Dit onderwerp is gesloten.
quote:Fibershark schreef op 06 november 2010 @ 20:18:
quote:corne1991 schreef op 06 november 2010 @ 18:53:
Ik denk dat ik je wel ken ja! mart ken ik ook ja, volgens mij ken ik je wel van de crash partys bij floris ofniet haha?
Nou komen de verhalen
quote:87Rich schreef op 06 november 2010 @ 19:57:
[...]
Woon in Ede. Da´s om de hoek dus roep maar als je daar gaat rijden.. ben daar nog niet heel bekend

quote:Stalkertje schreef op 07 november 2010 @ 13:18:
[...]
Wel op je SV![]()
Mss zo nog een rondje.
Afgelopen week was tentamen week ... Niet veel gereden, ben met auto op en neer gegaan ipv met motor. Het kriebelt nu wel iig... Toch maar ff sturen dan

quote:Casp schreef op 07 november 2010 @ 14:37:
Heeft er iemand een heel duidelijk uitleg met foto's over het verplaatsen van de speedo van de voor- naar de achteras?
quote:Spierings schreef op 07 november 2010 @ 14:54:
[...]
Ga je een andere voorvork plaatsen of andere ideen ? ?

quote:
quote:Spierings schreef op 08 november 2010 @ 21:04:
[...]
Je moet deze dan waarschijnlijk wel helemaal aanpassen omdat de spring rate te laag is.
Je kan de snelheids sensor ook met een sensor en 4 magneten maken.
Hier heb je trouwens een link voor de sensor op het achterwiel.
http://www.socalsvriders.org/forums/showthread.php?t=10167
quote:Spierings schreef op 08 november 2010 @ 21:04:
[...]
Je moet deze dan waarschijnlijk wel helemaal aanpassen omdat de spring rate te laag is.
quote:Je kan de snelheids sensor ook met een sensor en 4 magneten maken.
Hier heb je trouwens een link voor de sensor op het achterwiel.
http://www.socalsvriders.org/forums/showthread.php?t=10167
quote:TwinBrother schreef op 08 november 2010 @ 21:52:
Dit werkt idd t beste!
Heb er zo een jaar mee rond gegast, wel goeie lijm gebruiken als stootblokjes want anders doet ie t na 5km al nie meer
quote:Stalkertje schreef op 08 november 2010 @ 23:28:
EN TL1000 motorblok
Waarom perse die clip-ons van een TL?

quote:
quote:Spierings schreef op 08 november 2010 @ 23:39:
[...]
Even een verdere uitleg waarom je de voorvork moet aanpassen![]()
De standaard veren van een srad (750 99) hebben een spring rate van 0.75kg, standaard springrate van een sv is 0.7kg. Maar het is echter zo dat die veren voor bijna iedereen te slap zijn. Terwijl iemand van 80 kg al een spring rate nodig heeft van 0.85 voor sportief straat gebruik. Als je andere veren monteerd is het bij een cardridge voorvork altijd verstandig om de shim stac meteen aan te passen zodat de demping bij de veer past.
quote:Casp schreef op 08 november 2010 @ 23:55:
[...]
Lol en ik dacht klaar te zijn met ff "een vorkje prikken". Hmmm, van de SV wist ik van de slappe veren (heb zelf al vrij lang progressieve veren voor), maar dat ik bij de SRAD vork ook nog moest wisselen. Hebben alle GSX-R vorken 0.75kg, ik kan ook alleen de SRAD "vorkbruggen" kopen en dan een andere passende GSX-R voorpartij er in zetten?
Ik heb nu een ZX6-RR demper met 36mm "sag" (wordt eventueel nog 35 of 34mm) en voor progressieve veren met 37mm "sag" dat is voor mij wel stug genoeg.
PS. Als iemand nog een SRAD of op SRAD passende voorpartij heeft liggen, houd ik mij aanbevolen.

quote:Casp schreef op 08 november 2010 @ 23:55:
[...]
Lol en ik dacht klaar te zijn met ff "een vorkje prikken". Hmmm, van de SV wist ik van de slappe veren (heb zelf al vrij lang progressieve veren voor), maar dat ik bij de SRAD vork ook nog moest wisselen. Hebben alle GSX-R vorken 0.75kg, ik kan ook alleen de SRAD "vorkbruggen" kopen en dan een andere passende GSX-R voorpartij er in zetten?
Ik heb nu een ZX6-RR demper met 36mm "sag" (wordt eventueel nog 35 of 34mm) en voor progressieve veren met 37mm "sag" dat is voor mij wel stug genoeg.
PS. Als iemand nog een SRAD of op SRAD passende voorpartij heeft liggen, houd ik mij aanbevolen.
quote:Armada schreef op 09 november 2010 @ 10:40:
[...]
Kun je anders niet kijken of er ergens een ombouw te koop staat van iemand die zijn/haar SV weer in originele staat verkoopt?
quote:Spierings schreef op 09 november 2010 @ 12:41:
[...]
Er zit inderdaad vrij veel verschil in voorvorken, de veerspanning is tenslotte ook afhankelijk van het model. De wat nieuwere voorvorken hebben wel wat stuggere veren, maar aanpassen heeft altijd de voorkeur omdat een voorvork van een andere motor een compromie is (dus nooit perfect). Maar dat ze beter zijn als die van een sv is een feit![]()
Heb zelf een voorvork van een gsxr 600 2006, deze heeft een springrate van 0.9kg en is ook 8mm langer als de oudere modelen. Maar kom voor straatgebruik redelijk uit, maar wil toch een keer bekijken bij hk suspension hoe de setting is.
Voor sping rates kun je eventueel op de racetech.com site kijken

quote:Casp schreef op 09 november 2010 @ 18:49:
Hmmm, de GSX-R 04-05 is 0.85kg, moet ff checken of die op de SRAD vork brug past en wat de lengte is en welke wielen er op passen die weer met de SV achter matchen.

quote:Spierings schreef op 09 november 2010 @ 19:40:
[...]
Waarom achter niet met voor matchen![]()
Dat heb ik zelf ook, dit kost ook wat maar dan heb je ook meteen een 180 band![]()
quote:Je hebt bij jouw model toch niet perse srad kroonplaten nodig ? ? Nieuwere kroonplaten hebben ook minder offset.
quote:Lengte van 04-05 poten in 730 (sv 750), Je moet met de swap wel overstappen naar een 70 voorband.
quote:

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 1