GPZ600R + GPX600R

zo maar weer is bij houden dit topic anders is hij dadelijk dood :P
maar heb vandaag lekker mijn motortje van nieuwe bougies en olie verzien en luchtfilter vervangen voor een k&n inleg filter en loopt weer lekker de spinnen.
nu is weer 3 weekende volle bak toertochten rijden elk weekend ben in in de eifel :P
 
Goedemorgen,
ik heb sinds enige tijd een amerikaanse GPX. Heeft iemand al eens al die verschillende luchtslangen verwijdered die de amerikaanse versie heeft? Zo ja, moest je de sproeiers aanpassen?

2.Vraag: tussen carburateurs 1 en 2 en tussen 3 en 4 zit boven aan een t-stuk een slang, die bij mij een lengte van ca. 20cm en die nergens aan bevestigd is. Zijn dat overloopslangen die eigenlijk richting swingarm zouden moeten leiden?

bedankt,

Charles
 
ik heb dit weekend veel lol gehad met de mijne uit '94 Amerikaans model in de eifel:P
maar wil hem toch weg doen, is toch geen motor voor mijn zie mijn meer op een vfr750 zitten lekker een tour motor maar toch met wat meer pk's en veel relaxter rijden dan mijn gpx600r die leuk rijd voor als je snel wilt maar niet voor lekker rustig te rijden is hij veel te bokkig voor
kawa GPX600r 1994
 
Laatst bewerkt:
ik dacht gisteren lekker een stukje te gaan rijden maar nee... na een paar kilometer stopte ik om te tanken en viel de motor uit. met een paar startpogingen was hij wel weer aan de praat te krijgen maar hij viel steeds uit bij snel gas geven. op het moment dat ik besloten had weer terug naar huis te rijden wilde hij helemaal niet meer starten natuurlijk...
gisteravond nog ff aan een auto geprobeerd. leek eerst op 3 cylinders te lopen. als ie afsloeg, was ie heel moeilijk weer te starten, uiteindelijk liep ie wel opeens goed maar toen ik weg wilde rijden was het weer over. daarna niet meer aan de praat gekregen.

ideeën zijn welkom, ik dacht zelf eerst aan te weinig benzine maar 's avonds was het echt zo'n aan/uit probleem dus misschien toch iets met de ontsteking. denk dat ik dit weekend maar met wat gereedschap daar naar toe rij (staat nog bij de benzinepomp) en dan maar een lijstje af ga werken. ik hoop dat ik die carburateurs er niet af hoef te halen...

ohja, er zit genoeg benzine in, metertje stond net onder de helft en je kan de benzine ook nog in de tank zien, ik schat een litertje of 6-7.
 
hmm.. een verouderd onderwerp! dat kan natuurlijk niet want de gpx 600 is een geniale motor! Ben je er al achter wat er mis was ldebackker?

Ik heb op de terugweg van de tt ook ineens problemen gekregen mn mn gpx.. hij ging enorm inhouden met haperingen.. de toerenteller zag je heen en weer vliegen. Heel irritant!

Nou dacht ik aan een slechte bougie of een ontstekingsprobleem.. of misschien vuil in de carburateurs.
Dat laatste kan bijna niet omdat ik zo goed als dagelijks op mn ninja rijd..
De bougies heb ik na de winter vervangen en zagen er allemaal netjes uit..
De bougies, bobines, en alle andere stroom apparaatjes heeft een vriend van me met mij doorgemeten, maar dat leek allemaal zoals het hoort volgens het boekje.

Wel zat ik al een tijdje met een lekkende pakking bij de cillinders, en heb er 4 nieuwe uitlaat pakkingen op gezet. Daarna reed hij ineens weer als een zonnetje!
Ik vraag me nu af of die afwijkende tegendruk vanuit de uitlaten er zoveel invloedf op kan hebben of dat het misschien wel een draadje was dat nu ineens weer zin heeft...

Gisteren heb ik er een km of honderd zonder problemen alle snelheden op gereden, en op weg naar huis haperde de ninja ineens weer eventjes.. een paar keer en toen was het weg! Ik hoop dat het niet meer terug komt want anders kan ik alleen nog bedenken dat het probleem uit het regelingskastje komt (waarvan ik de naam niet meer weet haha) wat je niet door kunt meten volgens het handboek.

Iemand ideeen? Ik hou jullie op de hoogte als ik meer weet.
 
Heb er ook nog 1 staan in alpine pearl white uit 1989 mag voor 100 euro weg, loop of sloop. Check marktplaats maar: http://link.marktplaats.nl/362398141
 
silverwolfie: ging de naald van je toerenteller echt zo snel heen en weer dat je zeker weet dat het niet overeen komt met de toeren die het blok maakt? dan zou het heel goed de cdi kunnen zijn. die kan je wel doormeten volgens het wphb maar is niet echt betrouwbaar. het beste kan je hem uitwisselen met een andere.

ik heb een hoop dingen gecheckt aan mijn gpx en uiteindelijk op aanraden van een dealer toch maar die carburateurs er af gehaald en schoon gemaakt. nu loopt ie wel, klinkt ook best netjes, maar hij loopt niet constant op 4 cylinders.
ik ben er klaar mee, ik heb al een andere motor staan en heb geen zin en tijd meer om aan de gpx te sleutelen. ik wil er dus van af, dus als iemand nog een projectje zoekt, of eigenlijk gewoon bereid is wat dingen uit te proberen want voor de rest ie ie in prima conditie, je mag hem hier ophalen voor weinig.

zie ook mijn advertentie hier op MF.
 
Zo, een GPX die hier al bekend was is zojuist van eigenaar gewisseld, nouja, er is overeenstemming via de mail.
Ergens richting de 14 augustus ophalen.
 
ja zit nu met een probleempje naar 9000 km zonder problemen gereden te hebben op mijne gpx600r *O* altijd netjes eerst warm gereden en zo, maar nu stotterd hij heel erg snelweg rijd hij goed maar zuipt als een ketter 1 op 6 denk ik zo en als ik langzamer ga rijden dus onder de 5000 toeren dan bokt en knalt hij als een ketter :P
wat kan dit zijn :?
Vlotternaalden die niet helemaal meer soepel lopen
 
Nou ja, als dit topic toch in leven wordt gehouden... Hier een nieuw lid met als eerste motor een GPX. De eerste indruk is dat het een hele fijne motor is. Ondanks zijn leeftijd van 19 jaar nog zeer fijn te bereiden. Merk alleen wel dat de bochtentechniek anders is dan op de lesmotor... Honda CB500. Soms het gevoel dat de motor over de band wil lopen. Bandenspanning toch op 2.2 voor en 2.5 achter. Zou goed moeten zijn...
 
Ik wil vandaag of morgen de bougies gaan vervangen en de klepspeling controleren. Iemand nog tips oa voor het verwijderen van de tank, gpx600r uit '92.

Hij loopt verder goed, start goed maar als ie koud is lijkt ie soms op 3 ipv 4 cylinders te willen lopen. De trekkracht > 6000 toeren merk ik geen verschil maar gevoelsmatig is hij onderin minder fel geworden. De vorige eigenaar heeft 'm 2 jaar gehad en er m.b.t. onderhoud eigenlijk niets aan gedaan. Ik heb de motor sinds januari 2010 en inmiddels > 2500 km op gereden.

Inmiddels wel voorremmen, banden, voorvorkkeerringen, olie en compl. kettingset vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Oma :)

Hallo MF-ers.. met GPX GPZ obsessie,

Is er hier interesse in het gezamelijk inkopen van remschijf sets voor GPX/GPZ 600 (ik meen dat die schijven gelijk zijn)?

Ik kan voor 145 euro sets kopen met 2 "wave"look voorschijven en 1 "wave"look achter schijf. Met andere woorden voor 145 euro heb je de gehele motor voorzien van NIEUWE schijven.

Om even te illustreren, jos smit is de goedkoopste die ik kon vinden, komt niet verder dan meer dan 200 euro voor een voor setje (links en rechts).
"origineel" zijn ze 236 euro PER STUK!

Is er hier interesse voor zo iets? Als we met meer mensen kopen, kunnen de prijs mogelijk nog drukken (verzendkosten lager, kwantumkorting etc).

De schijven zijn gemaakt van een RVS kwaliteit staal, worden nieuw met een dikte van 5 mm geleverd. incl garantie.

waarschijnlijk onnodig om te melden, maar ik verdien er niets aan.
 
Ik heb ooit de Bandit van mn ex voorzien van waveschijven van Ebay, maar die waren niet echt super-de-puper zeg maar.

Die voorschijven waren met 20K helemaal op!
Ik kom alleen niet meer op dat merk nu.

Ik zeg niet dat alle goedkope schijven slecht zijn, maar het is wel iets om voor op te passen.
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat snap ik. maar draai de situatie eens om.

Je hebt een motor van zeg 500 a misschien 1000 euro. ga je daar dan voor 500 euro aan nieuwe onderdelen op zetten?
(500 = 236 maal 2 plus blokjes).
Als je een motor van 15 of meer jaar oud hebt ga je er waarschijnlijk ook geen 20.000 km meer bij draaien :)

Kortom, alles heeft voors en tegens, maar in dit geval is de prijs prestatie verhouding zodanig dat het mij interessant lijkt.

Nu ik die blokjes toch aangehaald heb... Je kunt de schijven ook langer in leven houden door over te schakelen op "zachtere" blokjes. In dat geval slijt de schijf minder, maar zal je meer blokjes (als je dat al red!!) moeten vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap wat je zegt.

Maar goed, zoals je onderaan mijn bericht kan zien heb ik 3 oude motoren (19, 22 en 26 jaar) en dan is het inderdaad een kwestie van liefde/verstand als je remschijven op zijn.
Als je gek bent op je motor(en) dan koop je originele, als je een oudje rijdt uit financiële overwegingen, tsja.... dan zal je inderdaad eerder goedkope Ebay-schijven nemen.

Als ik trouwens nieuwe schijven moest kopen voor een oude motor en met een krappe beurs, dan zou ik de tweedehands markt eens goed afstruinen!
Wel goed informeren naar de dikte en of ze nog recht zijn. Tip: laat ze niet opsturen ("Voor het verzenden waren ze nog recht hoor!!!") maar haal ze op en neem een glasplaatje mee (rechtheid) en een micrometer (of fatsoenlijke schuifmaat).
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat snap ik. maar draai de situatie eens om.

Je hebt een motor van zeg 500 a misschien 1000 euro. ga je daar dan voor 500 euro aan nieuwe onderdelen op zetten?
(500 = 236 maal 2 plus blokjes).
Als je een motor van 15 of meer jaar oud hebt ga je er waarschijnlijk ook geen 20.000 km meer bij draaien :)

oneensch.

Ik heb mijn motor (Gpz 600, '86) 4 jaar terug gekocht met 25.000 km erop.
Er staat nu 75.000 op, en still going strong. Ben er mee op vakantie geweest door de alpen en alles.

ondertussen mijn 2e kettingset.
Je moet niet kijken naar wat de motor waard is, maar hoelang hij nog mee kan. En als je hem goed bijhoudt kan je er makkelijk de ton mee halen. (zonder enorm olie verbruik)
Je kan je afvragen of 500 euro een te grote investering is, maar heb je voor 500 euro een motor die geen investeringen nodig zijn,

(ja je kan een gpz/gpx kopen voor 500 euro, maar die is er dan waarschijnlijk minder aan toe dan je eigen motor)
 
Ik snap wat je zegt.

Maar goed, zoals je onderaan mijn bericht kan zien heb ik 3 oude motoren (19, 22 en 26 jaar) en dan is het inderdaad een kwestie van liefde/verstand als je remschijven op zijn.
Als je gek bent op je motor(en) dan koop je originele, als je een oudje rijdt uit financiële overwegingen, tsja.... dan zal je inderdaad eerder goedkope Ebay-schijven nemen.

Als ik trouwens nieuwe schijven moest kopen voor een oude motor en met een krappe beurs, dan zou ik de tweedehands markt eens goed afstruinen!
Wel goed informeren naar de dikte en of ze nog recht zijn. Tip: laat ze niet opsturen ("Voor het verzenden waren ze nog recht hoor!!!") maar haal ze op en neem een glasplaatje mee (rechtheid) en een micrometer (of fatsoenlijke schuifmaat).

De meeste 2e hands schijvenhebben een klein randje, of groeven, daar is een glas plaatje niet toepasbaar :/

mogelijk was mijn opmerking over het niet redden van 20.000 niet helemaal correct.. maar dan ga ik even door met GAIS zijn post, en vul daar overal waar het om schijven gaat en nu 500 staat eens 145 in... dan ziet het hele plaatje er opeens een stuk aangenamer uit! :Y *O*

het lijkt me gewoon een goed plan om dit gezamenlijk te doen, scheelt gewoon een hoop euros.... O-)
 
Laatst bewerkt:
Zit hier nog leven in ? Of ben ik 1 der laatste trotse GPZ600R rijders ?
Heb er zelf sinds februari 1 van 1985 en heb der sindsdien al meer dan 5000 km opgezet :] . Ik vind het een fijn fietsje voor zijn leeftijd en doordat er 2e hands bakken met onderdelen worden aangeboden, relatief goedkoop zelf te onderhouden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan