Waar zijn die mannen met de Russen toch gebleven?

Waar zijn de Russen?

  • Het is hier niet gezellig

    Stemmen: 7 16,7%
  • Ik heb geen Rus meer

    Stemmen: 13 31,0%
  • Andere dingen te doen, hij staat te verstoffen.

    Stemmen: 1 2,4%
  • Hij gaat niet meer stuk.

    Stemmen: 12 28,6%
  • Als hij kapot gaat ga ik dat hier niet zeggen!

    Stemmen: 9 21,4%

  • Totaal aantal stemmers
    42
Oke vond de opmerking van Ralfie van alleen idioten rijden op zo een barrel niet echt positief , maar als je een beetje handig bent en er nog een of meerdere motoren bij hebt moet dat geen probleem zijn om op een dnepr te rijden . Ik heb hem al 14 jaar en als het echt niks was had ik hem heus wel weg gedaan . Goed er gaat wel eens wat vaker stuk dan met andere motoren maar onderdelen zijn spotgoedkoop , via E-bay De dan .
 
Oke vond de opmerking van Ralfie van alleen idioten rijden op zo een barrel niet echt positief , maar als je een beetje handig bent en er nog een of meerdere motoren bij hebt moet dat geen probleem zijn om op een dnepr te rijden . Ik heb hem al 14 jaar en als het echt niks was had ik hem heus wel weg gedaan . Goed er gaat wel eens wat vaker stuk dan met andere motoren maar onderdelen zijn spotgoedkoop , via E-bay De dan .

U is hier nog niet lang aanwezig begrijp ik. ;)

Echter Ralfie heeft ons hier gedurende langtijd prettig onderhouden over de z.g "general uberholung" van zijn zijspan zijnde een........................................................Djneprt.


:+
 
P'cies, maar we kunnen ook weer net verwachten dat de "laat instappers" zich helemaal gaan inlezen in de materie ;)

Ik bedoel maar:

Ralf lid # 806, geregistreerd in 2002 met 11616 posts

tegen

OpaPoes lid# 51633, geregistreerd in 2007 met 120 posts

:+

zegt lid # 95 met 34463 posts..............eehhh 34464 nu 8-)
 
Laatst bewerkt:
Oke vond de opmerking van Ralfie van alleen idioten rijden op zo een barrel niet echt positief , maar als je een beetje handig bent en er nog een of meerdere motoren bij hebt moet dat geen probleem zijn om op een dnepr te rijden . Ik heb hem al 14 jaar en als het echt niks was had ik hem heus wel weg gedaan . Goed er gaat wel eens wat vaker stuk dan met andere motoren maar onderdelen zijn spotgoedkoop , via E-bay De dan .
Ik kan je heel plezier toewensen met het teruglezen van Ralfies oude topics over de witte dame. Dan begrijp je ook de zelfspot.
Dat heb je ook nodig als je met een rus rijdt, anders ben je altijd de underdog en zit je in de verdediging.
Leuk dat ouwebak nog steeds meeleest *O* Die heeft volgens mij een rus van behoorlijke kwaliteit.
Dat drama van Q is ook legendarisch, daar zitten meer sleuteluren als kilometers in :}
Maar een K100 is dan wel weer heel stomvervelend saai, hoe diep kan je zinken?
 
Oke vond de opmerking van Ralfie van alleen idioten rijden op zo een barrel niet echt positief , maar als je een beetje handig bent en er nog een of meerdere motoren bij hebt moet dat geen probleem zijn om op een dnepr te rijden . Ik heb hem al 14 jaar en als het echt niks was had ik hem heus wel weg gedaan . Goed er gaat wel eens wat vaker stuk dan met andere motoren maar onderdelen zijn spotgoedkoop , via E-bay De dan .

Deed ik ook, maar je moet wel een beetje weten welke delen wel en niet goed zijn(soms afh. van handelaar.
De MB-delen zijn werkelijk een slag beter. Andere delen die een niet-oostblok alternatief hadden kun je hiervoor uitwisselen en dan ben je, als je de zwakke plekken in 1 keer op deze wijze elimineert, al een end verder.
Zo liggen de eerder genoemde sleuteltijd/rijverhouding mijns inziens voor een groot deel aan de bijbehorende berijders zelf.
 
Ik wil het niet maar doe het toch.
Ik ga reageren. :P

Om de een of andere reden vind ik die russen erg interessant, helemaal omdat het erg makkelijk sleutelt. En als winter/zandpaden span zijn ze natuurlijk perfect. ALs er, ooit, plek in de garage komt zal er wel een russisch sprekend span komen.
 
OP de Zandpadenrit , van de MZ club komen elk jaar nog Russen .
kijk eens op http://www.mzch.nl/fotoalbum.html voor de nodige foto's
Die van 2009 en 2010 staan nog op de sit van die club.

Hans :W
 
Da's inderdaad echt waar en we kenden elkaar zo'n beetje allemaal, spraken af op motorbeurzen en zo.

Ietwat overzichtelijker dan tegenwoordig :+

nee nu loop je daar gewoon ineens allemaal rare mensen tegen het lijf :P

is toch anders dan gepland en wel honda logotjes in je binnenzak steken voor iemand waarvan je zeker bent dat je die toch wel tegen komt :P
 
Ik wil het niet maar doe het toch.
Ik ga reageren. :P

Om de een of andere reden vind ik die russen erg interessant, helemaal omdat het erg makkelijk sleutelt. En als winter/zandpaden span zijn ze natuurlijk perfect. ALs er, ooit, plek in de garage komt zal er wel een russisch sprekend span komen.


Geef maar een gil als 't zover is, het is goed om een aantal dingen te weten voordat je tot aanschaf overgaat.
 
OP de Zandpadenrit , van de MZ club komen elk jaar nog Russen .
kijk eens op http://www.mzch.nl/fotoalbum.html voor de nodige foto's
Die van 2009 en 2010 staan nog op de sit van die club.

Hans :W

Lijkt me erg leuk om naartoe te gaan als het span klaar is. Tegen die tijd moeten wij even contact met elkaar hebben.




Geef maar een gil als 't zover is, het is goed om een aantal dingen te weten voordat je tot aanschaf overgaat.


Komt goed. :Y
 
~
Lijkt me erg leuk om naartoe te gaan als het span klaar is. Tegen die tijd moeten wij even contact met elkaar hebben.



Laatste weekend in November…voorgaande jaren was het altijd in Overasselt ,
dit jaar was het in Wateren ( Drenthe )
We komen elkaar nog wel een keer tegen.... :W
 
Laatst bewerkt:
Klopt natuurlijk dat ik nieuw ben op dit forum ik volg het pas sinds een week of twee . Ken hier ook verder niemand en ik begrijp ook wel dat de meesten liever een betrouwbare motor willen je koopt zoiets ook om mee te rijden . Maar op een dag word je verliefd op een bepaalde motor en ga je er voor . Ook na 14 jaar is het nog steeds mijn motor het hoort gewoon bij mij . Heb nog meer motoren maar deze gaat waarschijnlijk nooit meer weg . Gelukkig ben ik zelf handig genoeg om mijn motoren rijdende te houden anders moet je er niet aan beginnen . Tenminste sommige motoren hebben een beetje meer aandacht nodig dan andere maar dat maakt het zo leuk . Sorrie als ik een beetje verkeerd overgekomen ben zijspanrijders zijn nu eenmaal een slag apart en dat is dan positief bedoeld . Geloof ook niet dat het voor iedereen is weggelegd om zijspan te rijden , je moet er toch wat mee hebben .
 
Nou, wat wel grappig is is dat ik het er van de week met Rutger nog over had.

Ik wilde ooit ( jaaaaren geleden ) ook een Ural of Dnepr kopen, gewoon goedkoop rijden was toen het idee.

Toevallig was er in een plaatsje in de buurt van waar we op vakantie waren ( ergens in Drenthe vlgs mij ? ) een meeting van de Ural/Dnerpclub in een manege dus ik met Cora er naartoe voor wat info en ideeën.

Lagen allerlei onderdelen op tafel en die waren allemaal erg goedkoop ( volgens mij was een cilinder met zuiger en zuigerveren iets van Fl 60,- ja, zó lang geleden ja :+ dus dat zag er al hoopvol uit ).

Staat er een groepje mannen met lange leren jassen met bier en koffie met elkaar te praten over die motoren en ik heb dat wat af staan luisteren.:

"Mijne liep na 2700 kilometer vast !"
"Hah, die van mij al met 1500 kilometer !!"
"Oh, die van mij haalde de 3000 kilometer moeiteloos maar zit nu ook vast !"

Toen ben ik maar naar iets anders gaan kijken ;)

Nu heb ik meer ruimte, ben handiger en heb beter gereedschap dan toen en heb dus - voor ik de BMW- kocht toch weer ff naar zo'n Rus gekeken......maar toch maar de BMW gekocht ;)
 
Moet zeggen dat ik het toch ook wel erg leuke machines vind, maar ja dan wel voor het betere roswerk ipv het lange toerwerk. Misschien dat ik er ooit nog 1 bij koop voor de vakantie op de boerderij :P
 
@nitromax, wat je toen gehoord hebt is wel erg stug. Ik heb nooit een vastloper met een rus gehad..ook niet zwaarbeladen in de bergen met 35 graden celcius...
Kijk eens op de site van de udcn onder het kopje technische tips.
Daar heeft iemand O-) een stukje geschreven over het overhalen van een dnepr blok..
Veel plezier..
 
Laatst bewerkt:
Dat drama van Q is ook legendarisch, daar zitten meer sleuteluren als kilometers in :}
Maar een K100 is dan wel weer heel stomvervelend saai, hoe diep kan je zinken?

met een nieuwe K100 zink je nog dieper.. mijnes is een 1985er..
dus ook werk zat aan.
maar zoals je weet heb ik aan Iwan duizenden manuren en legendarisch veel geld gespandeert en dat kreng bleef niet te vertrouwen. :( (net een vrouw)
Toch staat voor 100% vast dat er over een aantal jaren weer een zelfde rus voor de deur zal staan (al dan niet met bmw blok) O-)
heb inmiddels met de K al 200 x meer km's gemaakt dan in al de jaren dat ik Iwan in mijn bezit had. })
 
Hé, een van m'n adviseurs :+

:W

Sleutelen zou nu zo'n probleem zijn, heb nu weer een grote garage maar had al een langzaam span ( MZ ) dus wilde iets waarmee ik langere tijd met 100/110 zou kunnen cruisen op de snelweg en een Rus zou daar minder geschikt voor zijn.

Heb erg lang getwijfeld over die hele mooie witte die hier en MP te koop stond :Y

 
Laatst bewerkt:
Een ural of dnepr moet je niet kopen om 'goedkoop'te rijden, je hebt een combi voor ca. 1200 euro en daar moet je zeker hetzelfde bedrag nog aan spenderen om 'm goed te krijgen. (en zoals Q heeft laten zien, het is belangrijk dat je't goed doet. :+ . )
Je moet het ook helemaal voor jezelf doen, want niemand wil 3 mille of meer voor een ural of dnepr neertellen, zoals ik heb ondervonden...

Als je goedkoop wil rijden, moet je MZ of jawa rijden. Dit zijn ook leuke oostblok fietsen die van fabriek af redelijk/goed zijn.
 
:W ... DB meld zich ...


Ik heb na de afgelopen zomer mijn rus (Dnepr MT11 1987) na 7 jaar met pijn in het hart verkocht. Ik heb hem na aankoop volledig gereviseerd en gereverfiseerd, en er vervolgens héél veel plezier mee beleefd. Ik heb er 20.000 kilometer mee gereden zonder echt noemenswaardige problemen (een paar gebroken koppelingskabels, een lekke band, een losgetrilde vlotterkamer, een afgebroken benzinekraan) ... slechts 1 keer naar huis gesleept met een kapotte dynamo, verder altijd rijdend thuisgekomen!
Ik heb hem nooit gespaard, veel off-road kilometers, vaak met volle bepakking naar treffens, veel woon-werk-kilometers in de wintermaanden etc. ... echter nooit langere ritten als een paar honderd kilometer tegelijk.

De reden van verkoop ligt hem in het feit dat ik eigenlijk nooit echt voldoende ruimte voor een span heb gehad (het was dus een ongeloofelijke sta-in-de-weg in mijn smalle inpandige garage), de kinderen waren er werkelijk helemaal op uitgekeken, en mijn eigen interesse ligt momenteel helemaal bij solo-motorreizen ...

Ik heb veel positieve herinneringen aan mijn rus, en ik weet héél zeker dat er ooit weer één komt als ik de ruimte er wel voor heb!

... en met de sneeuw van de afgelopen weken heb ik mijn rus pas echt gemist ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan