Bol d'Or liefhebbers show your bike!!! Deel V

Status
Niet open voor verdere reacties.
En dan durft er iemand 1250 euro te bieden op die 1100 R.
Dan heb je echt iets niet goed begrepen.

En ik ben het met Raywi eens, als deze twee (of één van de twee) in mijn schuur zouden staan dan zouden ze zeker niet op Marktplaats terecht komen.

Vette machines!!!


Heb ff contact gehad de R moet € 5000,- opbrengen
 
Ben ik weer :) Vandaag weer even geklust, bougie's gecontroleerd en ze zijn allemaal lekker donkerbruin/zwart, behalve eentje, die was room wit! Dus ik dacht: even starten, maar dat ging niet zo vlotjes.... Bleek dat eerst 1 cilinder niet lekker mee wou komen, daarna draaiden de middelste twee cilinders niet goed. 2 weken nieuwe bougies erin gezet, 2 weken niet gereden en start nu niet lekker meer. Weet iemand toevallig of deze middelste twee bougies van de zelfde bobine afkomen?

Carburateurs afgetapt voordat je startte? Starten op verse benzine gaat beter dan op benzine die al 2 weken in je vlotterbakken zit.
 
Wat mij altijd helpt is dat je een paar honderd meter voor je thuis bent de benzinekraan dichtdraait. Dan drinkt ie de carbs leeg en heb je de eerstvolgende keer minder startproblemen.
 
:) Ik heb m'n carbs afgetapt, m'n vader even aan het gas laten jengelen, toen even warm gereden en jahoor, na 100 meter gewoon primaaaa! Koppeling begint nu ook beter te worden, misschien hebben de platen gewoon te lang stil gestaan. Dus eerst maar even 1000km oid lekker doorrijden en hopen dat het beter word!
 
uit ervaring met een bol weet ik:

3 dagen stilstand = carbs aftappen

Heh, ja, daar moest ik ook eens aan beginnen. Hij had vandaag een behoorlijk ochtendhumeur na (slechts) een paar weken in de stalling... begon me al af te vragen of er iets mis was, maar zag toen de laatste paar reacties in dit topic, en denk nu dat m'n bolletje gewoon net als de meeste andere bolletjes is... scheelt weer wat zorgen :)
 
Ik snap nog steeds niet hoe dit mogelijk is.. Ik heb ook zon kreng dat niet wil starten na 3 dagen :( . Vandaag de cbx750 uitgelaten, dat is maar wijzen naar de startknop en hij loopt :) (had al tijdje stilgestaan).
 
Laatst bewerkt:
Die van mij wil anders wel aardig starten na een paar weken stilstand, als je het haantje van de choke goed laat aansluiten op de gasklep start hij beter
 
T is weer zover!
Vandaag een mooie ronde gereden....
althans qua route en weer :P

Na een km of 45 begon ie ineens te sputteren rond de 5000 toeren en bij weg rijden vanuit stand. Daarna zelfs tijdens t rijden een hoop gepruttel bij ietwat gas geven, vol gas pakt ie al helemaal niet meer op om uiteindelijk af te slaan.
Starten werkte wederom niet(...warme start probleem lijkt dus toch niet verholpen).

Na de motor ietwat laten afkoelen en aanduwen reed ie korte tijd weer normaal.
Om vervolgens weer hetzelfde verhaal af te draaien.

Nu heb ik wel al ontdekt dat bij het uitzetten van het licht de motor beter liep en bij aanzetten zelfs af slaat. Ook de verlichting werkt niet naar behoren.
De zekeringen zijn in ieder geval nog goed.

Hebben jullie een idee waar ik t moet zoeken?
 
Laatst bewerkt:
Accu of de rotor of spanningsregelaar kunnen stuk zijn.

Kijk ook even naar het vloeistof niveau van je accu al heb je geen onderhoudsvrije
 
Laatst bewerkt:
accu is iig nog goed...

Geven die bovenstaande 3 opties (rotor, spanningsregelaar en koolborstels) deze problemen tijdens t rijden? Dus Sputteren en inhouden?

edit: ontsteking krijgt te weinig spanning dan?
 
Laatst bewerkt:
T is weer zover!
Vandaag een mooie ronde gereden....
althans qua route en weer :P

Na een km of 45 begon ie ineens te sputteren rond de 5000 toeren en bij weg rijden vanuit stand. Daarna zelfs tijdens t rijden een hoop gepruttel bij ietwat gas geven, vol gas pakt ie al helemaal niet meer op om uiteindelijk af te slaan.
Starten werkte wederom niet(...warme start probleem lijkt dus toch niet verholpen).

Na de motor ietwat laten afkoelen en aanduwen reed ie korte tijd weer normaal.
Om vervolgens weer hetzelfde verhaal af te draaien.

Nu heb ik wel al ontdekt dat bij het uitzetten van het licht de motor beter liep en bij aanzetten zelfs af slaat. Ook de verlichting werkt niet naar behoren.
De zekeringen zijn in ieder geval nog goed.

Hebben jullie een idee waar ik t moet zoeken?

Ja dat kan ik je vertellen,

Enige tijd geleden ( staat hier ook ergens op dit forum ) had ik precies het zelfde..!
En na veel gezoek bleek het de rotor te zijn!
Dus even een vervangings rotor bestellen, 135 euro ongeveer..

Succes

Sjors
 
Ja dat kan ik je vertellen,

Enige tijd geleden ( staat hier ook ergens op dit forum ) had ik precies het zelfde..!
En na veel gezoek bleek het de rotor te zijn!
Dus even een vervangings rotor bestellen, 135 euro ongeveer..

Succes

Sjors

Thnx voor de tip!!!
Moet idd maar eens gaan meten...ff uitzoeken hoe dit precies in zn werk gaat.
Of is dit snel te verwoorden?
Pakking ontbreekt ook... of is die niet zo dringend?

Mooi he zo'n brik....2 uurtjes rijden.... een week sleutelen :+
 
Dit procedé in het WPH klopt neem ik aan...
8743105f.jpg
 
Rotor van een yamaha xj600 bouwjaar 86-93 schijnt hetzelfde te zijn. Das wellicht goedkoper, of eentje bij van Lunteren gaan halen of op laten sturen. Dan weet je zeker dat je een goeie hebt en ben je nog goedkoper uit.
 
Rotor meten op de sleepbanen . Moet ongeveer 4,5 Ohm zijn. Begin daar maar eens mee.
Begin: pcrodent in "Bol d'Or liefhebbers show your bike!!! D..."

Een nieuwe accu erin (had een plastic dopje van de accu afgebroken. viel er na wat gepiel om t eruit te krijgen met schroef en al in.... |( ) en maar eens gemeten.
Rotor geeft 4.6 Ohm op de sleepbanen.
Na 10km warm rijden direct nogmaals gemeten. Geeft nu 5,8 Ohm :?
Die wordt te hoog lijkt me toch? En dan is ie nog niet eens door en door warm zoals gisteren...

Tevens even de test voor de spanningsregelaar gedaan door rechtstreeks met draaiende motor over de accupolen te meten. Bij het opvoeren van het toerental stijgt de spanning tot rond de 14V. Rond de 5000 toeren valt de spanning zelfs wat terug richting de 13V...

Hij loopt met een volle accu in ieder geval goed... behalve wat gesputter rond de 8k, wat ie voorheen ook al deed.

Kwam vanmiddag nog een oud http://www.bikenet.nl/Content/BikeForum/Topic/16/22560/koolaanslag-cilinders-verwijderen.htm (topic) op een andere site tegen via google...
Iemand van jullie ervaring met de aangedragen oplossing?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan