Aprilia RST Mille Futura

Hoeveel Futura's in NL ??????

  • Ja, ik rij echt een mooie motor, een FUTURA!

    Stemmen: 51 44,3%
  • Nee, ik niet.

    Stemmen: 64 55,7%

  • Totaal aantal stemmers
    115
Voor al die Futuristen die niet beschikken over een laser snijbank, er zijn risers te koop, maar die krijg je niet op gewenste dikte (3/4" = 19 mm). gewoon googlen op:
aprilia futura bar risers
dan krijg je wel enkele hits. bv
hier, hier of hier

Of gaat Futura rider voor de belangstellenden aan het werk?

BMW
 
Laatst bewerkt:
Met name de turbulentie zou ik ook wel aan willen pakken...

Maar de zitpositie vind ik momenteel prima, dus die risers zijn voor mij niet de oplossing..

Vandaag een proefrit gemaakt met een GSX-R, en het is toch erg om te zeggen.. met die GSX-R zit ik met mijn helm vol in de wind en dat is stukken aangenamer dan een ruitje dat alle wind recht op mijn helm afvuurt. Dus het verlagen van dat ruitje vind ik ook een serieuze optie!
 
de magnetron en de senseo....

Pfff, zo 2010.

(Sorry Stratton open deur, kan het niet nalaten)

Dus het verlagen van dat ruitje vind ik ook een serieuze optie!

Smoked ruitjes zijn te koop bij Pyramid Plastics
bagster tank cover bij motorcycleheaven

@ Msxx, Nee mijn orginele ruit is nog niet te koop, waarom weet ik nog niet, ik denk daarom

edit:
@ Msxx sorry zie nu dat futura rider vroeg om een ruitje.
@ futura rider de @Msxx geldt ook voor u/jou
 
Laatst bewerkt:
O ja sorry mensen, wellicht dat jullie dit ook wel fijn vinden:
een dubble bubble voor de futura is hier
en de hugger hier alleen jammer dat deze met bouten en ty raps wordt vastgezet door de single sided swing arm
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de tip! Ik heb meteen gereageerd.

Weet iemand trouwens wat er naast de koffers zelf nog meer benodigd is/ Een soort lockbeugeltjes aan de onderkant bij de voetsteunen meen ik, en een houder achter de kentekenplaat?
 
Thanks voor de tip! Ik heb meteen gereageerd.

Weet iemand trouwens wat er naast de koffers zelf nog meer benodigd is/ Een soort lockbeugeltjes aan de onderkant bij de voetsteunen meen ik, en een houder achter de kentekenplaat?

Klopt en natuurlijk de ogen onder je buddy, maar die zijn standaard denk ik. Op de houder van de kenteken plaat zit ook nog een rubbertje waarmee je de koffer nog een beetje vast zet. Kan helaas geen foto erbij zetten, brommer staat niet hier. De kleppen worden nieuwe vulplaatjes ingedaan. Voor als je het weten wil:
voorste cilinder beide uitlaat kleppen +5 en van de inlaat links +5 en rechts +10.
Achterste cilinder weet ik nog niet.
Oh ja volgens mij heb ik ooit es gelezen dat die beugels bij de voetsteunen wel eens lastig te vinden zijn. Als ik jou was zou ik vragen of de verkoper ze niet heeft.
 
@ zImage leuke fietsen die rsv's heb er zelf ook een gehad, maar ik vind de futura toch fijner rijden voor algemeen gebruik :)

@RonnyRabbelaar, apart dat er dikkere plaatjes bij je tussen moeten, meestal slaan de kleppen in en wordt de klepspeling juist kleiner.

De koffers heb ik gekocht, ik zal even rondkijken voor zo'n bevestigingskitje, als ik het niet vindt dan maak ik zelf wel wat, zo moeilijk kan dat niet zijn ;)
 
De koffers heb ik gekocht, ik zal even rondkijken voor zo'n bevestigingskitje, als ik het niet vindt dan maak ik zelf wel wat, zo moeilijk kan dat niet zijn ;)

Gefeliciteerd, heb je toch ff wat geduld voor moeten hebben, je was toch al een tijdje zoekende?

Wat betreft de kleppen, heb er geen idee van maar klinkt logisch wat je zegt. De monteur had al wel gezien dat ze er al eens bij geweest zijn geen idee wat ze toen gedaan hebben. We hebben nog ff de slijtage van de nokkenassen bekeken, maar dat was niet meer dan normaal.

Hij is echter nog niet klaar dus nog ff geduld hebben
 
Misschien dat het bij de rotax blokken normaal is hoor? Heb mijne afgelopen zomer gecontroleerd en stellen was toen niet nodig.

De koffers keek ik al een tijdje voor rond, ik heb ze niet echt direct nodig maar voor vakanties, weekendjes weg of afentoe een dagje weg is het erg makkelijk. Maarja om nou 400 voor een gebruikte set te betalen... deze waren gelukkig iets beter geprijst :)

Denk dat ik van het weekend mijn fuut ook weer op de brug gooi, hij mag nieuwe olie + filter, voorvorkolie, koppelingsvloeistof, remvloeistof en remblokjes hebben en verder nog wat dingetjes nalopen, op naar de 67,5k :)
 
ik zie dat de opvulplaatjes belangstelling hebben opgewekt. de plaatjes waren overigens wel degelijk voor eigen gebruik bedoeld, maar als er veel belangstelling voor is kan ik wel wat regelen. in de machine bouw is het "laser"snijden"voor plaatwerk overigens een hele normale bewerking. Ik gebruik overigens maar 3 plaatjes van elk 4 mm en dit is al goed merkbaar; net iets meer rechtop.

Nadat ik de vering voor en achter heb aangepast en goed afgesteld heb gekregen, ben ik ook wat sneller gaan rijden. het rijgevoel was echter nooit zoals ik van de CBR 600 was gewend.Ik vond namelijk de rechtuitstabiliteit boven de 140 maar matig en ook het bochten gedrag erg zwaar. Bovendien slipte de achterband soms een stukje opzij als ik een afrit goed hard nam........ Niet fijn. Varieren met luchtdrukken gaf helaas ook niet het gewenste resultaat :( . De roadsmarts bandjes zijn van 2008 en ook nog lang niet (vierkant)versleten. Bovendien nog goed voor nog zeker 5000 km. Misschien zat het allemaal maar in mijn hoofd of zijn ze gewoon uitgehard, maar na de laatste voorwiel glijer heb ik de bandjes er toch maar afgehaald en vervangen voor een setje nieuwe michelins (pilot road 2 achter en power 2CT voor).

nu mag je een nieuwe set banden nooit direct met een oude set gebruikte vergelijken maar deze michelins lijkt het toch veel beter te doen omdat het rijgevoel nu wel klopt. De michelins lijken mij beter te "matchen"met de futura en geven naast een goed rijgevoel ook een goede grip. Toch wel gek want de Roadsmarts staan bekend als goede banden en op mijn cbr rij ik met sportsmarts (waar ik erg tevreden over ben en zelfs beter vind dan de michelins pilot power. Zijn er nog meer mensen welke dit hebben ondervonden of ligt het aan mij ?

groetjes
 
Na wat omzwervingen en momenten van vertwijfeling over de Futura...

Heb ik eindelijk weten te benoemen wat ik miste. Het supersport gevoel! Genoeg compromissen gesloten in het verleden.

De Futura blijft voor alle duo ritten en daarnaast zal ik er ook weleens een been over zwaaien. En er is een GSX-R750 bijgekomen.

Viercilinder + tweecilinder, Sport-Toer + Supersport. Ik ben bijna tevreden...


Bijna, want om de reiscapaciteiten van de Futura te vergroten heb ik nog één ergernis te gaan.. namelijk de hoogst irritante windgeleiding die resulteert op een volle windlaag op mijn helm. Misschien bedoeld voor kleinere rijders en wordt deze bij hen er net overheen geleid? Maar ik heb de wind persoonlijk liever op mijn schouders dan op mijn helm...

Best wat gezocht en ook een optie gevonden, maar dat is wel een dure optie....

Replacement Motorcycle Screens | Eagle Screens Australia (inclusief verzending zo'n 220 aus dollars)

Nu heb ik bij meer van jullie die behoefte gelezen, hebben jullie al wat gevonden?
 
hallo msxx,

interresante keus een GSXR-750 en de futura. vult elkaar denk ik goed aan. In principe doe ik hetzelfde met de cbr600 en de futura. De cbr wordt voornamelijk op circuit gebruikt en als het echt hard gaat. Na het verbeteren van de vering is de futura op de openbare weg haast altijd sneller & beter dan mijn cbr (en die was ook niet meer standaard).

Een ander ruit staat ook bij mij op de agenda en heb al een en ander uitgezocht.voor de ruitjes kan je ook een kijken op de engelse site van skidmarx. De double bubble ruitjes kosten hier incl verzending circa 75 euro. Bij de montage wel nauwkeurig de gaten uitlijnen en eventueel corrigeren.Volgens het af-1 forum bevalt deze vorm ruit de meeste mensen beter. Maar.... het effect verschilt afhankelijk van je lengte, helm en zit positie. Bij mij komt de luchtstroom v/d standaard ruit precies op het kinstuk v/d helm en was de wisseling naar een iets hoger stuur al te merken. Zelf denk ik dat de luchtstroom net iets lager moet uitkomen zodat de helm in een onverstoorde stroming zit, vandaar dat sommige mensen de standaarden DB ruiten inkorten (+/- 40 mm ?).

Daarnaast is mij ook opgevallen dat de standaard ruit geen drukvereffening sleuven heeft. Een paar sleuven onderin het ruit konden best nog wel eens helpen.

ik heb ook nog wel eens experimenten gezien met "vortex generators"dit zijn kleine vinnetjes (of gaatjes) in de bovenste rand van het scherm .deze zorgen ervoor dat de grote werveling achter het scherm wordt omgezet naar meerdere kleine wervelingen waardoor je er minder last van hebt. hoop dat je wat hebt aan deze "tips".

Veel succes
 
Jaap2005 kan je misschien ook een foto maken van de binnenzijde vd koffer, dus van de bevestiging aan het oogje?

Ik heb mijn koffers gister binnen gekregen maar m'n motor staat nu helaas niet thuis dus heb nog niet de tijd gehad om ze te passen. Aan de hand van je andere foto's lijken ze wel net iets anders te zijn namelijk en dat zou zonde zijn want dan zouden mijne misschien caponord koffers zijn...
 
Bedankt voor de foto's jaap.

Ik vrees dat ik toch de verkeerde dan heb -O- zou wel jammer zijn want het is een mooie set..
Ik ga het morgen even op m'n eigen motor passen ter bevestiging, hoop eigenlijk dat ze toch wel passen want anders moet ik weer andere zoeken B|
 
Bedankt voor de foto's jaap.

Ik vrees dat ik toch de verkeerde dan heb -O- zou wel jammer zijn want het is een mooie set..
Ik ga het morgen even op m'n eigen motor passen ter bevestiging, hoop eigenlijk dat ze toch wel passen want anders moet ik weer andere zoeken B|
Hallo Seba.

Ja, waarschijnlijk zijn het dan de Caponord koffers.
De klep is identiek, maar de binnenzijde is anders. Daar is een uitsparing voor de Caponord uitlaat en de ophanging is afwijkend.
Zoals ik op duitse forums lees is dit absoluut niet passend.
Het lijkt me dan oftewel een frustratie, of een geweldige uitdaging om ze met knutsel- kunst en vliegwerk toch passend te krijgen.
Het design van deze koffers past de Futura in ieder geval zéér goed....

Buona fortuna!
Stratton
 
hallo Seba$,

jammer dat het niet de futura koffers zijn :( . De koffers voor een futura zijn maar lastig te krijgen. op het AF1 forum heb ik ergens gelezen dat Moto guzzi breva koffers ook passen op een futura, helaas hebben ze niet de gekleurde deksels.Aprillia en moto guzzi behoren immers beide tot het piaggio concern . Op internet (marktplaats ) staan ze te koop voor circa 250 euro. Wel eerst even passen ..........

op mijn fiets zitten wel koffers en de brackets. als je wilt kan je in Beverwijk even kijken (we werken geloof ik vlak bij elkaar in de buurt v/d bazaar).

veel succes
 
stratton en futurarijder,

De caponord koffers passen inderdaad niet, bij m'n oude werkgever heb ik dat wel eens gepast want daar hadden we een caponord koffer staan. Vanavond na m'n werk zal ik de koffers op de motor passen, hopelijk past het maar ik ben bang van niet...

Gelukkig kan ik ze terugsturen, maarja zou wel jammer zijn, de koffers waren namelijk nieuw en hadden alleen wat opslag-gebruikssporen.

Van de breva koffers heb ik het inderdaad ook wel eens gehoord, helaas staan die koffers zelden op marktplaats of ze staan aan de andere kant van het land.. Misschien toch de moeite waard om eens te kijken als deze nou niet passen -O-
 
Helaas toch caponord koffers -O-
Morgen doe ik ze terug op de post, en dan na m'n vakantie rustig aan maar opzoek naar een andere set.
 
Helaas toch caponord koffers -O-
Morgen doe ik ze terug op de post, en dan na m'n vakantie rustig aan maar opzoek naar een andere set.
Jammer jammer jammer....
Alhoewel..., je zou natuurlijk een Caponord erbij kunnen zoeken om de koffers passend te krijgen....

Wat? De slechtste tip tot nu toe? Tja, het was maar een idee.....

Stratton
 
Terug
Bovenaan Onderaan