Het algemene zijspan topic

Bak omhoog in rechterbocht zonder bemanning erin.. gas los?
Mijn combinatie rijdt op de snelweg als een rijdende doodskist.
Er is niet veel snelheid voor nodig om die bak op te tillen.
En daarna houdt het sturen natuurlijk gewoon op...

In rechte lijn rijden en de bak voor de grap optillen is natuurlijk andere koek. :)
 
Bak omhoog in rechterbocht zonder bemanning erin.. gas los?
Mijn combinatie rijdt op de snelweg als een rijdende doodskist.
Er is niet veel snelheid voor nodig om die bak op te tillen.
En daarna houdt het sturen natuurlijk gewoon op...

In rechte lijn rijden en de bak voor de grap optillen is natuurlijk andere koek. :)


Begin maar eens met een paar zakken zand oid in de bak te leggen. :Y
Dat moet al een heel stuk beter te sturen zijn.
Gas los lijkt me geen goed plan. :N
Zelf doe ik wel het gas een klein beetje terug, dan komt de bak rustig weer naar beneden.
 
Ik rem dan met m'n achterrem, komt'ie keurig weer naar beneden ( hè Rutger ;) )
Zo hoort het. Maar het is wel leuker om eerst de halve straat op twee wielen te rijden.
Ik zou toch maar beginnen met wat extra gewicht en achtjes draaien op een parkeerterrein. Steeds sneller en hoger met dat zijspanwiel.
 
Laatst bewerkt:
Zelf doe ik wel het gas een klein beetje terug, dan komt de bak rustig weer naar beneden.
Ja dat werkte nu wel, bak kwam waarschijnlijk ook maar net van de grond.
Vorige week gaf ik een dot gas bij (ivm de theorie rechterbochten stuur je met gas) maar toen raakte ik dus van de weg met ophalen van de combinatie. :+ Van geleerd.

Gewicht in de bak leggen kan helaas niet altijd. O-)
Ik rem dan met m'n achterrem, komt'ie keurig weer naar beneden ( hè Rutger ;) )
Kee, ga ik testen. :Y
Maar het is wel leuker om eerst de halve straat op twee wielen te rijden.
Ik zou toch maar beginnen met wat extra gewicht en achtjes draaien op een parkeerterrein. Steeds sneller en hoger met dat zijspanwiel.
Volgende week is er vast wel een gaatje om ff te oefenen. O-) :Y

Iemand nog een idee hoe ik in deze band lucht krijg. :?

full


Ben nog erg voorzichig geweest omdat ik het laatste beetje lucht niet wilde laten ontsnappen. ;)
 
het is toch mooi hoor dat sleutelje boven op het dopje.
altijd het gereedschap bij je om een nieuw ventieltje er in te schroeven [moet je wel altijd reserve ventieltje bij je hebben]
 
het is toch mooi hoor dat sleutelje boven op het dopje.
altijd het gereedschap bij je om een nieuw ventieltje er in te schroeven [moet je wel altijd reserve ventieltje bij je hebben]
Ik was van plan e.a. mee te nemen voor pech onderweg (bougies+sleutel want 2 takt) , maar blijkbaar had ik al wat gereedschap bij me. ;)
Had die dop wel bijna wegegooid voor een normale. :')
 
Laatst bewerkt:
Kijkerdekijk, een algemeen zijspan topic!

Kan ik ook 's wat kwijt ;)


Vandaag proef gereden op een R1200GS met Tripteq Heeler.
Dat was me te doen om 's te proeven aan een R1200GS, heb enkel ervaring
met 4 cilinder lijn motoren en nooit iets anders gereden....

Maar omdat ik besloten heb dat de Busa eruit moet en ik eigenlijk eens totaal wat
anders wil ben ik op deze proefrit uitgekomen...

....en deze was erg verrassend! En dan met name de combinatie met de Heeler.
Dat ding stuurt zo makkelijk, niet normaal. Ben gewend te moeten werken als een paard
om de langzamere bochten door te komen maar hierop ga je al de bocht om als je er alleen maar aan denkt :+

De eerste km's wel met samengeknepen billetjes gereden want tegen het advies in besloot ik zonder gewicht in de bak te rijden, en ook op dat gebied is het apparaat licht.
Maar na een 10 minuten wat dingetjes proberen ging het al vlot lekker, heb er echt plezier aan gehad deze proefrit.
En een BMW gaat wel wat voor mij zijn.
Tis allemaal compleet niet te vergelijken met m'n huidige combinatie, maar zoals gezegd wil ik eigenlijk compleet iets anders....
....dus zal wel vervolgd gaan worden 8-) .
 
Kijkerdekijk, een algemeen zijspan topic!

Kan ik ook 's wat kwijt ;)

Volgende keer even vragen of je op de R1100GS van Goos mag rijden. Kortere veren, kleiner voorwiel, naloopversteller (zal die 1200 ook wel gehad hebben)...een wonder dat dat ding nog rechtuit wil :+.
 
Maar een 1100 en een 1200 zijn wel verschillend ;)

Klopt, en daarom naar Hengelo gegaan om een 1200 te proeven :Y
Ben overigens niet op zoek naar de combinatie met een Heeler, mijn voorkeur gaat uit naar
de S1 van EML.

Ruilt BSC zoiets nie in JFJ? :9

Zonder gekheid, de 1200 is goed bevallen. Ik ga serieus verder onderhoren en
dan zien we wel waar we met welke 3-wieler stranden.... 8-)
 
Ja, die combinatie staat me meer aan, een Heeler is wel erg 1100. De 1200 is een stuk lomper, daar past de S1 mooi aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan