Laverda liefhebbers?

ik heb ondertussen een kamelentank (met dop int midden) liggen.

deze moet nog wat uitgedeukt worden, en voorzien worden van een leuk kleurtje *D

voorvork twijfel ik nog aan, zonder bovenste koker oogt sportiever (rank)
maar vindt het zo eigenlijk ook heel mooi..(beul)
 
Laatst bewerkt:
..en in die tijd was ik niet de enigste die dat meemaakte ;)

...het waren prachtmotors , ...het motorblok was volgens mijn herinnering geïnspireerd door een vroege honda dream 250 ( met zo'n swing vork ) dacht ik .

veel kilometers gingen die laverda's helaas niet zonder problemen mee :/

:+ Zoals deze

001-41.jpg


Ben zelf ook wel een aardige Laverda fan., het is dan ook niet raar dat er ooit een dag komt dat ik mezelf ook Laverdist mag noemen *D

Voorlopig zal ik het moeten doen met deze moeder der Laverda's

Een kleine 305cc. (de 250cc's waren de 1e , blokje stamt uit 1956, Honda C70 Dream) Later werden ze groter gemaakt naar 305cc , de Amerikanen vroegen daarom.
 
Mijn RGS Executive is (bijna) klaar *O* (Motor nog een keer goed afstellen.)

Sommigen vinden het niet mooi, zo'n RGS met koffers maar ik dus wel.
full
 
Laatst bewerkt:
Alles zelf gedaan, wel met wat adviezen (en onderdelen) van een ervaren restaurateur van echt oude italiaanse motoren (Guzzi en Ducati).

Ben zelf ook best tevreden over het resultaat.

Ben nu op zoek naar een Yamaha YDS3 ( 250cc tweecilinder tweetact uit midden jaren 60).
Dus als je er ergens een tegenkomt waar nog wat van te maken is, even een berichtje graag.


Groeten
Ton
 
Laatst bewerkt:
Is waarschijnlijk woensdag 16 feb geweest, heb toen inderdaad rond die tijd Venray-Tegelen gereden over de A73.
Was de eerste rit na de opknapbeurt, rijdt prima, 120 KM lang genoten.
Moest in Tegelen op reserve maar had de sleutel van de tankdop niet bij me, dus toen maar rap naar huis. :$

Is trouwens best dorstig zo'n Laverda.
Wat is ongeveer het verbruik van zo'n RGS bij rustig toeren?

Hoe is het met de restauratie van de 3C Ceriel?

Groeten
Ton
 
Laatst bewerkt:
Is waarschijnlijk woensdag 16 feb geweest, heb toen inderdaad rond die tijd Venray-Tegelen gereden over de A73.
Was de eerste rit na de opknapbeurt, rijdt prima, 120 KM lang genoten.
Moest in Tegelen op reserve maar had de sleutel van de tankdop niet bij me, dus toen maar rap naar huis. :$

Is trouwens best dorstig zo'n Laverda.
Wat is ongeveer het verbruik van zo'n RGS bij rustig toeren?

Hoe is het met de restauratie van de 3C Cyriel?

Groeten
Ton


Kan idd ook woensd. geweest zijn. Bij extreem verbruik zou ik eerst de gasnaalden en naaldbuizen preventief vervangen.

Project `73 3C waarschijnlijk meerdere jaren project. Wordt wel aan gewerkt maar op moment vooral de dingen die ik uitbesteed. Binnenkort update.

Op moment druk met andere Laverda`s. SF loodvrij maken, Jota opbouwen, SF2 lopend maken na 10jr. stilstaan etc..
 
Blok van de 750SF bijna klaar
Eerst de onderdelen mooi geglasparelstraald
Cilinderkop loodvrij gemaakt en de cilinder op de laatste overmaat geboord.

Cilinderkop gereed voor montage
Foto-7VQL7M6Q.jpg

Foto-JJDPYOCY.jpg

Foto-YMCOHNDI.jpg


Cilinder op het onderblok
Foto-AXGOXX3R.jpg

Foto-VHTUYERB.jpg

Foto-ZFXVISM6.jpg


Hopelijk de zuigers gedag zeggen de komende 70.000Km!
Foto-ZJVQFZBA.jpg

Foto-P4ZRHZBV.jpg


Cilinderkop aangetrokken, kleppen gesteld en afgemonteerd
Foto-3PNHJKEW.jpg

Foto-FJLCMKCV.jpg

Foto-WCBDQV8A.jpg

Foto-P6RT78Q3.jpg

Foto-NEIHSTHR.jpg
 
Schopje dan maar. Ik kwam gisteren op Marktplaats een Black Strike tegen en heb serieus overwogen de spaarpot leeg te kiepen. Is het geen pareltje?
dZIev55WiOr4Dvr0gP2gBg==.jpg


Als ik de ruimte zou hebben, zowel fysiek als financieel ;) , dan stond ie nu hier!

Link
 
Rot op oma :( :P

afgelopen 2 weken 1500 km gereden, en kan bevestigen dat het echte kilometer vreters zijn.
full

8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan