Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 4

Pagina's:
«
»

www.honda-rebel.nl

Reg. datum:
14 jan. 2007
Welkom nieuwelingen
Het seizoen is nog niet begonnen of er ontstaan hier al kriebels. Metname de nieuwe Rebel-rijders veroorzaken deze positieve punten.
Ook wij kunnen niet wachten tot het een graadje of 15 wordt en dus ook onze glimmende Rebels de stal mogen verlaten.
Helaas zal dat nog wel even duren denk ik.
Rebel rijder sinds februari 2007, Honda rijder sinds 1986

star driver

Reg. datum:
14 nov. 2007
quote:
S_DEBRUIJN schreef op 13 februari 2011 @ 10:13:
@ Baarts: Bedankt voor de Marktplaatstip, heb een verzoek bij ChiefdeLuxe ingediend.

@ Wim: De downloadlink voor de manual staat vandaag in je inbox!

ontvangen en bedankt nog :}
Royal Star Venture

Reg. datum:
01 apr. 2007
Ben zelf eerst voor mijn A'tje gegaan en nog steeds geen B-rijbewijs. Zodra de motor terug is van de reparateur zal ik dus weer regelmatig rijden.

Wel jammer dat jullie zo ver uit de buurt wonen, het limburgse heuvelland zou echt een schitterend decor zijn voor een Rebelmeeting :)
Hond CMX 450 C Rebel

star driver

Reg. datum:
14 nov. 2007
quote:
Rebel 450 owner (Peter) schreef op 13 februari 2011 @ 21:26:
Welkom nieuwelingen
Het seizoen is nog niet begonnen of er ontstaan hier al kriebels. Metname de nieuwe Rebel-rijders veroorzaken deze positieve punten.
Ook wij kunnen niet wachten tot het een graadje of 15 wordt en dus ook onze glimmende Rebels de stal mogen verlaten.
Helaas zal dat nog wel even duren denk ik.

ik zelf geen nieuweling :]
rij al 34 jaar waarvan de laatste 3 op royal star venture 1300 maar afgelopen donderdag een rebel 450c gekocht voor het vrouwtje
die na 20 jaar achterop nu wel eens de weg wil wijzen |(
eerst maar ff opknappen en bijwerken als zij intussentijd papiertje haalt staat hij voor haar te wachten *O*
Royal Star Venture

Reg. datum:
17 aug. 2008
quote:
S_DEBRUIJN schreef op 11 februari 2011 @ 20:00:
Stof, heb het Handboek naar je mail gestuurd via Sendthisfile.

Via de downloadlink in je mailbox kun je het binnenhalen, is zo'n 37 MB.

Veel plezier ervan, ga zo het windscherm, kilometerteller en wat chroomdelen op de voorvork demonteren om ze te gaan poetsen.

Doe het graag... Zal er zeker niet slechter van worden!

Bedankt voor je reactie GOOS, wordt dus een serieuze zoekactie naar een front cover.

Heb het handboek aangekregen, bedankt! Werkt toch een stuk beter :)

Reg. datum:
06 mei. 2009
Hoi S_DEBRUIJN, kan je mij dat handboek ook sturen? Ik heb dan wel de clymer, maar ben wel benieuwd of deze anders is (en digitaal is soms ook wel makkelijk.
alvast bedankt

Reg. datum:
28 aug. 2010
Hello allemaal!

Ik kan in mijn WPH nergens iets vinden over kleppen stellen..
klopt het niet dat iemand hier een keer een kleine how-to met foto's geplaatst had?
Groetjes Bram!

*gevonden!, al zal de how to nog steeds wel fijn zijn :p*
Baarts wijzigde dit bericht op zondag 13 februari 2011 23:14 (14%)
Motorloos..

15.200 Rebel miles!

Reg. datum:
20 jun. 2007
Jep ik denk inderdaad dat het principe niet veranderd is.
vergeet alleen niet de krukas rond te draaien nadat je een aanpassing hebt gedaan.
en er zijn twee plaatsen om te meten, tussen de nok en de volger en tussen de klep en de klepstoter. als je tussen de nok en de volger meet, vergeet dan niet dat er TWEE inlaatkleppen op één nok lopen!!! anders kun je nog wel eens bedrogen uitkomen.
Rebel rijden is een zeer goed idee. Op een hornet kun je ook rebels rijden...

Reg. datum:
28 aug. 2010
thanks! Zal er aan denken :)
Motorloos..

Reg. datum:
14 jan. 2011
quote:
Blazez schreef op 13 februari 2011 @ 22:52:
Hoi S_DEBRUIJN, kan je mij dat handboek ook sturen? Ik heb dan wel de clymer, maar ben wel benieuwd of deze anders is (en digitaal is soms ook wel makkelijk.
alvast bedankt

Kon in je profiel geen emailadres vinden, laat me deze nog even weten, dan ontvang je hem zo spoedig mogelijk.

Reg. datum:
14 jan. 2011
Zit met een probleempje dat me niet lekker zit...

Ik ontving mijn Rebel een paar weken geleden met een storend euvel:

Stationair voor een stoplicht liepen de toeren soms irritant op, koppeling langzaam op laten komen verhielp dit.

Reparateur heeft de chokekabel vervangen (gerafeld) 2 bougies en de carb volledig schoongemaakt.

Liep bij het afhalen met een koude motor mooi stationair, warme motor onderweg naar huis sloeg hij regelmatig af.

Een paar dagen na ontvangst ontdekte ik, al rijdend, dat het gedeelte met boven het linkerhandvat (choke, knipper, horn) los zat en ook het ijzeren buisje van de chokekabel.

Stuur naar links draaiend: motor sloeg af...

Stuur naar rechts draaiend: meer toeren...

Na een week ermee gereden te hebben en iets gedraaid te hebben aan de stationairknop onder de carb en wat gedraaid te hebben aan de kabels (links en rechts) lijkt het oude probleem wel weer terug.

Als ik mijn gas loslaat lijkt hij nog een soort cruise control te hebben, gaat dus nog steeds vooruit, in plaats van vaart te minderen.

Ook oplopende toeren bij een stoplicht, sinds vandaag...

Ik heb de Service Manual er nog niet op nageslagen (beginnend zelfontdekkend motormonteur) maar het lijkt wel of er kabels in de knel zitten.

Ga uiteraard nog langs de reparateur, maar heeft iemand ervaring met dit euvel?

Ik begrijp: links zit de chokekabel en rechts TWEE(?) throttle kabels... (i.v.m. twee carburateurs?)

Door onwetendheid (nog lerende) ga ik denken aan de ontsteking, maar misschien ligt het veel simpeler.

Beestje van 22 jaar oud en zal van mij meer verzorging krijgen dan ooit tevoren.

Iemand in de buurt van Amersfoort die geen 50 euro excl. vraagt per uur?
S_DEBRUIJN wijzigde dit bericht op woensdag 16 februari 2011 03:58 (2%)

15.200 Rebel miles!

Reg. datum:
20 jun. 2007
quote:
S_DEBRUIJN schreef op 15 februari 2011 @ 23:04:
Zit met een probleempje dat me niet lekker zit...

Ik ontving mijn Rebel een paar weken geleden met een storend euvel:

Stationair voor een stoplicht liepen de toeren soms irritant op, koppeling langzaam op laten komen verhielp dit.

Reparateur heeft de chokekabel vervangen (gerafeld) 2 bougies en de carb volledig schoongemaakt.

Liep bij het afhalen met een koude motor mooi stationair, warme motor onderweg naar huis sloeg hij regelmatig af.

Een paar dagen na ontvangst ontdekte ik, al rijdend, dat het gedeelte met boven het linkerhandvat (choke, knipper, horn) los zat en ook het ijzeren buisje van de chokekabel.

Stuur naar links draaiend: motor sloeg af...

Stuur naar rechts draaiend: meer toeren...

Na een week ermee gereden te hebben en iets gedraaid te hebben aan de stationairknop onder de carb en wat gedraaid te hebben aan de kabels (links en rechts) lijkt het oude probleem wel weer terug.

Als ik mijn gas loslaat lijkt hij nog een soort cruise control te hebben, gaat dus nog steeds vooruit, in plaats van vaart te minderen.

Ook oplopende toeren bij een stoplicht, sinds vandaag...

Ik heb de Service Manual er nog niet op nageslagen (beginnend zelfontdekkend motormonteur) maar het lijkt wel of er kabels in de knel zitten.

Ga uiteraard nog langs de reparateur, maar heeft iemand ervaring met dit euvel?

Ik begrijp: links zit de chokekabel en rechts TWEE(?) throttle kabels... (i.v.m. twee carburateurs?)

Door onwetendheid (nog lerende) ga ik denken aan de ontsteking, maar misschien ligt het veel simpeler.

Beestje van 22 jaar oud en zal van mij meer verzorging krijgen dan ooit tevoren.

Iemand in de buurt van Amersfoort die geen 50 euro excl. vraagt per uur?

k zou zeggen kom eens langs in elst, en dan kijken we er samen even naar. het lijkt me dat dit probleem goed op te lossen is.

Goos

Reg. datum:
28 aug. 2010
Dit klinkt idd als of er een kabel klem zit die je als je stuur draait aantrekt waardoor die meer gas gaat geven? Wel vreemd dat die uitvalt als je hem naar links draait.. kabels al een x helemaal nagelopen?
Motorloos..

15.200 Rebel miles!

Reg. datum:
20 jun. 2007
quote:
Baarts schreef op 16 februari 2011 @ 10:32:
Dit klinkt idd als of er een kabel klem zit die je als je stuur draait aantrekt waardoor die meer gas gaat geven? Wel vreemd dat die uitvalt als je hem naar links draait.. kabels al een x helemaal nagelopen?

wat je zegt, der ligt gewoon ergens een kabel niet zoals die zou moeten...

Reg. datum:
14 jan. 2011
Zat me toch niet lekker (onrustig rijgedrag) dus vandaag langs de reparateur geweest.

Die heeft het netjes kostenloos verholpen en ik heb weer iets bijgeleerd.

Het metalen buisje van de chokekabel dat bij het linkerhandvat zit heeft schroefdraad dat niet meer geheel strak in het geheel zit.

Gevolg: Te veel benzinetoevoer, terwijl hij het niet nodig heeft, en slaat dus af.

Rijdt nu weer zoals het hoort en klinkt stationair als een tevreden pasgeboren kitten.

Goos, bedankt voor je spontane aanbod, aangezien mijn moeder in Leersum woont zouden we elkaar nog wel eens kunnen treffen in een noodgeval.

Ben erg te spreken over het behulpzame karakter van deze site en degenen die hun reactie hier achterlaten.

Voel me al helemaal "thuis".

Reg. datum:
28 aug. 2010
:^ Ja dat had ik nu ook! Heerlijk hoe je welkom wordt geheten en iedereen zo vrij is om je te helpen als zij dat kunnen..

Kreeg net een mailtje van iemand, ja ik wil je rebel wel kopen voor 375 euro dan kom ik hem morgen ophalen.. toedeloeeee! :W
Motorloos..

Anke

Reg. datum:
02 sep. 2008
* Anke heeft een vraagje aan de heren Don en Rocker...

* 1 van jullie stuurde mij laatst een foto van een 100 % {ver-} chroom -de motor.

- Wat was dat voor een motor {merk, type} en hoeveel cc?
- Was die TE KOOP, zoja...waar en voor hoeveel?

Mijn dank is groot :j

* mijn Rebel 450 staat te koop {excl. de beide tassen}
* Op mijn motorstek zijn evt. diverse foto's zichtbaar
Bydand wijzigde dit bericht op vrijdag 18 februari 2011 14:52 (34%)

VLX 600 GS500

Reg. datum:
25 aug. 2007
Ik was het nie fido.gif
Een boom groeit niet door aan zijn takken te trekken, maar door zijn wortels te voeden.
Suzuki GS500 te koop

Reg. datum:
28 aug. 2010
Heb trouwens nog een vraagje:

Heeft iemand een knipperlicht links achter liggen? Mijne is wederom afgebroken/gescheurd :(
Motorloos..

rijden of racen

Reg. datum:
10 aug. 2010
je kan de originele knipperlicht units nog gewoon nieuw kopen
zijn volgens mij niet zo heel erg duur
check internetsite van bv hein gerricke
of bel ff met motor sloop chris wegman tel 0297 327285
anders roukema 0756400370 www.motorfiets.nl
deze kunnen je vast wel helpen succes
groeten marco
rebel 450 van 2007 t/m2012 ,shadow 750 van 2011 t/m 2012,cbr 1000 f vanaf maart 2012

VLX 600 GS500

Reg. datum:
25 aug. 2007
quote:
Baarts schreef op 19 februari 2011 @ 12:58:
Heb trouwens nog een vraagje:

Heeft iemand een knipperlicht links achter liggen? Mijne is wederom afgebroken/gescheurd :(

Wel het zwarte gedeelte van het knipperlicht
rubber achter.jpg
Een boom groeit niet door aan zijn takken te trekken, maar door zijn wortels te voeden.
Suzuki GS500 te koop

Reg. datum:
28 aug. 2010
kan ik daar gewoon de rest van het knipperlicht op vastzetten? Want bij de mijne is zegmaar de bevestigingsbout aan je frame uit het zwarte gedeelte gescheurd..
*zie bij de reserve/kapotte die ik heb dat dat inderdaad kan* Zou wel fijn zijn als ik die van je mag kopen!
Baarts wijzigde dit bericht op zaterdag 19 februari 2011 17:15 (25%)
Motorloos..

VLX 600 GS500

Reg. datum:
25 aug. 2007
Ja kom maar halen als je je PM aanzet kan ik je mijn adres ff geven is vlak bij Utreg.
Suzuki GS500 te koop

Reg. datum:
28 aug. 2010
Staat aan! Bedankt!
Motorloos..

Reg. datum:
01 apr. 2007
FF een vraagje..

Krijg eind deze week of begin volgende week de motor weer terug van de garage met een nieuw motorblok. De oude (vastloper) krijg ik weer mee terug en gaat voorlopig de schuur in.

Is er evt interesse naar een blok van een Rebel 450? Iemand die er iets mee wil/kan? Weet nog niet wat ik ermee ga doen maar weet ook niet of er uberhaupt vraag naar is?

Ik hoor 't wel als iemand er wat mee denkt te kunnen.. :)
Hond CMX 450 C Rebel

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 3

Hosting by True