Het grote Yamaha Diversion topic (deel 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Speedy: thanks!

@Kees:

0b9.jpg


Dit is 'm :9 ook rood :P
 
@Speedy: thanks!

@Kees:

[afbeelding]

Dit is 'm :9 ook rood :P

Mooi! Deze motor zal veel beter zijn voor op de onverharde wegen.
Qua gewicht vergelijkbaar met de Div900, dus dat mag geen probleem zijn. 22L tank ipv 24L. Ik zie alleen geen beugels voor zijkoffers, en gezien jullie plannen zal je die toch wel nodig hebben?

Ik denk dat de grootste overgang die van 4 naar 2 cylinder zal zijn. Je zal 'em best voelen schudden bij stilstand e.d. (Ik heb wel eens op boxers gereden en dat viel me direct op) Wellicht nog valbeugels om de cyliders te beschermen bij omvallen?
Ben benieuwd naar je rijervaring met de BMW. Je kan het straks goed vergelijken.

Veel plezier er mee!
 
mooie bakske

hier probleem afgebroken uitlaat opgelost

stukje buis gaan halen bij de smid,was een stukje afval op lengte gemaakt thuis gekomen en gemonteerd,testgereden en goed bevonden
nu alléén nog 2 spanriemkes bevestigen en t'is in de sjako's
 
Waar zal ik voor gaan ???????
Originele Yamaha diversion 900 rem schijven of die van Motozoom
Of weet iemand een andere (goed kopere ) op lossing
Na een paar dagen met redelijk weer gaat het toch kriebelen om te gaan rijden
Het is ook te doen om te sleutelen
Ik had eerder hier voor een pekelfiets een GPZ500 maar deze is weg
Ik wilde eigenlijk heel zuinig zijn op de Div 900 maar heb nu bedacht dat hij niet voor niets Motor is geworden en maar weer moet gaan rijden .
Maar eerst even een hele grote beurt moet krijgen
Oke ik ben benieuwd of iemand een adres weet waar ik redelijk geprijsde remschijven kan krijgen
190 euro per stuk schrik ik toch wel van

Verder nog iedereen van dit forum een mooi en veilig motor jaar gewenst
van Jan Dielissen
 
Waar zal ik voor gaan ???????
Originele Yamaha diversion 900 rem schijven of die van Motozoom
Of weet iemand een andere (goed kopere ) op lossing
Na een paar dagen met redelijk weer gaat het toch kriebelen om te gaan rijden
Het is ook te doen om te sleutelen
Ik had eerder hier voor een pekelfiets een GPZ500 maar deze is weg
Ik wilde eigenlijk heel zuinig zijn op de Div 900 maar heb nu bedacht dat hij niet voor niets Motor is geworden en maar weer moet gaan rijden .
Maar eerst even een hele grote beurt moet krijgen
Oke ik ben benieuwd of iemand een adres weet waar ik redelijk geprijsde remschijven kan krijgen
190 euro per stuk schrik ik toch wel van

Verder nog iedereen van dit forum een mooi en veilig motor jaar gewenst
van Jan Dielissen
Ik vond in de OP ;) een tip voor de voorste remschijven a € 98,- bij:

Yamaha XJ900 1987-1994 voorremschijven

maar kijk zelf nog even wat je precies nodig hebt.

Succes. ;) - 8-) - :]
 
@groenejan: waar zijn die remschijven 190,- per stuk? Ik heb origineel yamaha gekocht bij de motorboer en was rond de 130,- kwijt

En voor jos smit heb je deze link nodig
 
Laatst bewerkt:
Hallo Diversion rijders :W

De inschrijving voor de KiKa sponsor rit is gestart, je kunt je dus nu inschrijven op de website van de sponsor rit

Ik heb me ook al ingeschreven, ja ja .... ook de mensen van de organisatie moeten zich inschrijven en betalen, daar gaat het tenslotte allemaal om;

Voor de deelnemers een mooie dag
Voor KiKa een mooi bedrag


Ik hoop velen van jullie te zien op de 5e juni :Y
 
Waar zal ik voor gaan ???????
Originele Yamaha diversion 900 rem schijven of die van Motozoom
Of weet iemand een andere (goed kopere ) op lossing
Na een paar dagen met redelijk weer gaat het toch kriebelen om te gaan rijden
Het is ook te doen om te sleutelen
Ik had eerder hier voor een pekelfiets een GPZ500 maar deze is weg
Ik wilde eigenlijk heel zuinig zijn op de Div 900 maar heb nu bedacht dat hij niet voor niets Motor is geworden en maar weer moet gaan rijden .
Maar eerst even een hele grote beurt moet krijgen
Oke ik ben benieuwd of iemand een adres weet waar ik redelijk geprijsde remschijven kan krijgen
190 euro per stuk schrik ik toch wel van

Verder nog iedereen van dit forum een mooi en veilig motor jaar gewenst
van Jan Dielissen


Sowieso niet bij Motozoom bestellen. Die zijn duurder dan Louis.eu waar ze een filiaal van zijn. Bij Louis.eu zijn ze 120 euro. (http://www.louis.de/_201b8e9a7a9d022e09add35f720cb01524/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=220&wgr=512&list_total=8&anzeige=0&artnr_gr=10043600) Voor de zomer waren ze nog 99 euro... Bij het vervangen van de schijven zou ik ook de remblokjes direct vervangen als je toch bezig bent. Zie: Kees Den Haag in "Het grote Yamaha Diversion topic (deel 8)"

En je hebt gelijk hoor, Div's zijn gemaakt om te rijden, niet om naar te kijken!
 
Hallo Diversion rijders :W

De inschrijving voor de KiKa sponsor rit is gestart, je kunt je dus nu inschrijven op de website van de sponsor rit

Ik heb me ook al ingeschreven, ja ja .... ook de mensen van de organisatie moeten zich inschrijven en betalen, daar gaat het tenslotte allemaal om;

Voor de deelnemers een mooie dag
Voor KiKa een mooi bedrag


Ik hoop velen van jullie te zien op de 5e juni :Y

Zo ver vooruit kijken doe ik niet. Maar tegen die tijd kijk ik nog wel even. Een gezellig ritje is altijd leuk, en zeker voor dit doel.
 
Hij staat in de agenda, Bensi.
M,n huis is eindelijk uit de steigers, dus ik kan me weer aan het (geestelijk) motorrijden wagen, na de gladheid weer het echte werk.
Oh ja, alle lezers nog een voorspoedig en motorrijk jaar toergewenst. :]
 
Sowieso niet bij Motozoom bestellen. Die zijn duurder dan Louis.eu waar ze een filiaal van zijn. Bij Louis.eu zijn ze 120 euro. (http://www.louis.de/_201b8e9a7a9d022e09add35f720cb01524/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=220&wgr=512&list_total=8&anzeige=0&artnr_gr=10043600) Voor de zomer waren ze nog 99 euro... Bij het vervangen van de schijven zou ik ook de remblokjes direct vervangen als je toch bezig bent. Zie: Kees Den Haag in "Het grote Yamaha Diversion topic (deel 8)"
En zorg dat je mailtjes van Louis krijgt (in je spambox natuurlijk): rond kerst haddden ze 20% korting op een artikel, dat scheelt 48 euro op 2 schijven.
 
Mooi! Deze motor zal veel beter zijn voor op de onverharde wegen.
Qua gewicht vergelijkbaar met de Div900, dus dat mag geen probleem zijn. 22L tank ipv 24L. Ik zie alleen geen beugels voor zijkoffers, en gezien jullie plannen zal je die toch wel nodig hebben?

Ik denk dat de grootste overgang die van 4 naar 2 cylinder zal zijn. Je zal 'em best voelen schudden bij stilstand e.d. (Ik heb wel eens op boxers gereden en dat viel me direct op) Wellicht nog valbeugels om de cyliders te beschermen bij omvallen?
Ben benieuwd naar je rijervaring met de BMW. Je kan het straks goed vergelijken.

Veel plezier er mee!
Koffers + rek liggen al klaar om gemonteerd te worden 8-)

en naar cilinderbeugels ben ik nog op zoek. Tot die tijd ga ik met die gladheid ook even niet op de Beemer rijden..

Maar van wat ik er van heb meegekregen went het zo, zèlfs het rare BMW-knippersysteem ;)
 
Koffers + rek liggen al klaar om gemonteerd te worden 8-)

en naar cilinderbeugels ben ik nog op zoek. Tot die tijd ga ik met die gladheid ook even niet op de Beemer rijden..

Maar van wat ik er van heb meegekregen went het zo, zèlfs het rare BMW-knippersysteem ;)


Dat dacht ik al! De koffers zijn straks hard nodig.

Ik ben die gladheid ook goed zat. Al één keer omgevallen, scheurtje in de onderkuip. Geen ramp gelukkig, is zo weer gefixt.

De beschermbeugels lijken mij echt nodig. Je ziet ze er vaker wel op zitten, dan niet op zitten. En met jullie plannen kan ik je gardanderen dat een keer omvallen eigenlijk wel zeker is.

Voor de rest nog modificatie's in gedachten?

Die knipperlicht schakelaars zouden er bij mij snel af gaan. Ik vondt het super irritant, maar wie weet went het wel. (Naar rechts knipperen die je met je rechterhand, en naar links met de linkerhand.... Hoe verzinnen ze het!)
 
ik had een vraag over een onderkuip voor een diversion uit 1995

wat kost die ongeveer nieuw? ik kan een onderkuip( compleet met beugels) van iemand kopen maar die vraagt wat ik er voor wil geven, diegene heeft hem destijds nieuw gekocht!

wat is een reeele prijs?
 
ik had een vraag over een onderkuip voor een diversion uit 1995
wat kost die ongeveer nieuw? ik kan een onderkuip( compleet met beugels) van iemand kopen maar die vraagt wat ik er voor wil geven, diegene heeft hem destijds nieuw gekocht!
wat is een reeele prijs?
Geen idee .... maar als hij vraagt wat jij ervoor wilt geven is het toch goed ? ;)
 
ja opzich is dat wel goed, maar ze worden volgends mij niet onder de 100 euro compleet aangeboden, vaak zijn ze ook beschadigd
 
Dat dacht ik al! De koffers zijn straks hard nodig.

Ik ben die gladheid ook goed zat. Al één keer omgevallen, scheurtje in de onderkuip. Geen ramp gelukkig, is zo weer gefixt.

De beschermbeugels lijken mij echt nodig. Je ziet ze er vaker wel op zitten, dan niet op zitten. En met jullie plannen kan ik je gardanderen dat een keer omvallen eigenlijk wel zeker is.

Voor de rest nog modificatie's in gedachten?

Die knipperlicht schakelaars zouden er bij mij snel af gaan. Ik vondt het super irritant, maar wie weet went het wel. (Naar rechts knipperen die je met je rechterhand, en naar links met de linkerhand.... Hoe verzinnen ze het!)

deze zijn niet direct voor DE reis, maar voorlopig voor de wat ruigere gebieden van Europa. Dan kijken we even of dit gewicht niet te zwaar is (we kunnen altijd nog naar de XT660Z ;) ) en hoe een boxer bevalt en zulks.

Verder niet veel modificaties op de planning, maar wat er moet gebeuren:

koffers monteren
beschermingsbeugels zoeken en kopen en monteren
nieuw voorbandje (achter is nog zo goed als nieuw)
dimlicht repareren (is defect nu, stadslicht werkt wel)
handkappen (zitten er niet op)

wel zit er een verhoogde ruit op, wat ik al als erg fijn heb ervaren :9
 
Waar zal ik voor gaan ???????
Originele Yamaha diversion 900 rem schijven of die van Motozoom

Ik heb afgelopen jaar via Sandy Bike parts in de UK via Ebay nieuwe remschijven voor mijn DIV gekocht en die bevallen prima..... EN STUKKEN GOEDKOPER!!!!!

Hij heeft ze nu nog steeds op internet staan:
http://cgi.ebay.co.uk/XJ900-XJ-900S...06?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item1e60b6bade

Dan heb je voor 75 pond (circa 82 euro) inclusief verzenden 2 voorschijven in huis..... Hij kan er eventueel voor weing ook remblokjes bijleveren.


En een andere post over de onderkuip voor een DIV: ik heb voor tweedehands onderkuip met beugels 60 euro betaald, zat wel kleine beschadiging op onderkant en moet nog in juiste kleur worden gespoten.

OH....natuurlijk iedereen ook nog een bijzonder leuk, gezond en vooral zonnig 2011 toegewenst
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan