset kiezen... Maargoed, dat is wel iets voor het voorjaar :) .

Hoe zit dat trouwens met die mapping? Zit ik dan ook weer vast aan Power Commander of wekrkt KTM toevallig ook met uitwisselbare EPROMS'?

Maar een andere gas handle of aanpassen schijnt te helpen: forum.LC8.info :: OBIGEIGAS
of een ander tandwiel voor.. 16 ipv 17 of als je het teveel lijkt een 42 achter ipv 41

Maar gewoon als test, het kan helpen... is de 15 minuten idle test.
Gewoon koud starten en 15 minuten stationair laten lopen dan regelt de ecu zich zelf opnieuw in op de sensoren
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de progressieve hashandle, een accessoire van KTM. Daar zitten 3 schijfjes bij en ik heb de meest 'softe' erop gezet en dat rijdt prima. Soms ff koppeling erbij, verder went het vanzelf.
Ik denk dat je me daar hebt...
Ik moet eerst maar een paar 1000km rijden voordat ik mag zeuren :z .

Ik kom ook maar van een ultrasoepel en perfect afgesteld Japans viercilindertje af :')
 
De beste mod voor een SMT is het RC8 gashendel, goedkoop en het werkt. Mijn SMT was met andere dempers/mapping nog steeds behoorlijk bokkig. Met het progessieve gashendel is ie nog steeds fel maar wel wat beter te doseren.

Een 16 tands voortandwiel zou ik niet willen, ding is zo al fel en wild genoeg.
 
Andere dempers met akra mapping schijnt veel te schelen, ik weet niet anders want ik ben zo begonnen.
Toch nog even hierop terug komen... Je hebt het hier alleen over de dempers??
Wat doet de katalysator in dit verhaal? Heeft die nog invloed op de hele ellende? Is het wijs om 'm gelijk eruit te halen of lekker laten zitten en dan 2 bolt-on dempers??
 
Toch nog even hierop terug komen... Je hebt het hier alleen over de dempers??
Wat doet de katalysator in dit verhaal? Heeft die nog invloed op de hele ellende? Is het wijs om 'm gelijk eruit te halen of lekker laten zitten en dan 2 bolt-on dempers??

De katalysators zitten in de originele dempers, dus als je de dempers vervangt ben je de kats meteen kwijt (behalve bij de hele dure akra dempers, daar zitten losse kats bij).
Het grote nadeel van de originele dempers met kat is de hitte die er vanaf komt, daar ben je mooi vanaf als je andere dempers monteerd. Kwa lopen scheelt het nie zo veel, zal wel iets meer vermogen leveren omdat er minder tegendruk is in de uitlaat.
 
De katalysators zitten in de originele dempers, dus als je de dempers vervangt ben je de kats meteen kwijt (behalve bij de hele dure akra dempers, daar zitten losse kats bij).
Het grote nadeel van de originele dempers met kat is de hitte die er vanaf komt, daar ben je mooi vanaf als je andere dempers monteerd. Kwa lopen scheelt het nie zo veel, zal wel iets meer vermogen leveren omdat er minder tegendruk is in de uitlaat.
Zitten die in de dempers!?! Ohhhhhh :o

Ik dacht dat er een kat in het Y-stuk er voor zat |(
 
Laatst bewerkt:
Zitten die in de dempers!?! Ohhhhhh :o

Ik dacht dat er een kat in het Y-stuk er voor zat |(

ook :Y
in elke demper en een in het Y-stuk ;)

Als je de akra mapping er op zou zetten dan moet je zelfs de kat's verwijderen omdat ze anders verbranden.
En over die vraag van eprom of powercommander, nee wordt gewoon in de orginele ecu geblazen
 
Laatst bewerkt:
ook :Y
in elke demper en een in het Y-stuk ;)

Als je de akra mapping er op zou zetten dan moet je zelfs de kat's verwijderen omdat ze anders verbranden.
En over die vraag van eprom of powercommander, nee wordt gewoon in de orginele ecu geblazen
Tsjonge, ik voel me echt een leek :/

Kun je de kat zo uit het y-stuk slaan of moet je 'm even openslijpen?

Mapping in je originele ECU is wel gunstig *O*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan