Winter handschoenen

Fokker

MF'er
16 sep 2009
202
6
In de afgelopen jaren heb ik al aardig wat winterhandschoenen gehad, iedere keer liet ik me ompraten door een verkoper of dacht ik zelf, dat is een goede warme handschoen.
Helaas, voor een redelijk betaalbare prijs, zeg tot ca. 100,-, heb ik nog steeds geen echt warme handschoen gevonden.
En ik rij niet urenlang 170, nee gewoon binnen de snelheidsgrenzen en niet langer dan 45 min. of zo.
Maar als het echt koud is dan worden mijn vingers écht koud, dat is niet alleen onaangenaam maar op een gegeven moment krijg je ook minder gevoel er in.
Natuurlijk, ik kan handvatverwarming kopen en/of kappen (zijn nergens passend te krijgen) of moffen (vind ik geen gezicht) monteren maar ik wil gewoon een échte winterhandschoen.
Wie heeft er ervaring en dan graag merk, evt. type en prijs zodat ik kan gaan zoeken, alvast bedankt ! gr. Fokker
 
Tijdens een rit verliezen motorhandschoenen nou eenmaal hun warmte (meestal na 20/30minuten), vooral bij hogere snelheden (heb zelf bijvoorbeeld bij file rijden geen last).

Je hebt een paar opties;
  • Handvatverwarming
  • Elektrische handschoenen (zoek op Gerbing)
  • Onder handschoenen (voor onder je regulieren winterhandschoen)
  • Duimhandschoenen (je vingers zitten bij elkaar, waardoor warmte blijft)
  • Kappen (houdt wind tegen)

is trouwens veel op MF te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Het beste is gewoon electrisch verwarmde handschoenen van Gerbing.
Ik heb ook heel veel handschoenen gekocht maar toch nog altijd pijnlijke vingers.
Vorig jaar gekocht en ik had het jaren eerder moeten doen.
Er zijn trouwens al topics over handschoenen.
full
 
Laatst bewerkt:
Het beste is gewoon electrisch verwarmde handschoenen van Gerbing.
Ik heb ook heel veel handschoenen gekocht maar toch nog altijd pijnlijke vingers.
Vorig jaar gekocht en ik had het jaren eerder moeten doen.
Er zijn trouwens al topics over handschoenen.
[afbeelding]


Daarvoor had ik handvatverwarming, maar dat is waardeloos, als het echt koud is voel je er niks van, de meeste kou komt door de rijwind en die komt van voren :) .
 
Ik heb zelf een goede winterhandschoen van revit, maar na een half uur worden mn handen alsnog koud. De volgende worden toch echt verwarmde handschoenen. Koude voeten zijn nog niet zo'n ramp, maar met koude vingers de rem bedienen kan een vervelende ervaring worden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een paar jaar met plezier rondgereden met Grid winterhandschoenen (€99) met losse windstopper/fleece binnenhandschoen.
de buitenhandschoenen zijn als het ware één of twee maten te groot waardoor je er de binnenhandschoenen onder kunt dragen zonder af te knellen.
Het rijd eerst wel wat onwennig omdat alles nogal dik aanvoelt, maar het werkt wel echt goed om je vingers langer vorstvrij te houden zeg maar.

Nadat dit setje echt versleten was (gaten erin dus niet meer waterdicht)
heb ik nu verwarmde hybride Gerbings (met accupack in de handschoen) gekocht (€280)
half zo dik, dubbel zo warm. Ik mis alleen de visierwisser op de vinger die de Grid wel had

(2x) 45 tot 60min woon-werk per dag, 365dg/jr
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een paar jaar met plezier rondgereden met Grid winterhandschoenen (€99) met losse windstopper/fleece binnenhandschoen.
de buitenhandschoenen zijn als het ware één of twee maten te groot waardoor je er de binnenhandschoenen onder kunt dragen zonder af te knellen.
Het rijd eerst wel wat onwennig omdat alles nogal dik aanvoelt, maar het werkt wel echt goed om je vingers langer vorstvrij te houden zeg maar.

Nadat dit setje echt versleten was (gaten erin dus niet meer waterdicht)
heb ik nu verwarmde hybride Gerbings (met accupack in de handschoen) gekocht (€280)
half zo dik, dubbel zo warm. Ik mis alleen de visierwisser op de vinger die de Grid wel had

(2x) 45 tot 60min woon-werk per dag, 365dg/jr

365 dagen per jaar naar je werk?
 
[How To] Verwarmd vest! (home made)

Hoe warmer je bovenlichaam hoe langer het duurt voordat je koude handen hebt.
:^

dit helpt zeer zeker :Y

Bij de min temperaturen extra vest aan, wintervoering in de broek, dikke sokken aan enz enz... Als de rest goed warm blijft zullen je handen ook warmer blijven. Hierdoor gebruik ik de handvatverwarming zelden.

Wat denk ik ook goed werkt is iets ruimere winterhandschoenen kopen en met die dunnen onderhandschoenen (ofzoiets) erin wat dan nog ruimte heeft. Zo creeer je luchtlagen die isoleren.
 
Ik heb van die winterhandschoenen met twee vingers bij elkaar on verwarmd. Nooit koude handen.
 
Ik heb winterhandschoenen met goretex dingen gekocht, eurotje of 80 voor betaald vorige winter en ben er erg tevreden over. Zodra de temperaturen rond de 0 gaan heb ik er hele goedkope simpele handschoenen van wol onder aan (zijn heel dun ooit eens ik de knaken winkel gekocht) prima combinantie. Vingers worden wel koud maar niet zo dat het gevoel minder wordt oid, en gewoon bij verkeerslichten handen op het blok en even bijwarmen.

Maar let ook op het volgende: hou je lichaam goed warm! op het moment dat je lichaam kouder wordt wordt je bloedsomloop naar je ledenmaten minder omdat je lichaam je organen belangrijker acht dan je vingertoppen. Daarom heb je eerder koude vingers dan een koude navel ondanks dat je handschoenen dikker zijn dan je winterjas. Zorg je voor heel goede isolatie van je lichaam dan zal je lichaam minder snel reageren op de kou en je bloedsomloop goed houden naar de ledenmaten.

Heb er toevallig een leuke docu over gezien een hele tijd terug op discovery, eerst zetten ze iemand in gewone winterkleding (dikke jas, muts, handschoenen etc) in een koelcel (-18 graden) en lieten hem van tijd tot tijd aangeven hoe warm hij het had, hoe comfortabel hij was en wat motoriektestjes doen (dingen oppakken, schroeven aandraaien etc.)

De volgende dag deden ze het zelfde, maar nu zonder de winterkleding, in plaats daarvan kreeg hij alleen een verwarmde bodywarmer aan, die hield zijn lichaam op een constante temperatuur van 37 graden. Het bleek dat het veel langer duurde voor hij het koud kreeg, en ook de motoriektestjes bleken veel langer goed te gaan. Je zag het verschil ook op warmte camera's op dat 1 zag je heel snel dat handen, voeten, armen, benen en gezicht koud werden en het lichaam warmte concentreerde rond de romp, dag 2 werd de romp door het vest verwarmd en bleven de ledenmaten warm op de warmtecamera.
 
Tegen kou kun je je kleden.... Alleen je vingers zijn een probleem.

Electrische handschoenen schijnen ideaal te zijn, maar die kosten het nodige en je loopt te kloten met draden.
Ik heb een paar gewone winterhandschoenen en nog een paar gewone winterhandschoenen, maar dan een maat te groot. Waarom te groot???? Omdat als alles strak zit je minder doorbloeding hebt en nog kouder wordt. Normaal is dit niet zo'n probleem, maar onder die te grote handschoenen draag ik dan onder handschoenen. Daarmee is het aardig uit te houden. Echter ik heb al jaren het plan om voor de winter handkappen op mijn motor te monteren. Simpel uit de wind houden, dat lijkt mij een enorme verbetering.
 
Ik heb de voorganger van deze, de mijne zijn niet in temperatuur te regelen en moet ik om de 5 minuten even uitzetten. (te warm bij 3 graden)

KLAN CITY II met regelknop Zwart

Goede ervaring met deze webshop, geen verzendkosten en betalen met ideal. *O*
 
Laatst bewerkt:
Als ik elke dag op de motor zat naar/van mn werk wist ik het wel, een goed setje verwarmde handschoenen! Kost wat, en is een beetje lastig met draadjes. Maar lekker warme handen zou me dat dubbel en dwars waard zijn.
 
en ja eigenlijk nog nooit koude handen gehad....
ze zijn niet erg handig als je wat wil pakken of bewegen in de handschoen...
en ik spuit ze regelmatig in met vochtwering...helpt prima.
en als het tegek word draag ik daar overheen de proof handschoenen...
speciaal tegen water...gaat allemaal net.
tis gelukkig alleen voor rijden :Y en als je even heel nodig moet :?
moet je snel zijn :+
full
 
365 dagen per jaar naar je werk?
:Y O-)
Electrische handschoenen schijnen ideaal te zijn, maar die kosten het nodige en je loopt te kloten met draden.

Echter ik heb al jaren het plan om voor de winter handkappen op mijn motor te monteren. Simpel uit de wind houden, dat lijkt mij een enorme verbetering.
handkappen zijn een verbetering maar verwacht geen wonderen
Als ik elke dag op de motor zat naar/van mn werk wist ik het wel, een goed setje verwarmde handschoenen! Kost wat, en is een beetje lastig met draadjes. Maar lekker warme handen zou me dat dubbel en dwars waard zijn.
reden dat ik de Gerbing hybride heb gekocht
geen gedoe met draadjes aansluiten, maar wel (regelbaar) verwarmde handschoenen
met levenslange garantie op de verwarmingsdelen!!
 
Laatst bewerkt:
Wat mij betreft Gerbing.
Ik heb ze dit jaar gekocht en vooral spijt dat ik dat niet veel eerder gedaan heb. Schacht is niet heel lang maar lang genoeg en hierdoor past de mouw van de jas er ook overheen voor als het erg regent.

Draden valt wel mee (er zijn er ook met accu maar nog veel duurder) Ik heb ze eenmaal in mijn jas gedaan en de plugjes met klittenband vastgezet. Werkt perfect. 3 plugjes aansluiten en rijden maar.
 
Wat mij betreft Gerbing.
Ik heb ze dit jaar gekocht en vooral spijt dat ik dat niet veel eerder gedaan heb. Schacht is niet heel lang maar lang genoeg en hierdoor past de mouw van de jas er ook overheen voor als het erg regent.

Draden valt wel mee (er zijn er ook met accu maar nog veel duurder) Ik heb ze eenmaal in mijn jas gedaan en de plugjes met klittenband vastgezet. Werkt perfect. 3 plugjes aansluiten en rijden maar.
welke heb jij dan, G3 ?
de Hybride en T5 motorhandschoenen hebben wel een lange schacht

ik krijg de handschoenen niet in de stormcuffs van mijn jas
 
Laatst bewerkt:
Uiteindelijk is de oplossing in je handschoenen zoeken altijd symptoombestrijding. Je krijgt koude handen (en voeten) doordat de aderen in je handen worden dichtgeknepen en op die manier de bloedstoevoer afneemt. Dat is een onvrijwillige overlevingsreactie van je lichaam die gebeurt zodra je romp begint af te koelen.

De echt structurele oplossing zit dan ook in zorgen dat je romp niet afkoelt. Dus kleding die goed genoeg is en als het echt koud wordt, zo tegen het vriespunt, ligt de structurele oplossing in een verwarmd vest onder je motorjas. Als je dat hebt kun je zelfs met je zomerhandschoenen rijden in de vrieskou, want koude handen krijg je niet meer omdat de doorbloeding op gang blijft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan