Zijspan te huur?

pipje41

Rookie
21 nov 2010
1
0
Hoorn
Hallo, Ik heb al jaren geen motor meer maar mijn tweeling van 7 jaar zou het geweldig vinden om een keer in een motor met zijspan te rijden!! weet iemand waar zo'n ding te huur is en of je daar makkelijk op kan rijden ???Groet, San ;)
 
Vrijwel niemand zal je een zijspan verhuren zonder aantoonbare rijervaring.
Begin dus eerst een met een bezoekje aan http://www.zijspanrijschoolrobteffer.nl/. Volgens mij redelijk bij jou in de buurt.

En hou er inderdaad rekenng mee dat je er aan vastzit. Mijn twee kleintjes (5 en 9) vinden het in elk geval geweldig.
 
90% kans op een ongeval tijdens een eerste zijspanrit? :?

Ik weet het niet hoor... maar dat lijkt me toch wel érg overdreven.

schijnt toch wel vrij ticky te zijn in het begin, tegennatuurlijk voor de doorgewinterde solo rijder en de techniek voor een bocht naar links or rechts is anders. Zodoende schijnt het niet ongewoon te zijn om een keer naast de weg te belanden

gebookmarked, lijkt me best grappig om eens te proberen. Vind de moderne varianten eigenlijk stuk voor stuk lelijk, maar de oude (leger)uitvoeringen zijn erg gaaf
 
Laatst bewerkt:
90% kans op een ongeval tijdens een eerste zijspanrit? :?

Ik weet het niet hoor... maar dat lijkt me toch wel érg overdreven.

Verkijk je niet op zijspanrijden. Het enigste wat het solorijden gemeen heeft, is dat je met slecht weer dat ook voelt en de bediening van gas, schakelen etc hetzelfde is. Het rijden is heel anders.
Zelf heb ik een paar jaar met een zijspan gereden. Het was een uitdaging, maar toch ben ik weer terug gegaan naar een solomotor.
Rijdt veel gemakkelijker.

EgbertO
 
90% kans op een ongeval tijdens een eerste zijspanrit? :?

Ik weet het niet hoor... maar dat lijkt me toch wel érg overdreven.
Rob moet natuurlijk zijn winkel aanprijzen, maar er zit wel een grond in. Maar ik weet wel,als je morgen nieuw op een zijspan stapt ga je de rit van A'dam dam naar Utrech dom niet redden. Je mag dan blij zijn dat het Rokin gedempt is, anders had je een nat pak.
 
Verkijk je niet op zijspanrijden. Het enigste wat het solorijden gemeen heeft, is dat je met slecht weer dat ook voelt en de bediening van gas, schakelen etc hetzelfde is. Het rijden is heel anders.
Zelf heb ik een paar jaar met een zijspan gereden. Het was een uitdaging, maar toch ben ik weer terug gegaan naar een solomotor.
Rijdt veel gemakkelijker.

EgbertO

Ik verkijk me er ook niet op, en ik geloof zeker wel dat het heel ander is. Alleen wat ik al roep... die 90% lijkt me érrug veel.
 
Ik verkijk me er ook niet op, en ik geloof zeker wel dat het heel ander is. Alleen wat ik al roep... die 90% lijkt me érrug veel.

mag ik komen kijken of jij bij de 10% zit?

kan zelf best redelijk span rijden maar dat is na vele km's

Zat in de eerste 1000 km ook een keertje tegen een paaltje :$
 
mag ik komen kijken of jij bij de 10% zit?

kan zelf best redelijk span rijden maar dat is na vele km's

Zat in de eerste 1000 km ook een keertje tegen een paaltje :$

hehehe ik ging na 10 meter al de dijk af :P
Maar goed nog toe geen paaltjes en geen bomen over gestoken toen ik langskwam, maar als je het wil ervaren inderdaad hooguit met zand in de bak en zeker geen kids.
Heeft inderdaad niets met solo rijden te maken
 
:N :N

Beste TS - er vergeet dat om, eventueel na een middag zijspan cursus, met je kinderen in een zijspan te gaan rijden. Het is echt link in het begin. Later wordt het langzaam minder. Redelijk veilig, dan spreken we toch gauw over 20.000 plus km.
Vind je zijspanrijden "iets" hebben, doe het gerust. Maar zonder die kleintjes. Ga met hun naar de kermis en zet ze op een paardje op de molen, of, nog stoerder, rij er eens mee in een boksautootje, 's middags als het rustig is. Maar ga er niet in een zijspan mee het verkeer in. Het is geen spelletje. En of die 90 % nou kloppen of dat het er maar 73 % zijn, zo een risico wil je toch niet nemen met je kinderen.

Mijn eerste rit eindigde tegen een geparkeerde auto 20 mtr. verder, alleen lichte blikschade. Mijn tweede rit 10 mtr. verder in de heg bij de overburen.

:] :W

Ik lees net dat je een vrouw bent, de moeder van die kinderen? Volgens mij ben je een beetje wereldvreemd, in ieder geval motor-vreemd.
ALS JE DAT ZO LEUK LIJKT OM JE KINDEREN IN HET ZIJSPAN ROND TE RIJDEN VRAAG DAN EEN ERVAREN ZIJSPANRIJDER OP DIT FORUM, KINDEREN IN DE BAK, MAMA ACHTEROP EN HUP TOERTJE MAKEN EN IJSJE / PANNENKOEK ETEN. GEEF DIE VENT 50 EURO (en/of wat lekkers) EN JE SPAART VEEL GELD UIT (huren kost ook vanaf 'n kleine 100 euro per dag, zijspanrijles 70 euro per uur).
Dan ben je mijn inziens wijs en verantwoord bezig.

O-) :Z
 
Laatst bewerkt:
eerste rit lengte van 10 a 20 meter _O-

vanaf de wal vraag ik me af 'hoe is het mogelijk'

Jullie stapte toen ook op met het idee 'hoe moeilijk kan het zijn?' en 'doen we even' of was dat zelfs nog na instructies?
 
Terug
Bovenaan Onderaan