Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic - deel 2

In de buurt van Maastricht. Dus Gent niet echt aantrekkelijk.
Iemand anders nog ? Scheelt het nog vwb prijs mbt België of Nederland

Onderhoud weet ik niet, uit ervaring weet ik dat stukken en motoren in België goedkoper zijn.
Banden weet ik niet.
We kunnen wel eens vergelijken. Ik heb twee weken geleden voor een Battlax BT 020 achter 150 euries betaald, geplaatst.
Wie heef recente Nederlandse prijzen??
 
Niemand goede ervaringen in het zuiden met motorgarages; al dan niet Triumph dealers?
Hoe weet ik dat ik niet bezeikt wordt vwb de kleppen en al dan niet stellen.

Hallo,

Ik heb tot nu toe goede ervaringen met Motorshop Limburg NV in 3990 PEER,
Aardige, serieuze lui, officieel Triumph-dealer en op ca. 20 km vanuit Midden-Limburg.
 
Wie weet of de topkoffer met grondplaat van een Tiger (2010) op een Sprint ST (2008) past?

andersom in ieder geval niet ivm de nodige uitlaatuitsparing voor bij de tiger

gaat niet om de zijkoffers. die zijn niet gelijk.
de topkoffer is volgens mij wel gelijk. weet alleen niet zeker.

ff de spareparts geraadpleegd.............

tiger 1050

PFKL1186597 RACK. CAST. COATED
PFKL1186487 RACK. SLIDING CARRIAGE
PFKL1186489 SLIDE PLATE. SLIDING CARRIAGE


Sprint st 1050

PFKL1186597 RACK. CAST. COATED
PFKL1186487 RACK. SLIDING CARRIAGE
PFKL1186489 SLIDE PLATE. SLIDING CARRIAGE

deze 3 onderdelen van de topkoffer houder zijn gelijk.
 
Laatst bewerkt:
Hi iedereen,

Als nieuwe bezitter van een Sprint (sinds afgelopen zaterdag) vroeg ik me af of het onderhoud aan een Sprint redelijk zelf te doen is? Ik heb hiervoor een Kawasaki GPZ 500S gehad en daar kon ik vrijwel alles zelf. Is dat bij een Triumpg Sprint 955I uit 2003 ook nog redelijk zelf te doen?
Als eerste moet/wil ik de ketting spannen. Ik heb de manual en als ik die goed begrijp moet ik de moer los draaien die bij het achterwiel zit en dan met een stukje (meegeleverd) gereedschap de ketting spannen. Klpt dit (is wel erg eenvoudig)

alvast bedankt

Groet
Stefan
 
Helemaal vergeten dit filmpje van mijn broer hier te posten:


Kunnen de geïnteresseerden luisteren hoe een Trident exhaust klinkt onder een Sprint ST 1050.
 
Hi iedereen,

Als nieuwe bezitter van een Sprint (sinds afgelopen zaterdag) vroeg ik me af of het onderhoud aan een Sprint redelijk zelf te doen is? Ik heb hiervoor een Kawasaki GPZ 500S gehad en daar kon ik vrijwel alles zelf. Is dat bij een Triumpg Sprint 955I uit 2003 ook nog redelijk zelf te doen?
Als eerste moet/wil ik de ketting spannen. Ik heb de manual en als ik die goed begrijp moet ik de moer los draaien die bij het achterwiel zit en dan met een stukje (meegeleverd) gereedschap de ketting spannen. Klpt dit (is wel erg eenvoudig)

alvast bedankt

Groet
Stefan

Wilkommen!!
Volgens mij klopt dit wel ja. Ik ben absoluut geen techneut, maar ketting spannen kan IK zelfs... :P Idd, met bijgeleverde sleutel aanspannen en klaar is Kees...

Wel ff fotootje posten natuurlijk.....
 
Inderdaad ja. Lastig om datum te plannen.

Nou, 24 juli dan..... Dan is scuba ook weer terug van camping???
Wie gaan er mee!!!

*GoldSmittie
*Lexe
*
*
Ik zal ook maar eens reageren. Als ik jullie was zou ik de datum niet te veel van mij af laten hangen. De harde waarheid is dat ik rondjes met groepjes in Nederland altijd maar matig interessant vind waardoor ik vaak op het laatste moment afhaak. Ik zou het vervelend vinden als jullie in allerlei bochten gaan liggen en ik uiteindelijk toch niet mee ga. Al lijkt het me wel gezellig om de Sprint rijders een IRL te begroeten.

Wat ik dit jaar nog wel ga doen nu ik alle MF weekends niet mee kan is een eendaagse trip naar de Eiffel: 's morgens 5:00 weg naar Monschau, aankomst plm 9:00. Daar ontbijten en dan tegen 10 uur een rondje van 300 a 400 km in de Eiffel. Ik stel me voor dat je daar rond 18:00 mee klaar bent. Dan een hapje eten en naar huis (23:00)

Ik doe dat rustig alleen, maar als er meer geinteresserden zijn dan kan dat altijd natuurlijk ...
 
Hi iedereen,

Als nieuwe bezitter van een Sprint (sinds afgelopen zaterdag) vroeg ik me af of het onderhoud aan een Sprint redelijk zelf te doen is? Ik heb hiervoor een Kawasaki GPZ 500S gehad en daar kon ik vrijwel alles zelf. Is dat bij een Triumpg Sprint 955I uit 2003 ook nog redelijk zelf te doen?
Als eerste moet/wil ik de ketting spannen. Ik heb de manual en als ik die goed begrijp moet ik de moer los draaien die bij het achterwiel zit en dan met een stukje (meegeleverd) gereedschap de ketting spannen. Klpt dit (is wel erg eenvoudig)

alvast bedankt

Groet
Stefan

welkom.
kettingstellen is idd zo simpel, mits het excentrisch gedeelte niet vast gekoekt zit in achterbrugdeel.
wil nog wel eens voorkomen.

het meeste werk van het onderhoud zit in het klepspeling afstellen (indien de speling niet correct is). bij de 955 is het iets minder werk als de 1050. er is speciaal gereedschap om de klep in tedrukken om zo het stelplaatje te kunnen wisselen.


stefanj is toegevoegt aan de lijst M-F leden met een Sprint ST
wil alleen nog de kleur sprint st weten.




Helemaal vergeten dit filmpje van mijn broer hier te posten:


Kunnen de geïnteresseerden luisteren hoe een Trident exhaust klinkt onder een Sprint ST 1050.
klinkt en ziet er goed uit.




Wat ik dit jaar nog wel ga doen nu ik alle MF weekends niet mee kan is een eendaagse trip naar de Eiffel: 's morgens 5:00 weg naar Monschau, aankomst plm 9:00. Daar ontbijten en dan tegen 10 uur een rondje van 300 a 400 km in de Eiffel. Ik stel me voor dat je daar rond 18:00 mee klaar bent. Dan een hapje eten en naar huis (23:00)

Ik doe dat rustig alleen, ...

als ik dat doe dan stapval ik eind van de avond van de motor. als ik nog heel huids thuis kom. en dan doe jij het nog 'rustig alleen'.
300 á 400km in de Eiffel is zeer stevig door rijden zonder rustig op een terras te zitten.
 
Laatst bewerkt:
Hi Lexe,

Mijn Sprint 955I is Caspian Blue :) .
Zodra ik een foto heb zal ik hem erbij plakken.

Het rijden verschilt enorm met mijn oude GPZ 500S die ik had. Vooral op dagen zoals vandaag en afgelopen zaterdag ,met al die wind, blijft de Sprint als een blok op de weg liggen. Zelfs het verbruik is redelijk tot goed. mijn eerste volle tank met een verbruik van 1:18. Kan dat nog beter of is dit een normaal verbruik. Ik rij ongeveer 120-130 gemiddeld.

Ik ga van het weekend even naar mjin ketting kijken.

Groet Stefan
 
Hi Lexe,

Mijn Sprint 955I is Caspian Blue :) .
Zodra ik een foto heb zal ik hem erbij plakken.

Het rijden verschilt enorm met mijn oude GPZ 500S die ik had. Vooral op dagen zoals vandaag en afgelopen zaterdag ,met al die wind, blijft de Sprint als een blok op de weg liggen. Zelfs het verbruik is redelijk tot goed. mijn eerste volle tank met een verbruik van 1:18. Kan dat nog beter of is dit een normaal verbruik. Ik rij ongeveer 120-130 gemiddeld.

Ik ga van het weekend even naar mjin ketting kijken.

Groet Stefan

1:18 is redelijk normaal tot zeer goed.
 
als ik dat doe dan stapval ik eind van de avond van de motor. als ik nog heel huids thuis kom. en dan doe jij het nog 'rustig alleen'.
300 á 400km in de Eiffel is zeer stevig door rijden zonder rustig op een terras te zitten.
:) Dat 'rustig alleen' bedoelt te zeggen dat ik niet per se iemand mee hoef te hebben, niet dat ik dat wel ff alleen doe. Ik neem ook een creditcard en tandpasta mee voor als ik het toch verstandiger vind om in een hotel te kruipen.

Dit is gewoon zo'n dingetje waar ik anderen over hoor praten en dat ik zelf ook nog eens wil doen.

Er zit trouwens zat ruimte in de planning. Voorbeeld: rit naar Monschau is volgens Google Maps 3 uur, dus dat kan 's morgens om 5 uur nog wat sneller. Toch reken ik daar vier uur voor.
 
Ik zal ook maar eens reageren. Als ik jullie was zou ik de datum niet te veel van mij af laten hangen. De harde waarheid is dat ik rondjes met groepjes in Nederland altijd maar matig interessant vind waardoor ik vaak op het laatste moment afhaak. Ik zou het vervelend vinden als jullie in allerlei bochten gaan liggen en ik uiteindelijk toch niet mee ga. Al lijkt het me wel gezellig om de Sprint rijders een IRL te begroeten.

...

Nee hoor, we laten het niet te veel van iemand af hangen. Maar aangezien het zo vreselijk moeilijk is om een tourritje te organiseren met allemaal Sprintrijders, proberen we toch zo veel mogelijk rekening te houden met anderen.
Voor mij geldt dat ik het leuk vind om met andere sprint rijders te rijden en even de gezichten bij de namen te zien. De tourrit op zich maakt mij niet zo veel uit.
 
mijn ervaring: heb voor een BT23 en achter een BT21 gemonteerd. Ik kan niet anders zeggen dan dat het goed stuurd. Heb zojuist 3500km mee door Europa gestuurd en het voelde prima.
Vorige set was en Perilli Diablo Rosso, echt geweldig alleen heb ik er nog geen 4000km mee gereden dus vandaar de BT keuze.
 
Ik ben aan het kijken naar een sprint st 955i. Een mooi exemplaar heeft meer dan 60.000 km op de teller staan. Wat kan ik verwachten aan pijnpunten bij zo'n km stand? Hoe bullet proof zijn de blokken enzovoorts?
 
Half april had ik het idee om voor mijn sprint, de BK 350 en de in opbouw zijnde cafe racer en mijn gereedschap een extra blokhutje neer te zetten.
Overal vind je reclame van AZALP, dus ik denk: daar bestellen, 4 tot 6 weken levertijd, kan ik nog mooi voor de vakantie zetten.
Vergeet het maar. Op hun website stond zelfs een tijdje "levertijd 1 a 2 weken", in theorie heb ik nog altijd niets ( na 8 weken) en krijg ik alleen loze beloften wanneer ik zelf navraag, maar van hun kant is er alleen een groot stilzwijgen.

Zijn hier nog mensen met zulke beroerde ervaringen met AZALP, of heb ik gewoon pech?


greetz
Herman

ps het volledige verslag/wedervaren van de opbouw van de Cafe verschijnt in de loop van dit/volgend jaar waarschijnlijk in "auto motor klassiek". Mijn vorige restauratieproject hebben zij ook opgenomen. Het wedervaren met Azalp zal ik daar ook documenteren............... :(
 
Hi Iedereen,

Afgelopen zondag even mijn ketting gespannnen en dat was inderdaad kinderlijk eenvoudig :).
Ik heb nog een vraagje over de banden spanning. met welke bandenspanning rijden jullie? De vorige eigenaar had de banden op voor 2,2 en achter op 2,5 gezet. Ik heb ze vanmorgen opgepompt tot 2,5 en 3,0.

Groet
Stefan
 
Hi Iedereen,

Afgelopen zondag even mijn ketting gespannnen en dat was inderdaad kinderlijk eenvoudig :).
Ik heb nog een vraagje over de banden spanning. met welke bandenspanning rijden jullie? De vorige eigenaar had de banden op voor 2,2 en achter op 2,5 gezet. Ik heb ze vanmorgen opgepompt tot 2,5 en 3,0.

Groet
Stefan
waarom op 2,5 en 3,0 ?

[me="Ted"]heeft ze op 2.5 en 2.9 staan, met koffers op vakantie, dan achter op 3.1[/me]
 
Laatst bewerkt:
Hi Iedereen,

Afgelopen zondag even mijn ketting gespannnen en dat was inderdaad kinderlijk eenvoudig :).
Ik heb nog een vraagje over de banden spanning. met welke bandenspanning rijden jullie? De vorige eigenaar had de banden op voor 2,2 en achter op 2,5 gezet. Ik heb ze vanmorgen opgepompt tot 2,5 en 3,0.

Groet
Stefan

welke banden zitten er onder en wat geeft de banden fabrikant aan wat de banden spanning dient te zijn. wat het triumph boekje zegt geldt alleen voor de standaard gemonteerde banden.
 
Hallo allen,

1e vraag:
Ik heb een onbalans in mijn triumph sprint st 1050 (bwjr 2005) bij snelheden vanaf 160 km/u.
Het stuur trilt dan erg. Zelf denk ik dat het met de trillende spiegels te maken heeft.
Herkent iemand dit ? Wat kan het anders zijn ?
Lagere snelheden geen last.

2e vraag:
Triumph Sprint ST 1050 staat bekend om het slechte starten mn wanneer de motor nog koud is.
Vanochtend kreeg ik hem nauwelijks gestart, waarbij ik de accu bijna had leeg getrokken.
Iemand een oplossing ? Onlangs nieuwe mapping gekregen ivm bekende startproblemen echter zonder bevredigend resultaat. Is een zwaardere accu een optie. Iemand ervaring ?


Hallo Allemaal,

Probleem tav de onbalans is opgelost. Bleek toch te maken te hebben met de voorband. Eerst wiel laten uitlijnen. Bleek dat er 30 gram bijgeplakt moest worden. (er zat al 15 gr op) Twijfels bestonden er al tav het loopvlak van de band. Leek gekubt. Aangezien de band uiteindelijk toch ver versleten bleek een nieuwe laten monteren (MPP). Problemen van onbalans / fors trillen bij hoge snelheden en remmen volledig opgelost!! :} :}
Kan nu weer wat meer zien in de spiegels.
 
Hallo allemaal,

Even voorstellen, mijn naam is Ed en ben woonachtig in Lisse.
Ik volg dit topic al enige tijd met veel plezier!
Ben als her-opstapper in juli 2009 weer op de motor (een triumph natuurlijk!!!) geklommen vanwege veranderering van werkgever.

Nadat ik het besluit had genomen om weer op 2 wielen te gaan rijden en wat rond gekeken te hebben had ik de keuze laten vallen op een occasion Triumph Tiger 1050. bij Kat Motoren in Noordwijkerhout.
Helaas stonden er naast de Tiger ook heel wat andere motoren waaronder de Sprint 1050 St en begon ik te twijfelen tussen deze twee.

Om een lang verhaal kort te maken, het is toen een Sprint geworden waar ik de eerste eigenaar van ben geworden. Bij deze een pic.

IMAG0011.jpg


Gelijk de volgende items laten monteren: Verwarmde handvatten, Datatool S4 alarm, hugger (heel vreemd dat die er niet standaard op zit). Later via marktplaats een gelzadel.

Momenteel staat de teller op 29500km waarbij ik kan melden dat hij mij nog nooit heeft laten staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan