VFR '86 zonder tierlantijnen

Zo, hij staat op zn nieuwe voorpootjes. Next: remmen, stuur, spatbord (spuiten). Verder zit de cockpit er nu heel raar op met deze kroonplaat, dat moet anders, misschien toch een kapje o.i.d.

De voorkant is meer dan 4 cm gezakt O-) dus hij staat nu wat steiler, maar achter gaat 'ie ook nog zakken met het blade wiel.

1zwnha0.jpg

:W
 
Omdat mn stuur nog niet binnen is (morgen maar eens bellen) ben ik "al"vast met het achterwiel begonnen. Dus laten we doen alsof dit spannend is 8-) :
Spacers voor de linkerkant zijn op maat gedraaid:
10r4ajm.jpg

Next: spacer voor de rechterkant natuurlijk, duh.
 
Goed, waar waren we gebleven? Oh ja, bij het achterwiel.
De rechterbus is gedraaid, dus het spul kan erin: voor en na ;) :
rlfcw3.jpg
 
Ik beb ook maar een blade remklauw op de kop getikt. Aan bijbehorende houder heb ik een bevestiging voor de reactiestang gemaakt:
70jjh4.jpg

Sterk zat lijkt me.
NB: omdat het wiel helemaal in de voorste stand staat, piept het slopgat waarmee de remklauwhouder oorspronkelijk aan de blade-brug zat, boven de brug uit. Dit komt straks mooi uit het zicht te zitten.
Next: ketting erop en verder met de voorkant.
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik een recht stuur heb, bleef er wat weinig ruimte over tussen stuur en kroonplaat voor de leidingen. Hogere risers zijn natuurlijk gewoon te koop, maar op ambachtelijke wijze fabrieken is veel leuker (bovendien: "ons Zeeuwen ben' zûnnig :9 ). Haakse slijpert, vijlen en polierschijf dus:
swxnpg.jpg

On the bike it looks like this:
2v92jpu.jpg

Ik twijfel nog of ik deze oliepotjes laat zitten, of dat ik toch op zoek ga naar pompjes met losse plastic potjes. Wat vinden jullie?
 
_O- ik had je vraag niet gezien.

Ik vindt de potjes prima staan, losse potjes zijn rommeliger dan deze.
Zoek liever iets voor het achterste rempotje, dat stoort veel meer. ;)
 
Laatst bewerkt:
Bijna klaar (of eigenlijk: ik vind het wel goed zo, bijna dan). Ik heb alleen nog te weinig veerweg zoals het nu zit. De radiator(en) kan/kunnen nog een stukje naar achter, ik hoop dat dat voldoende is. Zo niet, dan verzinnen we weer wel wat. Verder slaat de ventilator niet aan en da's toch wel nodig...
5ahysn.jpg

ofyipd.jpg
 
Laatst bewerkt:
staat lekker :-)

heb trouwens destijds de oliekoeler gewoon achter de uitlaat gehangen, koelde nog meer dan voldoende hoor. (er zijn zelfs mensen die ze er gewoon doorlussen ;) )
 
Ik dus . Heb hem gewoon bij het blok met een stukje pijp met opgelaste aansluitingen doorverbonden .
In de pijp een sensor voor de olietemperatuur en dat gaat perfect . Door het gemis van die plasticzooi koelt ie veel beter en is die oliekoeler overbodig . :Y
 
Laatst bewerkt:
Thanks mannen, 't zijn toch de viffers die reageren hè :) Ik denk trouwens dat de 'gewone' radiator als eerste raakt, morgen eens checken...
 
Hmm , is die blade voorvork korter dan de originele ? Bij mij raakt ie echt niks en is nog een dikke centimeter doorgestoken ook . Heb wel de originele ophangpunten gebruikt met een cover om de radiator
:W
 
Laatst bewerkt:
ja is wel enkele cm's korter.
maar ik weet niet meer of die mijn radiator raakte, vermoed van niet. zijn er krassen op het spatbord? :-) heb maar enkele noodstoppen meegemaakt met die vfr.
 
Dank Pieterklaas!
De vork is inderdaad korter. Maar de buitendiameter van de band is ook kleiner, dus dat geeft weer wat meer ruimte. Maar niet genoeg, blijkt O-)
De oliekoeler kan nog wel wat lager&naar achter. Wat betreft de radiator: als de fan een stukje omhoog kan, dan kan ik de radiator aan de onderkant 1-2 cm naar achter kantelen. Kijken of ik daar komende week een avondje aan kan besteden :)
 
Grappig ik ben ook bezig met een VFR 750 met blade voorpartij wel 17" vfr750r wiel, ben alleen pas vorige week begonnen :) had veel blade onderdelen :) wie wat bewaard...
1321434401_6_Uuce.jpeg

ga verder je topic niet spammen...

Mooie fiets is het geworden! das teminste een knappe achterband! En een mooie kleur :) Het is een leuk project honda onderdelen zijn goed uitwisselbaar.
 
Laatst bewerkt:
Dat gaat voorspoedig zo te zien! Jij hebt als basis een RC36? Da's een veel beter begin :Y Mooie achterbrug, wordt vaak in andere fighters gebruikt. Inderdaad fijn dat ze bij Honda aan synergie doen :) Kleur is in het echt minder blauw en meer paars! Spammen geen probleem hoor, zo'n vaart loopt het in dit topic niet. Heb je het topic van Sepp ook al gevonden? En je kunt natuurlijk ook altijd zelf een topic starten! Keep up the good work, wordt vast vet!
 
Nog even updaten hier. Radiator en oliekoeler zjn inmiddels stukkie opgeschoven, het spatbord raakt nu niet meer *O*

Vor de oliekoeler maar een fatsoenlijke koppeling erop gezet:
2jaaidv.jpg

Kan 400 bar hebben. Zou het genoeg zijn? :+

Uiteindelijk ziet 'ie er zo uit:
69jsbp.jpg


Net weer toertje gemaakt, echt super om op je eigen creatie te rijden! :Y :) :]
 
geen photoshop uiteraard ;)

De rempotjes gehouden zie ik, hoe zit het met het potje aan de voetpomp?

Nog steeds dezelfde achterband? :-)

Btw, mijn oude blok wordt uiteen gehaald en weggegooid, dus mocht je het toch graag meenemen als je eens in de buurt bent? :p
Een honda blok weggooien is eeuwig zonde
 
Terug
Bovenaan Onderaan