opvouwbare motortransporter

Status
Niet open voor verdere reacties.
zoals ik het nu begrijp:

je kan deze aanhanger met rijbewijs B gebruiken als je auto tussen die minimaal 1201 maximaal (3500-1200=)2300 kilo is.. en bij een auto die zwaarder of lichter dan dat is, heb je BE nodig

(toegestaan maximumu aanhanger mag niet zwaarder zijn dan auto, anders BE)
(en maximaal 3500 kilo)
 
Laatst bewerkt:
zoals ik het nu begrijp:

je kan deze aanhanger met rijbewijs B gebruiken als je auto tussen de 1201 en 1299 kilo is.. en bij een auto die zwaarder of lichter dan dat is, heb je BE nodig

(aanhanger mag niet zwaarder zijn dan auto, anders BE)
(en maximaal 3500 kilo)

Dit klopt als een bus, alleen zijn we het nog niet eens over dat plaatje. daar zegt de rdw ook niks over.
 
Dit klopt als een bus, alleen zijn we het nog niet eens over dat plaatje. daar zegt de rdw ook niks over.
Typeplaatje en chassisnummer
Aanhangwagens en caravans die meer wegen dan 750 kg moeten zijn voorzien van een typeplaatje. Dit zit meestal op de zijkant of voorkant maar nooit op het koppelingshuis.
Verder dient de aanhanger of caravan voorzien te zijn van een ingeslagen chassisnummer op een vast onderdeel van het voertuig. (=kenteken aanhanger)
 
Laatst bewerkt:
Heren........ op deze aanhanger kan maar 1 motor geplaatst worden.

1 normale wegmotor

Misschien 2 crossers :?

Het toelaatbare gezamelijk gewicht mag niet meer dan 1200kg wezen.

Dat red ik niet eens als ik er een Goldwing 1800 of iets dergelijks groots op zet.

Ik ben er nog nooit mee aangehouden

Ik haak hem dan ook achter een bus die 1600 kilo weegt.

en ik heb RBW ABE.

Er zit een typeplaatje op de trekstang en er is geen registratienummer ingeslagen.

Aanhanger zelf weegt veel minder dan 750 kg

Ding heeft dus geen kenteken nodig

Maar bedankt voor de kickjes *O*

iemand nog belang bij een aanhanger? O-)

http://link.marktplaats.nl/152370893
 
Laatst bewerkt:
...Aanhangwagens > 750 kg
Aanhangwagens met een toegestane maximum massa van meer dan 750 kg moeten een gele kentekenplaat met eurologo voeren. Deze kentekenplaat heeft een gele achtergrond, zwarte letters en een lichtblauwe zijbalk met de letters NL aan de linkerkant. Dit type kentekenplaat wordt gecontroleerd afgegeven en ingenomen.

ik snap het eindelijk :( maar wordt wel gek van die regeltjes


succes met de verkoop !!
 
Laatst bewerkt:
Is het niet zo dat er boven 750 kg een kenteken bij moet en beneden 750 kg een registratiebewijs? En dat er op dat registratiebewijs een nummer moet staan die of ingeslagen is, dan wel op het typeplaatje moet staan? En dat er op het registratiebewijs ook het gewicht en maximaal toelaatbare massa moet staan? Dus dat je er wettelijk niet bent met het verwijderen van het plaatje?.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan