Een reisverslag : 2011 weekje Engeland / Wales

...Ron...

MF veteraan
8 nov 2006
30.919
1.523
Facebook
Reisverslag van 7 dagen Wales (en 2 reisdagen) - van dag tot dag ; elke dag een nieuw dagverslag

Let op : korte verhaaltjes schrijven lukt mij niet…, U bent gewaarschuwt !

Wie : ondergetekende, samen met de ‘eigenwijze echtgenote’
Motor : BMW R1200RT
Reisdoel : heel Wales

Foto’s : plaatje klik = plaatje groot


DAG 1 – Zaterdag 30 April 2011


Iets van een zelf bedachte en veroorzaakte traditie, of iets van zo’n vage strekking, die laatste paar dagen van April en de eerste week van Mei.
Om dan de kat thuis zielig & alleen (vindt het ding zelf…) achter te laten, de pubertjes dag te zeggen, en zelf rap-rap op de motor te klimmen, en naar (meestal) onbekende oorden te tuffen.

Al meerdere malen gewoon Buitenland, in 2009 het Peak District, in 2010 Zuid-Schotland, en dit voorjaar dus Wales.

Voor de derde maal, U had het al in de gaten, naar de overkant van het water. Omdat het ons goed bevalt daar in dat land van o.a. Fish & Chips, en omdat het allemaal net even wat anders is daarzo.

Wales dus dit jaar.

Via een ‘draadje’ in het Engelse Boxertrix-forum vraag ik of het überhaubt wel de moeite waard is om die kant op te joekelen, en op die vraag komen louter positieve reacties van die Britten.
En ook gelijk een linkje naar een adres in ongeveer het midden van dat gebied voor een Bed and Breakfast.

Met andere woorden ; de keus is gemaakt.

En vrouwlief vindt het prima, want zij is wat reizen betreft gauw tevreden.
Als het maar weg, en anders is, want de dagelijkse sleur vind je thuis wel.

Ik zoek een andere B&B omdat mij de gelinkte Bêd & Brochje niet direct lekker aanstaat, en na wat rondsnorren op het fijne Interweb, en wat rondmailen, kunnen wij voor onze gewenste duur van verblijf een prima lijkend plekje krijgen op een ‘working farm’ net buiten Builth Wells.

En dat Builth Wells (gelegen aan de zeer bochtenrijke A483) ligt dan gelijk mooi centraal gelegen in dat ogenschijnlijk fraaie Wales.

En…, ook niet helemaal zonder onbelangrijkheid in deze ; met die centrale ligging is het derhalve ook gelijk een uitstekend plekje om het hele Welsh gebied te ontdekken, en zoals achteraf zal blijken, in ons hart te sluiten.

Builth_Wells_rally_stage_UK_map.jpg
Builth_Wells_rally_stage.jpg


Daags voor vertrek krijgt de recentelijk aan ons afgeleverde nieuwe toerbrommer zijn 1000-km-inspectiebeurt, en tijdig reserveer ik een plekje op een P&O Ferry, welke ons dan die Zaterdagavond en –nacht vanuit Europoort, naar Hull zal varen, alwaar wij hopen die Zondagochtend aan te komen klotsen.

Koninginnedag 2011 *O*

Voor ons vandaag geen oranje tompoes, en ook geen gezellig dagje biertje doen in Arnhem (bijvoorbeeld).

En terwijl die kat dus donders goed in zijn harige smiezen heeft dat wij iets aan het doen zijn wat normaal gesproken overdag niet zo is, drukken wij de met ‘allerlei toestanden’ gevulde binnentassen in de maagdelijke 'buitenkoffers', en rond een uur of iets na tienen in de ochtend reutelt de, met frisse motorolie gevulde, en glimmend opgepoetste boxer-masjien ons hofje uit.

En wij genieten nu al.

Want de zon schijnt.
Uitbundig zelfs.

De weersverwachting is helemaal goed, en ook Wales lijkt droog te blijven, en de motor loopt als een zonnetje.
Alleen wel veel wind…, dus voor de goede orde en zelf bedachte zekerheid, heb ik ook een paar extra spanbanden aangeschaft.

Just in case…

De ‘omrij-route’ van huis naar Europoort zit in de navidoos, en wij laten ons eigenlijk verrassen van wat wij allemaal tegenkomen.
Want hoewel wij Nederland best denken te kennen, geeft zo’n MapSource route soms toch net weer even wegen aan die ook voor ons totaal onbekend zijn.

Zo tuffen wij o.a. over die geweldig rustig Zomerdijk bij Elburg, hobbelen achter Doornspijk en Nunspeet door, pakken een stukje Harderwijk, en houden een eerste (lunch)stop langs een spoorlijn, ergens in de bochtige, en rustige binnenlanden tussen Ermelo en Nijkerk.



eerste stop voor een bolletje brood en een kartonnetje drinken



…en met de trein door datzelfde landschap knallen is lang zo leuk niet…


Via de achterafwegen van Amersfoort en Leusden rollen wij naar Doorn, alwaar wij in verband met dat vermaledijde Koninginnengeneuzel vreselijk worden omgeleid om naar het ons gewenste Gothen, en Wijk bij Duurstede te komen.

En vanaf daar rollen we de zwaarlijvige en toch extreem lichtvoetige toerfiets de Lekdijk-West op.
Normaal geen doen om daar te rijden op een vrije zaterdag, maar omdat dus ongeveer het grootste deel van Nederland de Koninginne-'nach' nog in de benen heeft, en de rest het nu ongeveer gaat vieren, is de verwachting groot dat de dijk welhaast leeg zal zijn.

En die gok bleek een juiste !

Op een verdwaalde fietser na ; geen hond, sterveling, of ander angstig vorm van gespuis te bekennen.
Dus zwieren en zwaaien wij dat het ons een lieve lust is.

Alleen die wind…, pffffffff…

Bij Culemborg nemen wij het pontje, en hobbelen wij (letterlijk ; want wat een verkeersdrempels daar op die dijken !) door naar het altijd drukke, en van de radio bekende Vianen.




…pontje bij Culemborg ; het begint nu ook serieus warm weer te worden trouwens…


We zien Lexmond aan ons voorbij trekken, en Ameide, om dan even bij de molens van Kinderdijk de rust in ons op te nemen.

Tevens ‘meren’ wij ‘aan’ bij Grand café De Klok, in de (goh…, hoe toepasselijk…) Molenstraat van dat toch wel iets drukke Kinderdijk, en laten daar tevreden 27 Euro en 30 cent achter voor o.a. 2x een loempia Speciaal…

En op onze vraag aan het puisterige ober-jong wat dan wel zo speciaal is aan hun loempia Speciaal, haalt hij diep adem, zucht een keer, en begint zijn verhaal met de vraag : ‘…eh…, U weet wat een loempia is…?’

Ik heb geantwoord met : ‘ja…ik geloof dat dat al wel lukt…’ :/


Mensenkinderen ; ik zat al aan de loempia met sambal toen het jochie nog zijn luiers tot aan de elastieken plastic rand toe vol aan het poepen was…

Pfffffffff…





…even stoppen voor molentjes kijken in Kinderdijk…




…en voor een loempia Speciaal stoppen wij graag bij Grand Café De Klok…


En met de buik vol crossen wij door naar Hoogvliet en Spijkenisse, naar Geervliet en Heenvliet, door Zwartewaal, en door Brielle.

En in dat voor mij van oudsher bekende Brielle toch wel een soort van apart spektakel…

Let op : ik moet op een door verkeerslichten geregeld punt links af slaan, en twee van die fleurig geklede wielrenners worden geacht mij voorrang te geven, omdat hun verkeerslampje rood brandt.

Renner 1 stopt keurig, en leunt met zijn rechterhand tegen iets van een hekje. Renner 2 echter heeft geen hekje.
En ziet ook geen paal staan waar hij eventueel zijn linkerhand op kan leggen…

En met een beste dreun spettert deze ‘hobby Jan Jansen’ tegen het asfalt, net voor de stopstreep…

Want om stil te willen staan, is er dan zo’n soort van wielren-regel die schrijft dat je je voet voordat je die op het asfalt wenst te zetten, van dat racepedaaltje los dient te wrikken…

…echter…, deze regel had die hardrijder waarschijnlijk nog niet gelezen…


We hebben zelden iemand zo tegen het asfalt zien, en horen smakken…; met zijn beide voeten nog aan de pedalen vast…

... :X ...


Onze tocht gaat echter (bij ons wel overeind…) verder, over de Schrijversdijk, naar Oostvoorne.
En voordat wij het weten, en leuk keurig op tijd, rollen wij Europoort binnen.




…Europoort ; P&O Ferries, we zijn er…


Haven ‘weet ik veel wat’ ; maar in ieder geval daar, waar ‘onze’ Pride of Rotterdam ligt te wachten op ons.

Maar…, voordat wij ook maar 1 meter op die boot hebben gezet, wil de Marechaussee meneer toch wel graag even dat ik mijn helm af doe…, want vlgs. hem klopt mijn gezicht niet met de foto op de ID-kaart, of de ID-kaart klopt niet met mijn gezicht…

En dat klopt ook eigenlijk wel. Want op het plastic is een donker gekleurde snor zichtbaar, echter bij geopend visier is van haargroei onder de neusgaten geen sprake meer.

Nadat ik echter toch ben goedgekeurd, kan de RoyaleToerer de boot op, en kunnen wij eindelijk uit die warme motorklederdracht…

Want warm is het geworden vandaag…; ver in de twintig graden in ieder geval.

De brommeRT sjorren wij goed vast, want met een windkracht 6 wil het nog best een beetje schommelen op die drijvende staalkolos welke ferryboot heet.



…misschien overdreven, maar het stond in ieder geval ‘rock solid’ vast…


Na voor de zekerheid (...) de spanbandjes nog een keer gecontroleerd te hebben, vertrekken naar onze hut, duiken wij onder een heerlijk verkwikkende douche, en laten de zwoele avond, en schommelde nacht over ons heen komen.



…biertje en een rosé-tje erbij…, en dan kom je de avond best door…



…en terwijl iemand het licht boven Nederland uit doet ; laten wij Europoort voor wat is…



Zondagochtend 08.00 uur ( 08 AM, Engelse tijd) zijn wij in Hull.



Morgen weer een verhaaltje + foto's :W
 
Laatst bewerkt:
Het is al weer bijna "morgen"'

Hier in Brielle strijken heel vaak Bikers van over de plas neer, met de meest geweldige verhalen.....
 
Reisverslag van 7 dagen Wales (en 2 reisdagen) - van dag tot dag ; elke dag een nieuw dagverslag

Let op : korte verhaaltjes schrijven lukt mij niet…, U is gewaarschuwt !

Wie : ondergetekende, samen met de ‘eigenwijze echtgenote’
Motor : BMW R1200RT
Reisdoel : heel Wales

Foto’s : plaatje klik = plaatje groot


DAG 2 – Zondag 01 Mei 2011
(we gaan van Hull naar Builth Wells)


Om iets na 08 AM staan we fijntjes compleet gepakt en gezakt op cardeck 7 van die nu eindelijk rustige ferryboot.
Compleet in motorpak, en nog net niet met de helm over de knar getrokken.

Uitermate krapjes naast de motor.

Tis me toch wel iets van een nachtje geweest eigenlijk ; want om zo’n 4 uur midden in de nacht vond ik toch wel dat die tobbe wel heel erg lag te schommelen zo op dat donkere water…, en niet dat mij dat persoonlijk deert, maar ik vroeg mij zo af of de brommers daar beneden in dat donkere hol er dan wel zo heel stabiel bij zouden staan...

Vooral omdat ik vond dat het zaakje nogal dicht op elkaar gepakt stond.

Uiteindelijk was ik 't blijkbaar toch wel met mijzelf eens, want ben toch weer iets in slaap gesukkeld. Om daarna, om een uur of 7, een prima wakker makende ochtenddouche te nemen, en na dat gebadder iets naar binnen te werken wat voor ontbijt moest doorgaan.

Zoals gezegd ; om 8 uur stonden we dus naast de motor. En dan blijkt dat er een andere (Nederlandse) 1150RT op ongeveer 15 centimeter van de jouwe staat, en snaarstrak een (Nederlandse) PanEuropean op ongeveer 10 centimeter achter die van ons.

En dan heb je er figuren bij lopen die menen daar dan nog weer tussendoor te moeten bateren.
Dus dat rost dan fijntjes langs de in de kleur van de motor gespoten koffers, en kijkt vooral nergens naar.

En in gedachten zag ik mij na dit Wales avontuur, de koffers bij de plaatselijke schadeherstelleRT neerlegen…, maar het viel achteraf mee.

Als zijnde : er was verder geen gekras zichtbaar, dan wel voelbaar.

En dat is toch ook een hele zegen… ;)



Uiteindelijk zijn we om half 10 (!) van die ellendige boot af…, want…, eerst mochten de personenauto’s, en wat er aan de hand was weet ik niet, maar de Engelse Douane verlangde van ieder-1 zijn ID-kaart, of Paspoort.

En weet U wel hoe lang dat wachten is ; dat anderhalf uur…??
Nou ; een hele poos zal ik U zeggen...!

Vorig jaar vond ik het al lang duren, want toen hadden we een uur nodig om eindelijk het openbare asfalt te beroeren.
Nu dus met gemak een half uur ‘langerder’.

Weet U gelijk ook weer wat U straks kunt verwachten aan de Deense grens, nu die LEGO-bouwers daarzo dat hele Shengen-verdrag ongeveer aan hun Deense laarzen aan het lappen zijn.



Een afspraak was dat Peter (spreek uit als Pietehr) van het UK Boxertrix-forum ons, net als vorig jaar, zou oppikken, en ons voor de gezelligheid een deel van de route naar Builth Wells zou begeleiden.
Peter vindt zoiets leuk om te doen, en wij vinden het meer dan prima, want hij kent met zijn achterlijke hoeveelheid motor-pret-kilometers per jaar, Engeland en omliggende gebieden op zijn Engelse duimpje.

Enne...Peter stond er dus ook al om 8 uur…, dus ook hij heeft daar aan die tochtige havenkade een anderhalf uur staan wachten.
En aangezien wij ergens in de buurt van Matlock hadden afgesproken voor een lunch met 2 andere Boxertrix leden (Reg and Gwen), die vanaf daar het stokje van Peter voor deel zouden overnemen, zette Peter als koersbegeleider de sokken er stevig in.

Op zijn kanariegele R1200S (met koffers…) staat na 4 jaar rijden inmiddels bijna 52.000 mijl op de klok (zeg maar zo’n 83.000 kilometers), en daar kwamen vandaag voor hem zo’n 400 kilometers bij (zo’n 200 heen, en ook datzelfde aantal ongeveer weer terug)





…altijd dus je regenpak meezeulen ; want dan blijft het droog buiten…


Trouwens ; ik vraag aan Peter waarom hij toch die brede koffers op zijn S meesleept.

Zegt hij (eh..., in het Engels uiteraard…) : ‘…daar zit mijn regenpak in…’.

Dus ik zeg : ‘maar het regent helemaal niet, en dat gaat het de komende dagen ook niet doen’.

Nee’ zegt hij ; ‘…het gaat niet regenen omdat ik mijn regenpak mee heb…, want altijd is het zo, dat als ik het ding niet mee heb, het wel onderweg gaat regenen…


Yeah, right… :/


Peter had trouwens haast.
Pfhoe.

Het tempo lag hoog ; maar…, de verse RT heeft een akelig fijn, en soepel koppelrijk DOHC-blok, dus deze broeder bijhouden was geen enkel punt.
Behalve toen we de Humber Bridge over gingen ; toen had ik door de achterlijke hoeveelheid (zij)wind, toch wel iets meer moeite om het ding fatsoenlijk op twee wielen te houden.
En dan helemaal op zo’n moment wanneer die wind even ‘wegvalt’, daar op het punt dat je langs zo’n enorme betonnen brugpilaar rolt…

Want dan lig je ongeveer gelijk op je gehelmde giechel met het de hele motorische zooi.
En dan heb ik zeker en vast WEL een kras op de zijkoffer…

Enge brug trouwens ; die Humber Bridge.
‘N akelig hoog ding als je er overheen rijdt.



We razen dus door dat Engelse landschap, en vandaar dat de route waarschijnlijk ook minder mooi was, dan vorig jaar.
We haasten ons langs de River Humber in de richting Winterton, en Roxby. We draaien om Doncaster heen (en dat is maar goed ook, maar dat leest U bij de laatste dag wel…), rollen richting Worksop, zien Chesterfield op de borden, en voordat wij het weten zitten we in het achterlijk drukke, maar wel fraaie Matlock.

En iets buiten Matlock vleien wij ons neer voor de lunch.
Dus ik denk : FF een gebakken eitje ofzo, of van mijn part een prettig smakende fish & chips.

Maar nix van dat alles…, Reg en Gwen (die twee aanhakers) die al meer dan een uur op ons hebben zitten wachten, hebben een plekje geregeld in een super-de-luxe eetding.

Ik denk : blimey…, daar gaat ons vakantiebudget… ;)

Maar, eerlijk is eerlijk, helemaal top, voor geen geld !
Of amper dan.

Want Engeland is tenslotte helemaal niet duur ; behalve de diesel..., dat spul kost daar helemaal goud...


Ons gingen voor de Chicken Melt with chips, and salad. Een akelig mals stuk kippenborst, iets aangeroosterd, en daarna even in de oven, zodat de bacon and cheddar cheese fijntjes over die kip heen kon smelten.

De kaas dan ; niet de bacon.
Maar dat is logisch.

Heerlijk gebakken chips erbij (dikke friet, en dan een keer niet zo klef, maar prima krokant), en een uitstekende salade, met heerlijke dressing.

Helemaal goed.

En wat kost dat dan ?
En heel prima bord vol, dat kost dan 8 Pond 95 per persoon, meneer.
Zeg maar 10 Euro.

Toch geen geld voor een bord uitgebreid voer ?!


Heb je in Nederland net een Loempia Speciaal voor… ;)
loempia.gif



Na ongeveer anderhalf uur lunch, gaat Peter terug naar zijn Hull, en Reg en Gwen rijden een stukje met ons op (of wij met hun…).

Reg heeft sinds kort een gekoesterde BMW R1200ST.

Van 2005, en met net 2000 mijl op de klok, en dat vindt hij zelf ook eigenlijk wel een lelijke motor, maar het ding rijdt zo lekker, is zijn mening. Zijn R1100S heeft hij inmiddels 11 jaar, is nog in staat van nieuw, heeft er een tonnetje op staan (in kilometers), en geniet van een welverdiende rust.




…toch een bijzonder vormgegeven fiets ; zo’n R1200ST…


Was trouwens lang geleden alweer dat ik hun had gezien ; 2006 was voor het laatst. Tijdens een toertocht van die gasten door het Peak District. En ik ben toen voor die toertocht even op en neer gereden. Vrijdag’s heen, via Duinkerken en Dover, Zaterdag de toertocht, en op Zondag weer terug naar huis.

Gekkenwerk eigenlijk, vooral omdat het Peak District een akelig fraai gebied is !
Dus best de moeite waard om langer te blijven (zoals we dat in 2009 wel hebben gedaan)

Reg en Gwen zitten trouwens bijna elk jaar in Nederland ; elk jaar als uitvalbasis Emmen, en dan elke keer om de TT te bezoeken.

Ze vinden Nederland een fijn land…
Bijzonder…

Maar goed we rijden dus weer, de Chicken Melt zakt & borrelt inmiddels, en in de buurt van Burton-upon-Trent gaan wij de ene kant op, en hullie een andere kant.

linkje naar Burton-upon-Trent

En tevreden snorren vrouwlief en moi, verder door het Britse landschap. We stoppen nog een keer onderweg, maken wat foto’s en drinken nog us wat, en eigenlijk voordat we het weten rijden we ongemerkt (nou ja, niet helemaal ; want het is daar tweetalig, net als in Friesland) Wales binnen, en verbazen ons daar over de schoonheid van de natuur, de ongekende rust (ook op de weg !), de zeldzaam fraaie bochten, en het machtige glooiende, met schapen bezaaide, groene landschap.






…en let U vooral even op het plaatsnamen bordje…


Want dit kwam in mij op : Downton, van de Downton Mini's : Downton Engineering Works



Onderweg nog wel een maf iets trouwens.

Ik rijd dus links, zoals de bedoeling daar is, en een Nissan Micra die ons tegemoet komt, wil voor hem rechts afslaan, en gaat dus op het midden van de weg staan, en wil ons voorrang geven.
Geheel vlgs. de regels van het verkeer. Dus prima.

Zien we plots een hoop stof, en voordat we het weten zien we de Micra heen en weer bewegen, en een oude blauwe Rover 200 een stuk door de lucht vliegen.

Had die vent in die Rover blijkbaar nooit die Micra zien staan, en in een poging om nog iets uit te wijken toen zijn oog er wel op viel, rost hij op de linker achterkant van die Nissan, en klapt met een beste vaart over een stoeprand (met zijn linkervoorwiel), dondert door een stuk bush-bush, en vliegt zo de weg weer op.

En tot ieders stomme verbazing ; zelfs die van het grietje in de Rover (zij zat naast de bestuurder en had inmiddels de handen voor haar gezicht…), drukt de Rover-rijder zijn beschadigde barrel in z’n eerste versnelling, en maakt dat hij vol gas wegkomt…

De Nissan rijder wenkt ons dat alles oké is, en ik denk dat hij het kenteken van de Rover inmiddels genoteerd, cq. opgeslagen had.
Want daarvoor had die gozer ook net lang genoeg stil gestaan.

Maar wat een mafkees zeg.
Voor hetzelfde Engelse geld had die Rover-kloot ons ook nog FF uit de motorlaarzen gereden…


En zo knorren wij dan toch maar verder…, met licht verhoogde hartslag…, dat dan gelukkig weer wel... :/





…er ligt wel veel grind her en der ; toch verrekte goed uitkijken met die rommel…



Maar goeje-dag zeg, wat is het daar mooi denken wij allebei. En met dat gevoel rijden wij om half 7 in de avond het terrein van onze Bed and Breakfast op.


We zijn er : www.trecoedfarminbuilthwells.co.uk


Ongeveer een kilometer van die geweldig slingerende A483 af, en ongeveer 2 mijl buiten Builth Wells.

En we worden letterlijk met open armen ontvangen.
Wel een paar oude armen.

Want Elsie Pugh, de vrouw van boer Dilwyn Pugh, en 'managing director' van deze B&B schatten we een eindje in de 60.

Maar…, pittige tante. Waarschijnlijk last gehad (of nog steeds…) van ADHD, want het is een spraakwaterval, en zeldzame bezige bij tegelijk.

Ook geen wonder dat haar man de hele dag de hort op is, onder het mom van 'schaapjes verzorgen'... :+

En voordat wij het weten zitten wij aan de black-coffee, en snotlekkere eigen gebakken soort van kruimelige krentenbrood-taartachtig iets.
En omdat wij uitkraaien dat het snoeilekker is (en dat was echt zo !), hebben wij voordat wij het weten ook nog een schotel met verdacht heerlijke soort sponge-cake achtige gebakjes voor onze vermoeide ogen staan.

Geweldig ontvangst zo.
In onze nieuwe pantoffels… B|

Want met schoenen aan in huis lopen is 'not done'.
En al helemaal not op motorlaarzen…

Dus krijgen wij slippertjes van het huis.
Vrouwlief kiest voor de fijne witte, en ik neem een vrolijk geruit Schotsachtig motiefje…

Want zo kun je je ook niet vergissen.




…met van die fijne slippertjes…



Onze grijsblauwe toerbrommeRT staat inmiddels uit te hijgen in de garage, en kan mooi droog (mocht het toch plotseling toch nat worden buiten...) overnachten naast de Suzuki cross motor, waarmee Elsie haar zoon ooit zelfs in Europa over de circuits boenderde.

Tegenwoordig staat dat ding echter stoffig te worden in Mom and Dad hun schuur.
Als aandenken doet hij ‘m niet weg, maar gebruikt worden is niet meer aan de orde.

En wij : wij trekken ons terug in onze Double room en-suite.
Nemen een douche, en ik 'geniet' van mijn hoofdpijn (van de continue bakken wind onderweg), en liggen vroeg onder de wol.



Double-room2.jpg

The Double Room en-Suite room looks out onto the front of the house to a view of the garden, farmland and traditional barns. On the horizon you get to see the joy of the rolling hills that surround us which are home to sheep, cows and horses. This room is traditionally decorated with the original oak beam running half way through the room and the traditional original farmhouse door.


Ha ; ouderwetse dekens nog !

Keer weer wat anders dan een dekbed waar hele volksstammen al onder hebben liggen hijgen en zweten.
En dingen gedaan hebben die ik misschien helemaal niet eens wil weten.
Nu niet, nooit niet.

Tis allemaal leuk geweest vandaag.
Het was goed zo.

Morgen weer een dag.

En met deze gedachte zak ik langzaam weg terwijl een versie van Raiders Of The Lost Ark via BBC Three op het snaarstrakke platte TV-scherm tot ons komt.




Vrouwlief is echter al behoorlijk onder zeil, zo aan de pruttelende geluiden te oordelen.




…genoeg info over Wales op de kamer trouwens ; je kunt echt alle kanten uit…



:W (morgen gaan we een tripje door het Brecon Beacons Nat. Park doen !)
 
Laatst bewerkt:
Dat was weer een enerverend verslag....
Ik ga volgend jaar naar spanje...Engeland......misschien dit jaar nog wel.
top geschreven (getypt) mensen die nergens naar kijken langs je glimmende tweewieler lopen met tassen koffers en weetik watvoor rommel nog meer,en dan boos worden al je netjes vraagt om er voorzichtig langs te lopen......
 
mijnfz1 over deel 2...:

1) top geschreven (getypt)

2) mensen die nergens naar kijken langs je glimmende tweewieler lopen met tassen

1) thanx !

2) en het gekke was ; dat waren die Duitse motorrijders die daar langs heen knetterden, en nergens naar keken... :?
 
We hebben even moeten wachten, maar we kunnen nu dus weer volop genieten van de reisverhalen van RoLoo !!!

Bedankt and keep them coming
 
Laatst bewerkt:
Joo Roloo......effe doorschrijven.....je hebt toch niet veel anders te doen...Alles is gepoetst en staat schoon.....en wij willen lezen...meegenieten.....van plaat en tekst.....Geweldig!!
 
Ik wacht in spanning af voor de volgende dag.
Dit leest echt als een spannend boek Ron! :}

Ik heb mij al 2 keer een voorstelling proberen te maken van die Nissan en die Rover, maar het lukt mij niet.
Reed die Rover nu achter die Nissan en klapte die erop voordat jullie gepasseerd waren :?
Schoot die Rover dan niet naar jullie kant toe dan?

Allemaal best spannende "oeps" momentjes.

Vindt Rolette dit ook leuk:
" Vrouwlief is echter al behoorlijk onder zeil, zo aan de pruttelende geluiden te oordelen. " :X ? :+
 
Laatst bewerkt:
damted over een 'oeps' momentje...:

Ik heb mij al 2 keer een voorstelling proberen te maken van die Nissan en die Rover, maar het lukt mij niet.

1) Reed die Rover nu achter die Nissan en klapte die erop voordat jullie gepasseerd waren :?

2) Schoot die Rover dan niet naar jullie kant toe dan?


1) ja
2) het ging net goed

...heb er even een schetsje van gemaakt... ;)

bd2a21b0.jpg
 
Zo dat komt even mooi uit, over 2 weken gaan mijn vrouw en ik ook naar het eiland, en de route die we globaal uitgestippeld hebben komt door Wales heen.
Trecoed Farm staat in de favorieten, grote kans dat wij ook in dat fijne bed slapen :)
We hebben je reisverslag van 2009 indertijd ook gelezen en erg van genoten. Keep up the good work!
 
Laatst bewerkt:
...sorry vrienden ; vandaag even geen deeltje 3...
...hele dag op Assen gehangen vandaag..., dus nergens tijd voor gehad...

...behalve dan voor motortjes kijken, zeg maar...


...met een beetje goede wil, frot ik morgen dag 3 in elkaar... :W
 
VTR Jeroen gaat over een paar weken op pad...:

Trecoed Farm staat in de favorieten, grote kans dat wij ook in dat fijne bed slapen :)

...kijk !...

...wij zijn de afgelopen jaren in veel B&B's te gast geweest ; maar als ik deze een cijfer mag geven, dan wordt het toch zeker een hele dikke 7, misschien wel een 8- ...

...en ook een keer een B&B waarin je het hemd niet van het lijf gevraagd wordt....
...waar woon je, wat doe je, hebben jullie kinderen, zo ja : hoeveel...

...neeeeeeeee ; helemaal prima !...
...voor een leuk bedrag ; want ze vraagt 55 Pond per nacht ; en wij hebben voor 6 nachten 300 Pond betaald...

...m.a.w. ; een 'discount' hadden we al te pakken voordat we iets gevraagd hadden... :)
 
Laatst bewerkt:
Aha, tot mijn genoegen is RoLoo weer aan het typen geslagen. Ziet er wederom prima uit!

En zo te zien klopt mijn vermoeden dat er nog wat "RoLoo-reisverslagen" op het forum gekwakt zouden worden. Vooral Schotland ben ik wel benieuwd naar, was rond die tijd zelf namelijk ook ter plekke. Dus. :)

En trouwens:

Reisverslag van 7 dagen Wales (en 2 reisdagen) - van dag tot dag ; elke dag een nieuw dagverslag

Wie : ondergetekende, samen met de eigenwijze echtgenoot

Hiermee suggereer je in feite dat je van de herenliefde bent. Anders had er wel gestaan "eigenwijze echtgenote". *D

Wilde het toch even kwijt maar type gerust verder :Y
 
Laatst bewerkt:
...echtgenoot/echtgenote = aangepast... :$

...en inderdaad ; aan 't Schotland verhaal ben ik nooit toegekomen...
...en heb van de week je foto's van vorig jaar nog us bekeken...

...mooi gebied daarzo !!...


...ik ga aan deeltje 3 beginnen ; tot straks... :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan