Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic - deel 2

voor de sprint ST 1050 geeft die een lijstje uit begin 2006, had je niks actuelers ???\
Ter indicatie best een handig lijstje. Veel banden worden nog geleverd. 8-)[/quote]
in ieder geval staat er geen pilot road3 of pirelli angel ST op, omdat deze pas later uitgekomen zijn ......
 
Ik weet dat er heel veel banden op gaan, maar ik houd mij graag aan de banden die Triumph zelf aangeeft. o.a. terug te vinden in de lijst die ik hierboven al eens aangaf. Ik rijd nogal veel in Duitsland, en als je daar bij een ongeluk betrokken raakt kijken ze eerst of je voertuig wel voldoet aan de verplichtingen. Heb je banden of andere onderdelen (uitlaten, stuur etc ) die niet "gehomologeerd" zijn, dan kunnen ze knap lastig doen.

Overigens was het maar een voorstel. Altijd fijn als je je voordeel kunt doen met het speurwerk van anderen.
Persoonlijk ben ik er geen voorstander van om online banden te bestellen en bij een andere bandenboer te laten plaatsen. De meeste doen dit al niet graag, en als er problemen zijn sta je met lege handen. Ik ken hier een bandenboer die "garantie" geeft. Gaat je band kapot, of rijdt je hem kapot, dan kijkt hij hoever je band versleten was en bepaald aan de hand daarvan hoeveel je terug krijgt.
Zie ik de online bandenboer nog niet doen.
Bovendien weet ik dat vooral Duitse groothandelaars nogal eens iets oudere banden durven inkopen bij de fabrikanten, om ze dan aan internet verkopers weer door te verkopen.
Zelf kijk ik altijd, voor ik laat plaatsen, even naar de DOTcode. Is ook effe lastiger via internet.
Maar natuurlijk zijn er genoeg mensen te vinden die er wel goede ervaringen mee hebben

de duiters hebben te maken met het feit dat jouw nederlandse motorfiets aan de nederlandse wet moet voldoen. aangezien de nederlandse wet geen restricties kent mbt banden merk/type is de motorfiets dus gewoon 'legaal'. ook imitatie onderdelen mag je gewoon op je nederlandse motorfiets schroeven. de imitatie onderdelen moeten dan wel aan de nederlandse en europese wetten voldoen. iets in de trant van E-keur en CE-norm.
 
de duiters hebben te maken met het feit dat jouw nederlandse motorfiets aan de nederlandse wet moet voldoen. aangezien de nederlandse wet geen restricties kent mbt banden merk/type is de motorfiets dus gewoon 'legaal'. ook imitatie onderdelen mag je gewoon op je nederlandse motorfiets schroeven. de imitatie onderdelen moeten dan wel aan de nederlandse en europese wetten voldoen. iets in de trant van E-keur en CE-norm.
helaas is het niet zo eenvoudig. veroorzaak met je auto in de winter maar eens een ongeluk ( of raak erbij betrokken) terwijl je zonder winterbanden rijdt. Dikke kans dat je in de problemen raakt ................... Ik ken ook motorrijders die letterlijk de grens terug over gesmeten zijn wegens bv te luide uitlaten. (onder het motto terug of betalen).
vwb het bandenlijstje: het gaat hier over banden die toegelaten waren op het moment van introductie van de motor, vermoed ik. Voor recentere banden moet de producent telkens een aparte toelating aanvragen.
Normaal beschikt iedere bandenboer over de lijsten per merk van banden die aanbevolen ( B/NL) toegelaten (in D) zijn.
greetz
 

helaas is het niet zo eenvoudig. veroorzaak met je auto in de winter maar eens een ongeluk ( of raak erbij betrokken) terwijl je zonder winterbanden rijdt. Dikke kans dat je in de problemen raakt ................... Ik ken ook motorrijders die letterlijk de grens terug over gesmeten zijn wegens bv te luide uitlaten. (onder het motto terug of betalen).
vwb het bandenlijstje: het gaat hier over banden die toegelaten waren op het moment van introductie van de motor, vermoed ik. Voor recentere banden moet de producent telkens een aparte toelating aanvragen.
Normaal beschikt iedere bandenboer over de lijsten per merk van banden die aanbevolen ( B/NL) toegelaten (in D) zijn.
greetz
het grappige is dat de NL wetten veel gemeen heeft met D wetten. er zijn zelfs EU-wetten waar beide weer aan voldoen ect. dus die uitlaten die teluid zijn zijn dus ook te luid in NL. alleen is de NL politie erg lui/laks om er tegen op tetreden. voorts hebben wij geen APK voor motorfietsen dus kunnen de NL-er lekker op los kloten.

van die sneeuwbanden valt dan onder een andere bepaling die een beetje vergelijkbaar is met de verkeersregels. als NL-er moet je je gewoon aan de duitse verkeersregels houden en andersom ook.
 
Laatst bewerkt:
~
het grappige is dat de NL wetten veel gemeen heeft met D wetten. er zijn zelfs EU-wetten waar beide weer aan voldoen ect. dus die uitlaten die teluid zijn zijn dus ook te luid in NL. alleen is de NL politie erg lui/laks om er tegen op tetreden. voorts hebben wij geen APK voor motorfietsen dus kunnen de NL-er lekker op los kloten.

van die sneeuwbanden valt dan onder een andere bepaling die een beetje vergelijkbaar is met de verkeersregels. als NL-er moet je je gewoon aan de duitse verkeersregels houden en andersom ook.~


De sneeuwbanden vallen onder de wettelijke bepaling waar je voertuig onder bepaalde omstandigheden aan dient te voldoen. Best ingewikkeld allemaal. Als Nederlander in Belgie, met een Duitse echtgenote raakt een mens soms bijna het noorden kwijt. Enfin, mijn ervaring is dat wanneer je je min of meer normaal gedraagt en niet overdrijft de politie in de meeste landen best meevalt. Al vind ik dat de Nederlands politie er in de laatste 25 jaar niet op vooruit gegaan is, om het vriendelijk te stellen ,( pa was bij de Rijkspolitie) maar da's een ander item.

Om nog even op de Sprint terug te komen. ( want daar gaat het hier uiteindelijk toch over :P ) Ik heb de indruk dat mijn voorrem niet altijd even gelijkmatig pakt. Soms kan ik de remkracht heel gelijkmatig opbouwen. Soms reageert ie enorm bijterig en moet ik echt oppassen. iemand een idee????????
 
Waarschijnlijk dient het systeem opnieuw ontlucht te worden en of is er mogelijk sprake van vocht??

By the way. Lexe weet jij nog wat die gecoate remzuigers kosten? Heb zelf ook nog de 14 mm hoofdremcilinder maar wil ook af van dat sponsachtige gevoel. Heb jij ze zelf verwisseld ? Zoek nog een instructie. :} :}
 
Laatst bewerkt:
Om nog even op de Sprint terug te komen. ( want daar gaat het hier uiteindelijk toch over :P ) Ik heb de indruk dat mijn voorrem niet altijd even gelijkmatig pakt. Soms kan ik de remkracht heel gelijkmatig opbouwen. Soms reageert ie enorm bijterig en moet ik echt oppassen. iemand een idee????????

ik nu niet. misschien dat meer omschrijving verduidelijking geeft.


Waarschijnlijk dient het systeem opnieuw ontlucht te worden en of is er mogelijk sprake van vocht??

By the way. Lexe weet jij nog wat die gecoate remzuigers kosten? Heb zelf ook nog de 14 mm hoofdremcilinder maar wil ook af van dat sponsachtige gevoel. Heb jij ze zelf verwisseld ? Zoek nog een instructie. :} :}
gecoate remzuigers met afdichting rubbers (t2020465) € 71,69/set incl btw (je hebt 2 sets nodig)

voor de how to moet ik zoeken in de vorige topic.
lexe in "Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic" het is een beetje summier beschreven.
zie ook
lexe in "Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic"
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier die de vergelijkingstest van Tourenfahrer (11/2010) heeft liggen?

Gaat om de VFR 1200, K1300S tegen de Triumph Sprint GT. Er staat op youtube een teaser van die test, dat maakt me nieuwsgierig naar het artikel *D
 
Iemand hier die de vergelijkingstest van Tourenfahrer (11/2010) heeft liggen?

Gaat om de VFR 1200, K1300S tegen de Triumph Sprint GT. Er staat op youtube een teaser van die test, dat maakt me nieuwsgierig naar het artikel *D

er is wel
Triumph Sprint GT group test MCN

maar die staat ook vermeld in de OP

en ook meteen 2 andere filmpjes gevonden
MotoUSA 2011 Triumph Sprint GT Sport Touring Video
Cycle Canada takes Honda's VFR1200, Ducati's Multistrada 1200, Kawasaki's Concours 14 and Triumph's Sprint GT on a fall tour
 
Laatst bewerkt:
Is de ups up voorvork van een sprint ST 1050 vervangbaar voor een ups down van een triumph 675. Iemand hieromtrent iets gelezen? Heb het wel al gezien met een ups down voorvork van een Suzuki Hayabusa. Erg omslachtig.
 
Is de ups up voorvork van een sprint ST 1050 vervangbaar voor een ups down van een triumph 675. Iemand hieromtrent iets gelezen? Heb het wel al gezien met een ups down voorvork van een Suzuki Hayabusa. Erg omslachtig.

ik denk dat jij het moet gaan uitvinden.
 
Ik heb in England de twee relais besteld om de twee lampen tegelijk te laten branden.
Nu lees ik op verschillende sites ook iets van een "lus". :?
Heb ik twee relais en zo'n lus nodig om twee koplampen te laten branden, of is het "of of"???

Herman
 
Niet leuk om een openingspost te maken met alle de MF Sprint rijders? Mooi fotootje erbij enzo..?
 
Niet leuk om een openingspost te maken met alle de MF Sprint rijders? Mooi fotootje erbij enzo..?

dat zou wel leuk zijn....................................

alleen die is er niet en hoe krijgen we al die personen bij elkaar...............

3 juli is al lastig om er 10 bij elkaar tekrijgen................

zou natuurlijk ook leuk zijn om de 3 varianten naast elkaar op 1 foto te zetten.
 
Ja, dat is ook wel weer zo ;)

Misschien sowieso leuk om iedereen anders in de openingspost te vermelden? Gebruikersnaam met fotootje van eigen motor vind ik altijd wel leuk staan eigenlijk :)

3 juli organiseren jullie een toertocht o.i.d.? Misschien wel leuk voor mijn broer dan...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in England de twee relais besteld om de twee lampen tegelijk te laten branden.
Nu lees ik op verschillende sites ook iets van een "lus". :?
Heb ik twee relais en zo'n lus nodig om twee koplampen te laten branden, of is het "of of"???

Herman

Inmiddels gevonden dat de twee relais voldoende zijn. Voor ik de hele kuip er afsmijt..... waar bevindt zich de plaats waar ik die beide relais' moet insteken????

Remmen wordt beter, motor had de laatste 8 jaar blijkbaar zo weinig kilometers gedaan........
Maar veiligheid halve binnenkort toch maar rondom nieuwe remolie en blokjes.

greetz
herman
ps morgen eerste iets langere rit, ff familiebezoek bij Rotterdam. Eens zien hoe de Sprint bevalt bij langere snelwegrit.
 
Niet leuk om een openingspost te maken met alle de MF Sprint rijders? Mooi fotootje erbij enzo..?


Vind ik eigenlijk ook wel een goede. Iedereen heeft toch wel een foto van zijn stalen ros of eentje met zichzelf erop?
Nu is het alleen zo'n lijstje.
 


Inmiddels gevonden dat de twee relais voldoende zijn. Voor ik de hele kuip er afsmijt..... waar bevindt zich de plaats waar ik die beide relais' moet insteken????


Bij mij zat het relais er al in, maar volgens het haynes boek zit ie achter de rechterkuip aan het frame.

Succes ermee.
 
Ja, dat is ook wel weer zo ;)

Misschien sowieso leuk om iedereen anders in de openingspost te vermelden? Gebruikersnaam met fotootje van eigen motor vind ik altijd wel leuk staan eigenlijk :)
is een idee, alleen ben ik bang dat de OP 1 hele pagina lang wordt. misschien dan dat een beetje teveel van het goede.
3 juli organiseren jullie een toertocht o.i.d.? Misschien wel leuk voor mijn broer dan...
ja, 3 juli is er een toerrit in gedachte. dus, heeft jouw broer een sprint st/gt heeft kan ie mee (zou wel mooi zijn als ie M-F.nl 'lid' is.gewoon snel ff aanmelden en geen centje pijn)
 
is een idee, alleen ben ik bang dat de OP 1 hele pagina lang wordt. misschien dan dat een beetje teveel van het goede.

Het hoeven toch niet de grootste foto's te zijn? Dan kunnen er een paar naast elkaar staan. Ik weet niet of dat technisch haalbaar is hoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan