Brikkers en hun modelbouwhobby

En vooral deze

Knee down


En ook wel eens op de kop :+

:+ behalve onze mooie brikken is er "meer tussen hemel en aarde" :Y

Dunsz heeft met de "oer" RC motor, de elec-rider van Graupner heel veel lol gehad en alle glij-lagertjes toen vervangen voor kogellagertjes en de verbindingskruizen uit de wielen gezaagd/gevijld en opgevoerd van 6 naar 7.2 volt _O- Samen met de latere WK-kampioen 1/8 brandstofcars , R. Roem waren we de enige die elkaar achterna konden zitten op het Mach-circuit in Heemstede zonder te vallen _O-

Het is nu zoveel mooier en techniser geworden........je kunt nu gewoon alles kopen als je maar euri's hebt ....................en die geef ik sinds 2003 uit aan m'n brikken :Y
 
Weer ff wat gedaan vandaag,de bekabeling aangesloten en de kuip,tank,achterkant,voorspatbord,uitlaten in elkaar gefreubeld :Y ,nu nog de juiste kleur
lak zien te vinden,de uitlaten moeten nog een keer in de lak gezet worden ,de dempers zijn eigenlijk carbon,maar omdat het onmogelijk is zoiets natuurgetrouw na te bootsen
heb ik ze maar een aluminium kleurtje gegeven :)
De kabeltjes was een enorm gepriegel,maar is uiteindelijk toch gelukt *O*
bpk202555.jpg
 
Laatst bewerkt:
Weer ff wat gedaan vandaag,de bekabeling aangesloten en de kuip,tank,achterkant,voorspatbord,uitlaten in elkaar gefreubeld :Y ,nu nog de juiste kleur
lak zien te vinden,de uitlaten moeten nog een keer in de lak gezet worden ,de dempers zijn eigenlijk carbon,maar omdat het onmogelijk is zoiets natuurgetrouw na te bootsen
heb ik ze maar een aluminium kleurtje gegeven :)
De kabeltjes was een enorm gepriegel,maar is uiteindelijk toch gelukt *O*
[afbeelding]

Lijkt net echt :Y Wat zal dat een enorm karwei zijn om z'on bouwpakket vanaf fabriek te ontwerpen en dat wij het lekker in elkaar kunnen freubelen *D
 
Lijkt net echt :Y Wat zal dat een enorm karwei zijn om z'on bouwpakket vanaf fabriek te ontwerpen en dat wij het lekker in elkaar kunnen freubelen *D

Inderdaad Hans,maar ja dat kan je ook van de 1:1 modellen zeggen,het blijft knap dat ze zo kunnen ontwerpen dat alles precies past :} :)
Nog een fototje van de RG in z,n jasje,nu de kuip erop zit zie je bijna niks meer van de kabels,heb ik daar al die moeite voor gedaan :( :)
bpk22559rg.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo ff een update,zo staat hij momenteel erbij,nu nog de bekabeling en een paar kleine
dingetjes.
[afbeelding]

@Hans,mooie booties *O* ,de Furie ligt hier vlakbij in Maassluis in de haven schaal 1:1 :Y


adviesje...

gebruik schuurpapier met korrel heel veel voor de banden op te ruwen.
Haal je die naden weg.

Ik ben bezig met een yzf 500 van Norik Abe.
Ben er wel al ff mee bezig. Soms geen zin ...of de kuip verneukt met spuiten die weer opnieuw mag :P
Heb een NSR 250 (carlos cardus) die af is samen met een GSXF1100 Katana (1op 6 model). Ben ook met een nsr500 uit eind 80 bezig.
\zal vanmiddag ff foto's posten..
 
Toen mn eerste lok gelukt was, moest er natuurlijk ook ff geprobeert worden of een wagon ook ging.... :+

Deze liep ook op de Harzquerbahn in de DR tijd.
Moet nog gespoten en belettert worden.
Kunstof met messing profielen en een hele reut kleine plastic nageltjes. :X
 
Laatst bewerkt:
Foto: :$

full

Op de strijkplank gezet. Om een idee van de groote te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Detail:
full

De planken en houtstructuur er in brengen was ook een leuke bezigheid op een regenachtige zondagmiddag....

(Uitgeschoten met de guts, no problemo :N . Ziet er gespoten uit als een barst in het hout. :Y
Gijs voor al uw waarheidsgetrouwe modellen.) _O-
 
Laatst bewerkt:
Nog eentje van de kopkant:
full

Toen er nog geen doorlopend remsysteem was, zat op elke wagen een remmer.....
Op fluitsignalen v/d lok moesten die dan remmen, cq remmen lossen.
Lekker klusje, vooral in de winter. O-)

:W
 
Laatst bewerkt:
adviesje...

gebruik schuurpapier met korrel heel veel voor de banden op te ruwen.
Haal je die naden weg.

Ik ben bezig met een yzf 500 van Norik Abe.
Ben er wel al ff mee bezig. Soms geen zin ...of de kuip verneukt met spuiten die weer opnieuw mag :P
Heb een NSR 250 (carlos cardus) die af is samen met een GSXF1100 Katana (1op 6 model). Ben ook met een nsr500 uit eind 80 bezig.
\zal vanmiddag ff foto's posten..

Bedankt voor de bandentip *O* ,ik zal ze eens ff gaan gladburnen :+
 
Mooie details Gijs :9~ :9

Vanmiddag tijdens de luchpauze mezelluf getrakteerd op een soldeerstationnetje :+

Bij de Lidl voor 11,99 euri :Y Perfect voor de modelbouw en ook te gebruiken bij de brik-soldeeraangelegenheden ........indien nodig *D
M'n oude bout was al een tijdje aan vervanging toe en voor dat geld kon ik hem niet laten liggen :N

:W
 
hierbij foto's..
Moet maar es een ander iets hebben ipv een 06 van 3 jaar oud :P

kuipset en tank zijn compleet naadloos (mag ook wel na 3 x spuitplamuur en uren schuren).
Zit inmiddels al meer dan 100 euro tamiya (spuit)verf. Frame, brug en kuipen zijn gespoten. rest geverfd. Op de foto niet te zien maar bij elke kettingschakel is de klinknagel geverfd ...voor en ook achterzijde :Y


31012011813.jpg


31012011814.jpg


31012011816.jpg
 
Allemachtigprachtig :9 :9 :9

Mooie details.........daar gaat het om bij de serieuze modelbouw *O* Soms...........vaak is het mooier om het "tupperware" weg te (durven) laten om de mooie "piefjes" te laten zien :Y

:W
 
hierbij foto's..
Moet maar es een ander iets hebben ipv een 06 van 3 jaar oud :P

kuipset en tank zijn compleet naadloos (mag ook wel na 3 x spuitplamuur en uren schuren).
Zit inmiddels al meer dan 100 euro tamiya (spuit)verf. Frame, brug en kuipen zijn gespoten. rest geverfd. Op de foto niet te zien maar bij elke kettingschakel is de klinknagel geverfd ...voor en ook achterzijde :Y


[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooiiii *O* ,daar kan ik nog wat van leren zie ik al :)
 
hierbij foto's..
Moet maar es een ander iets hebben ipv een 06 van 3 jaar oud :P

kuipset en tank zijn compleet naadloos (mag ook wel na 3 x spuitplamuur en uren schuren).
Zit inmiddels al meer dan 100 euro tamiya (spuit)verf. Frame, brug en kuipen zijn gespoten. rest geverfd. Op de foto niet te zien maar bij elke kettingschakel is de klinknagel geverfd ...voor en ook achterzijde :Y


[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Super, ik vind hem zo al mooi genoeg!!
 
Sowwww...komt het een en ander voorbij hier. :9~ :}

Op de HSB in de Harz lopen ook hele interessante loks. Bouwjaren 1898, 1899.
Dit zijn zgn Malletloks van de bouwserie 99 5901 t/m 99 5905.
Deze lokomotieven hebben twee assen star in het frame en twee beweegelijk in een zgn bougie. Om het extra moeilijk te maken hebben de achterzijde een buitenliggend frame en de voorste een binnenliggend frame.
Das natuurlijk een uitdaging.

full

Lok is nog niet af. Wel duidelijk te zien, dat Gijs weer in de DA drogist bezig is geweest..... :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan