VF400F carburateur onderdelen gezocht

stats

Rookie
17 nov 2009
5
0
Almere
Beste mede motor liefhebbers,

Vorig jaar heeft mijn vrouwtje haar rijbewijs gehaald en heb ik voor haar een VF400F gekocht. Lekker fiets om mee te beginnen dacht ik.
Ben zelf ooit begonnen op de VF500F, dus is van mij ook een beetje oude liefde.

Nu heeft ze er vorig seizoen fijn op kunnen rijden, maar toen het koud werd is de motor naar binnen gegaan.

Het lekkere weer zit er weer aan te komen dus ben de motor aan het nakijken en weer rijklaar maken, liep ik gelijk tegen een paar problemen aan.

De motor kreeg geen brandstof meer en wilde dus niet starten.
Tank er af gehaald en de benzine kraan schoongemaakt.
Probleem opgelost, loopt nu weer mooi door.

Volgende (en misschien wel veel vervelender) probleem is dat de carburateurs nu prima brandstof krijgen, maar dit net zo hard weer naar buiten lekken.

Ik ben bang dat de O-ringen in de brandstof doorvoer van de carburateurs uitgedroogd zijn waardoor hij nu lekt.
Ook zou het kunnen zijn dat de vlotterkamer pakkingen niet meer zijn wat het geweest is.

Ik kan alleen niet precies zien waar het vandaan komt, want er lekt zo snel benzine uit dat droog wrijven en kijken niet lukt.

Ik heb de carburateurs nu nog op de motor zitten en hoop dat nu de pakkingen weer in de benzine staan ze over een dag of 2 misschien weer beter afdichten.

Ik ben alleen bang dat dit niet het geval zal zijn dus vandaar mijn volgende vraag:

Is er iemand die nog pakkingen en O-ringen heeft voor deze carburateurs?
Een complete carburateurgroep die wel goed is mag ook.

Hopenlijk is er nog een liefhebber met onderdelen.

Alvast bedankt,



Olav van der Zijde
 
1: Even bellen of mailen met Roukama

2: Keister revisiesetje aanschaffen en installeren

3: :]


2dehands o-ringen of carburateurs zijn meestal een garantie voor nieuwe problemen binnen een paar weken. Vervolgens doe je bovenstaand als nog.. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan