Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic - deel 2

Hey,

Ik ben niet erg thuis in de kunst van het zelf onderhoud maar ben me een beetje aan het inlezen, olie vervangen mag geen probleem zijn, en een ketting & tandwielen verwisselen zie ik ook niet als een obstakel.
Waar ik maar niet achterkom is of de koppelingsplaten droog of nat zijn. En mocht ik ze vervangen waar moet ik op letten?

Ik heb mijn bijbel (haynes) bij de hand, maar hoop dat iemand nog goede sites weet met duidelijke instructies.

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Ik ben nier erg thuis in de kunst van het zelf onderhoud maar ben me een beetje aan het inlezen, olie vervangen mag geen probleem zijn, en een ketting & tandwielen verwisselen zie ik ook niet als een obstakel.
Waar ik maar niet achterkom is of de koppelingsplaten droog of nat zijn. En mocht ik ze vervangen waar moet ik op letten?

Ik heb mijn bijbel (haynes) bij de hand, maar hoop dat iemand nog goede sites weet met duidelijke instructies.

Alvast bedankt

de koppeling is nat.
lees het boek/hoofdstuk goed door (goede voorbereiding)
bij het vervangen moet je goed gereedschap hebben.
moment sleutel is wel handig, zeker als je niet veel ervaring hebt met bouten vast zetten.
1x nieuwe pakking carterdeksel.
mogelijk dat olie aftappen niet noodzakelijk is als je de motor op de zijstandaard laat staan.
ga rustig te werk, haastige spoed is zelden goed.
tip: zet de motor in de eerste versnelling, blijft de boel makkelijker geblokkeerd staan.
tip: leg alles op volgorde netjes op een doek.

en als je denkt dat het te moelijk is, laat het dan aan een prof over. voordat je meer kapot maakt dan je lief is.
 
Bedankt, ik heb wel het geluk dat mijn schoonvader heel erg handig is met dit soort zaken. Ik kan veel bij hem afkijken. Ik ga ook een keer een dag met hem aan de motor klussen.

Het haynesboek is superhandig, enige nadeel vind ik, is dat het in het engels is. Nu spreek/lees ik goed engels maar zo'n boek in het nederlands zou ik superhandig vinden.
 
Bedankt, ik heb wel het geluk dat mijn schoonvader heel erg handig is met dit soort zaken. Ik kan veel bij hem afkijken. Ik ga ook een keer een dag met hem aan de motor klussen.

Het haynesboek is superhandig, enige nadeel vind ik, is dat het in het engels is. Nu spreek/lees ik goed engels maar zo'n boek in het nederlands zou ik superhandig vinden.

tja, dat technisch engels is toch ff andere koek. maar een paar keer goed lezen verhelderd een hoop.
 
Hmmm, niet zo goed nieuws vandaag wat betreft de tourrit.
Mijn zus is 3 weken geleden bevallen en nou gaan ze haar 3 juli dopen in de kerk.
Dus helaas kan ik niet bij de tourrit zijn. Erg balen.......
 
Hmmm, niet zo goed nieuws vandaag wat betreft de tourrit.
Mijn zus is 3 weken geleden bevallen en nou gaan ze haar 3 juli dopen in de kerk.
Dus helaas kan ik niet bij de tourrit zijn. Erg balen.......
dan een andere dag aanwijzen?!
 
Ik moet over niet al te lange tijd een 20.000 km beurt laten uitvoeren. (o.a. kleppen stellen) Bij welke motorzaak kan ik volgens jullie het best terecht? Ben woonachtig in Limburg en zou naar Triumph dealer, Motorcentre Venlo kunnen gaan, maar daar heb ik niet zo'n goede berichten over gehoord.
 
Ik moet over niet al te lange tijd een 20.000 km beurt laten uitvoeren. (o.a. kleppen stellen) Bij welke motorzaak kan ik volgens jullie het best terecht? Ben woonachtig in Limburg en zou naar Triumph dealer, Motorcentre Venlo kunnen gaan, maar daar heb ik niet zo'n goede berichten over gehoord.
indien er ECHT klepspeling MOET gecorrigeerd worden dan dient een triumph dealer de voorkeur. het is een bewerkelijke klus.
alleen zal het waarschijnlijk alleen bij speling controleren blijven.
 
indien er ECHT klepspeling MOET gecorrigeerd worden dan dient een triumph dealer de voorkeur. het is een bewerkelijke klus.
alleen zal het waarschijnlijk alleen bij speling controleren blijven.

Niemand goede ervaringen in het zuiden met motorgarages; al dan niet Triumph dealers?
Hoe weet ik dat ik niet bezeikt wordt vwb de kleppen en al dan niet stellen.
 
Niemand goede ervaringen in het zuiden met motorgarages; al dan niet Triumph dealers?
Hoe weet ik dat ik niet bezeikt wordt vwb de kleppen en al dan niet stellen.

Hoe zuiden is "zuiden".
bedoel je zuid Nederland, of Belgistan?? :+

BMC in Assenede bij Gent heeft een goede naam en heeft op mij bij eerste kennismaking een goede indruk gemaakt.

greetz
 
Laatst bewerkt:
24 juli wel, 31 juli niet (storingdienst,again).






zullen we maar alvast voor volgende jaar ook een datum vast leggen :+ -O- :X

Inderdaad ja. Lastig om datum te plannen.

Nou, 24 juli dan..... Dan is scuba ook weer terug van camping???
Wie gaan er mee!!!

*GoldSmittie
*Lexe
*
*
 


Hoe zuiden is "zuiden".
bedoel je zuid Nederland, of Belgistan?? :+

BMC in Assenede bij Gent heeft een goede naam en heeft op mij bij eerste kennismaking een goede indruk gemaakt.

greetz


In de buurt van Maastricht. Dus Gent niet echt aantrekkelijk.
Iemand anders nog ? Scheelt het nog vwb prijs mbt België of Nederland
 
Terug
Bovenaan Onderaan