Moto Morini Corsaro 1200 deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Okie1972 Een vriend van mij had er wel interesse in, maar denkt er nog even over. Misschien kun je me wat meer over de motor vertellen. Kan ik het aan hem doorgeven.

@Driver Ik heb een oliefilter besteld om als reserve te hebben. Altijd handig. Voor mij ligt er een apart. Ga ik deze week ophalen. Begrepen dat ze net een paar binnen hebben.

Zal binnenkort ff een datum prikken voor een tourrit.
 
Hoi

Even navraag gedaan bij MCRijen over wat voor olie ze erin gedaan hebben en hoe het met de voorraad oliefilters staat. Direct antwoord. Wat een goede zaak. Dat zijn kleine maar belangrijke zaken waarom ik daar terugkom.
Ik weet dat het vroeg is en ik net kom kijken en ik geen Corsaro heb, maar een 91/2, maar misschien leuk om binnenkort een datum te prikken voor een voorjaarstocht. Heeft iedereen voldoende tijd om zijn Corsaro in orde te krijgen. Ik kom zelf uit Brabant en heb dus een lichte voorkeur voor een tocht in Brabant.

Wellicht is het handig om te vertellen WAT het antwoord was |(
 
@ Okie1972 Een vriend van mij had er wel interesse in, maar denkt er nog even over. Misschien kun je me wat meer over de motor vertellen. Kan ik het aan hem doorgeven.

@Driver Ik heb een oliefilter besteld om als reserve te hebben. Altijd handig. Voor mij ligt er een apart. Ga ik deze week ophalen. Begrepen dat ze net een paar binnen hebben.

Zal binnenkort ff een datum prikken voor een tourrit.

*O* De organisatie van de eerste toerrit van het jaar 2011 zal ik weer voor mijn rekening nemen *O* . Zoals de afgelopen jaren zal dit waarschijnlijk weer in april zijn (ik denk 8 april), en starten we weer bij MC Rijen met een kop koffie en cake. De grote afwezige zal Tricolore zijn.
Ik moet het alleen nog met Bart van MC Rijen afstemmen, maar dat komt goed. :W
 
Laatst bewerkt:
@ Okie1972 Een vriend van mij had er wel interesse in, maar denkt er nog even over. Misschien kun je me wat meer over de motor vertellen. Kan ik het aan hem doorgeven.

@Driver Ik heb een oliefilter besteld om als reserve te hebben. Altijd handig. Voor mij ligt er een apart. Ga ik deze week ophalen. Begrepen dat ze net een paar binnen hebben.

Zal binnenkort ff een datum prikken voor een tourrit.
Die van mij heeft nieuwe koppen erop gekregen en voor de rest reed hij perfect en had ook alle updates gehad.
Pas op dat je die van mij niet met die van lois vergelijkt , die staat daar ook. :W
Zitten ook nieuwe rizoma, handvaten op en ik had er ook hyperpro voor en achter erop laten zetten.
 
Vanuit een ZONNIG Valencia :W

full
 
@fraanske Sorry, heb je niet willen passeren, maar dan hoor ik het wel wanneer het is. Lijkt me leuk.

@Okie1972 Die van jou is die ene uit 2006? Ik zal het eens met hem erover hebben. De 2006 modellen staan namelijk niet bekend als het meest betrouwbaar en met de huidige situatie van MM zag hij er maar vanaf. Maar als jij zegt dat de motor in prima staat was en geen problemen heeft/heeft gegeven dan vind ik dat veel waard.

Vandaag de accu aan de druppellader gezet. Morgen ff wassen en poetsen en dan kan hij de winterslaap in.
 
@ Okie1972 Een vriend van mij had er wel interesse in, maar denkt er nog even over. Misschien kun je me wat meer over de motor vertellen. Kan ik het aan hem doorgeven.

@Driver Ik heb een oliefilter besteld om als reserve te hebben. Altijd handig. Voor mij ligt er een apart. Ga ik deze week ophalen. Begrepen dat ze net een paar binnen hebben.

Zal binnenkort ff een datum prikken voor een tourrit.
waar heb je die besteld?
 
@fraanske Sorry, heb je niet willen passeren, maar dan hoor ik het wel wanneer het is. Lijkt me leuk.

@Okie1972 Die van jou is die ene uit 2006? Ik zal het eens met hem erover hebben. De 2006 modellen staan namelijk niet bekend als het meest betrouwbaar en met de huidige situatie van MM zag hij er maar vanaf. Maar als jij zegt dat de motor in prima staat was en geen problemen heeft/heeft gegeven dan vind ik dat veel waard.

Vandaag de accu aan de druppellader gezet. Morgen ff wassen en poetsen en dan kan hij de winterslaap in.
Ik heb er 2 weken mee kunnen rijden van de 4 maanden , de rest heeft hij uit elkaar bij de dealer gestaan om de koppen te vervangen voor nieuwe omdat de kleppengeleiders kapot waren(2006 kwaal).
Heb hem weggedaan omdat de reaparatie 2 maanden duurde en ik mijn motor seizoen op een Bellagio moest voortzetten.Had geen vertrouwen meer in het goed komen, maar hij reed fantastisch die 2 weken alleen verbruikte een liter op 700km.
 
@okie Oke, afblijven dus. Niet persoonlijk bedoeld, maar ik weet hoe die vriend van mij z'n motor behandeld en dan moet hij redelijk hufteproof zijn.

@ ArvidWillem. Ik heb het inderdaad bij MCRijen besteld.

@ Stanley Met de juiste olie bedoel ik 10 w 60 smi synthetische olie. Of is dat volgens jou de foute?
 
Voxan Cafe racer of een ander model wat die tanktas betreft ?
Ik heb nu een Cafe Racer maar nog geen tanktas en een nieuwe Bagster oid vindt ik te duur omdat ik de Vox amper ga gebruiken dus een used tanktas die netjes past op de racert heb ik wel oren naar eventueel mits in het zwart of zilverkleur.

gr driver

Hey Driver, ik heb bij mijn Vox wel een bagster met tas.
Die komt mooi van pas bij de reis naar Ierland komend voorjaar.

Dit topic loopt trouwens aardig harder dan de onze vind je niet?
Hoeveel Corsaro's rijden er ongeveer rond in NL trouwens?
 
Even navraag gedaan bij MCRijen over wat voor olie ze erin gedaan hebben en hoe het met de voorraad oliefilters staat. Direct antwoord. Wat een goede zaak. Dat zijn kleine maar belangrijke zaken waarom ik daar terugkom.

Ben ik nu zo seniel ?
Mijn vraag was : wat is het antwoord ? Kortom, je zegt dat je direct antwoord hebt, maar niets inhoudelijks. Hoe zit het met de voorraad van die oliefilters daar ?
 
In mijn berichtje van 5 nov om 17.02u kun je lezen dat er voor mij een apart ligt en dat hij er net een paar binnen heeft (oliefilters bedoel ik dan). De olie die ze erin gedaan hebben was half synt.

Heb zojuist dus ook maar ff een maitje gestuurd met de vraag waarom ze er half synt in hebben gedaan. Fijn zo'n forum waar je elkaar kunt helpen. Als leek vertrouw je toch vaak op de monteur.
Ik zal hun antwoord ook ff posten zodra ik het heb.
 
In mijn berichtje van 5 nov om 17.02u kun je lezen dat er voor mij een apart ligt en dat hij er net een paar binnen heeft (oliefilters bedoel ik dan). De olie die ze erin gedaan hebben was half synt.

Heb zojuist dus ook maar ff een maitje gestuurd met de vraag waarom ze er half synt in hebben gedaan. Fijn zo'n forum waar je elkaar kunt helpen. Als leek vertrouw je toch vaak op de monteur.
Ik zal hun antwoord ook ff posten zodra ik het heb.
MCRijen heeft 2 olie leveranciers, en de Valvoline die ze er waarschijnlijk in hebben gedaan hebben zij goede ervaringen mee.
Ik ben het zelf ook niet eens met hun keuze, en neem daarom bij een buert mijn eigen olie mee: Motul 7100 10W60. Dit is een vol-syntethische esther olie met een mooi rood kleurtje :P
Voor hun is het lastig om voor elk merk een ander olie leverancier te hebben.
 
Klopt, maar als MM dealer, mag je toch verwachten dat ze de juiste olie erin gooien. Valvoline heeft toch ook vol synt. Maar ik wacht even hun antwoord af.
Al vraag ik me af of het heel erg is. Zo lang je de motor rustig warm rijdt, maakt het denk ik niks uit. Vol synt is alleen sneller warm en doordat hij dunner is, eerder bij de te smeren delen.

Of weet iemand anders de exacte reden waarom MM vol synt wil ipv half synt?
 
Vol syntheet kan (meestal) veel extremer belast worden. Dus als je nogal eens flink aan het gas hangt is dat geen slechte keuze :). De mijne was bij motoport onderhouden, bij de vorige eigenaar en die pleuren er gewoon 10w40 halfsyntheet in :(. Bij aanschaf gelijk eruit gemikt en agip 10w60 erin gepleurt. Heb het idee dat de Corsaro met de goede olie beter schakelt. Maar dat kan ook aan mij liggen, meestal vind ik hem ook beter rijden als de tank net tjokvol is gegooid :).
 
Klopt, maar als MM dealer, mag je toch verwachten dat ze de juiste olie erin gooien. Valvoline heeft toch ook vol synt. Maar ik wacht even hun antwoord af.
Al vraag ik me af of het heel erg is. Zo lang je de motor rustig warm rijdt, maakt het denk ik niks uit. Vol synt is alleen sneller warm en doordat hij dunner is, eerder bij de te smeren delen.

Of weet iemand anders de exacte reden waarom MM vol synt wil ipv half synt?
Deze Valvoline zit in een serie met vol syntetische olie. Echter de 10W60 variant ervan is slechts half-syntetisch.
 
Vol syntheet kan (meestal) veel extremer belast worden. Dus als je nogal eens flink aan het gas hangt is dat geen slechte keuze :). De mijne was bij motoport onderhouden, bij de vorige eigenaar en die pleuren er gewoon 10w40 halfsyntheet in :(. Bij aanschaf gelijk eruit gemikt en agip 10w60 erin gepleurt. Heb het idee dat de Corsaro met de goede olie beter schakelt. Maar dat kan ook aan mij liggen, meestal vind ik hem ook beter rijden als de tank net tjokvol is gegooid :).
De motor heeft "karakter" :), het is elke keer weer een verrassing hoe die rijdt. :]
 
Vol syntheet kan (meestal) veel extremer belast worden. Dus als je nogal eens flink aan het gas hangt is dat geen slechte keuze :). De mijne was bij motoport onderhouden, bij de vorige eigenaar en die pleuren er gewoon 10w40 halfsyntheet in :(. Bij aanschaf gelijk eruit gemikt en agip 10w60 erin gepleurt. Heb het idee dat de Corsaro met de goede olie beter schakelt. Maar dat kan ook aan mij liggen, meestal vind ik hem ook beter rijden als de tank net tjokvol is gegooid :).
Mijn Motoport gebruikte gewoon Elf 10W60 volsyntheet, zoals voorgeschreven. ;)
 
Klopt, maar als MM dealer, mag je toch verwachten dat ze de juiste olie erin gooien. Valvoline heeft toch ook vol synt. Maar ik wacht even hun antwoord af.
Al vraag ik me af of het heel erg is. Zo lang je de motor rustig warm rijdt, maakt het denk ik niks uit. Vol synt is alleen sneller warm en doordat hij dunner is, eerder bij de te smeren delen.

Of weet iemand anders de exacte reden waarom MM vol synt wil ipv half synt?
MC Rijebn gebruikt 10w 60, heb nog een literhier leggen van hun, nieuwe fles.
Kreeg ik mee om de mijne bij te vullen.
V.w.b die corsaro, er zitten nieuwe koppen op en is dus als nieuw en heeft niets met het blok te maken die is gewoon goed.
Meerdere mensen hebben nieuwe koppen gekregen met andere kleppengelijders omdat er een foutje in het 2006 cilinderkop zat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan