Racen op een R1 2007 en nieuwer

Jarno, ga je nog wel in de zac rijden?
En jij Roel?

Grtn,
Alex

Ja, ik ga behalve de CUP 1000 ook in de ZAC rijden, in ieder geval die op Assen. De rest hangt af van mijn vrije dagen.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap niet hoe jullie al die foto's er op krijgen. Zelfs een simpele foto met mijn 4 jaar oude GSM is nog te groot. En hoe je die dingen verkleint, Joost mag het weten.
 
Ik doe dat verkleinen altijd met paint.
(standaard tooltje van microsoft)

afbeelding bijvoorbeeld 40% verkleinen horizontaal en vertikaal (of 20% als het erg groot is)

opslaan onder andere naam en klaar!

oh ja, niet per ongeluk als bitmap ( .bmp) opslaan maar als jpeg ( .jpg)
bitmaps zijn heel veel groter dan jpeg's

full
 
Laatst bewerkt:
Pat vind jij de 07 zo veel beter dan je vroegere 04? Ik heb het 07 model nooit gehad maar de meesten vinden hem niet beter dan de 05 op het vermogen na dan.

Nou ten eerste ben ik er op mijn boeren fluitjes tussen het voorrijden door 2 seconde sneller mee, en ik vind het frame een stuk stijfer dan de 2005, vermogen en koppel is zowieso beter....

Maar ik moest er wel een behoorlijke tijd aan wennen voordat ik er echt snel mee werd :X

In het begin dacht ik foute keus maar nu heb ik hem door en zit er nog wel meer in denk ik.
Verder vind ik het oude blok wel lekker woest qua beleving dan... zal volgend jaar wel wennen worden op de tractor :P
 
Vraagje, tape'je rond de uitlaat.
Scheelt het echt in vermogen? (gemeten?)
Of is het gewoon "lekker warm"?
Dit is overigens een serieuze vraag.

Toch nog even hierop terugkomen.
Heb het er met enkele collega's/kennissen over gehad, en het schijnt toch dat dit spul in de praktijk weleens word toegepast voor vermogenswinst.
De theorie is dat het gas heter blijft en daardoor de stromingssnelheid groter. Dit geeft een groter vacuum bij de uitlaatklep. Als dan met de klepoverlap de inlaatklep opent dan stroomt het inlaatmengsel sneller de cilinder in vanwege de grotere onderdruk. Meer mengsel = meer vermogen. Volgens een kennis van mij kan het tot 1 pk schelen.

Echter hoeveel het inde praktijk uitmaakt geen idee.
 
Ik heb die uitlaatband wel aan de onderkant zitten waar de pijpen door de onderkuip lopen. Maar met reden dat de stickers van mn kuip fikken als ik dat er niet omheen doe....
 
Toch nog even hierop terugkomen.
Heb het er met enkele collega's/kennissen over gehad, en het schijnt toch dat dit spul in de praktijk weleens word toegepast voor vermogenswinst.
De theorie is dat het gas heter blijft en daardoor de stromingssnelheid groter. Dit geeft een groter vacuum bij de uitlaatklep. Als dan met de klepoverlap de inlaatklep opent dan stroomt het inlaatmengsel sneller de cilinder in vanwege de grotere onderdruk. Meer mengsel = meer vermogen. Volgens een kennis van mij kan het tot 1 pk schelen.

Echter hoeveel het inde praktijk uitmaakt geen idee.

Kan niet zeggen dat ik veel vermogen tekort kom op m'n R1...
 
Ik heb die uitlaatband wel aan de onderkant zitten waar de pijpen door de onderkuip lopen. Maar met reden dat de stickers van mn kuip fikken als ik dat er niet omheen doe....


Hu :? mm, zukke stikkers heb ik ook wel eens gehad.....
 
Toch nog even hierop terugkomen.
Heb het er met enkele collega's/kennissen over gehad, en het schijnt toch dat dit spul in de praktijk weleens word toegepast voor vermogenswinst.
De theorie is dat het gas heter blijft en daardoor de stromingssnelheid groter. Dit geeft een groter vacuum bij de uitlaatklep. Als dan met de klepoverlap de inlaatklep opent dan stroomt het inlaatmengsel sneller de cilinder in vanwege de grotere onderdruk. Meer mengsel = meer vermogen. Volgens een kennis van mij kan het tot 1 pk schelen.

Echter hoeveel het inde praktijk uitmaakt geen idee.

Ik weet uit mijn 2takt tijd dat het inderdaad bij de wat dikkere uitlaten
zorgt voor meer temperatuur en dus een grotere werveling van gassen.
Bij race/sport uitlaten kan het ook zorgen voor een overkill, wat zeer zeker vermogen kost.
Agh... R1 heeft vermogen zat en is het een nuttig hitte schild.
 
Het heeft inderdaad te maken met de stroming van de uitlaatgassen.
Ze hebben in het verleden bij de 500cc 2takts ook wel eens geexperimeteerd met "waterinjectie"in de uitlaat.
Maar ik vroeg mij eigen af of het bij de huidige 4 takts ook nog nut had?

Btw Merk je veel verschil met rijden tussen een 190 - 55 en een 190 - 60 band?
Doen jullie dan iets met de rijhoogte afstelling?
Pirelli's zijn schijnbaar schaars in de "60" maat?
 
Wanneer je Pirelli gaat rijden, koop dan de 60 serie. De 55 serie slick gaat er uit en wordt alleen nog in SC2 gemaakt. De 190-60 Pirelli is de beste band die ik ooit onder de kont heb gehad! Hoogte van de 190 en 200-60 zijn gelijk. Rijhoogte zou ik achter niet aanpassen bij monteren van een hogere band, omdat de hogere band op zich al een verandering geeft…. Beter eerst proberen dan op voorhand aanpassen.
 
Ik heb altijd 190-60 bridgestone gereden.
Nu een paar setjes pirelli gekocht waarvan 2 setjes met 190-55
Ik weet niet of het veel uitmaakt?
Ik vroeg het me af.
 
Ik heb altijd 190-60 bridgestone gereden.
Nu een paar setjes pirelli gekocht waarvan 2 setjes met 190-55
Ik weet niet of het veel uitmaakt?
Ik vroeg het me af.

Je bedoelt denk ik Bridgestone 190/650. De Pirelli 190/55 is zelfs iets hoger dan de Bridgestone. Het verschil in hoogte ga je niet merken.
 
zeg tyl ben nu toch wel benieuwd naar die nieuwe look van je fiets.. wanneer ga je eens een foto plaatsen man. :+
 
Hahaha ik hoop dat hij ze volgende week af heeft ;) dit weekend komen ze toch wel weer thuis hoop ik ;)
 
full


De afbeelding is erg klein, maar zou niet weten hoe die groter kan.. Tja.
Maar dus toch een fotootje van mijn R1 in 2011.
 
Terug
Bovenaan Onderaan