Taxatie zijspan

Dyrck

Die hard MF'er
17 mrt 2003
506
2
Almere
Tijdens het 2e MF-zijspantreffen ben ik te weten gekomen, dat verzekeringsmaatschappijen een zijspanbak als accessoire zien en dus bij schade alleen de dagwaarde van de motor uitkeren.

Ik wil mijn span dus laten taxeren.

Wie weet een goed adres in de buurt van Almere?
 
een moat van mij heeft z,n combinatie ook laten taxeren,deze werd apart gekeurd.

motor en bak apart,ik zal hem vanavond bellen voor het adres van de taxateur.
me moat woont in amstelveen dus almere is volgens mij geen probleem.
 
juistem ,....de IDEX ,....die zit in Boesingheliede tegenwoordig ,....maar ze komen ook langs op afspraak .
 
een moat van mij heeft z,n combinatie ook laten taxeren,deze werd apart gekeurd.

motor en bak apart,ik zal hem vanavond bellen voor het adres van de taxateur.
me moat woont in amstelveen dus almere is volgens mij geen probleem.


volgens mij is dat geen must .

Stel voor : Ik laat een speciale paint-job doen op motor en bak met een speciaal voor mij aangemaakte kleur met metal flakes

Na schade aan alleen bak of alleen motor , moet het hele spulletje ( bak en motor ) dan opnieuw gespoten worden

......kost goud-geld !

ik denk dat 't dan als combinatie gewoon te verzekeren is na een taxatie-rapport :/
 
heb moat net gesproken.
hij heb z,n combinatie laten taxeren bij.
jonker wesdorp bv.
polderplein 122 c.
in hoofdorp.
kosten waren 119 euro.
combi is verzekerd bij de knmv voor zover dit van belang is.
 
Idex heb ik de Sabre laten taxeren in 2003. Ging netjes en mooi rapport erbij. Werdt toen op 5800,- getaxeerd terwijl die motor solo nog geen 1000,- Waard is. De moeite waard dus!

De VFR heb ik bij Vintax in Elburg laten taxeren. dat kon gewoon via foto's per mail.
Die taxatie was iets van 75,-

http://www.vintax.nl/800600.html
 
Laatst bewerkt:
Dank u heren !
Ik ga van de week eens wat mensen bellen.

Verdere tips blijven welkom.
 
ja, dat heb ik aan den lijve ondervonden, miep bij verzekering had span ook als accesoire opgeschreven , gelukkig had verzekeringsagent, zowel als schade expert gelijk aktie ondernomen . anders had ik toch mooi gat van 10 ruggen in de begroting gehad . dat was met dat zilveren span wat er toen gejat was .
 
Hallo Dyrck,

Juist om van dat hele "accesoire-gedoe" af te zijn heeft EML al vrij snel besloten om hun spannen te registreren onder de merknaam EML.
Jouw EML HW17 staat te boek als een zijspancombinatie, dus niet als een motor met zijspan. Hele probleem is daarmee opgelost.

(Hoewel taxatie voor all-risk verzekering wellicht geen slecht idee is om huidige waarde te bepalen)

groet,
Hans
 
Hallo Dyrck,

Juist om van dat hele "accesoire-gedoe" af te zijn heeft EML al vrij snel besloten om hun spannen te registreren onder de merknaam EML.
Jouw EML HW17 staat te boek als een zijspancombinatie, dus niet als een motor met zijspan. Hele probleem is daarmee opgelost.

(Hoewel taxatie voor all-risk verzekering wellicht geen slecht idee is om huidige waarde te bepalen)

groet,
Hans
Mwoah, ik ken een heel andere versie van dat EML type verhaal. Wist je dat je in de jaren '70 geen zijspan aan een BMW kon hangen? Maar dat is compleet OT
 
Die had ik al wel aan zien komen ;) Maar daar mag je de zijstandaard voor hebbe hoor, heb ik toch niet meer nodig :+
 
Vrijdag komt de taxateur van Iteb.

(en nu maar duimen, dat ie 'm niet te laag taxeert).
 
Ja dat is een afweging. Ik heb de VFR ook allrisk omdat ik hem anders af kan schrijven na een aanrijding. Een risico wat je loopt dus.. Maar ieder zijn ding.

Tip die ik Dyrk kan geven is hem gezien zijn leeftijd (van de motor 8-) ) via Unigarant als oldtimer allrisk te verzekeren. Kostte mijn ongeveer 250,- per jaar voor de Sabre. Taxatiewaarde was 6000,-

Geldt voor motoren van 20 jaar en ouder. Ze kennen ook het zogenaamde motor-motorplan. Dat heeft ook voordeel als je nog een fiets op naam hebt. Je zou eens even moeten informeren.
 
Laatst bewerkt:
Nou, taxateur is geweest.
Eerst allerlei gegevens genoteerd, toen wat foto's gemaakt en de algehele staat van onder tot boven bekeken. Verder nog de extra's genoteerd en het blok laten lopen.
De taxateur gaat nu vergelijkbare combi's in binnen- en buitenland zoeken om de marktwaarde te bepalen en over een paar weken krijg ik nader bericht.

Ik heb mijn verzekeringen nu ondergebracht in een combi-pakket: auto, oldtimerspan, 2 solo-oldtimers en een 'nieuwe' motor. Alles is WA-extra verzekerd en ik betaal daar nu zo'n 400 à 450 euro voor. Wat ik zou moeten betalen om het span All-risk te verzekeren weet ik nog niet.
 
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat afgelopen is Dyrck. Was dat Idex ook destijds?
Kom op, kom eens van dat V strom forum af ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan