Lambretta LN 125

ronimo

MF'er
8 apr 2009
81
0
brasschaat
Binnenkort komt er een nieuwe Lambretta op de markt.
Is hier al meer info over?
Welke dealers gaan dit merk terug verkopen?
Kans is misschien dat dit ook bij Vespa dealers terecht gaat komen.
Alhoewel is dit misschien een concurrent in eigen huis nemen..... :N
Vindt de eerste foto's wel veel belovend en zo'n LN is misschien een leuke afwisseling op die meute vespa's.....
ib_p010_1_2-588x392.jpg

Lambretta-LN-125-stpz1.jpg
 
Op het voorspatbord na heel mooi, vooral in dat groen-gebroken wit.
Gave retro-scooter!
 
Laatst bewerkt:
Ziet er niet verkeerd uit , mooi gecopieerd . Zelf heb ik in 1975 nog motor rijlessen gehad op een LAMBRETTA scooter met handschakeling . Het beestje was destijds al hoog bejaard met veel kilometers , en heeft toen plaats moeten maken voor een HONDA 350 - 4 cilindertje . Leuk men dit oude merk weer nieuw leven probeert in te blazen , en hopelijk lukt het met moderne techniek erin .
 
Weet niet,maar had iets gehoord,uit China, of beetje die kant uit!!!
Greets,AJ

Lambretta is tegenwoordig van Motom Electronics Group en importeur voor de Benelux is Mooof uit België (ook importeur voor Neco).

Ben voor twee weken terug bij de introductie geweest en de eerste indrukken zijn goed, motor is van SYM en voorlopig alleen 125cc met carburateur maar injectie is in aantocht net zoals een 250 of zelfs 300cc. Voor Nederland komt er uiteraard ook een 50cc. Scooter is grotendeels van metaal net zoals de oude Lambretta's en de afwerking is zeer goed te noemen. In de volgende Scooterxpress staat een artikel van de introductie. Dealers voor Nederland wordt aan gewerkt!

mg_5862-copy.jpg
 
ook met ander spatbord.

Heel mooi!

Het is natuurlijk wel slim om nu zo'n retro op de markt te brengen, aangezien Vespa gouden zaken doet en zelfs hun 'oude' handgeschakelde PX weer in productie heeft genomen.
Waarom zijn die 60's modellen zo populair; het herinnert je aan tijden dat alles minder gereguleerd- en politiek correct was , zeg maar warme nostalgische gevoelens :)
L'art pour l'art mocht nog en dat stralen deze mooie scooters uit.
 
Is ook heel slim.

Er is zeker een markt voor retro en er zullen ook genoeg mensen zijn inmiddels die een Vespa toch wel iets te algemeen geworden vinden, die hebben nu een alternatief. Persoonlijk vind ik de bruine Lambretta, op de foto van Scooterexpress hierboven helemaal super eruitzien. Maar volgens mij is dat een echte oude, bedenk ik me.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dit best een goede zet. Niet zo duur als de Vespa's en de Aprilia Habana's en Mojito's. Maar ook geen El Cheapo scooter met slecht plastic en een Chinees blokje.

Althans, ik neem aan dat ze niet zo kostbaar zijn als de vespa's. Weet iemand dat?
 
Ik vind dit best een goede zet. Niet zo duur als de Vespa's en de Aprilia Habana's en Mojito's. Maar ook geen El Cheapo scooter met slecht plastic en een Chinees blokje.

Althans, ik neem aan dat ze niet zo kostbaar zijn als de vespa's. Weet iemand dat?

Schrik niet maar € 3.799,- is de prijs!
 
Mijn excuses om dit eeuwenoude topic een schop je geven, maar ik vroeg me af wat intussen de ervaringen waren met de lambretta?

We overwegen de koop van een recente vespa px 125, maar de lambretta mag zeker ook gezien worden. Ik heb al begrepen dat de lambretta in feite niet meer is dan een SYM met aangepast kuipwerk, maar goed, dat zegt natuurlijk niet alles.
 
Ik zou voor de PX gaan, dat is tenminste nog een echte. Handgeschakeld, 2-takt etc.

Die "Lambretta" is gewoon een Chinees die een merknaampje uit de uitverkoop heeft gehaald.
 
Terug
Bovenaan Onderaan