Het algemene zijspan topic

Ja, die combinatie staat me meer aan, een Heeler is wel erg 1100. De 1200 is een stuk lomper, daar past de S1 mooi aan.

Nou heb ik niet de wereld aan ervaring met GS-en...
Maar m'n broer heeft een 1150 en die is toch behoorlijk forser dan de 1200 waar ik
vandaag op zat. En ook wel eens een 1100 van dichtbij gezien, die zit er m.i. dan weer tussenin wat mij betreft.
Ik zie je visie dus niet helemaal :+
Mss moet ik nodig 's een biertje uit de koelkast gaan pakken :Y
 
1200 met S1 roadster is dat toch? Pracht combinatie lijkt me dat..
Vind ik ook.
:Y
:Y
:Y
Even notitie maken, zo vaak zijn wij het niet eens :}

sidevo19.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bak omhoog in rechterbocht zonder bemanning erin.. gas los?
Mijn combinatie rijdt op de snelweg als een rijdende doodskist.
Er is niet veel snelheid voor nodig om die bak op te tillen.
En daarna houdt het sturen natuurlijk gewoon op...

In rechte lijn rijden en de bak voor de grap optillen is natuurlijk andere koek. :)

Als de bak echt zo snel omhoog gaat dan kun je met de bak in de lucht een linker bocht maken zoals een solo motor. Dat kon ik met mijn vorige span ook, die had een stuur van meer dan een meter breed.

Als in de rechterbocht de bak omhoog gaat dan doe ik het gas meestal een beetje dicht en maak de bocht af. Na de bocht zakt de bak dan langzaam weer op de grond.
 
[afbeelding]

Ik heb ze ook wel eens lelijker gezien. :+

Richard 8-)

Afgaande op de foto vind ik het stuk niemandsland tussen voorwiel en de rest van de motor te groot. Wat mij betreft mag de motor een stuk lager gezet worden.
Ook de voorvork vind ik nu een veel te zelfstandig deel. Het is geen onderdeel van de motor meer. Technisch vind ik de vorkconstructie wel mooi, maar esthetisch niet.

De bak past wel lekker bij het bolle van de motor.

Ik heb ze wel eens mooier gezien. Maar lelijker ook!

PS: Ik vind 'm wel mooi genoeg om mijn combi er mee te ruilen, maar ik vrees dat de huidige eigenaar daar niet aan wil. :P
 
Laatst bewerkt:
Ik vind die buitensporig ver geplaatste voorwielen inderdaad lelijk. Bij dit span vind ik dat meevallen. Ook omdat hij op een gewone vork staat en niet op naafbesturing.

Verder is een GS een motor die hoog op de poten hoort te staan. Mooie ploatties :Y
 
Afgaande op de foto vind ik het stuk niemandsland tussen voorwiel en de rest van de motor te groot. Wat mij betreft mag de motor een stuk lager gezet worden.
Ook de voorvork vind ik nu een veel te zelfstandig deel. Het is geen onderdeel van de motor meer. Technisch vind ik de vorkconstructie wel mooi, maar esthetisch niet.

De bak past wel lekker bij het bolle van de motor.

Ik heb ze wel eens mooier gezien. Maar lelijker ook!

PS: Ik vind 'm wel mooi genoeg om mijn combi er mee te ruilen, maar ik vrees dat de huidige eigenaar daar niet aan wil. :P
Ik denk het wel hoor, deze staat te koop in IJsselmuiden. Waarbij ik geen grapjes over de lokatie zal maken. Mijn zojuist hervonden vriend woont namelijk ook aan die kant van de IJssel.

Over de voorvork ben ik het gedeeltelijk met je eens, deze vork is prachtig als telescoop vervanging. Naar mijn mening is een telelever te mooi om vast te zetten en er een andere constructie in te zetten. Om de naloop te verkorten moet het wiel helaas naar voren.

Mijn droomcombi blijft een R1150GS met een Ural bak, maar deze zal ik ook niet afslaan.
 
Ook de voorvork vind ik nu een veel te zelfstandig deel. Het is geen onderdeel van de motor meer. Technisch vind ik de vorkconstructie wel mooi, maar esthetisch niet.

Komt denk ik ook een beetje door het kleine wieltje (in omtrek) voor (?)
 
[afbeelding]

halflive wijzigde dit bericht op woensdag 17 augustus 2011 22:56 (9%)
Heb jij nou alleen maar je bericht gewijzigd om die foto van powerslave erin te plakken?
Nou, ja zeg. :+


Als ik het voor het uitzoeken had met een GS 1200 (en dat heb ik niet en misschien wil ik wel helemaal geen 1200 GS), dan ging ik toch voor dit:

r1200gsschwinggabelumbaumittritonr2.jpg


Niet alleen mooi (dat is smaak), maar ook wat praktischer qua grootte. Wieltjes is wel een oplossing voor te vinden.

De volgende zal wel helemaal een vermogen kosten met z´n tweewiel Haldex aandrijving en naafbesturing. En toch niet zo aantrekkelijk als die hierboven.

l000.jpg


En die belachelijke spoiler op de bak, gaat natuurlijk meteen in de kliko.

Richard 8-)
 
Heb jij nou alleen maar je bericht gewijzigd om die foto van powerslave erin te plakken?
Nou, ja zeg. :+


Als ik het voor het uitzoeken had met een GS 1200 (en dat heb ik niet en misschien wil ik wel helemaal geen 1200 GS), dan ging ik toch voor dit:

[http://www.mobec.de/images/r1200gsschwinggabelumbaumittritonr2.jpg (afbeelding)]

Niet alleen mooi (dat is smaak), maar ook wat praktischer qua grootte. Wieltjes is wel een oplossing voor te vinden.

De volgende zal wel helemaal een vermogen kosten met z´n tweewiel Haldex aandrijving en naafbesturing. En toch niet zo aantrekkelijk als die hierboven.

[http://www.mobec.de/gespanne/0560629e8e0ee8b09/0560629e8e0f31015/l000.jpg (afbeelding)]

En die belachelijke spoiler op de bak, gaat natuurlijk meteen in de kliko.

Richard 8-)

De bovenste wint met glans. Mooie combi, al is het zijspan neusje niet helemaal mijn smaak vind ik het wel een goed smoelende, gelukte zijspanbak.
 
Grappig, ik ken hem in het Nederland en Frans, maar ik wist niet dat de oosterburen het ook leuk vonden. Holger Aue heeft er iets van weg, maar is toch niet zo recalcitrant als de Fransen.
 
Ik weet niet hoe oud je bent maar wellicht komt dit je bekend voor?

[img=50]http://static.plutosport.com/media/8838524043294/product/10005.jpg[/img]

:+
Ja daar ben ik oud genoeg voor _O- en ondertussen modern genoeg voor de Chinese kunstof variant met manometer en dubbel (auto+fiets)ventiel. ;)
Kan je dan niet een rol daklood onder de stoel of in de achterbak leggen?
Je hebt dat gewicht eigenlijk wel nodig.
Goed om te weten dat het ècht moet. :Y

Vandaag bijna vier uurtjes gereden, weertje was wat minder soms :+ , maar vastbesloten van Rotterdam naar Goes binnendoor en met een extra rondje terug..
Tankje uiterste buitenkant in het span van 10 liter en spanbandje erom deed al aardig wat.
En rechterbochten even voetje boven de rem.

Ben een stuk beter gehumeurd dan afgelopen zondag. :X :+ *O*
 
Laatst bewerkt:
Goed om te weten dat het ècht moet. :Y

Vandaag bijna vier uurtjes gereden, weertje was wat minder soms :+ , maar vastbesloten van Rotterdam naar Goes binnendoor en met een extra rondje terug..
Tankje uiterste buitenkant in het span van 10 liter en spanbandje erom deed al aardig wat.
En rechterbochten even voetje boven de rem.

Ben een stuk beter gehumeurd dan afgelopen zondag. :X :+ *O*

Verrekt, ben je in Zierikzee geweest ?? :o
Dan heb ik je zien rijden, je kwam langs gereden bij mijn werk :P

Reed nog een solo achter je (volgens mij een vrouw, met dreads)
 
Laatst bewerkt:
Verrekt, ben je in Zierikzee geweest ?? :o
Dan heb ik je zien rijden, je kwam langs gereden bij mijn werk :P

Reed nog een solo achter je (volgens mij een vrouw, met dreads)
Ja! _O- Even een bakkie doen, maar centrum was wat afgezet.
Dus elders twee bakkies koffie gedronken van 8 euro. :/ :+

Leuk man. _O-
 
Ja, het was vandaag markt.

Sow, ben je goed afgezet :')
Zeker aan de voet van de Zeelandbrug daar? :r
Maar we reden dus door het centrum? :)

De koffie was in De Schelphoek te Serooskerke.
En dan niet eens uitzicht op de haven of water.
Dat was het plan. ;)
Verrekt, ben je in Zierikzee geweest ?? :o

Reed nog een solo achter je (volgens mij een vrouw, met dreads)
Volgens mij heb je meer op haar gelet dan dat je het span herkende.
Er rijden natuurlijk erg veel roestbruine fantasie-kleurrijke Jawa's. _O-
 
Laatst bewerkt:
Maar we reden dus door het centrum? :)

De koffie was in De Schelphoek te Serooskerke.
En dan niet eens uitzicht op de haven of water.
Dat was het plan. ;)

Dan had je wat eerder al af moeten slaan en naar de Heerenkeet gaan, daar kijk je vanaf het terras uit over de Oosterschelde.
Verder is die zaak pasgeleden helemaal verbouwd (en het bijbehorende haventje ook) en is niet zo'n oubollig spul als bij de Schelphoek.

Kopieer dit maar eens bij Google maps/earth;
cafe-restaurant "de Heerenkeet", Boogerdweg, Kerkwerve
 
Maar we reden dus door het centrum? :)

De koffie was in De Schelphoek te Serooskerke.
En dan niet eens uitzicht op de haven of water.
Dat was het plan. ;)Volgens mij heb je meer op haar gelet dan dat je het span herkende.
Er rijden natuurlijk erg veel roestbruine fantasie-kleurrijke Jawa's. _O-

ik stond op ca. 50 meter afstand van jullie, en dan zie ik dat echt niet meer (kleurenblind)
Dan istie voor mij gewoon egaal rood. :')

Vond de dame wel vrij opvallend met die grote bos zwarte dreads onder d'r helm uit
 
Tnx, voorlopig geen plannen, maar als ik weer in dat mooiste stukje NL kom dan zoek ik dit topic op! ;) (vorige keer was in 2006 :+ )

Edit. ja cool die vrouw, je kent haar van Rotterdam Inc. ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan