Motor/trein reis Italie

Weesje

MF veteraan
7 sep 2009
1.354
0
Leidschendam
Wij willen aankomende zomer naar Italie met 2 motoren. Wij willen dan heen met de trein. Dan terug al rijdend mooie routes gaan zien. Wie heeft hier ervaring mee?
 
Interessant onderwerp! Ik wil van de zomer ook met nog iemand naar de dolomieten.
Ben ook wel benieuwd wat de ervaringen zijn!

Wanneer ga je? misschien komen we elkaar wel tegen.
 
Wij willen aankomende zomer naar Italie met 2 motoren. Wij willen dan heen met de trein. Dan terug al rijdend mooie routes gaan zien. Wie heeft hier ervaring mee?
In 2006 met 4 man met de trein van Düsseldorf naar Villach gegaan en vandaar uit via de mooie wegen naar huis gereden.
's Middags vertrokken, 's nachts op de trein slapen en 's morgens in een mooi berglandschap wakker worden en meteen lekker bochtjes gaan rijden: was perfect.
Oostenrijk - Italië - Zwitserland - Liechtenstein - Zwitserland - Duitsland
 
In 2006 met 4 man met de trein van Düsseldorf naar Villach gegaan en vandaar uit via de mooie wegen naar huis gereden.
's Middags vertrokken, 's nachts op de trein slapen en 's morgens in een mooi berglandschap wakker worden en meteen lekker bochtjes gaan rijden: was perfect.
Oostenrijk - Italië - Zwitserland - Liechtenstein - Zwitserland - Duitsland

Gezien mijn partner aan de schoolvakanties vast zit, valt de trip ergens in de grote vakantie.

Ik heb al eerder vernomen dat je vanuit Dusseldorf moet vertrekken, maar dat is op zich geen probleem. Hoe hadden jullie het geregeld? Van tevoren al hotel geboekt of met tent? Zijn de hotels makkelijk te boeken op 'bonnefoi' ?
 
In oostenrijk zwitserland en duitsland bed&breakfast en bikerhotels in overvloed, waarvan zwitserland wel het minste, maar valt altijd wel wat te vinden.

Ik ga van de zomer met een trailer en m'n shadow (en m'n vriendin) naar de dolomieten. Vorig jaar overgeslagen met m'n eu-trip en vond dat toch wel jammer.
 
Met de autoslaaptrein is dat goed te doen ja.
Oftewel vanuit Den Bosch (www.autoslaaptrein.nl) oftewel vanuit Düsseldorf (www.treinreiswinkel.nl) vertrekken, beide hebben bestemmingen in Noord-Italië.

Ik zou zsm de trein boeken want als je daar te lang mee wacht dan zit ie vol.

Ik ben een keer eerder met de trein naar Zuid-Frankijk gegaan.
Gang van zaken was:
1. Melden bij het station (Düsseldorf in dit geval dan)
Je krijgt vanzelf te horen waar je moet zijn.
2. Zelf de motor op de trein rijden (helm op!! Met 10 km per uur met je hoofd tegen een dwarsbalk en het is game over)
3. Motor wordt dan voor je vastgezet door het treinpersoneel met riemen etc.
Bagage die echt goed vastzit mag blijven zitten, de rest ervan af.
(Niet vergeten om in elk geval wat gewone kleding mee te nemen de trein in anders zit je de rest van de avond in je motorpak)
4. Coupé opzoeken en 's morgens vroeg krijg je te horen waar je moet zijn om je motor weer van de trein te rijden.
Is mij toen prima bevallen: om 11:00 was ik in uitgerust en wel in Zuid-Frankrijk, om 15:00 zat ik in de uitlopers van de Pyreneëen.

Ik raad je wel aan om niet te lang te wachten met boeken!
 
Misschien een tipje: zodra je de grens over gaat, wordt de treinreis een stuk duurder. Je kunt er ook voor kiezen om tot München te rijden met de trein en vanaf daar met de motor verder te rijden.
 
Met de autoslaaptrein is dat goed te doen ja.
Oftewel vanuit Den Bosch (www.autoslaaptrein.nl) oftewel vanuit Düsseldorf (www.treinreiswinkel.nl) vertrekken, beide hebben bestemmingen in Noord-Italië.

Ik zou zsm de trein boeken want als je daar te lang mee wacht dan zit ie vol.

Ik ben een keer eerder met de trein naar Zuid-Frankijk gegaan.
Gang van zaken was:
1. Melden bij het station (Düsseldorf in dit geval dan)
Je krijgt vanzelf te horen waar je moet zijn.
2. Zelf de motor op de trein rijden (helm op!! Met 10 km per uur met je hoofd tegen een dwarsbalk en het is game over)
3. Motor wordt dan voor je vastgezet door het treinpersoneel met riemen etc.
Bagage die echt goed vastzit mag blijven zitten, de rest ervan af.
(Niet vergeten om in elk geval wat gewone kleding mee te nemen de trein in anders zit je de rest van de avond in je motorpak)
4. Coupé opzoeken en 's morgens vroeg krijg je te horen waar je moet zijn om je motor weer van de trein te rijden.
Is mij toen prima bevallen: om 11:00 was ik in uitgerust en wel in Zuid-Frankrijk, om 15:00 zat ik in de uitlopers van de Pyreneëen.

Ik raad je wel aan om niet te lang te wachten met boeken!


Hey bedankt voor de duidelijke info. Ik ga het even bekijken en direct regelen
Thanx :)
 
Misschien een tipje: zodra je de grens over gaat, wordt de treinreis een stuk duurder. Je kunt er ook voor kiezen om tot München te rijden met de trein en vanaf daar met de motor verder te rijden.

Ik vind het wel lekker om helemaal gebracht te worden, zodat je in Italie lekker uitgerust kan toeren :]
 
Ik ben zelf nog nooit met de trein geweest... mede doro de slechte verhalen die ik er over gehoord heb. En zo ver is italië nou ook weer niet. Meestal als we een weekendje Italië doen gaan we tot aan zuid duitsland over de snelweg, dan nog lekker binnendoor Oostenrijk heen en dan heb je toch je plezier gehad aan het eind van de dag. Vanaf oosterhout is het precies 1000 km wat goed te doen is dus op een dag.
 
Ik ben zelf nog nooit met de trein geweest... mede doro de slechte verhalen die ik er over gehoord heb. En zo ver is italië nou ook weer niet. Meestal als we een weekendje Italië doen gaan we tot aan zuid duitsland over de snelweg, dan nog lekker binnendoor Oostenrijk heen en dan heb je toch je plezier gehad aan het eind van de dag. Vanaf oosterhout is het precies 1000 km wat goed te doen is dus op een dag.

Is ook een optie. Ik heb wel even gekeken wat het kost... blijf een hollander }) een kleine 800 euries. Kan je aardig wat overnachtingen voor maken
 
Ik ben zelf nog nooit met de trein geweest... mede doro de slechte verhalen die ik er over gehoord heb. En zo ver is italië nou ook weer niet. Meestal als we een weekendje Italië doen gaan we tot aan zuid duitsland over de snelweg, dan nog lekker binnendoor Oostenrijk heen en dan heb je toch je plezier gehad aan het eind van de dag. Vanaf oosterhout is het precies 1000 km wat goed te doen is dus op een dag.


Ik ben er zeer tevreden over. Heb net geboekt voor augustus, Dusseldorf-Munchen v.v.
Inmiddels ga ik voor de 15e keer met de autotrein en bevalt altijd prima. Gewoon de hele dag nog werken, thuis avondeten en dan een uur later de trein op. S'ochtends om 7 uur al in munchen en dan lekker zonder snelweg op pad, en zit dan rond de middag al in de dolom. Het is wel duurder geworden, betaal nu retour 263 euro. Maar 2 keer overnachten en de benzine op en neer tikt ook aardig aan. En ik heb echt het gevoel dat ik een dag meer kan toeren met hetzelfde aantal verlofdagen
 
@Homecargo: Hoezo een dag langer touren? Als ik ga dan tour ik op de dag van vertrek van huis ook gewoon lekker al door de alpen en op de dag van vertrek ook nog heerlijk.
Voor een tripje naar Ita;ié hoef je toch geen overnachtingsadressen onderweg te hebben... gewoon een kwestie van doorrijden.
 
hum ik dacht kom ik kijk eens voor de grap €733,- euro Dusseldorf -> Zuid Frankrijk voor 2 personen en twee motoren.............. en dan nog terug rijden .... nee laat maar, voor dat bedrag rijden wij heen en terug en ook nog met lekker eten en slapen onderweg.
 
@Homecargo: Hoezo een dag langer touren? Als ik ga dan tour ik op de dag van vertrek van huis ook gewoon lekker al door de alpen en op de dag van vertrek ook nog heerlijk.
Voor een tripje naar Ita;ié hoef je toch geen overnachtingsadressen onderweg te hebben... gewoon een kwestie van doorrijden.

Precies zoals ik het schrijf.

Nu rij ik om ca 8.30 de Oostenrijkse grens over en kan de hele dag rustig touren, fotos maken , "koffie/lunch/thee/attractie" stops maken. :] :] :]

Na 800 km snelweg hoeft dat voor mij niet meer. :Z :Z :Z

De tijd van in 1 dag naar Rome is voor mij voorbij ! :Y :Y :Y

Verder rijdt ik op TCK 80's en die zijn geen fan van al die snelweg. :N :N :N
 
Hallo,

Wil dit jaar voor het eerst met de motor van Dusseldorf naar München.
Voor mij nog een paar open vragen.
Zijn de sjorbanden bij de trein zelf verkrijgbaar?
Is er avondeten /ontbijt s´morgens of moet je zelf broodjes meenemen.
 
Je krijgt bij inchecken een viertal 'lusjes', welke je vast moet maken aan je motor op punten die het uiteraard kunnen hebben. Desnoods helpt het personeel je daarbij. Maak je daar niet druk om, ze weten wat ze doen daar.
Zodra je op de trein staat, worden aan die lusjes de sjorbanden vastgemaakt.

Diner zit er niet bij, de trein vertrekt ook pas 's avonds om tien uur of zo.
's Morgen rond 06.00 uur krijg je een simpel ontbijtje met een grote bak koffie of thee.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf de slaaptrein gepakt van Alessandria naar Dusseldorf. Had daarvoor deze route gereden:
- Nederland - Oostenrijk - Brennerpas - Dolemieten - Venetie - Garda meer - Italiaanse Alpen - Zwitserse Alpen - Genua - Monaco - Alessandria.

Had toen ongeveer 4000 km gereden in 6 dagen en toen had ik geen zin meer om met de motor terug naar NL te rijden. Dus besloten ff een enkeltje dusseldorf te boeken in Monaco op dezelfde dag en er was nog plaats voor mij. Voor 186 euro zat ik in Dusseldorf en 2 uur later thuis. Alles met de tent gedaan en op de bonnefooi. Geweldige ervaring, met zo'n wiebeltrein door de Alpen. 's Avonds in de trein lekker veel biertjes gedronken en fotos bekeken van de afgelopen dagen . Lekker slapen (wel met nog 4 andere mensen in 1 cabine) en de volgende ochtend wordt je wakker met uitzicht op de Moesel e.d. Moet wel zeggen dat ik in me uppie was. Dat zijn de beste motorvakanties *O*
 
Hallo,

Wil dit jaar voor het eerst met de motor van Dusseldorf naar München.
Voor mij nog een paar open vragen.
Zijn de sjorbanden bij de trein zelf verkrijgbaar?
Is er avondeten /ontbijt s´morgens of moet je zelf broodjes meenemen.

Motor wordt voor je vastgemaakt, je hoeft niets mee te nemen.

Ontbijt zit er wel bij. Er is ook een restauratie-wagon bij, je kunt dus 's avonds nog een hapje eten. En drinken. :P Maar ja, je vertrekt vanuit centrum Düsseldorf, wat let je om wat te eten en te drinken te scoren tegen supermarktprijzen? :P
 
Bedankt voor de info.

Düsseldorf- München is goed te betalen. Maar Düsseldorf -Villach kost het dubbele.
Dus zal bij München uitstappen worden en lekker binnendoor naar Karinthie rijden.
Hebben we meteen een mooie eerste dagtrip.
 
hum ik dacht kom ik kijk eens voor de grap €733,- euro Dusseldorf -> Zuid Frankrijk voor 2 personen en twee motoren.............. en dan nog terug rijden .... nee laat maar, voor dat bedrag rijden wij heen en terug en ook nog met lekker eten en slapen onderweg.


Je kan het beste binnen Duitsland blijven met de treinreis. De prijzen voor de Deutsche Bahn in het buitenland zijn direct veel duurder, dit omdat ze gebruik moeten maken van buitenlandse sporen.

Ik zou zelf de trein tot München nemen, vanaf daar ben je zo in de alpen.
Frankrijk is natuurlijk wel de andere kant op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan