Het grote Honda NX250 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb hier nog wat nieuwe Honda NX 250 onderdelen liggen.

Uitlaattapeind OEM Honda: E2,50

O-ring 91362461000 OEM Honda: E4,00 (voor achter het dekseltje op de linkerzijde van het motorblok vlak bij de startmotor)

Zwarte stofbalgen voor de voorvorkpoten: E12,50

Luchtfilter van Japparts: E25,00


Motorband avon roadrider am26 100 / 90 19 inch (voorband) : E70,-
 
Laatst bewerkt:
Wie van jullie heeft de kleppen er weleens uit gehad?

Zover ik weet ben ik de eerste die de cilinderkop los haal.
Onder de veren van de kleppen zitten 2 ringen.
Een grote met een kleine erop, de dunne veer staat dan op de kleine ring en de dikkere op de onderliggende grote.
Zo staat het tenminste in het handboek.
Bij mij zaten die ringen bij de uitlaatkleppen andersom..
Dit staat niet in het boek.
Echter is mijn blok nog ooit open geweesd.
En nu, volgens het boek, of zoals het zat terug zetten.? ?
 
Goeiendag,

Op dit forum ben ik nog niet zoveel geweest (wel gelezen ;) ), Ik heb pas een Domi 650 aangeschaft als 2e motor, een beetje woon/werk verkeer en daar zijn volgens mij toch wel een paar dingen mis mee. Ten eerste ontbraken de knippers achter, geen probleem, plaatjes aan frame gelast en knippers van een xl 600 erop en? niet werken, probleem in de bediening op 't stuur, ook opgelost met een veertje uit een balpen :+ . Vervolgens een blauwe walm, niet te filmen, achter me aan, dus ik neem aan dat er het 1 en andere toch wat olie doorlaat want het ding zuipt inmiddels meer olie dan brandstof en dan is er nog een gevalletje wat men " pickup" noemt, volgens de werkplaats handleiding moeten de waardes hiervan liggen tussen de 420 en de 520 ohm, deze had ik gemeten en bedraagde 493 ohm, netjes zou je zeggen, maar als de motor warm wordt loopt die waarde al snel op naar 600+ ohm, is dit normaal? Kan dit ook een oorzaak zijn dat onder het rijden plotseling de motor afslaat? Is weer wel te starten, meestal vlot, soms duurt het wat langer en de ene keer kun je weer een paar kilometer rijden en de andere x een paar meter :?

Het viel me wel op, (en dat was nadat ik bijna 0.75 liter :( olie moest bijvullen) toen ik het koppelingsdeksel eraf haalde en de pickup bekeek, dat er veel troep aanhing ( magnetisme ), schoongemaakt en gemeten en weer terug geplaatst. Bobine doorgemeten, lijkt ook netjes binnen de waardes te liggen, gelijk de bougie en de kabel vernieuwd.

Wie heeft hier een antwoord op?

Alvast bedankt
Nikkelenelis
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk is dit een topic voor de 250 ipv de 650, maar toch welkom :W
Ik kan alleen antwoord geven op de waardes van de pick-up: het is normaal dat de weerstand hoger wordt als de motor warm wordt, hoeveel is mij helaas ook een raadsel.
en metaalslijpsel in je olie is natuurlijk nooit goed :N
 
Nee ;( , ik heb de motor compleet verkocht voor een heel mooi prijsje :)
 
Laatst bewerkt:
Dank je, MagnaManiac.

Denk dat het blokje toe is aan een revisiebeurt, ben inmiddels ff op zoek naar een sloopdomi en hoop dat daar nog wat onderdelen op zitten die ik dan kan uitwisselen om er zo eventueel achter te komen wat het probleem van het uitvallen kan zijn, is maar een gok natuurlijk, maar om nu alle dingen te vernieuwen waar het aan zou kunnen liggen is ook weer een beetje te veel van het goeie vind ik ( bobine, pickup, cdi ). Mocht er toch nog iemand een idee hebben wat de oorzaak zou kunnen zijn, ik hou m'n ogen en oren open })
 
Nieuwe motorband avon roadrider am26 100 / 90 19 inch (voorband) : E70,-

inclusief eventuele verzendkosten
 
Laatst bewerkt:
Eeh klopt die km stand, of is dat een nulletje teveel?
Indien het toch klopt, wat is er allemaal in de loop van de jaren aan het blok vervangen ?
 
Nokkenas stel nok tik. Ik lees dat meer en de mijne heeft dat ook.
Word ie oud mee.
145000 km staat erop.
Had de mijne ook, nieuwe spanner erop ( 70 eur i) en gaan met die banaan...

de mijne had "slechts" 60.000 op de teller

Bovenstaande KM stand zou heel goed kunnen kloppen, blokken zijn onverslijtbaar.. een overmaat zuiger is niet eens leverbaar.. LOL

Soms mis ik de mijne nog wel eens
 
Laatst bewerkt:
Had de mijne ook, nieuwe spanner erop ( 70 eur i) en gaan met die banaan...

de mijne had "slechts" 60.000 op de teller

Bovenstaande KM stand zou heel goed kunnen kloppen, blokken zijn onverslijtbaar.. een overmaat zuiger is niet eens leverbaar.. LOL

Soms mis ik de mijne nog wel eens

Hoi,
Heb je daar een beschrijving van hoe je 'm vervangt?
 
Iemand interesse in een stuur, keurig koplampglas en nieuw noppenbandje (voor) ?
Gratis te halen bij mij.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan