Trudy renovatie (VS750)

Ok thanks.. zal me er eens in verdiepen.


Nou weer ff een update :

Het frame
Vorige week stond het frame er zo bij voordat het werd opgehaald.
272A287BAA.jpg


Afgelopen vrijdag gezandstraald en gepoedercoat terug gekregen, ziet er toppie uit en de opbouw kan weer beginnen.
1DE173B9EC.JPG

05A4E17609.JPG
 
Laatst bewerkt:
Het voorwiel
In de tussentijd ook nog wat dingetjes gedaan. Begonnen met het voorwiel welk echt monniken werk was. Gezien spaken poetsen nu niet mijn hobby is.
220.JPG


Eerst de remschijf maar even in de vaatwasser gezet om al het vuil en vet te verwijderen.
221.JPG


Na veel geschuur en gepoets met werkelijk van alles en nog wat.
222.JPG

Zit nog wel vol met vingerafdrukken dus zal ook nog wel even een foto plaatsen als ik hem opnieuw gepoetst heb.
 
Laatst bewerkt:
Het onderste kroonstuk
Met het kroonstuk even wat nieuws geprobeerd op advies van iemand van het IOCH forum.

Zo zag hij eruit.
C2891EBEAC.JPG

0AF800B48D.JPG


Met een lamelschijf alle chroom verwijdert.
2DE5733B39.JPG

E147184665.JPG


Daarna het onderliggende alu gepolijst, te beginnen met grof naar steeds fijner schuurpapier, om te eindigen met polijstpasta en belgom.
EEEEA752DC.JPG

75608DC33B.JPG


Wordt vervolgd.. *O*
 
Laatst bewerkt:
Zitten nog een paar plekjes op die ik eruit wil polijsten. Maar kon het niet laten om hem er al vast even in te hangen en een picje te schieten.

9F7E84C2F4.jpg
 
Afgelopen week niet veel kunnen doen i.v.m. werk maar wilde jullie het eindresultaat van het kroonstuk niet onthouden. Het bovenste stuk is dus gepoetst chroom en het onderste gepolijst alu.

473FC36810.JPG

35741A86A4.JPG
 
Maar voor hoe lang? :/ Vooral het alu, hoe houd je dit goed/netjes?

Ik spuit het in met beschermingsolie van Autosol. Natuurlijk zal de glans wel wat minder worden en uiteindelijk een iets meer RVS look krijgen. Maar dat geldt natuurlijk voor alle aluminium onderdelen op de motor, dat vind ik niet erg en zelfs wel mooi. Wellicht dat ik het bovenste kroonstuk ook nog wel ontdoe van het chroom voor een betere balans. Verder staat de motor in een goede ventilerende garage en zal hij zekers nooit weer onder een hoes belanden. Daar ben ik wel van genezen.
 
Vind het gepolijste mooier..geeft ene mooiere glans...mooi houden, doe je gewoon met Peek..goed poetsen, dan blijft het glimmen!
 
Ik spuit het in met beschermingsolie van Autosol. Natuurlijk zal de glans wel wat minder worden en uiteindelijk een iets meer RVS look krijgen. Maar dat geldt natuurlijk voor alle aluminium onderdelen op de motor, dat vind ik niet erg en zelfs wel mooi. Wellicht dat ik het bovenste kroonstuk ook nog wel ontdoe van het chroom voor een betere balans. Verder staat de motor in een goede ventilerende garage en zal hij zekers nooit weer onder een hoes belanden. Daar ben ik wel van genezen.

hoogglans rvs is en blijft ook mooier dan hoogglans alu
 
Vind het gepolijste mooier..geeft ene mooiere glans...
Eens..!! en denk er hard over om ook het bovenste kroonstuk van haar chroom te ontdoen.

hoogglans rvs is en blijft ook mooier dan hoogglans alu
Klopt ook.. maar het onderdeel is nu eenmaal van alu.

Doe eens een fotow van iets wat je gespoten hebt, ben wel benieuwd naar de kleur...
Zal nog wel even duren voordat ik iets van deze motor ga spuiten. Ben wat dat aangaat vooral nog wat dingen aan het uitproberen, dit voornamelijk met gewone spuitbusjes. Wellicht zullen nu veel mensen hun wenkbrauwen fronsen maar heb hier tot nu best goede resultaten mee gehaald. Heb een kleine spuitcabine ingericht met een afzuigkapje en sprenkel voor het spuiten even wat water zodat het stof neerslaat. Verder elke laag primer en lak even uitpoetsen met commandant 3. Daarna lak ik het af met 2k lak. Maar goed de motor zelf zal niet zo veel van kleur veranderen, blijft zwart alleen de logo’s gaan eraf. Verder heb ik een ontwerp gemaakt voor de tank waarvoor ik een folie sticker heb laten maken die erop moet voordat hij wordt afgelakt met 2k. Maar wellicht dat ik dit ook wel zelf ga specialpainten. Onderstaand even wat foto’s zoals de machine er ongeveer uit gaat zien.

Zo moet hij ongeveer gaan worden, alleen dan met spaakwielen.
15342E3B33.jpg

DD18F5A011.jpg


Gister nog even wat knipperlampies gekocht en mijn stuur deels gereconstrueerd.
40D2FCE79C.JPG

A8F09E52A3.JPG
 
Laatst bewerkt:
Die hond... Apart... let wel op dattie niet in je ballen bijt!!! :P

Verder goed bezig, keep up the good work!
 
Laatst bewerkt:
Thanks..!! ben opgegroeid met deze beesten en heb er zelf ook weer eentje. Heb nu eenmaal iets met deze intelligente beesten.

Even een vraagje over mijn uitlaten. Zijn er uitlaten, of is er een manier om mijn uitlaten hoger te monteren, dan standaard. Ben geen Boetje van Dulmen maar mag toch wel graag lekker in een bocht hangen en met de standaard hoogte zit je wel heel snel aan de grond, vooral als ik hem ook nog eens een beetje verlaag.
 
Ondanks dat ik de komende periode weinig tijd aan de motor kan besteden, gaan we gestaag verder. En gelukkig heb ik zo af en toe wat hulp. ;)

BA50483A3A.JPG


9CCCC55E74.JPG


A1BC020D8B.JPG


Heb ondertussen de tank al 1 maal gespoten om even een idee te krijgen welke kleur het gaat worden. Het is een zwarte metallic lak maar zoals op de foto goed is te zien zijn de metalic deeltjes nog niet overal optimaal gelijkmatig verdeelt. Wordt dus nog een hoop poetsen / schuren / lakken eer hij is zoals ik voor ogen heb. Zal daar met de tijd nog wel even een aparte reeks foto’s voor gaan plaatsen. Maar goed zo staat de machine er nu bij.

4E30F97E3F.JPG


71874CCEA1.JPG


87B2ADF091.JPG


Naast het vele polijsten tevens nieuwe olie in de voorvorkpoten gedaan (veren waren nog goed) en de balhoofdlagers uit elkaar gehad en opnieuw in een laag vet gezet.
 
Gister mijn andere risers binnen gekregen en dus gelijk het stuur maar gemonteerd, puur ff voor de look & feel.

F25851DFBE.JPG


2AF3F55ED9.jpg
 
ziet er allemaal goed uit hoor....
vind het alleen een beetje jammer van de sticker ( de hond )...ik doe zelf aan airbrush en dat vind ik toch wel een stuk mooier...maar goed ieder zijn eigen smaak..
ik hou je topic zeker in de gaten...;)
 
Thanks.

En ben het wel met je eens dat airbrush mooier en vooral echter is. Maar wil alles zelf doen en ondanks dat ik aardig kan tekenen heb ik het airbrushen nog niet echt onder de knie. Wil daar wel meer mee bezig maar op dit stuit erg weinig tijd en ben al blij dat ik even aan de ene motor kan sleutelen of een toertochtje op de andere kan maken. Daarbij de betreffende sticker is van hele dunne folie en heb hem zo bewerkt dat het echte paint lijkt. Afwerken met een dikke 2k blanke lak en het ziet er heel aardig uit. Heb wat testjes met de zijkappen van mijn Honda Nighthawk gedaan en ben daar erg tevreden over. Wellicht dat ik in de toekomst een bredere 1400 tank wil hebben en dat ik dan wat meer tijd heb om met het airbrushen in de weer te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Thanks.

En ben het wel met je eens dat airbrush mooier en vooral echter is. Maar wil alles zelf doen en ondanks dat ik aardig kan tekenen heb ik het airbrushen nog niet echt onder de knie. Wil daar wel meer mee bezig maar op dit stuit erg weinig tijd en ben al blij dat ik even aan de ene motor kan sleutelen of een toertochtje op de andere kan maken. Daarbij de betreffende sticker is van hele dunne folie en heb hem zo bewerkt dat het echte paint lijkt. Afwerken met een dikke 2k blanke lak en het ziet er heel aardig uit. Heb wat testjes met de zijkappen van mijn Honda Nighthawk gedaan en ben daar erg tevreden over. Wellicht dat ik in de toekomst een bredere 1400 tank wil hebben en dat ik dan wat meer tijd heb om met het airbrushen in de weer te gaan.

Weet wel een airbrusher in Gorredijk zitten ( maat van me) , die doet het "hobbymatig" dus goed betaalbaar!
Is trouwens van beroep 20 jaar spuiter geweest dus misschien kun je daar iets mee, maar stuur dan maar een PB of zoiets, misschien de moeite waard.
 
tja.....dan had hij ook bij mij terecht gekund.....en ik doe bijna alleen maar hondenportretten
www.hf-airbrush.com
 
Weet wel een airbrusher in Gorredijk zitten ( maat van me) , die doet het "hobbymatig" dus goed betaalbaar! Is trouwens van beroep 20 jaar spuiter geweest dus misschien kun je daar iets mee, maar stuur dan maar een PB of zoiets, misschien de moeite waard.
Bedankt voor de info / aanbod, maar nogmaals wil ik dit eerst even op deze manier proberen. Als ik tegen die andere (bredere 1400) tank aanloop dan zal ik het zeker in mijn achterhoofd houden. Maar voorlopig ben ik daar nog niet mee bezig.

tja.....dan had hij ook bij mij terecht gekund.....en ik doe bijna alleen maar hondenportretten
www.hf-airbrush.com
Ja had al even op je site gekeken, ziet er allemaal erg mooi uit. Maar waar zit je dan? want Gorredijk is zoals ModB al aangeeft aardig dichtbij. Maar zoals gezegd wordt dat een volgend project waarbij ik dan ook nog eens eerst zelf even met de airbruchspuit in de weer wil. Ben daar nu ook wel mee bezig maar vooralsnog niets toonbaars.. :o :X ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan