Suzuki gsx750F wil niet klokje rond

Status
Niet open voor verdere reacties.

dnrb

Rookie
13 jan 2011
14
0
Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af of iemand hetzelfde probleempje heeft gehad als ik nu heb.
Op de snelweg in blijde verwachting van de stand 00000 omdat het beestje inmiddels een ton heeft gereden.
blijft de teller op 99999 staan :? . Hebben anderen dit ook bij de hand gehad omdat het een ontwerp fout van de teller?

Ik rij een suzuki GSX 750 F bouwjaar 1998 model 1999 (wespen kontje)


Have Fun
 
Ja dgitaal,

ik ben vanmiddag naar een dealer geweest maar die hadden dit nog nooit meegemaakt.
ze gaan nu de Nimag bellen o.i.d.
 
Laatst bewerkt:
Ook nooit een terugroep actie tbv de software geweest?
Maar dat die dealer dit probleem nog nooit had meegemaakt was dit met zo een motor zoals jij hebt? En omdat er geen zoveel km had gelopen of dat deze wel naar de 100.000 sprongen.
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik niet gevraagd, maar ik neem aan dat ie dat niet met mijn type motor heeft meegemaakt. en waarschijnlijk omdat er weinig motoren van dit type al klokje rond zijn. Dat komt voornamelijk omdat dit type niet zoveel verkocht is. Zeker niet vergeleken met het R broertje van deze fiets.
 
Is een probleem van de Suzukitellers, de SRAD had er ook last van. De tellers tellen niet verder dan 99.999 en ik heb wel eens ergens gelezen dat je ze daarna feitelijk weg kunt gooien. Wellicht is er een manier om de teller te herprogrammeren.
 
Is een probleem van de Suzukitellers, de SRAD had er ook last van. De tellers tellen niet verder dan 99.999 en ik heb wel eens ergens gelezen dat je ze daarna feitelijk weg kunt gooien. Wellicht is er een manier om de teller te herprogrammeren.

:^ bij marathonmotor in de Moto73 was inderdaad een gixxer die op 99.999 bleef steken.
Op de site van de schrijver (mpsadventure.nl): Moto73 no.14 2006 Suzuki GSX-R750 van J.S. uit St. Agatha 99.999 km. Die had er als ik het goed op m'n harde schijf heb opgeslagen na een poos maar een nieuw dashbord in gezet. Misschien is resetten via zo'n "min of meer legale" tellerboer een optie. Zou in dit geval onder "meer legaal" vallen imho ;)
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Het wordt nog zotter, het euvel is bekend bij de NIMAG volgens de dealer.
voor een nieuwe kilometerteller moet de gehele snelheidsmeter vervangen worden.
O, ja zo'n dingetje kost maar 820 euro... en dan hebben we het nog niet over arbeidsloon. |(

Ik ga volgende week zelf de NIMAG en de Importeur eens bellen. Kijken wat er te regelen valt het is toch te gek dat je 1000 euri moet neertellen om een ontwerpfout (tijdelijk) te verhelpen.
Ik vraag mij nu wel af of een werkende kilometerteller verplicht is.

Have fun.
 
Fietstelletjes van een paar tientjes kopen en die van jou lekker op 99.999 laten staan.
Fietstellertje goed instellen en je hebt ook nog eens een nauwkeuriger teller.
 
Een nieuwe tellerd erop en loopt de motor kapot Zul je net meemaken. :?

:+

Suzuki had blijkbaar veel vertrouwen in dit product. Of je moet het zien als een slijtdeel.
 
ik heb exact hetzelfde model en hetzelfde probleem gehad.. Ik heb ook veel onderzoek er naar verricht en je hebt maar 3 opties:

-laten staan op 99.999

-laten resetten bij een terugdraaiboertje voor 50 euro

-andere kopen van de sloop (op marktplaats staat er iemand die onderdelen verkoopt van dit model. Hem benaderd en heeft er een liggen met kapot glas en een stand van 33.000 km. Wilde hij 40 euro voor hebben. Effe je eigen glas overzetten en klaar)
 
Afijn toch een update...

Inmiddels een briefwisseling gehadf met de importeur... NO GO.
en mij daarbij neergelegd. Zit nu ongeveer op 110.000 en hem op rijden.

Heb mijn B kort geleden gehaald en kijk zo links en rechts naar een twee wielen teveel machine.

Brnd

O nog een p.s. aan Zot ik begrijp niet dat je op dit forum zoveel afgeeft op suzuki's
mijn brommer was in onderhoud bij moto eemnes maar 1 ding weet imk zeker... snel motoren gaat het niet worden.
 
Afijn toch een update...

Inmiddels een briefwisseling gehadf met de importeur... NO GO.
en mij daarbij neergelegd. Zit nu ongeveer op 110.000 en hem op rijden.

Heb mijn B kort geleden gehaald en kijk zo links en rechts naar een twee wielen teveel machine.

Brnd

O nog een p.s. aan Zot ik begrijp niet dat je op dit forum zoveel afgeeft op suzuki's
mijn brommer was in onderhoud bij moto eemnes maar 1 ding weet imk zeker... snel motoren gaat het niet worden.

Zot z'n commentaar kan je in dit geval met een kilootje zout nemen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan