Hornix gaat kleploos: Yamaha RD400 1977

(zucht)
full
 
En ik maar klussen en hij maar zitten ijdeltuiten op m'n tank :P
full

zoemzoem is dit een bloem? 8-)

Verder nog wat kleine dingen gedaan. Zitje aan de voorzijde toch nog een halve cm ingekort zodat aan de achterzijde net binnen de framebeugel blijft. Kabelboom geplaatst zodat ik de CDI en Spnngsrglr juist kan plaatsen. Plek zat onder het zitje *O*
En oja, het frame wordt toch gewoon Oud Hollandsch zwart. Is imho meer tijdloos en qua tankkleur kan je alle kanten op. Wat meehielp in het besluit is het feit dat alle niet-JerryT-lassen nou niet echt fraai zijn en dat springt met bv een zilvergrijs frame extra in het oog. :/
 
Laatst bewerkt:
Bezig de componenten te plaatsen. CDI zit al vast in rubbah. Vraagje over de spanningsregelaar/gelijkrichter. Zou 'm het liefst zoals op de foto plaatsen, dus onder het zitje. Dan is alles uit het zicht. Kan dit qua warmteontwikkeling? Die plaat is geen afgesloten box, zowel voor als achter is het open dus wellicht enige luchtcirculatie.
full
 
Als je je kunt herinneren waar je originele zat zul je zien dat de regelaar ook daar niet volledig in de open lucht zit, moet zo dus prima kunnen naar mijn mening :Y
 
Iemand een tip waar ik een boutje of 30 M6 rvs inbus bolkop kan scoren zonder dat ik naar de kamer van Koophandel moet en een BV oprichten??
 
Yep, hiero (beetje uit de buurt wellicht :+ ).

Technische groothandel · Ratering technische groothandel

haal ik ook al m'n rvs bouten en moeren, inbus bladiebladiebla enz.

mooi ding aan het worden overigens, helemaal mijn stijl :}
Beetje uit de buurt idd O-)
Ik woon in de buurt van een enorme ijzerwarenzaak een die hebben heul veul rvs cilinder- en verzonken kop maar geen bolkop. Krijgt men een punthoofd van..

De fotosoepers zijn ook aan het kleuren geweest *D
hornixsrsilver.jpg~original

hornixsrsilver2.jpg~original

hornixsrbrg.jpg~original

hornixsrbrg2.jpg~original

hornixsrblauw.jpg~original
 
Laatst bewerkt:
2e fotosoep of de laatste (wat is er mis met geel btw, wel lekker fris ook :Y )

gele inspiratie

full
 
geel is ook lekker idd.
zal maandag die zaak in A'foort eens bellen.
 
Ha Hoorniks, even terug komend op de voorvork. Een goed idee voor modificatie van je vork is een setje emulator's te monteren. Kijk eens naar het topic " klassieke Honda voorvorken moderniseren " bij brikken, heel leerzaam.
PDF-je downloaden, googlen op " RACE TECH EMULATOR FITTING REQUIREMENTS " en je bent weer op de hoogte van voorvorken-basis kennis!
 
Leuke upgrade voor de XS400 gevonden op MP. Setje bochten "in hele nette staat". En da's niet gejokt want na een uurtje poetsen lijken ze wel nieuw *O*
full

8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan