Het grote Yamaha Diversion topic (deel 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt ja. Ik heb het nu ook geprobeerd en hij slaat pas aan als ik tijdens het starten even kort aan het gas zit. Dat is verre van verzuipen wat ik eerst deed, maar anders slaat hij niet aan. :?
 
Klopt ja. Ik heb het nu ook geprobeerd en hij slaat pas aan als ik tijdens het starten even kort aan het gas zit. Dat is verre van verzuipen wat ik eerst deed, maar anders slaat hij niet aan. :?
En toch wijkt het af van het gemiddelde en is volgens mij een carburateur-controle/-revisie aan te bevelen, maar als men ermee heeft leren leven dan zijn die extra kosten misschien het sop niet waard. ;) 8-) :]
 
Het meeste werk is de kuip verwijderen. Het aansluiten stelt niet veel voor, gewoon aansluiten op stekker die op de lamp zit. En het afstellen van het lichtbeeld is lastig.
Voor het demonteren van de oude situatie, het lichtbeeld aftekenen op de muur, dan kun je vrij eenvoudig de Xenon daar op afstellen.
 
Voor het demonteren van de oude situatie, het lichtbeeld aftekenen op de muur, dan kun je vrij eenvoudig de Xenon daar op afstellen.

dat was inderdaad mijn plan.

Voordat ik eraan ga beginnen moet ik eerst even een hoeveelheid rubbers hebben (welnuts en de rubbers waar je tellers in hangen). Dan hoef ik alles maar 1x los te trekken 8-)

BTW, Bensi, waar heb jij de ballast en dat andere kistje geplaatst, en hoe?
 
dat was inderdaad mijn plan.
Voordat ik eraan ga beginnen moet ik eerst even een hoeveelheid rubbers hebben (welnuts en de rubbers waar je tellers in hangen). Dan hoef ik alles maar 1x los te trekken 8-)
BTW, Bensi, waar heb jij de ballast en dat andere kistje geplaatst, en hoe?
Ik heb de ballast heel eenvoudig met een paar tie-wraps aan het kuip frame gemaakt, zit hartstikke stevig en niets in de weg. Dat hoog voltage doosje heb ik daar achter gefrommeld en ook met een tie-wrap vast gezet. Zit prima zo.

Afb002.jpg
 
dat was inderdaad mijn plan.

Voordat ik eraan ga beginnen moet ik eerst even een hoeveelheid rubbers hebben (welnuts en de rubbers waar je tellers in hangen). Dan hoef ik alles maar 1x los te trekken 8-)

BTW, Bensi, waar heb jij de ballast en dat andere kistje geplaatst, en hoe?

Voor wat het waard is, ik heb mijn xenon gemonteerd zonder de kuip te verwijderen (XJ900S), de ballast bleek in mijn geval perfect ergens rechts van de kuip tussen een rubber slang en de kuipwand te klemmen. Wat vulkanizerende rubbertape om de ballast heen voor extra stroefheid....zo zit het al 1.5 jaar.

(N.B. Hoe laag je de bundel ook instelt, de de bermbundel prisma's in mijn lampglas bleven bij mijn motor verblindend, die heb ik dus afgeplakt. Vele "pages" terug al eens een topic aan geweid..)
 
Voor wat het waard is, ik heb mijn xenon gemonteerd zonder de kuip te verwijderen (XJ900S), de ballast bleek in mijn geval perfect ergens rechts van de kuip tussen een rubber slang en de kuipwand te klemmen. Wat vulkanizerende rubbertape om de ballast heen voor extra stroefheid....zo zit het al 1.5 jaar.

(N.B. Hoe laag je de bundel ook instelt, de de bermbundel prisma's in mijn lampglas bleven bij mijn motor verblindend, die heb ik dus afgeplakt. Vele "pages" terug al eens een topic aan geweid..)

ik heb dat verhaal gevolgd inderdaad. Ik zal de lichtbundel inderdaad goed in de gaten houden. En ik ga wel een mooi plekje vinden voor de ballast en dat andere kistje. Binnenkort meer!
 
Ik heb de ballast heel eenvoudig met een paar tie-wraps aan het kuip frame gemaakt, zit hartstikke stevig en niets in de weg. Dat hoog voltage doosje heb ik daar achter gefrommeld en ook met een tie-wrap vast gezet. Zit prima zo.

[afbeelding]

Die van mij zit precies op dezelfde plek!!! Zit bevestigd met 2 tyrips.

Het lichtbeeld blijft voor sommige automobilisten storend of ze herkennen me allemaal ;)

Je kan hem beter iets teveel naar rechts hebben afgesteld dan naar links..en wat betreft aftekenen, tsja je hebt met xenon zoveel strooilicht (door het glas) dat dit moeilijk is goed in te stellen.
 
Ik vind dat mijn bundel (gewone H4 lamp btw) juist te laag staat. Maar met de stelschroefjes krijg ik de bundel niet hoger (of lager). Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Op 4 mei wel een ongeluk gehad waarbij de ophangoogjes van de lamp kapot zijn gegaan. Maar volgens mij was er intern niets aan de hand. Gelijk na het ongeluk deed de voorlamp het nog gewoon.
 
Ik had het vervangen van m'n koplamp al een half jaar in de planning, en nu eindelijk gedaan: het is een Osram Night Breaker (H4) geworden. Op eBay 2 voor EUR 16,36 bij autosave-online. De claim is tot 90% meer licht, en tot 10% witter. Zo op het eerste gezicht zie ik (overdag) geen verschil. In ieder geval had ik zelf al bijna 20.000 km met deze lamp gereden (400-500 uur), geen idee hoe oud hij was, maar de gloeidraadjes zagen er "oud" uit :)

Korte Howto, zodat je ook onderweg de lamp kan vervangen zonder de kuip te verwijderen:
Doe het stadslicht aan, zodat je in de koplamp iets kan zien.
Draai het stuur naar links.
Ga links naast de motor zitten, van onderaf kan je de lamp bereiken.
Trek de stekker los van de lamp.
Verwijder de grote rubber "dop" die om de lamp zit: aan de bovenkant zit een lipje waar je aan kan trekken.
De lamp zelf zit met een metalen beugel vast. Aan de rechterkant deze iets naar voren duwen, en hij komt los.
Haal de lamp er uit.
Dit is het moment om met de oude lamp het terugplaatsen even te oefenen. Halogeen is kwetsbaar en mag niet met de huid (of vieze kabels) worden aangeraakt.
Plaats hierna de nieuwe lamp. Via de koplamp kan je van voren af zien wat je doet. Let erop dat het metalen klembeugeltje niet in de weg zit. Na het plaatsen van de lamp (met het "spiegeltje" binnenin aan de onderkant!) het beugeltje aan de rechterkant naar voren duwen tot-ie vast klikt.
Plaats de rubberdop terug, met het "lipje" aan de bovenkant. Duw deze rondom aan: zowel aan de buitenkant, als in het midden rond de aansluitpootjes van de lamp.
Sluit de stekker aan, lamp testen, en klaar.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat mijn bundel (gewone H4 lamp btw) juist te laag staat. Maar met de stelschroefjes krijg ik de bundel niet hoger (of lager). Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Op 4 mei wel een ongeluk gehad waarbij de ophangoogjes van de lamp kapot zijn gegaan. Maar volgens mij was er intern niets aan de hand. Gelijk na het ongeluk deed de voorlamp het nog gewoon.


IK heb het zelfde probleem kan draaien wat ik wil maar krijg de lamp niet naar beneden gedraaid de mijne staat op vliegtuigen laten landen hoogte
hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft
en anders haal ik van de winter het glas van de koplamp om van binnen eens te kijken wat er nu loos is
De stel bouten draaien heel soepel bij mij 900 je kunt er namelijk een knol kruis kop bij gebruiken
 
Bij mijn XJ900 heb ik 2 stel mogelijkheden, L-R en H-L. De H-L werkt (bij mij) met een haakse omzetting en kan vanaf de onderkant kuip bediend worden. (draai-as is dus vertikaal!)

Je moet ongelofelijk lang draaien om resultaat te zijn. Ik dacht aanvankelijk ook dat er niets gebeurde...
 
Bij mijn XJ900 heb ik 2 stel mogelijkheden, L-R en H-L. De H-L werkt (bij mij) met een haakse omzetting en kan vanaf de onderkant kuip bediend worden. (draai-as is dus vertikaal!)Je moet ongelofelijk lang draaien om resultaat te zijn. Ik dacht aanvankelijk ook dat er niets gebeurde...
Bij mijn Div600 precies dezelfde situatie. na het inbouwen van de Xenon dacht ik eerst ook dat de verstelling niets deed, maar inderdaad, na heel lang draaien komt er beweging in en is het prima af te stellen, zowel verticaal als horizontaal.
 
Ik heb vandaag m'n eerste tank leeg gereden!

Vanmorgen eerst een beurtje gedaan - olie ververst incl. oliefilter, luchtfilter vervangen (tank moest er af) en toen rijden maar!

Het was de hele dag zo goed als droog - viel me enorm mee. Heerlijk zeg, nu vrij rondrijden met m'n rijbewijs. En het geluid vind ik nog best wel ok vanaf zo'n 6.000 toeren :)

D'r zijn een paar fotootjes gemaakt - ik zal kijken of ze forum proof zijn zodat ik in de OP mag :)

Nog andere mensen op pad geweest vandaag?
 
Ik heb vandaag m'n eerste tank leeg gereden!

Vanmorgen eerst een beurtje gedaan - olie ververst incl. oliefilter, luchtfilter vervangen (tank moest er af) en toen rijden maar!

Het was de hele dag zo goed als droog - viel me enorm mee. Heerlijk zeg, nu vrij rondrijden met m'n rijbewijs. En het geluid vind ik nog best wel ok vanaf zo'n 6.000 toeren :)

D'r zijn een paar fotootjes gemaakt - ik zal kijken of ze forum proof zijn zodat ik in de OP mag :)

Nog andere mensen op pad geweest vandaag?
Door een fysieke ongesteldheid ben ik al een tijdje de deur niet uit geweest en zal ik eerst mijn fiets eens een goede beurt moeten geven.

Maar een mooie foto voor de OP is welkom. ;) 8-) :]
 
Door een fysieke ongesteldheid ben ik al een tijdje de deur niet uit geweest en zal ik eerst mijn fiets eens een goede beurt moeten geven.
Maar een mooie foto voor de OP is welkom. ;) 8-) :]
Ik moet ook mijn fiets een beurt geven, en mijn Divje ook trouwens. :P
 
Ik ook beiden.. Morgen komt de div aan de beurt als het even droog is. Ketting stellen en bandjes op spanning controleren/brengen. :)

De fiets, sja... De achterband is maanden leeg, zegt dat genoeg? :P
 
Nog andere mensen op pad geweest vandaag?

Op de Div naar t werk en met t werkblik (Peugeot Partner) weer naar huis, morgen weer met t blik naar werk en weer ruilen voor de brommert. Ze staat weer te glimmen en mag vannacht een nachtje binnen slapen. Lekker bij de verwarming, dat zal ze fijn vinden :+
 
Ik wil nieuwe gasnaalden en buizen bestellen.
Waar kopen jullie dit? Het originele spul is loeiduur, dat heb ik er eigenlijk niet echt voor over. Iemand die me een goed adres kan geven? Heb ook al wat rondgemailt voor een 2e hands carburateur (compleet). Maar die prijzen zijn ook nog aan de hoge kant, en dan heb nog steeds de kans dat de boel verleten is.

Weet iemand de duitse benaming? Ebay biedt me maybe wel de oplossing.
 
Ik wil nieuwe gasnaalden en buizen bestellen.
Waar kopen jullie dit? Het originele spul is loeiduur, dat heb ik er eigenlijk niet echt voor over. Iemand die me een goed adres kan geven? Heb ook al wat rondgemailt voor een 2e hands carburateur (compleet). Maar die prijzen zijn ook nog aan de hoge kant, en dan heb nog steeds de kans dat de boel verleten is.
Weet iemand de duitse benaming? Ebay biedt me maybe wel de oplossing.
Wat heb je voor Diversion Anton ? Een 600, een 900, bouwjaar etc. Is wel handig om te weten bij zulke vragen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan