Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb niet veel te melden.
Mijn rebel trilt heel erg. Krijg er zere handen van. Moet dus worden nagekeken.
Mijn moeder naar het verpleeghuis gebracht dus daar heel druk mee.
Mijn man is nu volledig afgekeurd en wordt nu dan ontslagen. Al met al gaat het niet helemaal naar wens.

@Rob hoe gaat het met jou? Ik hoop dat je nog geniet van de bloemen

@ henkozzy - ik ga elke dag op de motor naar mijn werk dus heb nog geen tijd voor winterslaap
Hoi Ineke,
Wat ik zo lees zit het inderdaad niet mee voor je.
Ik kan niet veel voor je doen want wat betreft het trillen ben ik er zelf ook nog niet
uit. Wel heb ik het een beetje kunnen verbeteren met een kleiner achtertandwiel
(31 tands) maar helemaal heb ik het nog niet weg maar denk er wel mee te kunnen
leven.
Sterkte met de ontwikkelingen rond je moeder en man,
Groet Frits :)
 
Ik heb niet veel te melden.
Mijn rebel trilt heel erg. Krijg er zere handen van. Moet dus worden nagekeken.
Mijn moeder naar het verpleeghuis gebracht dus daar heel druk mee.
Mijn man is nu volledig afgekeurd en wordt nu dan ontslagen. Al met al gaat het niet helemaal naar wens.

@Rob hoe gaat het met jou? Ik hoop dat je nog geniet van de bloemen

@ henkozzy - ik ga elke dag op de motor naar mijn werk dus heb nog geen tijd voor winterslaap



Hallo allemaal, even een kort berchtje van mij. Ik lig inmiddels al weer een week in het ziekenhuis, en de bloemen staan natuurlijk nog thuis.
Wat een dag en 2 nachten zou duren CAG onderzoek resulteerd in complicaties met betrekking tot mijn nieren, Die moeten eerst weer aan het werk zijn, voordat ik verder geholpen kan worden.
Dat is echter een beetje een landuriger kwestie, maar ook daar sla ik me wel doorheen.
Als ik meer weet geef ik nog wel even een seintje, tot die tijd: groetjes vanuit de Tjongerschans.
 
Hoi allemaal op deel 4 alweer!
@ Rob: sterkte en beterschap
@ alle jarigen in oktober: gefeliciteerd!

Even opnieuw voorstellen: Ik ben Rozemarijn, rijd nu bijna twee jaar motor en Rebel 250 uit 1985. Mijn Rufus Rebel is knalrood en ik vind hem prachtig.
In het weekend gaat veel van mijn tijd op aan scouting, dus ben ik er helaas vaak niet bij meetings bij. Maar ik probeer er tijd voor vrij te maken. Jammer dat Rufus er bij de laatste line-up niet bij kon staan, wat een mooi plaatje zeg!

DSC_0028.JPG

S4300152.JPG
 
Hallo allemaal, even een kort berchtje van mij. Ik lig inmiddels al weer een week in het ziekenhuis, en de bloemen staan natuurlijk nog thuis.
Wat een dag en 2 nachten zou duren CAG onderzoek resulteerd in complicaties met betrekking tot mijn nieren, Die moeten eerst weer aan het werk zijn, voordat ik verder geholpen kan worden.
Dat is echter een beetje een landuriger kwestie, maar ook daar sla ik me wel doorheen.
Als ik meer weet geef ik nog wel even een seintje, tot die tijd: groetjes vanuit de Tjongerschans.
Hoi Rob,
Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je gauw weer op kunt stappen.
Groet Frits :]
 
Rob, Ineke, ik wens jullie veel sterkte. In 't ziekenhuis liggen...brrrr, ik moet 'r niet aan denken. In 't ziekenhuis, daar wérk ik liever, wat ik dan weer wel leuk vind. Hoop voor je dat de zustertjes aardig zijn en reuze hun best doen voor jou, Rob, en voor je moeder, Ineke. Beetje ervaring met dat soort dingen heb ik wel. Schoonmoeder opgenomen en echtgenote is onlangs ook volledig arbeidsongeschikt verklaard. Heel klein beetje opluchting in beide gevallen, maar zulke zaken komen toch hard binnen, ja. Hopelijk gaan de dingen allemaal naar wens verder, in de toekomst.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, even een kort berchtje van mij. Ik lig inmiddels al weer een week in het ziekenhuis, en de bloemen staan natuurlijk nog thuis.
Wat een dag en 2 nachten zou duren CAG onderzoek resulteerd in complicaties met betrekking tot mijn nieren, Die moeten eerst weer aan het werk zijn, voordat ik verder geholpen kan worden.
Dat is echter een beetje een landuriger kwestie, maar ook daar sla ik me wel doorheen.
Als ik meer weet geef ik nog wel even een seintje, tot die tijd: groetjes vanuit de Tjongerschans.
Spannend allemaal, Rob. Ik hoop dat er gauw meer duidelijkheid is voor jou.
Dus nog even de tanden op elkaar, positief blijven (lastig!). We denken aan je.
gr. Ineke
 
Hoi Bram,
tezamen met je andere problemen zou ik zeggen dat het een ontstekingskwestie
is je opmerking dat je het gevoel hebt dat hij af en toe op een poot loopt kan wel
kloppen. Ik had dit probleem ook een beetje bij het starten bij vochtig weer bij rebel
1 hij startte welmaar liep niet constant op twe poten . Ik heb de bougies en de bougiedoppen toen vernieuwd en heb daarna geen probleem meer gehad.
Ik weet niet of je motor buiten staat of binnen maar als hij buiten staat slaat de vocht
algauw toe in je bedrading dus ik zou zeggen alles schoonmaken en inspuiten met
bijv. WD 40 en dan kijken wat er gebeurt.
We hebben het geluk dat de ontstekingsunit en dynamo kant erg simpel zijn dus
daar aan kan weinig missen. De bedrading is denk ik de grote boosdoener.
Succes Frits :)

He frits,
Motor staat inderdaad buiten (onder een afdakje), vanaf dit weekend ga ik hem binnen neerzetten..
Starten doet die trouwens prima, 1 druk op de knop en hij gaat gelijk! Heel soms doet die wat moeilijker als ik een klein stukje gereden heb, hij eventjes uit heeft gestaan en dan gelijk weer doorga (binnen 2-5min). Dan wil die wel is moeilijk doen met starten.

Ik hoor weer van andere mensen dat het mijn carb kan zijn die vies is of iets dergelijks? Dat die daardoor niet lekker doorloopt?

Wat raad je mij aan? Eerst de bedrading nakijken, goed reinigen en contactpunten invetten en dergelijke? Als ik de bedrading moet nakijken moet ik dan alles los gaan trekken zoals tank, zadel, spatbord en dergelijke??
Bougies zijn vrij nieuw..
Ik heb niet echt verstand van de ontsteking en dynamo, wat zou ik daar aan moeten checken/doen? Hoeverre is dit zelf te doen?

Bedankt!
 
HELP!

Ik wil de voorband (laten) vervangen..

ben dus proberen om de velg te demonteren..
krijg alleen de as niet echt los.. aan 1 kant zit gewoon een kant waarop je een sleutel kan vastzetten..kan dus ook gewoon draaien.. draai hem wel los maar natuurlijk draait de andere kant mee.. alleen aan de andere kant kan ik nergens iets op vastzetten of iets insteken om hem tegen te houden.. Iemand een idee om de as los te krijgen?

Ik zal zo ff een foto posten..
 
[http://img600.imageshack.us/img600/7988/img1111.jpg (afbeelding)] Goede kant

[http://img826.imageshack.us/img826/694/img1113fe.jpg (afbeelding)] Stomme kant

Iemand?

Baarts, heb je die twee boutjes die de as inklemmen wel een beetje losgedraaid dan?
 
Jep dat had ik wel gedaan, heb netjes de manual erbij gepakt ;)

Maar was gewoon te overhaast.. bij mijn brommer moest je bout vast houden aan de andere kant.. nu kon ik gewoon draaien ;)

idd, leermomentje :)
 
ja precies: eerst de grote moer eraf halen (en dan hoef je de as niet tegen te houden) en dan pas die twee kleine moertjes lossen. daarna moet de as er zo uit gehaald kunnen worden.
 
He frits,
Motor staat inderdaad buiten (onder een afdakje), vanaf dit weekend ga ik hem binnen neerzetten..
Starten doet die trouwens prima, 1 druk op de knop en hij gaat gelijk! Heel soms doet die wat moeilijker als ik een klein stukje gereden heb, hij eventjes uit heeft gestaan en dan gelijk weer doorga (binnen 2-5min). Dan wil die wel is moeilijk doen met starten.

Ik hoor weer van andere mensen dat het mijn carb kan zijn die vies is of iets dergelijks? Dat die daardoor niet lekker doorloopt?

Wat raad je mij aan? Eerst de bedrading nakijken, goed reinigen en contactpunten invetten en dergelijke? Als ik de bedrading moet nakijken moet ik dan alles los gaan trekken zoals tank, zadel, spatbord en dergelijke??
Bougies zijn vrij nieuw..
Ik heb niet echt verstand van de ontsteking en dynamo, wat zou ik daar aan moeten checken/doen? Hoeverre is dit zelf te doen?

Bedankt!
Hoi Bram,
Het reinigen van de verbindingen van de bedrading zou ik zeker aanraden en is goed te doen mits je goed oplet wat je loshaalt (schrijf alle kleurverbindingen bijv. op.
Achter je kilometerteller bevindt zich een zwart kastje waar een hoop draden bij elkaar
komen daar zou ik beginnen. Als je de tank eraf haalt zie je ook een hoop verbindingen zitten en dat zijn erg belangrijke verbindingen en bij mijn sloper ook de meest
aangetaste. De dynamo en ontstekingskant die in de motor zitten zijn erg simpel
en hoeven geen onderhoud daar ze goed zijn ingepakt en omdat de onsteking elektronisch werkt hebben we ook geen kontaktpuntjes. wat dus belangrijk is dat de
bedrading die via stekkertjes uit het blok komt 100% corrosievrij zijn. Je vindt deze
aansluitpunten makkelijk na verwijdering van zadel en tank. Niet bang zijn om het los te halen maar wel goed uitkijken dat de stekkertjes weer net zo komen als ze voorheen
zaten.
Het schoonmaken van de carburateur is natuurlijk altijd goed je kan je voorstellen
dat er na twintig jaar tanken de nodige troep in het systeem zit. Er zit een filter bij de
benzinekraan in de tank maar die houdt niet alles tegen en het is zeker de moeite
waard om dit filter ook schoon te maken.
Ik vindt het zelf leuke klusjes voor inde winter en je krijgt meteen een veel betere
band met het apparaat waar je mee rijdt.
Je mag ervan uitgaan dat een motorfabrikant een motor ontwerpt voor zo'n 10 jaar
levensduur en dat je met normaal onderhoud in deze tijd niet al te veel problemen
tegenkomt. Onze motoren zijn meestal het dubbele aantal jaren onderweg en het is
alleen te danken aan het feit dat Honda zeer hoge kwaliteitseisen stelt aan haar produkten dat we er eigenlijk zonder al te veel problemen nog mee rijden maar het is
niet zovanzelfsprekend als het lijkt. Iedere machine heeft onderhoud nodig en ik heb
met andere merken wel gehad dat je de zaak na tien jaar (of eerder ) gerust aan de
vuilnisman kon meegeven daar door de slechte kwaliteit van de materialen echt alles
op was.
Veel succes met de werkzaamheden, Groet Frits :)
 
Top dank je wel!

Vant weekend gaat de in de schuur op een bok en dan ga ik er eens rustig voor zitten en kijken.. heb geen haast :)
 
Groetjes uit Turkije! Veel Kanuni, Jawa en
MZ hier. Zowaar van de week nog een rebel gezien.. ik denk kom maar even
melden dat ze hier dus ook voorkomen :) [/nutteloze info] groetjes, Dennos
 
hallo rebelaars,op marktplaats staat een prachtige REBEL old school bobber te koop.Althans ik vindt hem erg mooi,zou mijn rebel ook wel zo willen ombouwen.Wat vinden jullie van zo'n project ,of moet jou Rebel origineel blijven.Ik hoor graag van jullie wat je er van vindt.
De betreffende Rebel is niet van mij of van een kennis van mij,dus geen financiele belangen hierin.Ik kwam hem zomaar tegen op marktplaats.

Evert.
 
komt ie:
http://motoren.marktplaats.nl/motoren-honda/393136392-bobber-chopper-honda-rebel-oldskool.html?return=eJw1jUsOgjAQQO9CIjv5FAQpIQaXrr1ApTUQ%2Bks7RNR4d6dGVvNe5k2G0Zy%2BJ5q1npKyppEXzA1jOwJYmqazsUInirkZrGQMfKJlqgwYJ%2FQ296PRnKVD1VTJCEqeVtnlMfcdmF3R57vibBeEDEGi9VV9DEgCNhUinxBDZrcMEF4T6tnfuf9v4b9VIdOLEm4aQryikqKo69%2FpE%2B1wOJZNiTY%2F0Jy4CYlifPhDYmuXLout8TAYLrqmzMj1ErWfLyqpT9g%3D&df=1&fta=eNo1kctu3DAMRf9Fi1lL1JvC%2FEAWXXU%2FoCU5NeqJhZEncRvk30sZze7ggOIlrgg9fnYMKJ6P9fZOaxepowKH4liv6lL6dd9QpfZEmVaFzoe0ArroUlkwtTb0jn%2BXlvpcOpudzb3h2%2FNeH0tO64Ggtfc89getDSaa9PsDH3Wqa9r6gnBp7XmVl7b1PW%2BlXqOR8PNlnGFQNHqtIi18QUeNYinnfeAiCuXi7LXNh%2FJeT3mWJxAFxeBqjjIwmKKrY9B1DraOGSeNDJZBORNLOZRTc5CkGYy1Xo1XVuaYp0MZqCpUM%2FaEYGfimRDIQhnGcNpI1xWiPSNc9XlEqAks1QFelzAWSoIwxwFKaeDNbi6cWQdkAggDApBkY6GyHPfUmTJxlrGTi9axmbKCMl5NVJSH47uE89e4oH1rVPptrW%2Bv%2B6%2Fv4risOx230SXXV04HKOhDpB%2F%2F8V0kQomfX1%2F%2FAAg6m0g%3D&fta_ind=4&fs=1
 
Woeiiii, die is best wel 8-) . Daar zie ik Rocker wel op :]


*De prijs is een beetje aan de hoge kant voor een speeltje erbij


** Rocker ... kom er eens in, bekijk dat linkje eens. Een leuk 'ding' voor jou :Y
 
Erg kikke zit r ook an te denken zoiets te doen met de mijne
Maat dan met t origineel spatbord achter
Vind de lijn zo mooi.
Kan n wel inkorten aan de achter brug kant (heb nog n oude liggen )
En ik wil mn tank verbreden(dikker maken ,heb ik ook nog wel een oude voor liggen)
En nog meer idee,en gewoon complete verbouwd
Leuk winter project
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan