XTZ 750 Super Ténéré - Deel 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Motor is net verkocht ! aan een liefhebber van de XTZ club ! (dus goed terecht gekomen)

Groeten en succes met jullie forum !! Eric
full
 
Enkel wilde ik ook rondom remblokjes vervangen, en zowel achter als linksvoor draait een van de binnen zeskanten van de remblokjes-borg-bouten dol :(
Weet niet zo goed wat nu te doen, iemand ideëen?
In de imal zetten, in laten trekken, torx erin proberen te slaan zonder schade aan de klauw te maken.
Vervolgens los proberen te draaien.
Lukt dat (na tig keer imal) nog niet dan heb ik nog wel een andere oplossing die wel werkt maar zeker geen schoonheidsprijs in de wacht sleept..
Namelijk het uitboren van de inbus met een boortje 6mm (net zo dik als die pen is.
Vervolgens een moerbout erdoor als vervanging van de normale pennen.
Gaat net met de uitstekende moeren.
Heb d`r eventueel wel een pica van.
Zat zo op mijn fiets......dus niet uit eigen ontwerp.

Een andere remklauw kan altijd nog.
 
Enkel wilde ik ook rondom remblokjes vervangen, en zowel achter als linksvoor draait een van de binnen zeskanten van de remblokjes-borg-bouten dol :(
Weet niet zo goed wat nu te doen, iemand ideëen?

Gebeurde mij ook. Ik heb idd ook uitgeboord met een kobaltboortje (veel harder dan standaard) en een nieuwe glijstift besteld. Kost € 8,- Dat zijn dus de kosten niet en voorlopig kan ik weer vooruit. Pas op met uitboren dat je het schroefdraad niet raakt.

sterkte
 
Gebeurde mij ook. Ik heb idd ook uitgeboord met een kobaltboortje (veel harder dan standaard) en een nieuwe glijstift besteld. Kost € 8,- Dat zijn dus de kosten niet en voorlopig kan ik weer vooruit. Pas op met uitboren dat je het schroefdraad niet raakt.

sterkte

Ok, en met uitboren boor je gewoon met +- de kerndiameter van de glijstift en dan peuter je de achtergebleven draad er uit ofzo?
Allemaal weer bedankt voor de tips trouwens. Ik heb al een andere set klauwen (100,- voor twee) op het oog, maar ik denk dat ik die nog maar even on hold zet...
 
Laatst bewerkt:
Ok, en met uitboren boor je gewoon met +- de kerndiameter van de glijstift en dan peuter je de achtergebleven draad er uit ofzo?
Allemaal weer bedankt voor de tips trouwens. Ik heb al een andere set klauwen (100,- voor twee) op het oog, maar ik denk dat ik die nog maar even on hold zet...


klopt. Ik heb het laten doen bij de dealert, maar ik heb er wel opgekeken. Kostte me 30,- arbeidsloon, maar dat vond ik deze keer de ervaring wel waard.
 
Kymco Super 9 en Suzuki DR 800 Big zouden dezelfde klauwen moeten zijn, maar verifieer het eerst even voordat je tot aanschaf overgaat. PS. Er zouden veel meer machines moeten zijn met deze klauwen; weet iemand welke nog meer?
 
t is in t duits maar "gouden info"
met dank aan Jenik van het Tjechische forum:




Gabelbrücken:

Die obere und untere Gabelbrücke der XTZ 660 4MY ist baugleich zur 3LD.
Die Gleitrohre der XTZ 660 sind identisch mit denen der ST, allerdings 5mm kürzer.
Die Reparatursätze für die Handpumpe\Masterzylinder vorne einer XTZ 750 passen unter anderem von:

Yamaha: FZR 250R (3LN), Bauj 90 - 93
TZR 250, Bauj 88
XJ 1100J Bauj 82
XJ 650 G\H\J\K Bauj 80 - 83
XJ 650 LH Bauj 81
XS 1100L Bauj 81
XTZ 660 Bauj 91 - 95
XTZ 750 Bauj 89 - 97
XV 535 Bauj 87 - 00
XV 535S bauj 94 - 97
XV 535SE Bauj 88
XV 750H\J\K Bauj 81 - 83
XV 750M Bauj 83
XV 750SE Bauj 82

Kupplungszug:
- Yamaha XT 600 3TB ab '96: 12 cm länger.
Wo?: Yamaha OEM: Teilenr.4PT-26335-00 ca. 30,- Euro
- Yamaha XTZ 660, ca. 15-20 cm länger.


Dichtsatz Benzinhahn:

- Dichtsatz XT 600 passt

Zylinderkopf

XTZ 750 (3LD, 3WM), TDM 850 (3VD) und TRX (4UN): ohne Änderungen austauschbar.
TDM 850 (4TX) und TRX(4UN): passt, aber Nockenwellen müssen aus 3LD oder 3VD verwendet werden.

Thermostat

Fühler und Gehäuse von der XTZ 660 ab Model 3YF passen

Bremssattel hinten:

- Triumph Sprint RS/ST 955i: passt samt Adapter und Belägen-absolut Baugleich

- Kymco, diverse Roller:
Herstellernummer:45200-KEBE-900-N1A
Artikelnummer: MS9543
Bezeichnung: Bremssattel schwarz vorn kpl.
Derzeitiger Preis (06.2010) 190,38 incl. MwSt.
Bis auf Entlüftung, Aufschrift (KYMCO) und Adapter (kann vom orig. übernommen werden) gleich.
Passt aber problemlos.


Bremsbeläge hinten von Lucas (MCB 604 LF):

MUZ 125 99-
Muz RT 125 00-
Triumph 750 91-
Triumph 900 91-93
Triumph 900 93-98
Triumph Sprint RS / ST 995i
Triumph 1200 91-
Cagiva 600 96-
Suzuki DR 800 96-99

Bremse vorn für XTZ 750

Manschetten der Gleitstifte vorn:
Honda VT600, PC 21:
die langen 45132-166-016
die kurzen 45133-MA3-006
Wo?: Honda OEM: ca. 14,- Euro für 2 lange + 2 kurze

Suzuki DR Big:
Teilenummern: 59303-14500 und 59386-13A00
Wo?: Suzuki OEM

Reparatursatz Sattelkolben:
717.00.87 CPK-108, 28,48 € VK brutto
Wo?: Bei Fa. Matthies (www.matthies.de):

Reparatursatz Sattel vorn:
Teilenummern: 59303-14500 und 59386-13A00
Wo?: Bei Fa. Matthies (www.matthies.de):

Bremssättel vorn:
Triumph Tiger (T 400, 1993-1998)

Bremsbeläge Vorn (MCB 615 / 582)
MCB 582 von Lucas:
Cagiva 500 99-01
Hyosung GV 125 00-
Hyosung GV 250 00-
Kawasaki KDX 200 90-93
MUZ 125 99-
Suzuki TS 125 90-
Suzuki TS 200 89-
Suzuki DR 250 89-94
Suzuki DR 350 90-97
Triumph 750 91-
Triumph 900 91-93
Triumph 900 93-98
Triumph 1200 91-92
Triumph 955 96-
Triumph 800 01-
Yamaha TT 350 95-

MCB 615 von Lucas
Suzuki DR 800 91-96
Cagiva 500 99-01
Cagiva 1000 00-
Cagiva 900 90-92
Cagiva 900 97-
Honda NSR 50 93-
Triumph 750 91-
Triumph 900 91-93
Triumph 900 93-98
Triumph 1200 91-
Yamaha TZR 80 92-

Der Lenkkopflagersatz für XTZ 750 passt auch von der:

Honda CB 750 KZ
Honda 900 FZ
Honda CBX 1000
Yamaha FZ\FZR\YZF\FZS\FZX 400 - 1000
Yamaha FJ\XJR 1100 - 1300
Yamaha XT\XTZ 350\550\600\660\750
Yamaha XV\XVS\XS\XJ 600 - 1600
Suzuki VS\VL\LS 650 - 1500
Suzuki RF 600 - 900
Suzuki GS\GSX\GSX-R\GN 400 - 1100
Suzuki DR\GN 250 - 650
Suzuki SV 650
Suzuki TU 250
Suzuki RG\RGV 250 – 500

Regler
- XTZ/TDM/TRX untereinander austauschbar
- Yamaha TR 1

CDI
XTZ-TDM 3VD untereinander austauschbar, aber leicht geänderte Verstellkurven
die TDM 3VD-CDI vermindert leicht das Lastwechselrucken

Scheinwerfer
Doppelscheinwerfer:
passt auch von der XTZ 660 ab Model 4MY oder TDR125
Jeník
admin Yamaha Supertenere - vítejte
 
Laatst bewerkt:
Hmmmm, m'n achterrem liep aan na het plaatsen van nieuwe blokken; nu zie ik dat het gedeelte wat uitschuift, behoorlijk beschadigt is. Heeft iemand nog zoiets los liggen? Oh ja, een achterschijf in een beetje redelijke staat wordt ook nog gezocht! Alvast bedankt!

full
 
Laatst bewerkt:
Hmmmm, m'n achterrem liep aan na het plaatsen van nieuwe blokken; nu zie ik dat het gedeelte wat uitschuift, behoorlijk beschadigt is. Heeft iemand nog zoiets los liggen? Oh ja, een achterschijf in een beetje redelijke staat wordt ook nog gezocht! Alvast bedankt!

[afbeelding]
Dat wat er beschadigd/ingesleten is hoort toch niet uit te schuiven?
 
Hmmmm, m'n achterrem liep aan na het plaatsen van nieuwe blokken; nu zie ik dat het gedeelte wat uitschuift, behoorlijk beschadigt is. Heeft iemand nog zoiets los liggen? Oh ja, een achterschijf in een beetje redelijke staat wordt ook nog gezocht! Alvast bedankt!

[afbeelding]

Beetje vage foto, volgens mij bedoelt hij de remcylinders.
Kedo heeft die cylindertjes ook nieuw. Gelijk een revisiesetje erbij en je hebt weer een leuke zaterdag ;).
Volens mij is dat slimmer dan een tweedehands cylindertje erin proppen.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is de (is het een ankerplaat?) bij het rode pijltje behoorlijk ingesleten.
Zou allereerst zorgen dat dat niet meer mogelijk is.
Enige wat mag verschuiven is de remklauw zelf.
Achterremjannenjoep.jpg




Inderdaad een zeer handig lijstje van dutchdude die m.i. zeker niet mag ontbreken in de o.p.
 
Laatst bewerkt:
Beetje vage foto, volgens mij bedoelt hij de remcylinders.
Kedo heeft die cylindertjes ook nieuw. Gelijk een revisiesetje erbij en je hebt weer een leuke zaterdag ;).
Volens mij is dat slimmer dan een tweedehands cylindertje erin proppen.

Neen, bedoel idd de ankerplaat. De plaat schuift ook niet uit, maar is op de schijf ingesleten; moet deze week eens kijken hoe dat nou mogelijk is (vandaar de vraag ook of iemand dat nog ergens heeft slingeren...).Moet trouwens ook een ander fototoestel aanschaffen, want zo wordt het wel heel vaag.
 
Laatst bewerkt:
Neen, bedoel idd de ankerplaat. De plaat schuift ook niet uit, maar is op de schijf ingesleten; moet deze week eens kijken hoe dat nou mogelijk is (vandaar de vraag ook of iemand dat nog ergens heeft slingeren...).Moet trouwens ook een ander fototoestel aanschaffen, want zo wordt het wel heel vaag.

Heb je 'm een keer horizontaal geparkeerd of zo? Lijkt er inderdaad op alsof je ophangbeugel krom is, of anders je rechter brugdeel?
 
Laatst bewerkt:
Tis een zijspan..... ben er wel 2 keer mee ondersteboven gegaan. Ik heb de achterrem eigenlijk nooit gebruikt en het leek me wel een idee om die eens werkend te krijgen; op de remblokken die er nog inzaten zat helegaar geen voering meer op, vandaar nieuwe blokken.
 
Morgen mijn eerste kilometers offroaden, rustig beginnen dus geen zachte ondergrond zoeken. Heb nog een straatbandje achter. (bt-45) :z

Iemand nog last-minute tips? Vooral de absolute DON'Ts.
Ik ga met iemand die semi-ervaren is met offroad, maar die rijdt op een 250 2takt dus das niet echt eerlijk. :+
 
Heeft iemand toevallig nog ergens in de schuur een CDI liggen?

Ik heb namelijk nogal problemen dat de brommert onverbrande slagen heeft. en wil het een en ander uitsluiten..
 
Hmmmm, m'n achterrem liep aan na het plaatsen van nieuwe blokken; nu zie ik dat het gedeelte wat uitschuift, behoorlijk beschadigt is. Heeft iemand nog zoiets los liggen? Oh ja, een achterschijf in een beetje redelijke staat wordt ook nog gezocht! Alvast bedankt!

[afbeelding]

Gek genoeg had ik dit probleem ook, na het verwisselen van m'n achterwiel; bij het andere wiel had ik dit probleem niet. Ik begrijp niet waar het aan ligt, maar na een tijdje vergeefs de oorzaak zoeken, heb ik het maar anders opgelost. Bij de materiaalhandelspeciaalzaak, heb ik voor €0,30 een passende carrosseriering gehaald en die met moeite tussen de ankerplaat en het wiel op de as geplaatst.
Nu loopt hij weer vrij :Y

Volgens mij zou dit niet moeten kunnen, maar voor mij werkt de oplossing wel.
Ik ben zeer benieuwd of je de oorzaak nog kunt vinden.

succes er mee
 
Morgen mijn eerste kilometers offroaden, rustig beginnen dus geen zachte ondergrond zoeken. Heb nog een straatbandje achter. (bt-45) :z

Iemand nog last-minute tips? Vooral de absolute DON'Ts.
Ik ga met iemand die semi-ervaren is met offroad, maar die rijdt op een 250 2takt dus das niet echt eerlijk. :+

1) Banden in spanning laten zakken tot 1,5 achter en 1,2 voor. Dat scheelt aanzienlijk.
2) Als je nog zin en tijd hebt: Je standaardveer helemaal opschroeven, om doorslaan te beperken.
3) Vooruit kijken, meer op focussen nog dan dat je gewend bent op de weg
4) In mul zand naar achteren zitten en gas blijven geven. Hoe harder je rijdt, hoe stabieler je koers.
5) Als je hard moet remmen, vergeet dan niet dat de achterrem de primair is. Voor een beetje bijremmen is prima. Maar ga daar niet te ver in;
6) Kijk youtube even na over hoe je een motor moet oprapen ;)
7) Ga staan als er veel kuilen zijn. Dan belast je je rug en je motor minder
8) Neem repen en water mee voor voldoende energie en vocht.
9) Schroef het rubber van je voetsteunen!!!!
10) Vallen is niet erg. Beter je motor laten vallen, dan je rug bezeren omdat je het kreng zo graag rechtop wilt houden.

Enz enz.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan