Achterremschoenen vervangen bij cardanaandrijving

Ducati1984

MF'er
2 mei 2003
90
0
omg. Eindhoven
hallo

ik heb momenteel een yamaha virago xv250 maar omdat ik na 1 jaar met plezier hierop rond heb gereden wil ik toch meer--> ik heb nu een yamaha virago xv535 zien staan!
het probleem met de 535 is dat de achterremschoenen helemaal op zijn en dus vervangen moeten worden. nu is mijn vraag of dat ik de remkant van het achterwiel er in zijn geheel uit kan krijgen zonder dat ik de tandwielen van de cardanaandrijving los hoef te halen.

ik heb ff een fototje bijgevoegd als bijlage zie daar!
(kan ik de linkerkant los halen zonder de rechterkant van de foto los te moeten halen?)

groeten theun
 
Bij mijn GT550 kon ik het achterwiel gewoon verwijderen zonder moeilijke dingen met de cardan te doen. Ik neem aan dat het bij de Yamaha hetzelfde is...
 
Het is gewoon een kwestie van achteras er uitnemen (eerst de rem losmaken natuurlijk), achterwiel er in z'n geheel uitnemen en de rechterkant (remkant) pak je zo in z'n geheel uit het achterwiel. Heel het tandwielengedoe blijft gewoon lekker aan de motor zelf zitten. Dit is zonder speciaal gereedschap niet eens te demonteren.
 
ja, inderdaad. Ik heb een virago xv700 en ik moest een die plaat polijsten.

Gewoon rem losmaken en achteras. en dan kan je het wiel zo naar rechts eraf pakken. Die cardanan as blijft gewoon zitten en zo kan je de remschoenen makkelijk verwisselen.

Bij terugmonteren ga je aan de linkerkant van je fiets zitten en trek je het wiel zo weer in je cardan-as.


Succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan