Project Honda Interceptor: Iemand nog goede tips?

jord83

MF'er
16 jul 2010
96
0
Dit jaar begin ik samen met een vriend aan een project: het ombouwen van een Honda Interceptor tot een echte mooie motor. Tijdens de zomer gaat zijn vriendin erop rijden, dus zal het klussen vooral kleine dingen betreffen. In de winter kan er groter onderhoud aan plaatsvinden.

Nu is natuurlijk de vraag: hebben jullie nog goede tips/trucs voor ons en natuurlijk ook aanwijzingen hoe dat te doen?

Een van de eerste dingen die gaan gebeuren is het eraf halen van de voorste kappen en de wijzerplaten. We zijn dus ook nog op zoek naar een mooie set wijzerplaten (zoiets als bij een Honda CB). Iemand nog iets liggen, of tips hoe dit makkelijk te installeren is?

full
 
tja een mooie motor is een erg groot begrip hoor , enig voorkeur voor iets ?

ombouwen naar een VFR750 nc30 lookalike ?
 
Ik vind hem zo ook wel mooi :)

denk alleen van de voorkant wat minder (verwacht een vierkante koplamp :X)

Succes!
 
Nou, we zaten meer te denken om er een strakke naked van te maken. Met bijvoorbeeld een stijlvolle ronde koplamp of zo'n moderne 'transformer'-achtige lamp die je op moderne fietsen ziet. Ook willen we de staart/kont van de motor misschien wat hoger zetten, maar ik heb vooralsnog even geen idee of dat makkelijk te doen is of dat er lassen aan te pas komt.
 
Gaafe motor!

Ik zou er inderdaad een naked bike van maken;
Kap eraf, andere cockpit. Misschien ander clip-on stuurtje voor een wat sportievere zithouding. Achterkant verhogen en een andere uitlaat (voor een mooier geluid).
Kleinere knipperlichten zou ook mooi zijn.

Daarna misschien iets met de achterbrug om bredere banden te kunnen monteren...

Ben benieuwd wat je er van maakt. wordt de ombouw een fotoverslag?
Ik ben ongeveer het zelfde van plan *D
 
Gaafe motor!

Ik zou er inderdaad een naked bike van maken;
Kap eraf, andere cockpit. Misschien ander clip-on stuurtje voor een wat sportievere zithouding. Achterkant verhogen en een andere uitlaat (voor een mooier geluid).
Kleinere knipperlichten zou ook mooi zijn.

Daarna misschien iets met de achterbrug om bredere banden te kunnen monteren...

Ben benieuwd wat je er van maakt. wordt de ombouw een fotoverslag?
Ik ben ongeveer het zelfde van plan *D

Dat snap ik. Je krijgt ze vaak niet verkocht, dus dan moet je er iets mee...
 
Niet ombouwen, gewoon motorrijden. :)

Voor de centen kun je beter benzine kopen. :)
 
Niet ombouwen, is echt zonde!
Is een klassieker in wording en de voorvader van de sportieve Honda's van vandaag!

Wat Smuiger al zegt, kom eens op het VF topic kijken!

ff posen met de grote broer van jouw fiets.

poser.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tja, je wilt het waarschijnlijk niet horen. Maar lekker origineel laten. Geeft meer voldoening om elk detail zoals die van de band afrolde hagelnieuw te krijgen. Dat is puur een persoonlijke mening. Maar ik zou een motorfiets pakken, waar er nog "genoeg" van zijn.

Dit is een klassieker in wording, of hij is het al.
 
Het is inderdaad zo dat hij origineel ook mooi is. We willen alleen kijken wat we eraan kunnen doen. Het ombouwen/klussen is namelijk een hobby. Daarom doen we ook kleine delen tegelijk en houden we hem rijdend en tegelijkertijd mooi.
 
Ombouwen kan heel mooi worden...

[afbeelding]

Kijk hier voor het hele bericht: http://www.motor-forum.nl/forum/view_message/18510680

Maar origineel is er helemaal niets mis mee:

[afbeelding]

Ombouwen tot iets moois is erg kostbaar. Tenzij je een straatbrik wilt...

Erg mooi is die geworden. We hebben hem trouwens gezien op de motorbeurs. Sterker nog, toen hebben we de eerste gedachten gehad om deze Honda ook te verbouwen. Dank dus voor de inspiratie! :}

Hoe heb je de kont zo hoog gekregen trouwens? Of lijkt dat gewoon zo door de kleur en hoek van de foto, want het zadel lijkt nog steeds horizontaal?
 
Laatst bewerkt:
ach anders kunnen jullie altijd Swamp nog als voorbeeld nemen..lol ;-)
 
Dat ziet er strak uit... Ik kan alleen geen knipperlichten ontdekken. Hoe heb je trouwens de achterkant zo hoog gekregen?
knippers hoeven niet van dat bouwjaar (1982) maar kan ik evt intergreren
achterkant lijkt hoger zonder achterkap dus je kijkt eigenlijk tegen mijn frame aan
 
Terug
Bovenaan Onderaan