Pan European Topic! deel 2

:$ Zag de bijdrage boven pas later, maar hier is het volledige adres ;)

Ja :Y , in Alphen a/d Rijn.

The Netherlands Hyperpro Service Center Alphen ad Rijn
Eikenlaan 261G
2404 BP Alphen aan de Rijn
Tel: +31-172-417171
Fax:
Type: Hyperpro Vestiging
alphen@hyperpro.com
www.hyperpro.com
 
Laatst bewerkt:
oke top bedankt. maandag eens bellen om te horen wanneer ik kan komen (hoewel ik straks naar aalsmeer moet en er langs kom dus...).
 
zaterdag zijn ze ook open, en voor vragen of afstelling van de veren kun je altijd langsrijden en dan helpen je ze meteen, maandag zijn ze gesloten geloof ik.
 
voor degenen die interesse hebben, hier een geluidsfragment van mijn uitlaatjes: klikkerdeklik

Die kerel die in de berm ligt te filmen is de importeur en van hem komt er binnenkort ook een filmpje op te staan.
 
:Y Gisteren *O* Hyperpro veren eronder laten zetten.......... Jeetje wat een verschil

De Pan is nu niet meer een deinend vrachtschip, maar na een hobbel gelijk weer in rust..... Vandaag goed uit kunnen proberen met collega's tijdens een :] rit. Het is het geld dubbel en dwars waard.

Koste mij €344,=
 
:Y Gisteren *O* Hyperpro veren eronder laten zetten.......... Jeetje wat een verschil

De Pan is nu niet meer een deinend vrachtschip, maar na een hobbel gelijk weer in rust..... Vandaag goed uit kunnen proberen met collega's tijdens een :] rit. Het is het geld dubbel en dwars waard.

Koste mij €344,=


ik denk dat ik weet wat ik als cadeau wil voor het afstuderen :)
 
Na montage valt er met de voorvering niets te regelen.
Bij de achtervering wel.

Bij de montage vertelde de monteur dat de knop voor de instelling (standaard) pas ging reageren bij stand (klik) 8. Na montage hebben ze het spul zo aangepast dat bij verdraaing van de knop, bij 1½ draai, de hoogte van de veer gaat reageren...........
Geen wonder dat ik met de standaard afstelling in het verleden helemaal niets kon waarnemen.

Sorry guys :$ , helaas was ik mijn camera vergeten, dus geen foto's. Dit is gelijk een tip voor degene die wel gaat. Neem je fototoestel mee!
 
Laatst bewerkt:
Staat genoeg fotomateriaal op het panrijder.info forum....zelfs een complete handleiding hoe je de veren (voor en achter) zelf kan monteren.... ;)
 
beste pan rijders.

Ik heb een pan van 1999 een rode waar veel plezier mee heb, ook omdat ik twee jaar geleden de schokbrekers vernieuwd heeft met hyperpro.
de teller staat nu op80000 km en de laatste maand loopt hij niet netjes stationair de bougies zitten er 7000km in wat zal dit kunnen zijn.
al vast bedankt voor reactie.
 
beste pan rijders.

Ik heb een pan van 1999 een rode waar veel plezier mee heb, ook omdat ik twee jaar geleden de schokbrekers vernieuwd heeft met hyperpro.
de teller staat nu op80000 km en de laatste maand loopt hij niet netjes stationair de bougies zitten er 7000km in wat zal dit kunnen zijn.
al vast bedankt voor reactie.

Uhm... ik zou eerder denken aan het synchroniseren van de carberateurs, dat is met name stationair hoor/merkbaar.(wanneer istie voor het laatst gesynchroniseerd?)

Ik heb laatst de distributieriem van mijn 2000 pan zelf vervangen, ik kan je vertellen dat het vooral veel tijd kost :P al het kuipwerk, behalve het kontje en de topkuip moeten er van af om overal goed genoeg bij te kunnen.

spanrollen kun je meenemen als je het nodig vind, ik heb dat niet gedaan, evenals de waterpomp, want die kost zo'n 330 euro.

de riem zelf is iets van 80 euro geloof ik, de rest van je rekening gaat in de tijd zitten.
Dus nee, ik weet het niet precies, meende dat ik er zo'n 6uur puur met riem en kuip bezig ben geweest, dat zou dan á 50 euro, al gouw 300,- euro zijn aan arbeid, misschien dat een officiele monteur het in 4 uur kan....


Gr. Vier
 
Laatst bewerkt:
ik heb zojuist de vorkpoten uit de pan van mijn schoonvader gesloopt,
dan kan hij ze morgen wegbrengen voor verse keerringen en olie.

Wie heeft voor mij de aanhaalmomenten om de boel weer in elkaar te zetten straks?
Gaat om de momenten voor de poten in de balhoofdplaten, de as met borgbouten etc.

alvast bedankt.
 
Wordt meestal meegenomen bij een grote beurt. Of je moet natuurlijk zelf het onderhoud uitvoeren ;)


Ik denk het niet??? :N

Nee hij gaat idd na de vakantie voor een grote beurt, dan staat er ongeveer 145000km op de teller. We hadden al afgesproken voor het bijstellen van de kleppen dus was het handig om ook de riem maar te vervangen.
Ik heb ook een Bulldog daar staat 108000km op en die distributieketting moet ook worden vervangen. Na navraag ben ik voor het vervangen van die ketting 1000euro kwijt zonder grote beurt.
Vandaar dat ik een beetje nieuwsgierig was naar de kosten van de Pan. :$
 
ik heb zojuist de vorkpoten uit de pan van mijn schoonvader gesloopt,
dan kan hij ze morgen wegbrengen voor verse keerringen en olie.

Wie heeft voor mij de aanhaalmomenten om de boel weer in elkaar te zetten straks?
Gaat om de momenten voor de poten in de balhoofdplaten, de as met borgbouten etc.

alvast bedankt.

iemand?
 
Ik denk het niet??? :N

Nee hij gaat idd na de vakantie voor een grote beurt, dan staat er ongeveer 145000km op de teller. We hadden al afgesproken voor het bijstellen van de kleppen dus was het handig om ook de riem maar te vervangen.
Ik heb ook een Bulldog daar staat 108000km op en die distributieketting moet ook worden vervangen. Na navraag ben ik voor het vervangen van die ketting 1000euro kwijt zonder grote beurt.
Vandaar dat ik een beetje nieuwsgierig was naar de kosten van de Pan. :$


de 1300 heeft ook een distributie KETTING, en die hoeft niet vervangen te worden. Lijkt me dan ook logisch dat als een bulldog ook een KETTING heeft dat je die lekker kan laten zitten. In mijn BMW auto zit de ketting er ook al 260000km in. niks aan doen.
ketting wordt lekker gesmeerd door de olie. lekker warm, waarom dat geklooi met zo'n riem, ik snap die ontwerpers niet. ben blij dat ik een 1300 rij.
 
O-) Voor het geval dat je het niet wist, maar de ST1300 is de opvolger van de ST1100. Misschien hebben de ontwerpers dat toen ook gedacht? ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan