De nieuwe cbr 250 r van Honda gezien?

Hij haalt ook met z'n 2en zeker 140 in de vijfde versnelling. Dat zal de max ook wel zijn. Voor de zuinig over naar zes.
 
Gister even op de CBR250R gezeten.
Zit niet verkeerd, niet een hele grote motor, maar toch een stukje groter dan de oude CBR125R. Koppeling is lekker licht, vind ik altijd wel fijn.
Ik houd het nog even bij mijn 500cc, maar op deze CBR250R wil ik toch zeker wel een proefritje maken.
 
Made in Thailand zoals ik al zei in het begin. Maar daar wordt ook de Honda Scooter PCX (€2590)gemaakt, en daar is helemaal niets mis mee(zie scooterforum alhier). Honda houdt daar zijn vinger in de pap en gooit de goede naam vast niet te grabbel.


Welke goede naam?????? denk er aan de beste hon(nep)da is nog steeds geen Suzuki of Yamaha, je weet wat het merk betekent Hooge Onderhoudskosten Na Dure Aanschaf
 
Laatst bewerkt:
Welke goede naam?????? denk er aan de beste hon(nep)da is nog steeds geen Suzuki of Yamaha, je weet wat het merk betekent Hooge Onderhoudskosten Na Dure Aanschaf

als we zo gaan beginnen:

yamaha,

Japanse Arbeiders Maken Alles Half Af,
dan liever dure onderhouds kosten dan een half afgemaakte fiets :p
 
Ziet er wel leuk uit en ook voor een leuke prijs. :)

Alleen ben ik niet zo fan van 250 cc motoren na te hebben gelest op een cb 250. :X
Maar dat komt omdat die de 120 km/h amper haalde en daar heeft deze dan weer geen last van. :]
 
Laatst bewerkt:
In maart komt Honda met deze 250 cc 1 cilinder watergekoelde 4 klepper met 26 pk. Wat ik er van begrijp gaat ie zonder abs ongeveer € 4200 kosten. Het verbruik moet tegen de 1 op 27 liggen. Made in Thailand.

De nieuwe cbr 250 r van Honda gezien?




Hey guzziking ,

sluit deze topic nu maar want je bent HEEL verstandig geweest en hebt niet zo'n zielloos nepda geval gekocht maar een hele leuke italiaanse 2takt , verstand komt met de jaren . :Y
 
Hey guzziking ,

sluit deze topic nu maar want je bent HEEL verstandig geweest en hebt niet zo'n zielloos nepda geval gekocht maar een hele leuke italiaanse 2takt , verstand komt met de jaren . :Y

Hij moet zich natuurlijk eerst nog even 'bewijzen' 2taktking. :o Maar ik hoop dat ie lekker blijft :] en dan ist een blijvertje. :W
 
Ik denk dat ik er binnenkort wel een rondje op zal rijden. Zit er alleen op te wachten dat ie binnenkomt bij de dealer (demo).
 
overweeg ook een PCX125.
Als het toch een motor voor "zuinig en er naast" wordt, dan moet het ook zuinig zijn.

(1:45 ipv 1:27)

Ik heb zelf een CB250 (1:30) en een CBF250 (1:28) gehad.
Prima voor B-wegen, snelweg is niet aan te raden.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heeft ie al een Gilera MXR 125 gekocht. :)

Klopt Monomuis, en na wat aanloopproblemen (vooral waterkoeling) heeft 2taktking hem helemaal in orde gemaakt, en hij loopt nu al meer dan 500km probleemloos.

2 keer getankt al, 1 x 1 op 24.2 en 1 x 1 op 24.9. Dus een beste actieradius met een 17 ltr tank! Heeft een 2 ltr oliereservoir, en aangezien hij ongeveer 1 op 50 mengt, kun je er dus een heel eind mee komen.

Nog 250 km en dan mag ik het toerental naar 8000 tpm verhogen, en dat moet ik ook weer 1000 km volhouden.

Zondag op de Mototreff hier geweest....wat een bekijks met dat ding O-)
 
Mooi stukje gereden al dus! Rijd best zuinig nog! Goed, 125cc 4 takt is zuiniger, maar dan praat je ook niet over +/- 30pk, maar de helft of minder.
 
Klopt Monomuis, en na wat aanloopproblemen (vooral waterkoeling) heeft 2taktking hem helemaal in orde gemaakt, en hij loopt nu al meer dan 500km probleemloos.

2 keer getankt al, 1 x 1 op 24.2 en 1 x 1 op 24.9. Dus een beste actieradius met een 17 ltr tank! Heeft een 2 ltr oliereservoir, en aangezien hij ongeveer 1 op 50 mengt, kun je er dus een heel eind mee komen.

Nog 250 km en dan mag ik het toerental naar 8000 tpm verhogen, en dat moet ik ook weer 1000 km volhouden.

Zondag op de Mototreff hier geweest....wat een bekijks met dat ding O-)

hehe wel grappig dat '2taktkoning' eerst zo hard afgeeft op de kwaliteit van honda en je net problemen krijgt bij een italiaans (toch?) merk.


Verder veel plezier gewensd, heb hem even gegoogled want ik kende hem nog niet, maar dat ziet er echt mooi uit! En dat verbruik is helemaal lekker *O*
 
Laatst bewerkt:
hehe wel grappig dat '2taktkoning' eerst zo hard afgeeft op de kwaliteit van honda en je net problemen krijgt bij een italiaans (toch?) merk.


Verder veel plezier gewensd, heb hem even gegoogled want ik kende hem nog niet, maar dat ziet er echt mooi uit! En dat verbruik is helemaal lekker *O*

Thx, maar de problemen kwamen vooral door het lange staan, waardoor een pakking van de waterpomp het had begeven. Ook was de motor niet echt goed rijklaar afgeleverd, en 2taktking heeft iom de leverancier (zodat de 6 mnd garantie niet verviel) de motor dus nagezien, met als resultaat een perfect lopend ding! De dealer heeft de materiaalkosten vergoed.
 
Thx, maar de problemen kwamen vooral door het lange staan, waardoor een pakking van de waterpomp het had begeven. Ook was de motor niet echt goed rijklaar afgeleverd, en 2taktking heeft iom de leverancier (zodat de 6 mnd garantie niet verviel) de motor dus nagezien, met als resultaat een perfect lopend ding! De dealer heeft de materiaalkosten vergoed.
Oh dat is netjes geregeld dan.

Het was ook zeker niet bedoeld om het merk af te kraken ofzo, t ging meer om de ironie ervan ;)

Nogmaals veel plezier gewensd, maar dat zal volgens mij wel lukken :] :W
 
Oh dat is netjes geregeld dan.

Het was ook zeker niet bedoeld om het merk af te kraken ofzo, t ging meer om de ironie ervan ;)

Nogmaals veel plezier gewensd, maar dat zal volgens mij wel lukken :] :W

Nee joh, dat had ik wel begrepen en thx voor de goede wensen! 8-)
 
Dit is toch het ideale woonwerk-beestje?

Blokje kan volgens mij ook makkelijk over 1 ton.
En goedkoop onderhoud (een cilinder)
 
Ik heb hem gezien op de motorbeurs.... ik zag hem staan... dacht nahhh. naja wat beter gekeken.... toen had ik beetje dubbel gevoel... hij ziet er zo "mager uit"
Toen ging ik er op zitten..... heb geen motor op heel de beurs gevonden die beter zat _O-
Zithouding was perfect vor mij
 
Laatst bewerkt:
Staat er eentje klaar voor me.. moet alleen effe de tijd zien te vinden om 'm uit te kunnen laten..
 
Ik zag twee weken terug nog een zwarte CBR250R rijden in de buurt. Volgens mij heeft de eigenaar het toen net gekocht, want hij zat allemaal vrienden mee te nemen op een stapvoets rondje. (zonder helm en motor kleding) Echt langzaam op een plek waar geen auto's komen... (niet helemaal onverantwoord dus, maar ik zou het niet doen.)
Ik zat zelf aan mijn CB500 onderhoud te plegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan