Het grote Yamaha XT660Z Ténéré topic deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
met welke programma heb je je vid nu bewerkt? WLMM is idd niet echt altijd crashvrij. soms kan ik er gewoon mee werken zonder dat ie moeilijk doet. en van tijd tot tijd, doet ie wel es lastig.

heb wel klein beetje spijt dat ik de gopro niet gekocht heb, beter geluid en mogelijkheid tot intervalfoto's mis ik op de contourHD.
 
nou nou nou, deze mag best naast mijne witte komen staan!!
:9~

super-tenere-competition-white-standard--16-.jpg

super-tenere-competition-white-standard--15-.jpg

super-tenere-competition-white---sport---akrapovic--4-.jpg
 
nou nou nou, deze mag best naast mijne witte komen staan!!
:9~
[afbeelding]

Mooi, die kleur blijft toch de mooiste he... :+


Ben vandaag op 't salon geweest en heb me nog eens op zo'n S10 gezet...
Denk niet dat ik ooit zo'n dikke allroad zal kopen. Alleen die prijs al. |(

Enkel de BMW F800GS en de nieuwe Triumph Tiger 800XC zie ik als geschikte kandidaat moest ik m'n Tenere willen omzetten naar iets krachtigers.

Maar zover zijn we nog niet... wacht vol ongeduld af naar de lente.... we gaan er dit jaar nog eens goed tegenaan met de Ten. :]
 
was maandag met de nocturne geweest, véél volk (en warm en mooi vrouwvolk=)!
zou echt wel zo'n 1200 durven kopen, heb dan ook geen auto. die tiger zag er ook héél mooi uit imo.
 
Heb juist m'n TT handkappen gemonteerd.

Heb nog een vraagje aan degene die ook met die dingen rijden.
Als je je stuur volledig draait, raken die kappen bij jullie dan ook het ruitje?
Merkte het net bij het stallen in de garage toen ik m'n stuur volledig draaide om het stuurslot op te zetten.

Lijkt me geen kwaad te kunnen, maar toch even checken.

Allan, ze raken het raampje net niet. Dus het kan. Was bij mij ook eerst even zoeken.
 
was maandag met de nocturne geweest, véél volk (en warm en mooi vrouwvolk=)!
zou echt wel zo'n 1200 durven kopen, heb dan ook geen auto. die tiger zag er ook héél mooi uit imo.


Tja, je moet soms ook keuzes maken he... ik zeg niet dat ik zo'n dikke allroad niet zou willen, maar motorrijden is niet m'n enige hobby.

Een moto van 10000€ vind ik dan duur genoeg, dan kan ik nog een leuke MTB erbij kopen voor de meerprijs van zo'n S10.
 
Laatst bewerkt:
met welke programma heb je je vid nu bewerkt? WLMM is idd niet echt altijd crashvrij. soms kan ik er gewoon mee werken zonder dat ie moeilijk doet. en van tijd tot tijd, doet ie wel es lastig.

heb wel klein beetje spijt dat ik de gopro niet gekocht heb, beter geluid en mogelijkheid tot intervalfoto's mis ik op de contourHD.
Windows live movie maker had ik gedownloaded en geïnstalleerd echter hij beweerde dat een bestand van 3.66Gb tochwel 0.5 seconden zwart beeld moest bevatten. Zal wel weer een codec probleem zijn. Dus ander programma gezocht en gevonden namelijk AVS video editor.

Gr. Patrick
 
Ik heb de openingspost een beetje opgeleukt, onder andere met een kalender. Daar staan nu de Sint-Juttemis/XTZ meets DRZ toer en de MF Allroad toer op. Laat maar weten als je interessante aanvullingen hebt.
 
Ik heb de openingspost een beetje opgeleukt, onder andere met een kalender. Daar staan nu de Sint-Juttemis/XTZ meets DRZ toer en de MF Allroad toer op. Laat maar weten als je interessante aanvullingen hebt.

voor in de OP:

Een bekend potentieel probleem is de stekkerverbinding van de spanningsregelaar (nummer 14 op het volgende plaatje:
full


uit voorzorg kan men het beste deze stekker even loshalen en behandelen met vaseline/watervast vet/tectiel/iets anders waterafstotends dat men in de schuur heeft liggen :)

&

bij sommige problemen met de motor gaat er een lampje knipperen op het dashboard:
full


dit lampje geeft een code aan welke men op de volgende manier kan achterhalen (voorbeeld van foutcode 42):
full


deze foutcode kan men dan opzoeken in het servicemanual (of hier vragen natuurlijk ;) )
 
nou nou nou, deze mag best naast mijne witte komen staan!!
:9~

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

jaja heel mooi , zeker met die uitlaat , (nog net dat sier/berschermstuk weghalen )

vind een witte 30 year edition van de gs nogaltijd de mooiste in de zware allroads .

maar deze mag er ook zeker en vast wezen ..

dan komt voor mij de ktm 990 (de 2011 in het blauw)

en dan natuurlijk onze ten :)

kwa fun motor voor de moment gaap ik het meeste naar een ktm 690 enduro R

wat een motor , pfffff
 
Laatst bewerkt:
@Leipo: ik bedoelde eigenlijk aanvullingen voor de kalender, maar dit is ook goed, ik heb een kopje Technische tips toegevoegd aan de OP. :)
 
Laatst bewerkt:
het komt ieder topic weer terug als iemand een nieuwe Tenere gekocht heeft of een probleempje heeft, kunnen we het maar beter standaard in de OP opnemen toch? ;)
 
Dan ook maar gelijk de transmissierubbermod van xt660.com erop zetten.

Me motor is gisteren opgehaald door Motoport voor de 20kkm beurt.
Helemaal gratis ophalen en brengen.
 
ik vermoed dus uitgeknipte stukjes binnenband tussen de
transmissiedemperblokjes [in het achterwiel dus]

rene
 
Vanuit Zelhem?

... ach ... t is winter, ze hebben toch niet zoveel te doen...

HJ

Is inderdaad vanuit Zelhem.
Was een winteractie, hij moest nog 3 andere uit Apeldoorn ophalen.
Stond al een BMW 1200RT in, mijne was nogal wat hoger :)

Rijden zit er nu toch effe niet in, alles is weer wit van de pekel.
 
voor wie een leuk all-road ritje wil maken in Belgie, regio Vlaamse ardennen op 13 feb.
kijk alvast eens op b4b-forum.(onder all-road)
(geen noppen vereist) ;)
 
vandaag een gedeelte vd offroad route gecontroleerd.
heerlijk gereden ondanks het miezerige weer.
ik en een medecontroleur zijn echter wel tot een paar opmerkelijke conclusies gekomen.

de offroadrit zoals die stond is te lang.
mede door de uitzonderlijk slechte [weers]omstandigheden vd laatse tijd.

vandaar dat
a de allroadrit vervalt
b de offroadrit ingekort word.
c er een volledig verhard alternatief komt voor de allroadrit.

waarom.
de ondergrond is zo slecht op diverse passages dat allroadbanden al geen
grip meer geven laat staan de supermoto wielen/banden en aangezien de
allroad en offroad op diverse plaatsen simultaan lopen deze beslissing.

met het inkorten vd offroadrit blijft nog steeds een dagvullende rit over
met veel uitdaging erin.

p.s denk niet wat een watje~ want bij de ms of brabo doen we ook een
driehonderdvijftig km op een dag.
klopt , die rijd ik ook maar de omstandigheden zijn een beetje anders nu.

mede met het feit dat sommigen van ver moeten komen [ en terug moeten]
heeft mij dit doen besluiten

op en aanmerkingen welkom *D

rene
 
Rijden er hier mensen op de Heidenau k60 scout ? was bij een motorzaak vanmiddag om even te informeren over de levertijd en kosten maar hij kon alleen de k60 m+s vinden niet de scouts .
Is dit om dat het een nieuwe band is of heet de k60 scout bij de leveranciers gewoon de K60 .

Groeten DPD
 
Was het zo beroerd Rene? Kapot gereden? Omgeploegd? 12 Maart, dat duurt nog ff hoor!! Moet echt wel heeeeeeeeeeeeeel beroerd aan gort gereden zijn wil je nu al de conclusie kunnen trekken dat het niet wat word.

Ben wel benieuwd hoe het er uit zag...

... is het laagveen of zo... met een hoog grondwaterpeil?

... in mijn omgeving kom je dat minder tegen en zijn de meeste wegen na enkele dagen droog weer meestal goed te berijden.

HJ
 
Laatst bewerkt:
vandaar dat
a de allroadrit vervalt
b de offroadrit ingekort word.
c er een volledig verhard alternatief komt voor de allroadrit.

Ai... als de allroadrit vervalt denk ik dat ik ga passen... daar is het toch allemaal mee begonnen?
Maar goed, als die er zo slecht bij ligt misschien maar beter om ze niet als allroad aan te kondigen. ;)

Wachten op beter weer dan maar... baggeren doe ik zowieso niet aan mee, daar vind ik m'n tufke te goed voor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan