Verzekering motor

rflx

Rookie
10 okt 2007
10
0
Mensen,

Tijdje geleden een CB500 gekocht bij een dealer en op mijn naam laten zetten. Heb inmiddels al wegenbelasting betaald voor het hele jaar. Nu ben ik nog bezig met mn rijbewijs en ga ik ook over 2 weken op mijn eigen motor lessen. Tot nu is de motor nog niet verzekerd. Ik weet dat dit volgens de wet eigenlijk niet mag, maar is het mogelijk nu mijn verzekering af te sluiten of moet ik eerst mijn motor schorsen en vervolgens weer " onschosen"? En indien het laatste: hoe zit het dan met de wegenbelasting die ik over het hele jaar al heb betaald?

Alvast bedankt!
 
Mensen,

Tijdje geleden een CB500 gekocht bij een dealer en op mijn naam laten zetten. Heb inmiddels al wegenbelasting betaald voor het hele jaar. Nu ben ik nog bezig met mn rijbewijs en ga ik ook over 2 weken op mijn eigen motor lessen. Tot nu is de motor nog niet verzekerd. Ik weet dat dit volgens de wet eigenlijk niet mag, maar is het mogelijk nu mijn verzekering af te sluiten of moet ik eerst mijn motor schorsen en vervolgens weer " onschosen"? En indien het laatste: hoe zit het dan met de wegenbelasting die ik over het hele jaar al heb betaald?

Alvast bedankt!

Waarom zou je nu geen verzekering op je motor kunnen afsluiten?
Sterker nog ik zou dat maar eens heel snel doen. De belastingdienst controleert regelmatig of voertuigen die op naam gezet worden ook verzekerd worden en die boetes zijn niet misselijk!

Het is nu niet van toepassing, maar als je per jaar betaald en je verkoopt je motor of schorst hem dan krijg je dat geld (gedeeltelijk) gewoon terug.
 
Laatst bewerkt:
over twee weken op je eigen motor lessen? dan moet hij toch verzekerd worden onder speciale voorwaarde? zegmaar zon les-verzekering?

2 weken kan je wel wachten met verzekeren, anders moet je m gwoon maar schorsen. verzekeren zonder rijbewijs gaat niet echt
 
voordat je de boete binnen krijgt, wordt je er nog wel eerst aan herinnert hoor.
Ik zat met het zelfde, motor nog geen 25 kw dus maar even wachten met verzekeren, toen kreeg ik een brief thuis van ?RDW? geloof ik, dat ik niet verzekert was en zo snel mogelijk moest doen.

totaal 3 weken onverzekerd thuis gehad, dus ze controleren wel goed hierop.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan